DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 5. péntek
14:28

Az utolsó percek már ezekről a hosszabb etapokról szólnak, a táblázaton aligha leez változás.

Összességében elmondhatjuk, hogy a McLaren kezdte az élen a hétvégét, a két pilóta közül Norris van jobb formában egyelőre, de a Ferrari is biztató tempót mutatott az első szabadedzésen.

Eközben a Red Bull messze van attól, ahol csak egy hete Spában volt.

Itt a vége: ennyi volt az első 60 perc, köszönjük a figyelmet, keressétek a friss híreket a Formula.hu-n, 17:00-tól pedig jövünk a második szabadedzés eseményeivel!

A Stake versenyzői már sisak nélkül beszélgetnek a garázsban, nekik véget ért a gyakorlás.

Hadjar és Ocon köröz nagy lendülettel, utóbbi egyébként nemrég azt mondta lapunknak, hogy örömmel lenne akár a megújult Hungaroring nagykövete is.

Az interjút hamarosan olvashatjátok a Formula.hu-n!

Verstappen már hosszabb etapot, versenyszimulációt fut a közepes gumikeveréken. 

Még tíz perc van hátra az első szabadedzésből, az állás tehát: Norris, Piastri, Leclerc, Hadjar, Hamilton, Bearman, ANtonelli, Russell, Verstappen és Stroll a top tízben.

Hadjar beextrázta magát a negyedik helyre a két Ferrai közé, de a top tízben ott van például Bearman és Stroll is jelenleg. 

Piastri tovább javul, ezúttal a középső szektora lilul, így 19 ezredmásodpercre közelíti meg Norrist. 

Norris közben belehibázik a következő körébe, füstölősre fékezi a bal első gumit az egyes kanyarban.

Ellesi tőle ugyanezt Drugovich és Hamilton is. 

Verstappen csak a hetedik és kap 8 tizedmásodpercet.

Tsunoda tempója sem jó, igazolódni látszik dr. Helmut Marko korábbi jóslata, mely szerint a Red Bull szenvedni fog ezen a pályán.

Albon viszont a sikán után leszalad a pályáról, így inkább elveszi a végét. 

Az első szektorban egyébként folyamatos a gyorsulás, Piastritól elvette a lila szektoridőt Leclerc, majd most tőle rögtön Albon, abban maradt még Norrisnak.

Leclerc közben bejön harmadiknak, két tizedet kap az éllovas Norristól. 

Piastri azért a lágy gumikon nincs messze: lila első szektort fut, a következő kettőben kikap, másfél tizedmásodperccel marad le Norris mögött. 

Norris.... 7 tizedmásodpercet ad Leclerc idejének, Albon, Russell és Hamilton mind kikapott a monacóitól is. Várjuk Piastrit, de nehéz helyzetben van a vb-éllovas.

Jönnek a lágygumis körök, most már kezdik erőltetni a pilóták, Leclerc vissza is veszi a vezetést, bár Norris közepes keveréken futott űrideje alig pár századmásodperccel gyengébb csak. 

Eltakarították az autót, folytatódik az edzés. Most léptük túl a féltávot! 

Aligha ilyen FP1-ben reménykedett a beugróként lehetőséget kapó újonc.

A csapat elnézést kér tőle a rádióban, a sportbírók tolják az autót, de Aron nem annyira boldog ettől.

Aron a kavicságyban!

Technikai hibát jelent a csapatrádión. Jön a VSC!

Norris óriási kört fut: hat tizeddel az élen, a Williamsek és Piastri egy másodpercet kapnak tőle...

Sainz-Albon sorrendben Williams 3-4, eddig ahányszor jöttek a grove-iak, annyiszor ott voltak a szűk élmezőnyben.

Tegnap a sajtóbeszélgetésen Albon utalt is erre: eddig sosem feküdt nekik ez a pálya, de az idei autó valahogy sokkal kezesebben és kiszámíthatóbban viselkedik, és úgy fogalmazott, hogy most nem lepődne meg annyira egy Q3-as szereplésen még a Hungaroringen sem.

