Russell a kormányzásra panaszkodik a rádión: "túl könnyűnek" érezte bekanyarodásnál.
Ez volt tehát az első szabadedzés a Spanyol Nagydíjon - folytatás 17 órától a másodikkal, tartsatok akkor és addig is velünk!
Leperegtek az utolsó percek, íme a végeredmény:
Az F1 elemzése szerint a lágy gumis hosszabb tempója Verstappennek volt a legjobb, de tegyük hozzá, hogy aligha láthatjuk majd a C3-as gumikat a vasárnapi futamon.
Három perc még hátra a szabadedzésből, változás már aligha lesz a sorrendben, így kijelenthető, hogy Barcelonában is a McLaren kezdett a legjobban, Norris nyomában Verstappen, és a Ferrari is egy lehetetnyivel mintha közelebb lenne. A Mercedes viszont rejtőzködött, ellenben jól kezdett a Racing Bulls és a Haas.
"Ellenőrizzétek, mi van az autóval, mert valami nincs rendben" - folytatta Alonso. Vissza is tért a bokszba a spanyol.
"Csak szeretném, ha normál működne a motor az egyenesekben" - üzente Alonso, aki jelezte: nem akar minden egyenesben két tizedet bukni.
"I just need the engine going normal on the straights"
— Formula 1 (@F1) May 30, 2025
Fernando Alonso calls for more power in a straight line from his Aston Martin#F1 #SpanishGP pic.twitter.com/fm16Ar0W6W
A hosszabb etapokon a hangsúly mindenkinél jelenleg: Norris például ugyan lágy gumikon, de 1:20-as kört futott az imént, abszolút a versenytempóra gyúrnak jelenleg a csapatok.
Persze az igazi időmérős próbálkozásokat majd szokás szerint a második edzés közepén láthatjuk, de jegyezzük meg, hogy a Mercedes egyelőre nem rakott fel egyáltalán lágy gumikat, így az ő nyers tempójukról még annyi elképzelésünk sem lehet, mint a többi élcsapatéról, Russell és Antonelli 11. és 17. helye nem releváns.
Hirakawa felrakta a lágyakat, feljött a 15. helyre: másfél másodpercre Norristól, hét tizedre a csapattárs Bearmantől.
A két vendégszereplő, Martins és Hirakawa a 18. és 20. helyeken pillanatnyilag, kettejük között Stroll az Astonnal.
Közben az első tízben néhány változás: Lawson a hatodik, Bearman a hetedik helyre ugrott fel.
Na, láthattunk egy Norris-onboardot, ami az első szárnyat mutatta: van még ugyan elhajlás, de tényleg merevebbnek tűnt a légterelő, mint mondjuk az idény elején. Ettől függetlenül viszont az élen a brit.
Az elejében már mindenki jött lágy gumis kört: Norris, Verstappen, Hamilton, Leclerc, Piastri, Hadjar, Tsunoda az első hét, a nyolcadik Russell az, aki közepes abroncsokon érte el a legjobb eredményét.
Nem kellett sokat várni, hogy visszavegye az irányítást a McLaren: 1:13,718-as idővel, három és fél tizedes előnnyel újra Norris vezet. Hamilton a harmadik Verstappen mögött.
Leclerc az élre is állt, de csak ideiglenesen, Verstappen másfél tizeddel megelőzte őt, szintén már a lágyakon: 1:14,085-nél járunk.
Így állunk valamivel túl a félidőn - de a Ferrarik átrajzolhatják rövidesen a sorrendet a lágyakon:
No, előkerülnek lassan a lágy abroncsok is: Hülkenberg konkrétan a második helyre ugrik fel a Sauberrel - miközben már Russell vezet a közepeseken.
Nem meglepő, hogy a mezőny többsége a kemény gumikat nyúzza: mivel Barcelona a gumigyilkos pályák közé tartozik, biztosak lehetünk benne, hogy ez lesz a legjobb versenyabroncs majd vasárnap.
A McLarennél megosztottak egy fotót, amin közelről látszik az első szárnyuk. Mondjuk el még egyszer: ők ugyan (a Mercedeshez és az Alpine-hoz hasonlóan) nem hoztak hivatalosan új első szárnyat ide, de ennek az az oka, hogy Norris már Imolában kipróbálta szabadedzésen az itteni verziót. Piastri és Andrea Stella csapatvezető is úgy nyilatkozott erről a sajtónapon, hogy nem éreztek semmi drámai különbséget.
Resetting to bank more FP1 laps #McLaren | #M7AReborn | #SpanishGP pic.twitter.com/jYCQCtxSgN
— McLaren (@McLarenF1) May 30, 2025
Nagyon korán van még, de jegyezzük meg, hogy mindkét az Aston az első hétben, a Williamsek viszont csak a 17. és 20. helyen - igaz, Martins ül az egyikben, nem Albon. Bár a Williamsnél egyébként már csütörtökön is arról beszéltek, hogy aligha fog kedvezni az autójuknak a barcelonai nyomvonal, így küszködősebb hétvége várhat rájuk.
Negyed óra után a sorrend: Norris, Alonso, Verstappen, Piastri, Leclerc, Hamilton - utóbbinak volt egy necces pillanata, Hadjart érte utol hirtelen az utolsó szektorban.
Vannak már természetesen köridők, csak még kevéssé relevánsak: egy ideig Alonso vezetett, de most már Norris az élen 1:15,259-es idővel.
A többség a kemény gumikon kezdte meg a munkát, néhányaknál került fel a közepes keverék. Jegyezzük meg: a Pirelli a legkeményebb C1-C2-C3 triót hozta el Barcelonába.
Az imént említett aerorácsok:
Testing, testing
— Formula 1 (@F1) May 30, 2025
The aero rakes are deployed straight away on the Williams of Victor Martins and the Racing Bulls of Liam Lawson! #F1 #SpanishGP pic.twitter.com/xzj87cCTq0
Hirakawa látogatta meg a sóderágyat a 10-es kanyarnál: már a kijáratnál csúszott le a pályáról a Haasszal. De azért ki tudott evickélni onnan.
Elindult az első szabadedzés, és több autón is aerorácsok tűntek fel, mintha csak egy tesztet látnánk!
Lesz két vendégszereplőnk is a mostani edzésen: a Haasnál Ryo Hirakawa, a Williamsnél Victor Martins kap lehetőséget - utóbbi karrierje során először vezethet nagydíjhétvégén F1-es autót.
Kifejezetten meleg van Barcelonában: 30 fok a levegő, 48 fok az aszfalt hőmérséklete az FP1 kezdetén.
A barcelonai hétvége fő vezérfonala lehet az első szárnyak hajlékonyságának szigorítása: a csapatok többsége új légterelővel készült erre a futamra. Igaz, nem mindenki: a McLarennél és a Mercedesnél sem szerepelt az FIA felé hivatalos lejelentett fejlesztések listáján első szárny, de ez azzal magyarázható, hogy ők már Imolában bevetették ezt (a McLaren csak szabadedzésen és csak Norris autóján). Mindenesetre utazó tudósítónk, Mészáros Sándor nem sokkal az FP1 előtt vette szemügyre az új szárnyakat:
Köszöntünk mindenkit, bő tíz perc múlva kezdetét veszi az F1-es Spanyol Nagydíj hétvégéje az első szabadedzéssel - tartsatok velünk!





