DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 5. péntek
11:44

Pár másodpercig Sainz vezetett a Williamsszel, de már Piastri az új éllovas. Ahogy a vb-tabellán is ő az első: 25 pont az előnye Norrisszal és 69 Verstappennel szemben.

Sainz és Hülkenberg elfékezős manőverbe csapó csatájával zárult a szabadedzés, szerencsére nagy kalamajka nem lett belőle.

Ezzel pedig itt köszönjük a figyelmet, 15 óra előtt jövünk majd a második tréninggel!

És nem történt már változás: némi meglepetésre Alonso és az Aston zárta az élen az első szingapúri edzést, de jól kezdett a Ferrari és Verstappen is, és nincs messze természetesen a McLaren sem. Itt a teljes végeredmény:

Viszonylag szoros amúgy az eleje, az első ötös bő három és fél tizeden belül egymáshoz képest.

Jön az utolsó öt perc, a sorrend: Alonso, Leclerc, Verstappen, Hamilton, Piastri, Norris, Hadjar, Sainz, Tsunoda, Ocon.

Az utolsó tíz percre fordulva Alonso tűnik fel újra az első pozícióban: 1:31,117-et fut az Aston Martinnal. Ne feledjük: a Hungaroringen és Zandvoortban, azaz két nagy leszorítóerős pályán nemrég jól muzsikált az AMR25-ös...

A négy élcsapat közül eddig a Mercedes nem villantott, de ennek oka van: Russell (10. hely) és Antonelli (13.) a közepes gumikat nyüstöli jelenleg, nem a lágyakat.

Piastri a következő körével feljött harmadiknak, két tizeddel Leclerc mögé. Leclerc, Verstappen, Piastri, Norris tehát a top 4, már az utolsó negyed órában járunk.

"Remélem, egy nap majd feltalálja a tükröt a Ferrari" - jegyezte meg csípősen a maga higgadt stílusában Piastri, miután Hamilton került az útjába kicsit.

Verstappen javít és jön fel másodiknak, 126 ezreddel Leclerc mögé - aki pedig kis híján lekoccolta a falat is az egyik körében.

"Nagyon alulkormányzottnak érződik" - jelenti Piastri a rádión.

És elsőre sem Verstappen, sem a McLarenek nem előzték meg a Ferrari monacóiját: Norris bő négy tizeddel elmaradva a második, Verstappen és Piastri pedig csak a negyedik és hatodik helyeken.

No, eddig voltak használatban a kemény és részben a közepes gumik, de most jönnek a lágy abroncsok: Leclerc az első, 1:31,2-vel az élre áll!

Alonso a közepeseken újra az élen 1:32,054-es körrel, de aztán jön Sainz és 1:31,812-re javít - így állunk az edzés felénél:

Közben a Williams közölte, hogy vizsgálják az Albon autóján fellépett hátsófék-problémát, amely miatt a thait már biztosan nem láthatjuk az FP1 hátralévő részében.

Norris, Verstappen, Alonso, Leclerc az első négy bő 20 perc után, alig egy tizeden belül ez a kvartett - de persze nagyon korán vagyunk még.

Norris három lila szektor után visszaáll az élreÍ: 1:32,493.

Alonso egy nagyobbat ugrik előre: már 1:32,5-nél jár az Aston Martinnal, de a közepes gumikon.

Közben persze megvannak már az első köridők: Norris 1:33,388-as eredménnyel vezet Alonso, Hamilton és Verstappen előtt.

A visszajátszásból kiderült, hogy a fék kissé ki is gyulladt, ahogy Albon visszaért a bokszutcába. A thai pilóta ki is szállt az autóból.

Albon autója füstöl eléggé erőteljesen a Williams garázsa előtt, a jobb hátsó fék környékéről szállt fel az eléggé sűrű füst.

Néhány perc elteltével már a teljes mezőny a pályán, és az Aston Martinokon kívül mindenki a kemény gumikkal kezdte meg a munkát (Alonso és Stroll a közepeseken).

Elindult közben az FP1, de csak páran gurultak ki a pályára - ami nem meglepő, elvégre mint mondtuk, a hétvége érdemi részében teljesen mások lesznek a körülmények.

Késő délután, kora este van Szingapúrban, szóval a nap még csak lemenőben, de természetesen a délutáni FP2-t, valamint majd az időmérőt és a futamot már villanyfényes éjszakai körülmények között fogják teljesíteni:

Az időjárással kapcsolatos hírekhez képest kevésbé érdekes a fejlesztések listája, hiszen csak a Red Bull és a Mercedes hozott újítást erre a hétvégére, és ők sem vitték túlzásba - de vajon elég lesz-e a módosított első szárny Max Verstappenéknek, hogy megtörjék a szingapúri átkukat és folytassák az előző fordulók formáját?

Kezdésként ejtsünk szót az időjárásról, Szingapúrban ugyanis nem az a fagyos időjárás van, mint itthon, hanem épp ellenkezőleg: az FIA a sportág történetében először hőségriadót léptetett életbe. Arról, hogy ez pontosan mit jelent és hogyan néz ki a hűtőmellény, amelynek használata egyelőre opcionális (de a szükséges felszerelések beépítése az autóba kötelező!), arról itt írtunk bővebben és mutattunk fotókat.

Jelenleg amúgy így a kora esti órákban is 29 fok van Szingapúrban.

Nagy szeretettel köszöntünk mindenkit, hamarosan kezdődik az F1-es Szingapúri Nagydíj hétvégéje az első egyórás szabadedzéssel - tartsatok velünk!