Az újoncok közül Drugovich a 18., Aron a 19. helyen halad, de ők a kemény gumikat nyúzzák.

Leclerc lila első és második szektort fut, letaszítja Norrist az élről két tizedmásodperccel, még mindig a közepes gumikon.

Piastri közelebb jön egy újabb körrel, de még mindig van két és fél tizedmásodperc lemaradása Norrishoz képest. A brit 1:17,6-os ideje egyelőre nincs veszélyben. 

Negyedóra után egyébként csak Lance Strollnak nincs mért köre, három fordulót tett meg a kemény gumikon, de egyik sem volt mérhető, csupán installációs.

Leclerc is befér Piastri elé, de Norristól nagyon messze van. A brit az első negyedórát úgy hozza le, ahogy a spái vereség után kell!

Norris erős, 6 tizedet ad Piastrinak, már ő vezet, Verstappen pedig bejön a két McLaren mögé harmadiknak. 

Leclerc befut a Ferrarival és átveszi a vezetést! 

A Pirelli tájékoztatása szerint a hétvége kezdetén még körről körre jelentőset tud javulni a pálya, ezt érdemes szem előtt tartani.

Közben mire leírom, már változik az állás: most Piastri, Hamilton, Leclerc a top három.

Közben a két Williams és a két Haas is megelőzi a Piastri-Verstappen párost, Albon és Sainz Norris elé is befér. 

George Russell kevésbé tapogatózik, három tizedmásodperccel övé a legjobb köridő az első próbálkozások után. Norris, Piastri, Verstappen a további sorrend, de ők eléggé egy rakáson vannak.

Az első ismerkedős körök a közepes gumikeveréken érkeznek, egyelőre természetesen mindenki csak letapogatja a pályát. 

Nem vesztegetik az időt a csapatok, a mezőny több mint fele azonnal kigurul a pályára, pedig ezúttal nem sprinthétvégéről beszélünk és nem egy szabadedzés áll rendelkezésre...

Zöld jelzés, kezdünk!

Az egyik fő kérdés az, hogy mire megy egymással a két McLaren-pilóta, Oscar Piastri és Lando Norris világbajnoki csatája ugyanis egészen szoros.

A hétvége kezdetén 16 pont közöttük a távolság, és nagyon nem mindegy, hogy kinek hogyan sikerül a Magyar Nagydíj.

Piastri érkezik győzelemből, és tavaly is ő nyert ezen a pályán, de az ilyen jellegű vonalvezetés sok esetben feküdt már Norrisnak.

Drugovich mellett is lesz egy nem standard versenyzőnk ezen a szabadedzésen: a Stake-nél Nico Hülkenberg autójában Paul Aron ül majd.

Hülkenberg egyébként is kicsit nehézkesen vette fel a hétvége ritmusát, a tegnapi sajtóbeszélgetést még úgy kezdte az újságírók felé, hogy "légyszi vegyük könnyedre..."

A nap fő híre, hogy Fernando Alonso kihagyja a pénteket és a mai szabadedzseket,  hátfájdalmakkal küzd, a helyét pedig az Aston Martin tartalékja, Felipe Drugovich veszi át.

Drugovich egyébként kollégánk, Horváth Dániel interjúalanya lett volna ma délelőtt, de érthető okokból halasztást kért a csapat...

A mai nap eddig inkább a várakozásról szólt itt a helyszínen: a fotósok és a vendégek izgatottan várták az érkező versenyzőket, akik hol látványosan, hol elbújva, de természetesen mind megérkeztek.

Az F3-as és F2-es események után az F1-es fejlesztéseket mutatták meg a csapatok a bokszutcában, ennek összegzését ebben a cikkünkben találjátok! 

A csütörtöki nap rövid videós összegzését megtalljátok YouTube-csatornánkon ezen a linken!

Remek idő van a Hungaroringen, a lelátók szépen telnek, minden adott ahhoz, hogy végre a pályán is megkezdődjön az F1-es program. 

Köszöntünk mindenkit a 40. F1-es Magyar Nagydíj első szabadedzésén!