DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 25. hétfő
13:53

Na, akkor csapjunk is bele a lecsóba, hiszen már csak néhány perc, és megkapja a zöld jelzést a mezőny a derűs Szocsiban, hogy eldöntsék a vasárnapi rajthelyek sorsát.

Ezzel be is rekesztjük mai élő közvetítésünket, de tartsatok velünk holnap is, hiszen rendhagyó felállásból indul majd a futam. Vajon képes lesz Vettel és Raikkönen maguk mögött tartani a Mercedeseket?

Vettel örül, a Ferrarinál mindenki szeret mindenkit, a Mercedesnél meg okkal akadhat el mindenkinek a szava, hiszen régen szorultak már ki az első sorból.

A sorrend az 5. helytől lefelé: Ricciardo, Massa, Verstappen, Hülkenberg, Perez, Ocon. A Williams tehát befért a Red Bullok közé. 

Vettel és a Ferrari a 2015-ös Szingapúri Nagydíj óta először szerzett pole-t. Raikkönennek viszont tovább kell várnia erre.

Jó napot kívánunk, első sorban áll a Ferrari. Vettelé a pole végül, Raikkönen néhány századdal mögötte a második, és még Bottas is egy tizeden belül van, de már ez is csak a második sorra elég.

A Mercedesek ismét két felvezető kört mentek, de Bottas csak 3! És Hamilton sem javít, marad a 4!

Vettel 59 ezreddel Raikkönen előtt!

Raikkönen nem javít. A többiek viszont úgy tűnik, igen...

Vettel jön elsőként, de nagyon lassú. Lehet, hogy megzavarta az egyik Red Bull, viszont lesz még ideje egy újabb körre.

Már jönnek is a második körök. Raikkönen lesz az utolsó, aki kihajt az élmezőnyből.

Hamilton nagyon sokat veszített a végére, több mint egy másodperc lett a lemaradása. A Red Bullok viszont olyan messze vannak az 5-6. helyen, hogy akár Massa vagy a Force Indiák is veszélyesek lehetnek rájuk.

A képernyőn már ki is írják, hogy Raikkönen 127 versennyel ezelőtt állt utoljára a pole-ban, a 2008-as Francia Nagydíjon. Vajon megtörhet végre a jég?

Woah, a két Mercedes nem tudta elkapni Raikkönent, pedig az első két szektor után még jobban álltak. Bottas hajszálnyi lemaradással a 2. helyre jött be, Hamilton viszont csak 4. lett Vettel mögött. Raikkönen továbbra is vezet az első körök után!

Raikkönen 1:33,253-mal az első. Vettel közel két tizeddel mögötte. A Mercedesek még most jönnek...

Mind a 10 versenyző hamar a pályára hajtott. Úgy tűnik, sokaknak lesz két próbálkozásuk is.

Ismét kukkantsunk át Monzába, ahol a WTCC időmérőjének második szakaszában Michelisz Norbert a 6. helyen végzett, így csapattársával, Monteiróval ellentétben nem jutott tovább a superpole-ba.

Indul a Q3! 12 perc múlva kiderül, ki szerzi meg a pole-t a - vélhetően - négyesélyes csata végén.

A Q3 résztvevői: a két Mercedes, a két Ferrari, a két Red Bull, a két Force India, valamint Hülkenberg és Massa. Esteban Ocon karrierje során először jutott be az időmérő utolsó szakaszába.

Érdekes módon a hajrá most nem hozott tűzijátékot, ugyanaz az ötös esett ki, akik az utolsó körök kezdetekor is búcsúzásra álltak. A 11. helytől lefelé: Sainz, Stroll, Kvjat, Magnussen, Alonso. Sainz a büntetése révén a 14. helyre esik majd vissza. 

"Hihetetlen, egyszerűen hihetetlen" - hangzik a letört Alonso üzenete, akinek a jelek szerint elég hamar megváltozott a hangulata. A 15. helyen búcsúzott a Q2-ből.

Perez a 9. helyre jött be egyetlen próbálkozásával. Nem túl megnyugtató, hiszen még most jön mindenki más.

Verstappen pedig az 5. helyével most tért vissza a bokszba, szóval az utolsó percek csatározásaiba már ő sem kíván beszállni.

Hm, a Ferrarik ismét kihajtottak, csak a Mercedesek érzik magukat biztonságban a hajrához közeledve. Perez pedig egyedüliként csak most készül első gyorskörére a Q2-ben.

A Red Bullok ugyan az 5. és 8. helyen továbbjutásra állnak, de hátrányuk két másodperc körüli.

Közben a Monzában zajló WTCC-időmérőn is véget ért a Q1, a négy kieső között ott van a Zengő két pilótája, Nagy és Panis is.

