No, laza hat-hét perc elteltével már ketten is kijöttek: Lawson és Bearman teszi meg azt a szívességet nekünk, hogy pályán köröző autókról írhatunk egy F1-es tudósításban.
Ezzel itt meg is köszönjük a figyelmet, magyar idő szerint 14 órakor jön a kvalifikáció Bakuban - tartsatok akkor és addig is velünk!
A McLaren és a Verstappen-féle Red Bull tehát idén már nem először előrelépett szombatra, miközben a Ferrari kicsit haloványabb volt - igaz, Leclerc nem futott a végén gyorskört már -, a Mercedes pedig határozottabban lemaradt. Itt a végeredmény:
Véget is ért a harmadik edzés: Piastri javított még a harmadik helyre, megelőzve Hamiltont. Az viszont nem változott, hogy Norris húzta be az elsőséget, jó két tizeddel Verstappen, Piastri és Hamilton előtt.
Colapintónak jegyeztek fel egy sárga zászlós incidenst - miközben hamarosan lepörögnek az utolsó másodpercek is.
Hamilton végül a harmadik helyre jön be Norris és Verstappe mögé, de Piastri elé: ők bő három tizeden belül egymáshoz képest. Két perc még hátra.
Közben Russell jelzi a rádión, hogy minden kanyarban blokkol a kereke.
Norris, Verstappen, Piastri, Antonelli, Albon, Russell a top 6, de hol vannak a Ferrarik? Hamilton most villant egy lila első szektort...
Piastri végre befejezett egy kört, amivel háromtizedes hátránnyal bejön másodiknak - de csak pár másodpercig, mivel Verstappen rögtön visszajött a mclarenes elé.
"Nagyon erősödik a szél" - közölte a rádión Albon, miután ő maga is meglátogatott egy bukóteret.
Többen is hibázgatnak, Piastri is kénytelen volt kihajtani az első kanyar bukóterébe. Az ausztrál már csak a 11. helyen, de a vb-éllovas még nem tudott összerakni most egy gyorskört.
Ráfordultunk az utolsó tíz percre, jönnek az utolsó nekibuzdulások - igaz, Piastri és Verstappen is kénytelen volt elvenni forgalom miatt.
Norris viszont már élre áll: 1:41,223 - ez a hétvége leggyorsabb köre!
Albon villant egyet: feljön másodiknak a Williamsszel! Russell is csak mögé tudott feljönni a Mercedesszel.
Leclerc előbb defektről, majd a felfüggesztése állapotáról érdeklődött a rádión az előző falazása után, a Ferrarinál jött a klasszikus válasz: 'We are checking"...
Hamilton közben visszajön a harmadik helyre, néhány századdal a csapattárs mögé.
Verstappen viszont egy nagyobbat javít: szélárnyékot is kihasználva megfutja a nap első 1:41-es idejét, konkrétan egy 1:41,727-et!
Lawson pedig az első látványosabb hibát produkálja: a hosszú egyenesre vezető kanyar kijáratán forgott meg az új-zélandi.
Leclerc érintette meg kissé a falat, ennek ellenére javít pár századot az élen.
Megint a Stake, az Aston és az Alpine párosai állnak egyébként leghátul, de az említett hatos előtt ott van Tsunoda, Norris és Russell...
Verstappen is jelzi közben, hogy ott van: bejön másodiknak Leclerc és Piastri közé. Bearman is villant egy negyedik hellyel a Haasban. A tegnap még jól muzsikáló Mercedesek viszont egyelőre csak a 8. és 10. helyeken.
Leclerc nem sokáig hagyta vezetni Piastrit: 1:42,354 az új etalon köridő.
Piastri töri meg a Ferrarik uralmát, akik elé Sainz is bejött - így állunk az edzés felénél:
Hamilton bejön 1:43 alá: egész pontosan 1:42,988-nál áll meg az óra. Ferrari 1-2, a nyomukban Verstappen.
Leclerc így is az élre áll 1:43,048-as körrel, ami még látványosan elmarad a pénteki eredményektől: tegnap a csapattárs 1:41,2-es időt futott...
De ha már Hamilton: miatta volt az imént egy időre sárga zászlós jelzés, az egyik bukóteret látogatta meg a hétszeres világbajnok.
Norris 1:43,640-es idővel vezet jelenleg, de Leclerc átvehette volna tőle az első helyet két lila szektor után, ám a hosszú egyenesre vezető kanyarban hibázott.
Ami a gumiválasztásokat illeti: páran a keményeket nyüstölik, a többség viszont a C6-os leglágyabb abroncson köröz. A jelek szerint lehet, hogy tényleg inkább a C5-ös közepes keverékkel tartalékolnak a kvalifikációra?
"Minden kanyarban rosszabbnak érződik, azt mondanám" - felelte Norris az első szárny kapcsán feltett kérdésre, alighanem szintén a szélre célozva.
Most azért már kezd beindulni az élet Bakuban: már csak Verstappen és a két Mercedes a bokszban, miközben Piastri 1:44,817-es idővel átveszi a vezetést.
Norris 91 ezreddel az idő közben javító Bearman mögé jön be, így 17 perc elteltével már két versenyzőnek is van mért köre!
Ezek a lassan beinduló FP3-ak kétségtelenül erős érvek tudnak lenni még a legelvetemültebb ellenzők számára is a sprinthétvégék számának növelésére...
A Racing Bullsok csak installációs körökre jöttek ki, Bearman révén viszont itt az első mért idő: 1:47,333 a kemény gumikon. A Haas britje is jelezte, hogy komoly kihívást jelent a szél.
És közben jön ki Norris, aki ugyebár tegnap bukott közel fél órát a falazásával.
Máris megvan az első hibánk: Bearman érezte úgy, hogy nem fog tudni bekanyarodni, ezért inkább megnézte magának a bukóteret.
Hadjar is csatlakozott hozzájuk: "A szél nagyon lök jobb oldalra az egyenesben" - jelezte a rádión az újonc. Tényleg erős a szél!
Elrajtolt amúgy már a harmadik szabadedzés, de ahogy megszokhattuk, senki nem sietett ki egyből a pályára, az első öt-tíz perc igen csendesnek ígérkezik.
Napos az idő Bakuban, de a képek alapján meglehetősen erős a szél...
A pénteki nap a Ferrari kettős vezetését hozta, ráadásul Lewis Hamilton zárt az élen, miközben a McLarenek problémákba (egész konkrétan a falnak) ütköztek, és főleg Lando Norris járt rosszul, aki a kitört hátsó futóműve miatt az utolsó fél órában pályára sem tudott gurulni. Az adatok alapján egyébként tényleg jó formában lehet a Ferrari - arról, hogy mit lehet kiolvasni az eddig látottakból, itt írtunk bővebben.
Köszöntünk mindenkit, bő tíz perc múlva indul a harmadik szabadedzés az F1-es Azerbajdzsáni Nagydíjon - kövessétek velünk a történéseket!






