Nem sietik el a versenyzők a rajtrácsra való felállást...
Köszönjük a figyelmet, ez volt élő közvetítésünk az elképesztő Katari Nagydíjról, maradjatok velünk, mert máris érkeznek a legfontosabb nyilatkozatok és egyéb érdekességek!
Russellt még gyorsan megbüntetik, de csak 5 másodpercre, így marad a 4. helyen. Azaz 21 pont a McLaren előnye a Ferrari előtt, 8 pont Norrisé Leclerc előtt.
Itt a vége, Verstappen nyert Leclerc és Piastri előtt, Russell negyedik, Gasly tíz pontja nagyon sokat ér az Alpine-nak, Sainz a defekt után mentett egy hatodik helyet, Alonso ismét jól halászott a zavarosban, Magnussen a 9. hellyel tartja életben a Haas reményeit a 6. helyre, Norris hozott egy pontot és egy bónuszt, de a legmegdöbbentőbb az a tény, hogy Guanyu Zhou a nyolcadik hellyel négy pontot szerzett a Saubernek!
Albon bokszban, letölti a büntetését, visszaesik az utolsó helyre, kap egy friss szett lágyat, és mindjárt elveszi Norris bónuszpontját. Valamiért.
Russellt vizsgálják safety car-os kihágásért, ami Gaslynak és Sainznak is bónusszal járhat.
Hamilton előz, feljön a 14. helyre, Norris pedig megjavítja a leggyorsabb kört, ezzel jelen állás szerint 2 pontot szerez. Ezzel a McLaren előnye 21 pont lesz a Ferrari leőtt, Norrisé pedig 8 pont Leclerc előtt.
Zhou F1-es karrierje legjobb eredményét érheti el perceken belül. Ezzel az iszonyatos autóval, ami az idei Sauber, egy ilyen évnek a végén, pályafutása valószínűleg utolsó előtti nagydíján.
Norris megelőzi Bottast, Magnussen előtte egy tízessel, na ő tényleg elérhetetlen négy kör alatt.
És Zhou simán, magabiztosan a nyolcadik, Magnussen nem tud rá közeledni!
Ebben a pillanatban még 19 pont a McLaren virtuális előnye a Ferrarival szemben, de ha Norris elkapja Bottast, abból jöhet majd 20, illetve akár 21 a bónuszponttal.
Norris egy másodpercre a pontszerzéstől! Attól az 1 pontot érő tizedik helytől, amely ebben a pillanatban Bottasé!
És nem, Hamilton továbbra is a pályán, csak feladni szerette volna. Button az imént arról beszélt, hogy fél tőle, hogy Hamilton Abu Dhabiban már ott se lesz.
Vizsgálják a 9-10. helyen haladó Magnussen és Albon csörtéjét. És közben Norris száguld a pontszerzésért, még messze van tőlük, de a végére odaérhet.
Hamilton feladja a versenyt. Ebből épp elég volt.
Az Alpine ezzel gyakorlatilag behúzhatja a 6. helyet, Zhou pedig csodát tehet a Sauberrel. Már tegnap is érződött valami, de egyre inkább úgy tűnik, hogy valósággá válhat.
Nézzük a sorrendet:
Hamilton kap egy áthajtásos büntetést gyorshajtásért, fel is akarta adni a versenyt. Így visszaesik Norris mögé.
Tehát... Akkor... Most úgy állunk, hogy a Ferrari 11 pontot ver a McLarenre, így a wokingiak előnye 19 pont lesz a szezonzáró előtt.
"Hihetetlenül extrém" – mondja Jenson Button a büntetésről.
Micsoda fordulat a konstruktőri bajnokságban!
JÓ ÉG! 10 MÁSODPERCES STOP&GO-T KAP NORRIS!
Verstappen vezet, az élmezőnyben változatlan a sorrend, Albon feljött tizediknek Magnussen kárára, Tsunoda Hamiltont előzte meg, jól működnek a lágyabb keverékű abroncsok.
Akkor kezdjük el ismét, 15 kör van hátra!
Jöhet az újabb újraindítás. Az élmezőny mellett a Gasly, Sainz csata nagyon érdekes lehet a 6-7. helyen, mindkettejük csapata számára rendkívül fontos minden egyes pont.
Verstappen, Norris, Leclerc, Piastri, Russell, Gasly, Sainz, Alonso, Zhou, Magnussen a sorrend.
Feljegyezték Norrist, mert nem lassított le a sárga alatt.
Jönnek az RB-k, friss lágyakat tesznek fel. Rajtuk kívül Albon is lágyakon. 15 autó van még versenyben.
Jön a rendes safety car!
Hülkenberg beesett a sóderágyba, Perez a pálya szélén...
Elképesztő csata az újraindítás után, csak kapkodjuk a fejünket! És VSC!
Perez valahogy visszaesett az utolsó helyre, és közben restart!
Mindjárt jön az újraindítás...
A McLaren ezzel a befutóval nem lenne világbajnok, de ha Piastri megelőzi Leclerc-t, akkor rögtön más lesz a helyzet.
Elengedik a lekörözötteket, időközben volt egy furcsa esemény a bokszban, Hamilton nyomott egy kemény féket, lelassított 40-re, így mögötte is nagyot kellett fékezni.
Sőt, Zhou a kilencedik Alonso előtt!
Na szóval. Verstappen vezet, mögötte Norris, Leclerc, Piastri, Perez, Gasly, Russell, Sainz, Alonso és Zhou!
Zajlanak a cserék, még egy perc és meg tudjuk mondani, hogy állunk most valójában.
És most jön, aki tud, nézzük, mi lesz a sorrend a cserék után!
És jön a biztonsági autó! Nincs más megoldás!