A Ferrarik annak rendje és módja szerint bejöttek a 3. és 4. helyre, de hirtelen már ők vannak közel nyolctizedes hátrányban. Ez nem az, amire az edzések alapján számítottak sokan.

Cserébe viszont hatalmas körökkel köszöntek be: Bottas 1:33,264-e messze a hétvége eddigi legjobbja, de Hamilton fél másodperccel elmarad mögötte - már nem először láthatunk ilyen különbséget a hétvége során.

A Mercedesek megint két felvezető körrel nyitnak. Úgy tűnik, nekik a többieknél tovább tart üzemi hőfokra melegíteni a gumikat. 

A Williamseké az első gyorskör a második szakaszban. Immár mindenki ultralágy gumikkal hajtott a pályára.

Elindult a Q2, de egy percig még sárga zászló volt érvényben Palmer balesetének helyén, hiszen az autó eltávolítását még nem fejezték be. De mire a mezőny gyors tempóra kapcsolt volna, elhárult a veszély.

Valójában Alonso most kivételesen egy pozitív üzenettel fejezte be az első szakaszt, amiben az autó vezethetőségét és balanszát méltatta. Bár a spanyol gondolkodása olyan kifürkészhetetlen, hogy sohasem lehetünk benne biztosak, hogy mikor ironizál!

Ezzel vége az első szakasznak. Az utolsó helyen egy Haas, Grosjean végzett, előtte pedig Ericsson, Wehrlein, Vandoorne és Palmer kerültek még a kieső helyre. Alonsónak sikerült kikecmeregnie onnan egy 14. hellyel, amit szokás szerint valamilyen morgással nyugtázott a csapatrádióban.

Palmer az autó orrával csapódott a falba kicsúszása után, de nem volt túl nagy a sebesség, a brit már ki is szállt. Wehrlein tovább tudott menni a maga 13-as kanyarban történt kicsúszása után, de ez már nem segített a helyzetén.

Ha jól számoljuk, idén már harmadszor ér véget úgy a Q1, hogy sárga zászló miatt az utolsó körök már nem számítanak.

Dupla sárga zászló, Wehrlein a pálya szélén. És Jolyon Palmer is, ő viszont a falban!

Az első hét pilóta maradt a bokszban a Q1 végére, a szokásos hat név mellett a 6. helyen álló Nico Hülkenberg.

Még három perc van hátra a Q1-ből, de lassan áthelyezhetjük a figyelmünket az öt kiesőhelyre. Jelenleg a Sauberek, a McLarenek és Grosjean tartózkodik a veszélyzónában. Az élcsapatok pilótái mind biztonságban vannak.

Na, Hamiltonnak végre összejött egy tiszta kör, a második helyre ugrott fel vele, csapattársa mögé. Bottas közben javított egy kicsit, miután elég szélesen vette az utolsó kanyart. 

Verstappen a harmadik, bejött a két Ferrari közé.

Ebben a képben azért van valami művészi. Egy szürke a nagy szürkeségben.

Raikkönen feljött a harmadik helyre, lemaradása 1,1 másodperc. A két Ferrari azonban szuperlágyakon köröz, míg mindenki más ultralágyakon.

Bottas állt az élre 1:34,1-gyel, Vettel kilenc tizeddel mögötte a második. Hamilton azonban erős első szektor után a másodikban hibázott, majd visszavett, így még mindig a tabella végén áll.

Egyelőre Sainz az élen, miközben a két Mercedes és Vettel első menete csak egy-egy lassú bemelegítőkör volt. De most már teljes gázon vannak ők is.

Két versenyző is büntetéssel vágott neki az időmérőnek. Stoffel Vandoorne a motorcseréért járó 15 rajthelyes hátrasorolással reálisan nézve már biztosan leghátulról startol majd, Carlos Sainz pedig háromhelyes büntetést hozott magával a bahreini Stroll-ütközés nyomán.

Többen is hamar a pályára hajtottak, az élmenők közül a Mercedesek lesznek az elsők a mért körökkel.

El is startolt a nagyjából 60 percet felölelő időmérő, ami szokás szerint három szakaszból áll majd.

A fegyverkezési verseny azonban nem csak a mezőny élén, hanem hátrébb is intenzíven zajlik. A hétvégén a Sauber is előrukkolt a T-szárny McLaren-féle változatával, ami az alábbi képen jól kivehető.

Eddig idén mindhárom időmérőt a Mercedes nyerte, ezen a hétvégén viszont mindhárom edzésen a Ferrari volt a leggyorsabb, így reális esély nyílik arra, hogy megtörjék a brackley-iek pole-sorozatát, ami az elmúlt három évben mindig csak egy alkalommal sikerült valakinek.