DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. január 6. hétfő
17:05

Jön a safety car, Ocon és Colapinto esett ki az első kanyarban.

Köszönjük a figyelmet, ez volt élő közvetítésünk az elképesztő Katari Nagydíjról, maradjatok velünk, mert máris érkeznek a legfontosabb nyilatkozatok és egyéb érdekességek!

Russellt még gyorsan megbüntetik, de csak 5 másodpercre, így marad a 4. helyen. Azaz 21 pont a McLaren előnye a Ferrari előtt, 8 pont Norrisé Leclerc előtt.

Itt a vége, Verstappen nyert Leclerc és Piastri előtt, Russell negyedik, Gasly tíz pontja nagyon sokat ér az Alpine-nak, Sainz a defekt után mentett egy hatodik helyet, Alonso ismét jól halászott a zavarosban, Magnussen a 9. hellyel tartja életben a Haas reményeit a 6. helyre, Norris hozott egy pontot és egy bónuszt, de a legmegdöbbentőbb az a tény, hogy Guanyu Zhou a nyolcadik hellyel négy pontot szerzett a Saubernek!

Albon bokszban, letölti a büntetését, visszaesik az utolsó helyre, kap egy friss szett lágyat, és mindjárt elveszi Norris bónuszpontját. Valamiért.

Russellt vizsgálják safety car-os kihágásért, ami Gaslynak és Sainznak is bónusszal járhat.

Hamilton előz, feljön a 14. helyre, Norris pedig megjavítja a leggyorsabb kört, ezzel jelen állás szerint 2 pontot szerez. Ezzel a McLaren előnye 21 pont lesz a Ferrari leőtt, Norrisé pedig 8 pont Leclerc előtt.

Zhou F1-es karrierje legjobb eredményét érheti el perceken belül. Ezzel az iszonyatos autóval, ami az idei Sauber, egy ilyen évnek a végén, pályafutása valószínűleg utolsó előtti nagydíján.

Norris megelőzi Bottast, Magnussen előtte egy tízessel, na ő tényleg elérhetetlen négy kör alatt.

És Zhou simán, magabiztosan a nyolcadik, Magnussen nem tud rá közeledni!

Ebben a pillanatban még 19 pont a McLaren virtuális előnye a Ferrarival szemben, de ha Norris elkapja Bottast, abból jöhet majd 20, illetve akár 21 a bónuszponttal.

Norris egy másodpercre a pontszerzéstől! Attól az 1 pontot érő tizedik helytől, amely ebben a pillanatban Bottasé!

És nem, Hamilton továbbra is a pályán, csak feladni szerette volna. Button az imént arról beszélt, hogy fél tőle, hogy Hamilton Abu Dhabiban már ott se lesz.

Vizsgálják a 9-10. helyen haladó Magnussen és Albon csörtéjét. És közben Norris száguld a pontszerzésért, még messze van tőlük, de a végére odaérhet.

Hamilton feladja a versenyt. Ebből épp elég volt.

Az Alpine ezzel gyakorlatilag behúzhatja a 6. helyet, Zhou pedig csodát tehet a Sauberrel. Már tegnap is érződött valami, de egyre inkább úgy tűnik, hogy valósággá válhat.

Nézzük a sorrendet:

Hamilton kap egy áthajtásos büntetést gyorshajtásért, fel is akarta adni a versenyt. Így visszaesik Norris mögé.

Tehát... Akkor... Most úgy állunk, hogy a Ferrari 11 pontot ver a McLarenre, így a wokingiak előnye 19 pont lesz a szezonzáró előtt.

"Hihetetlenül extrém" – mondja Jenson Button a büntetésről.

Micsoda fordulat a konstruktőri bajnokságban!

JÓ ÉG! 10 MÁSODPERCES STOP&GO-T KAP NORRIS!

Verstappen vezet, az élmezőnyben változatlan a sorrend, Albon feljött tizediknek Magnussen kárára, Tsunoda Hamiltont előzte meg, jól működnek a lágyabb keverékű abroncsok.

Akkor kezdjük el ismét, 15 kör van hátra!

Jöhet az újabb újraindítás. Az élmezőny mellett a Gasly, Sainz csata nagyon érdekes lehet a 6-7. helyen, mindkettejük csapata számára rendkívül fontos minden egyes pont.

Verstappen, Norris, Leclerc, Piastri, Russell, Gasly, Sainz, Alonso, Zhou, Magnussen a sorrend.

Feljegyezték Norrist, mert nem lassított le a sárga alatt.

