DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 3. péntek
11:28

Ricciardo autóján a felfüggesztésen ügyködnek valamit a Red Bull szerelői. Ugyanezt meg kellett tenniük az edzés korábbi szakaszában Verstappen RB13-asával is.

Ne menjetek messzire, jön az edzés összefoglalója, aztán 14 órakor pedig a második gyakorlás eseményeiről is hasonló módon tudósítunk.

A két Force India és a két Williams végzett még a legjobb tízben, ez is papírformának mondható. A Renault-val Szirotkin már nem tudott pályára lépni korai meghibásodása után, így az orosz számára egy installációs körig és két kanyarig tartott a mai nagy, ritka lehetőség.

 

És ezzel ki is hirdethetjük a végeredményt, mivel a végén már nem történtek jelentősebb javítások. Raikkönen zárt az élen az eddigi szezon másik háttérbe szoruló finnje, Bottas előtt. Hamilton, Verstappen, Vettel, Ricciardo a további sorrend, tehát a nagy hatos már most elfoglalta az őket megillető helyeket.

Zárásként Hamilton még egyszer elrontotta a 2-es kanyart, így a menekülőútra kényszerült. 

Ez a másfél óra ezzel el is repült, már a kockás zászlót lengetik a célegyenesben.

Verstappen feljött a 4. helyre, de még mindig 1,1 másodperces lemaradást jegyez. Az élen két finn áll Raikkönen vezetésével és közel azonos idővel, míg Hamilton hat tizeddel áll mögöttük.

Vandoorne egyébként a 16. helyen áll 3,4, Alonso pedig a 12. helyen 2,7 másodperc lemaradással a legjobb időhöz képest.

Megvan, mi hiányzott még: minden F1-es esemény közelező mondata.

"No power" - hangzott el ezúttal is egy McLaren-pilóta, Stoffel Vandoorne rádiójában. A belga vissza is poroszkál a bokszba.

Itt egy kép Vettel megpörgéséről. Bizonyára ez lesz az egyik legemlékezetesebb pillanat az edzésről, természetesen a lemeztelenedett Force India mellett.

Hamilton is kinézett kicsit a pálya határain kívülre, de épp volt annyi kifutóterület, hogy meg tudja fordítani az autóját és tovahaladhasson.

Uh, és most épp a német mutatott be egy látványos megpörgést a pálya hátsó, lassú részén. Túl vastagon vette az egyik belső kerékvetőt, ez dobta meg a Ferrarit, ami szerencsésen elkerülte, hogy bármilyen tereptárggyal találkozzon a piruett közben.

Kisebb javítások történnek most: Vettel feljött negyediknek, de még mindig 1,1 másodperce a lemaradása csapattársa mögött.

Itt egy kép a lemeztelenedett Force Indiáról. Csak 18 éven felülieknek!

Már zöld is az út, ez a takarítás nem tartott sokáig. Szerencsére a motorborítás egyben maradt, szóval csak fel kellett kapni a helyéről. Vettel, Hamilton és Ricciardo vették elsőként birtokba a pályát.

Az a rózsaszín elem nem meglepő módon egy Force Indiáról való, az viszont már szokatlan, hogy konkrétan a teljes motorborítás repült le Esteban Ocon autójáról. A francia meztelen autójával visszatért a bokszba.

Bár könnyen hozzáférhető lett volna, a versenyirányítás nem bízza a véletlenre. Piros zászló!

Hopp, egy karosszériaelem pihen a pálya területén belül, jobb oldalon a fal mellett a 2-es kanyar előtt. Rózsaszín...

Raikkönennek most megvan az első hely, 45 ezredes előnnyel: 1:36,074. Már szuperlágy gumikat jeleznek nála, szóval akkor az előző körében is az lehetett, csak későn kapcsolt a grafika.

Ricciardo tüzetesen átnyálazta az adatokat, mielőtt ismét a pályára hajtott.

Ezen a hétvégén egyébként a lágy számít a legkeményebb keveréknek. A szuperlágyakat már többen elővették, de az ultralágyakról vélhetően majd csak a második edzésen kerül le a paplan.

A finn nem javított, de a Ferrari még mindig lágy gumikon körözött.

Az élcsapatok közül Raikkönen az első, aki mért körre készül a második félidőben. A Pirelli szerint máris sokat javult a pálya állapota, így a leintésig még látványos ugrás jöhet a köridőkben.

A Haasnál egyébként fékbeszállítót cseréltek erre a hétvégére, a tavalyi debütálás óta számukra sok bosszúságot okozó Brembókat a Carbon Industrie termékeire cserélték. Egyelőre nem is láttunk csúnya, füstölős fékezéseket a pilótáktól, akik remélhetőleg ezzel már elégedettebbek lesznek.

Magnussen és Stroll törte meg végre a megszokottnál hosszabbra nyúlt csendet.

Ez megfelelő pillanat arra, hogy vessünk egy pillantást a félidei állásra. A nagy többség 9-12 körnél jár, és egyelőre csak Bottas, Hamilton és Sainz próbálta ki a szuperlágyakat, a többiek lágy gumin köröztek.

EasyCapture2_5

Most köszöntött be egyébként az a rövid szünet a pályán, ami az első edzés 40. perce körül szokott következni. A versenyzőknek vissza kell adniuk egy gumiszettet a Pirellinek, amit a továbbiakban már nem használhatnak, ezért van ilyenkor általában mindenki a bokszban.

