DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 5. péntek
13:41

Így nézett ki Leclerc szárnya a kontakt után:

Ezzel mostanra megköszönjük a figyelmet, de bő két óra múlva, 17 órától már jön is majd a második szabadedzés Monacóban, tartsatok akkor és addig is velünk!

Bortoleto első kanyaros elfékezése az edzés utolsó momentuma - ez pedig a végeredménye:

Lepörögtek a másodpercek: úgy fest, Leclerc húzza be a nyitó edzést Monacóban Verstappen és Norris előtt, de a Ferrari mellett a Williams is biztatóan kezdett, mindkét autójuk az első hétben.

Íme, Hamilton iménti ugratása:

Öt perc még hátra az első edzésből, a sorrend: Leclerc, Verstappen, Norris, Albon, Piastri, Russell, Sainz, Hamilton, Alonso, Hülkenberg.

Aztamindenit, Hamilton autóját dobta meg látványosan az Uszodánál a rázókő, a Ferrari mind a négy kerekével elemelkedett az aszfaltról!

A Mercedesek eddig radar alatt repültek, most Russell révén felbukkantak a negyedik helyen - de máris hátrébb szorul a brit, mert Verstappen a második pozícóba ugrik.

Verstappen is például most rakta fel a lágyakat, amelyeken a hatodik helyre jött fel Leclerc, a McLarenek és a Williams mögé.

Kicsit fordított taktikán amúgy a McLaren a mostani edzésen: ők az elején használták a C6-os gumikon, most Norris és Piastri is a közepes keveréket nyúzza, míg a többség mostanra pattintotta fel a lágyakat.

"A bal első guminak annyi, valami nem stimmel az autóval" - jelenti a rádión Leclerc. Úgy, hogy azért közben vezet a monacói.

Hamiltonnak is volt egy necces pillanata az első szektorban, kis híján felöklelte egy lassan haladó riválisát.

Albon és Sainz a negyedik és ötödik helyen: a Ferrari mellett egyelőre a Williams is jól mozog.

Piastri közepes gumikon jön be harmadiknak Leclerc és Norris mögé. Verstappenről rég írtunk már: ő csak 9., de az idejét a kemény gumikon futotta még.

Hadjar koccolta le bal elsővel kissé az Uszodánál a belső ívnél a szalagkorlátot, de szemlátomást megúszta az autója.

Leclerc az új éllovas: 1:11,964. Norris is megnézte a bukóteret az 1-esben, Sainz pedig feljött harmadiknak.

A biztató második-harmadik hely ellenére Leclerc elégedetlen, az egyik kanyarban alul-, a másikban túlkormányzottságra panaszkodik.

Közben pedig Sainz látogatta meg az első kanyar bukóterét a Williamsszel.

Eltelt a szabadedzés fele, így állunk - vezet Norris, a Ferrarik Piastri előtt:

Bortoleto és Verstappen között is jegyeztek egy feltartást - ebből azért lehet majd sok holnap az időmérő első szakaszában. Verstappen az Uszoda-szekciónál érte utol a brazilt.

Gasly keveredett forgalomba, a sikánnál átvágó autónak ment neki majdnem hátulról. "Jó lenne, ha felébrednének, ez Monaco" - mérgelődött kicsit a francia a rádión.

Hamilton 1:12,846-os idővel az élre áll - méghozzá a közepes gumikon! Igaz, nem tart ez sokáig, mivel Norris már 1:12,290-re javít a McLarennel. Akárhogy is, a Ferrari egyelőre egy árnyalattal jobban mozog, mint eddig idén - de még persze nagyon korán van.

Közben az Aston Martin jelentette, hogy végül ők jártak rosszabbul a Leclerc-incidens után, Stroll számára ugyanis véget ért az FP1, mivel megsérült az autóján a hátsó futómű és a váltót is ki kell cserélni.

Piastri válaszolt Norrisnak: öt ezreddel visszaveszi a vezetést a csapattárstól. Leclerc pedig a harmadik, bő egy tized a hátránya a Ferrarival.

Norris 1:13,036-ra javított idő közben, Verstappen pedig felugrik a második pozícióba a kemény gumikon, elválasztva a McLareneket - igaz, több mint négy tized a hátránya.

Piastri egy tizeddel az élre ugrik, Verstappen a kemény gumikon jön fel harmadiknak Hamilton elé. Leclerc pedig máris újra a pályán, gyorsan végzett a Ferrari a szereléssel - és most már ő a harmadik a lágy abroncsokon, megelőzi Verstappent.

Magukhoz ragadják az irányítást a McLarenek: Norris veszi át a vezetést 1:13,615-ös körrel, mögötte Piastri a második - mindketten a lágy C6-os gumikon.

Szerencsére nem tartott sokáig a törmelék eltakarítása, máris újraindult az edzés.

Az eredményekről eddig nem beszéltünk: jelenleg Hamilton 1:14,576-os idővel a közepes gumikon, mögötte Verstappen és a két McLaren sorakozik.

És íme, mozgóképen az incidens, amit az edzés után vizsgálni is fognak:

Jaj, az ideális ívre visszahúzódó Stroll autójába ment bele hátulról Leclerc a visszafordítónál! És piros zászló!

Megint galiba Leclerc-nél: az első szárnyának a bal oldala beszorult a kerék mögé... Nem indul jól a tavalyi győztes hazai hős hétvégéje!

Szokatlanul változatos a gumiválasztás így az FP1 elején: a kemény, a közepes és a lágy keverékek is használatban. A Pirelli amúgy Imolához hasonlóan a három legpuhább, azaz a C4-C5-C6-os opciókat hozta el Monacóba.

Máris megvan az első kisebb hiba: Leclerc nézte meg a Mirebeau bukóterét a Ferrarival...

Ilyen sor kígyózott már a zöld jelzés előtt a bokszutca kijáratánál, nagyon sietős volt most sokaknak!

Elindult az FP1, a mezőny több mint fele egyből ki is gurult a pályára.

Tökéletes egyébként az időjárás Monacóban: süt a nap, 22 fokos a levegő. Az előrejelzések amúgy kis eséllyel jósolnak csak csapadékot ma délutánra és a holnapi kvalifikációra.

A wokingiak a dizájnon kívül is készültek egy-két fejlesztéssel, de a többség inkább a megszokott pályaspecifikus csomagokat hozta el és jelentette le Monacóra - a részletekről itt írtunk hosszabban.

A világbajnokságot vezető McLaren készen áll a kezdésre - méghozzá nem túlzottan eltérő, de mégis egyedi festéssel:

Pár évvel ezelőtt ilyenkor éppen pihenőnap lett volna Monte-Carlóban, de egy ideje már Monaco is átvette a többi nagydíjhétvége menetrendjét, átkerültek csütörtöktől péntekre a szabadedzések.

Nagy szeretettel köszöntünk mindenkit, alig tíz perc múlva indul az első szabadedzés a Formula-1-es Monacói Nagydíjon - kövessétek velünk az eseményeket!