Jönnek az RB-k, friss lágyakat tesznek fel. Rajtuk kívül Albon is lágyakon. 15 autó van még versenyben.

Jön a rendes safety car!

Hülkenberg beesett a sóderágyba, Perez a pálya szélén...

Elképesztő csata az újraindítás után, csak kapkodjuk a fejünket! És VSC!

Perez valahogy visszaesett az utolsó helyre, és közben restart!

Mindjárt jön az újraindítás...

A McLaren ezzel a befutóval nem lenne világbajnok, de ha Piastri megelőzi Leclerc-t, akkor rögtön más lesz a helyzet.

Elengedik a lekörözötteket, időközben volt egy furcsa esemény a bokszban, Hamilton nyomott egy kemény féket, lelassított 40-re, így mögötte is nagyot kellett fékezni.

Sőt, Zhou a kilencedik Alonso előtt!

Na szóval. Verstappen vezet, mögötte Norris, Leclerc, Piastri, Perez, Gasly, Russell, Sainz, Alonso és Zhou!

Zajlanak a cserék, még egy perc és meg tudjuk mondani, hogy állunk most valójában.

És most jön, aki tud, nézzük, mi lesz a sorrend a cserék után!

És jön a biztonsági autó! Nincs más megoldás!

Elrontották Sainz cseréjét, ezen eldőlhet a világbajnokság!

Piastri a bokszban azonnal, vajon lesz-e biztonsági autó?

SAINZ IS DEFEKTET KAP!

Defekt! Hamilton autója defektes, vajon a törmelék miatt?

Nahát! Bottas átment a tükrön, és beterítette törmelékkel a célegyenes azon szakaszát. Hát ezt kár volt!

A Ferrari-szerelők tornagyakorlatokat végeznek, körönként kimennek gumikkal a kezükben a garázsból, aztán visszaviszik őket.

Verstappen közli a rádióban, hogy azért tudott rá Norris közeledni, mert a sárga miatt lassított, és nézzék meg, hogy a brit is így tett-e. A csapat szerint nem.

Egy tükör hever az aszfalton, Albon autójáról repült el. 

Az 1-es szektorban villogott a sárga és a zöld zászló. Törmeléket látni a célegyenesben.

Hamilton is hibázott, összesen már három másodpercre leszakadt Perez mögött. Nem csak a hiba miatt.

Újabb kört tesz meg Alonso mögött Russell, nem tud előzni!

Mindkét Mercedes-pilóta az autó fordulékonyságára panaszkodik. Pontosabban a fordulékonytalanságára.

Russell beragadt Alonso mögé. Nagyon sokba kerül neki az elrontott csere, így simán bukja a két pozíciót a Ferrarikkal szemben is.

A kiállásokhoz közeledve Norris valamennyit faragott a lemaradásán Verstappen mögött...

Óóóóóó, elrontották Russell cseréjét! Ebben ott maradt kb. 4,5 másodperc, ezzel nemcsak Piastri, hanem a Ferrarik mögé is kerülhet.

Russell nyitja a kiállásokat sorát az élmenők közül!

Piastri űzi-hajtja Russellt, megint hibázott egy kisebbet, de a gázról le se vette a lábát...

Bottas is megelőzi Tsunodát, a 12-13. helyen a két Sauber.

Lassan közelegnek a kiállások. Akár Norris, akár Piastri szerez egy pozíciót, az bajnoki állást jelent majd a McLarennek.

Tsunoda autója elképesztően lassú, a csapattársa által megabuzált Bottas fogja mindjárt megelőzni.

Véget ért a vizsgálat, Magnussen megtarthatja a 9. helyet. Ami egy nagyon fontos 9. hely a bajnoki 6. pozícióért vívott harcban. Ez egyébként a Haas történetének második legjobb konstruktőri eredménye lenne.

Piastri hibázott, de megfogta, ráadásul úgy, hogy alig fél másodpercet veszített vele Russellhez képest. 

Íme az állás a verseny harmadához közelítve:

Zhou is megelőzi Tsunodát, esik vissza a japán, miközben a kínai már a 12. helyen. Pontszerzésről ábrándozhat a Sauber?

Alonso veszélyes visszatérését elengedték, akkor most jöhet a Magnussen-féle vizsgálat.

Meg is van a büntetés, Hamilton kapott egy ötöst a hibás rajtért.

Miközben végre kigirdették a Hamilton-vizsgálatot, a brit tapad a 7. helyen haladó Perezre, és közben Alonso megelőzi Tsunodát! 