Az FIA dokumentumaiból kiderül, hogy mindkét Ferrari-pilóta már a harmadik turbót kapta meg autójába erre az edzésre. Ez nem mutat túl jól annak fényében, hogy összesen négy használható büntetlenül egy évben, de persze a korábbiakat is visszarakhatják még, ha működnek. Ez a "veszély" azonban nem áll fenn Stoffel Vandoorne-nál, aki már a negyedik turbóját kapta meg, neki ugyanis tényleg temérdek gondja volt már a hajtáslánc különféle elemeivel az eddigi versenyhétvégéken.

A Renault-hoz visszaérkezett Szirotkin parlagon hagyott autója, így ha sikerült megoldaniuk a rejtélyes motorgondot, az orosz akár még részese is lehet az események folyásának.

Hamilton meg a 2-es kanyart mérte el csúnyán, át is szánkázott a bukótéren, meg vele együtt az idénre odahelyezett lassítón/ugratón/fekvőrendőrön. 

De Hamilton mindezt úgy érte el, hogy Bottas azóta tovább javított, és már 1:36,119-nél tart az etalon. A finn egyébként most szintén elkönyvelt egy kicsúszást lassabb tempóval, és nála nem is sokon múlt, hogy a falat is eltalálja, de végül sikerült elkerülnie a bajt.

Közben Hamilton is túl van a maga szuperlágyas körén, de több mint öt tizeddel elmaradt Bottastól. Így is második helyen áll, hiszen a Mercedeseken kívül még csak Sainz rakatta fel a piros oldalfalú abroncsokat.

Ricciardónak volt egy pályaelhagyása, meg nem sokkal korábban Massának is. Számíthatunk rá, hogy a pilóták majd az aszfalt porosságára fognak panaszkodni az esti közleményeikben, elvégre ez itt Szocsiban nem egy agyonhasznált versenyhelyszín.

Na, végre a 9. helyezett is előkerült, helyreállt a live timing, amit egyébként itt érhettek el regisztráció után.

Vettel az 1., Raikkönen a 3. helyre állt, de ez is csak ideiglenes. A Mercedes máris egy fokkal lágyabbra kapcsolt, hiszen a szuperlágy gumikkal hajtottak ki, és már Bottas vezet 1:36,998-cal.

De már jönnek is a Ferrarik...

Massának volt egy közepes méretű megcsúszása a célegyenes bejáratánál. Most ezt mutogatják párszor, lévén nincs érdekesebb esemény egyelőre.

És persze ezen a hétvégén is érdemes lesz szemmel tartani a köridők javulását. Az idei előző három helyszínen egyaránt megdőlt a korábbi pályarekord, és erre Szocsiban is nagyon jó esély van, már csak a pálya rövid F1-es történelme miatt is. Az eddigi legjobb idő Oroszországban Rosberg tavalyi pole-köre, 1:35,417. Hamilton már első tapogatózó körével is 1:39,5-öt ment. 

Bottas mellett Hamiltonnak és Pereznek is van már mért ideje. A hivatalos időmérés, a live timing baja nem merül ki annyiban, hogy elrejti a 9. helyezettet, hanem egyelőre még sorba sem rendezi a versenyzőket az időeredmények alapján. Ezt így érdekes lesz bogarászni! De legalább a tévéközvetítésben most jónak tűnnek a grafikák.

Nem történt előrelépés, így a pályabírók hátrafelé kezdték tolni a 2-es kanyar kijáratánál álló autót, és elrejtették a fal mögött. Innen a bokszutca sincs messze, de egyelőre rejtély, hogyan fog folytatódni az orosz délelőttje.

Az orosz azt mondja, valami motorgondokkal szembesült. Most a csapat a rádión próbál neki instrukciókat adni, hogy hogyan leheljen életet az autóba, aminek továbbra is jár a motorja.

Oh, és Szirotkin máris a pálya mellett parkol, ez nem tartott sokáig. Lehet, hogy mégis nagyon rövid volt az az időszak, amíg két oroszt láthattunk a pályán!

Az első mért kör az előző versenyhétvége szombati hőséé és vasárnapi csalódásáé, Valtteri Bottasé: 1:39,8.

Ismerkedjünk meg képen is a Renault-ban ülő Szirotkinnal. Általa és Danyiil Kvjat által két orosz is lesz a pályán ebben a 90 percben, ami szokatlan jelenség az F1-ben. Korábban is csak edzéseken és teszteken fordult elő, a futam rajtrácsán még sohasem volt két orosz egyszerre.

Egyelőre van egy kis gond a hivatalos online időmérő-rendszerben: nincs 9. helyezett! Jelen pillanatban egyébként Jolyon Palmer áll ott, de így kezdetben ez még nagyon sűrűn változik.

Idén első alkalommal egy tesztpilóta is van a pályán, aki a hétvége további részében már nem vesz részt. A Renault-nál Szergej Szirotkin ülhetett be Nico Hülkenberg autójába hazai hétvégéjén.

Máris zöld zászló, elindult az első gyakorlás, és több autó máris a pályán. Végig száraz körülmények várhatók a másfél óra során.

A mezőny ezen a hétvégén kivételes összefogásról tesz tanúbizonyságot: többen is felragasztották sisakjukra és autójukra a súlyos sérüléseket és amputációt átélt F4-es pilóta, Billy Monger nevét. Itt Carlos Sainz mutatja sisakján a #BillyWhizz logót, ami a 17 pilóta Twitter-profiljának neve.

Napos napot, máris indul az első edzés Szocsiban. Kezdésnek itt egy videó, amit a Toro Rossónál készítettek, és remek betekintést ad a színfalak mögé: így fest a paddock a bejárattól a csapat garázsáig.