Gasly feljön a 10. helyre Tsunoda elé, Magnussen előzését pedig feljegyezték. Tény, hogy a manővernek volt pályán kívüli része, de az is annak tűnik, hogy Tsunoda segített a dánnak abban, hogy elhagyja a pályát.

Lawson kap büntetést a Bottas-incidensért.

Norrisé most a leggyorsabb kör, ez 43 pontos aktuális különbséget jelent a McLaren javára. 45 kell a bajnokavatáshoz.

Van ám dolguk a stewardoknak, most épp a Bottas–Lawson csörtét vizsgálják.

Na, Stroll akkor most már tényleg kiesett, Magnussen pedig feljön a 9. helyre, megelőzve Tsunodát. A 9-10-11. helyen kialakuló Magnussen, Tsunoda, Gasly hármas a konstruktőri hatodik helyért is küzd.

Alonso dühöng, az autó lassú az egyenesben, továbbá vizsgálják veszélyes visszatérésért, Hamiltont pedig a rajtja miatt. A három világbajnokból kettőnek rémes napja van egyelőre.

Stroll 10 másodperces büntetést kap, de letöltenie már nem kell, hiszen visszatér a bokszba, és... És aztán visszajön a pályára. Pedig a csapat azt mondta neki, hogy ennek itt a vége. Érdekes.

Piastri elkezdi leszakítani a Ferrarikat, nem néz ki jól a helyzet a maranellóiaknak.

Alonso esik vissza, Magnussen a 10., Gasly a 11. helyen!

Ebben a pillanatban 42 pont a McLaren és a Ferrari között. Ha Piastri megelőzi Russellt, az bajnoki pozíció a wokingiak számára.

Alonsót Hamilton és Tsunoda is átugrotta, most a 10. a spanyol, Piastri pedig érkezik Russellre.

Újabb baleset, Lawson és Bottas akadt össze, az RB-s húzta a rövidebbet, de mindketten továbbmentek.

Újraindult a verseny az 5. körrel, Verstappen vezet, Piastri megekőzi Leclerc-t.

Hülkenberg mellett Stroll is megjárta a bokszot, ő keményet tett fel, ahogy a német is, ezzel egyelőre csak a kanadai teljesítette a gumihasználati penzumot.

Már a 4. kör kezdődik meg a safety car mögött, de talán lassan vége a takarításnak. Igen, épp most írják, hogy a kör végén bejön a safety car.

Sőt, a másik Williams is kapott, Stroll golyózta ki Albont, Zhou is ideges lett a történtektől.

Colapinto vétlen volt, ahogy Ocon is. Hülkenberg elfékezte, nekiment a franciának, Colapinto pedig rosszkor volt rossz helyen.

Komoly mozgolódás volt, Hamilton három helyet is bukott, Alonso remek pozícióban van. A sorrend Verstappen, Norris, Russell, Leclerc, Piastri, Sainz, Perez, Alonso, Hamilton, Tsunoda.

Hülkenberg defektes gumival jön vissza, az utolsó három rajthely birtokosai pórul jártak.

Verstappen vezet Norris előtt, Colapinto kiesett és más incidensek is voltak.

ELKEZDŐDÖTT!

Nem sietik el a versenyzők a rajtrácsra való felállást...

Elindult a felvezető kör.

Megvannak a kezdő abroncsok, a 18. helyről induló Hülkenberg keményen, mindenki más közepesen. Mindenki gyakorlatilag új gumin van, Russell és a két Ferrari-pilóta abroncsaiban van egyetlen kör, bejáratták őket, de használtnak ettől semmiképp sem nevezhetően.

A legvalószínűbbnek az egy kiállásos verseny tűnik, s a Pirelli előrejelzése szerint aligha látjuk majd a piros oldalfalú abroncsokat:

Máris garantált, hogy lesz vizsgálat a verseny után, az egyik rajtrácsra kivezető körön Piastri szabálytalanul hajtott vissza a bokszba.

A verseny során folyamatosan rögzítjük a különbséget, 45 pontra van szükség a mai bajnokavatáshoz, ha a rajtsorrendben futnának be, az 41-et jelentene.

30 pont a McLaren előnye a Ferrari előtt, s akkor biztosíthatják be a végső győzelmet, ha 15 pontot vernek a Ferrarira. Számos lehetőség van, most csak egyet emeljünk ki: a kettős győzelem garantáltan elég lenne ehhez, de erre jelenleg túl nagy esélyt nem látni.

Szépséges vasárnap délutánt kívánunk mindenkinek, következik a harmadik Katari Nagydíj, melynek végén akár meg is születhet a McLaren 26 év utáni első konstruktőri bajnoki címe!