Elrontották Sainz cseréjét, ezen eldőlhet a világbajnokság!
Piastri a bokszban azonnal, vajon lesz-e biztonsági autó?
SAINZ IS DEFEKTET KAP!
Defekt! Hamilton autója defektes, vajon a törmelék miatt?
Nahát! Bottas átment a tükrön, és beterítette törmelékkel a célegyenes azon szakaszát. Hát ezt kár volt!
A Ferrari-szerelők tornagyakorlatokat végeznek, körönként kimennek gumikkal a kezükben a garázsból, aztán visszaviszik őket.
Verstappen közli a rádióban, hogy azért tudott rá Norris közeledni, mert a sárga miatt lassított, és nézzék meg, hogy a brit is így tett-e. A csapat szerint nem.
Egy tükör hever az aszfalton, Albon autójáról repült el.
Az 1-es szektorban villogott a sárga és a zöld zászló. Törmeléket látni a célegyenesben.
Hamilton is hibázott, összesen már három másodpercre leszakadt Perez mögött. Nem csak a hiba miatt.
Újabb kört tesz meg Alonso mögött Russell, nem tud előzni!
Mindkét Mercedes-pilóta az autó fordulékonyságára panaszkodik. Pontosabban a fordulékonytalanságára.
Russell beragadt Alonso mögé. Nagyon sokba kerül neki az elrontott csere, így simán bukja a két pozíciót a Ferrarikkal szemben is.
A kiállásokhoz közeledve Norris valamennyit faragott a lemaradásán Verstappen mögött...
Óóóóóó, elrontották Russell cseréjét! Ebben ott maradt kb. 4,5 másodperc, ezzel nemcsak Piastri, hanem a Ferrarik mögé is kerülhet.
Russell nyitja a kiállásokat sorát az élmenők közül!
Piastri űzi-hajtja Russellt, megint hibázott egy kisebbet, de a gázról le se vette a lábát...
Bottas is megelőzi Tsunodát, a 12-13. helyen a két Sauber.
Lassan közelegnek a kiállások. Akár Norris, akár Piastri szerez egy pozíciót, az bajnoki állást jelent majd a McLarennek.
Tsunoda autója elképesztően lassú, a csapattársa által megabuzált Bottas fogja mindjárt megelőzni.
Véget ért a vizsgálat, Magnussen megtarthatja a 9. helyet. Ami egy nagyon fontos 9. hely a bajnoki 6. pozícióért vívott harcban. Ez egyébként a Haas történetének második legjobb konstruktőri eredménye lenne.
Piastri hibázott, de megfogta, ráadásul úgy, hogy alig fél másodpercet veszített vele Russellhez képest.
Íme az állás a verseny harmadához közelítve:
Zhou is megelőzi Tsunodát, esik vissza a japán, miközben a kínai már a 12. helyen. Pontszerzésről ábrándozhat a Sauber?
Alonso veszélyes visszatérését elengedték, akkor most jöhet a Magnussen-féle vizsgálat.
Meg is van a büntetés, Hamilton kapott egy ötöst a hibás rajtért.
Miközben végre kigirdették a Hamilton-vizsgálatot, a brit tapad a 7. helyen haladó Perezre, és közben Alonso megelőzi Tsunodát!
Gasly feljön a 10. helyre Tsunoda elé, Magnussen előzését pedig feljegyezték. Tény, hogy a manővernek volt pályán kívüli része, de az is annak tűnik, hogy Tsunoda segített a dánnak abban, hogy elhagyja a pályát.
Lawson kap büntetést a Bottas-incidensért.
Norrisé most a leggyorsabb kör, ez 43 pontos aktuális különbséget jelent a McLaren javára. 45 kell a bajnokavatáshoz.
Van ám dolguk a stewardoknak, most épp a Bottas–Lawson csörtét vizsgálják.
Na, Stroll akkor most már tényleg kiesett, Magnussen pedig feljön a 9. helyre, megelőzve Tsunodát. A 9-10-11. helyen kialakuló Magnussen, Tsunoda, Gasly hármas a konstruktőri hatodik helyért is küzd.
Alonso dühöng, az autó lassú az egyenesben, továbbá vizsgálják veszélyes visszatérésért, Hamiltont pedig a rajtja miatt. A három világbajnokból kettőnek rémes napja van egyelőre.
Stroll 10 másodperces büntetést kap, de letöltenie már nem kell, hiszen visszatér a bokszba, és... És aztán visszajön a pályára. Pedig a csapat azt mondta neki, hogy ennek itt a vége. Érdekes.
Piastri elkezdi leszakítani a Ferrarikat, nem néz ki jól a helyzet a maranellóiaknak.
Alonso esik vissza, Magnussen a 10., Gasly a 11. helyen!
Ebben a pillanatban 42 pont a McLaren és a Ferrari között. Ha Piastri megelőzi Russellt, az bajnoki pozíció a wokingiak számára.
Alonsót Hamilton és Tsunoda is átugrotta, most a 10. a spanyol, Piastri pedig érkezik Russellre.
Újabb baleset, Lawson és Bottas akadt össze, az RB-s húzta a rövidebbet, de mindketten továbbmentek.
Újraindult a verseny az 5. körrel, Verstappen vezet, Piastri megekőzi Leclerc-t.
Hülkenberg mellett Stroll is megjárta a bokszot, ő keményet tett fel, ahogy a német is, ezzel egyelőre csak a kanadai teljesítette a gumihasználati penzumot.
Már a 4. kör kezdődik meg a safety car mögött, de talán lassan vége a takarításnak. Igen, épp most írják, hogy a kör végén bejön a safety car.
Sőt, a másik Williams is kapott, Stroll golyózta ki Albont, Zhou is ideges lett a történtektől.
Colapinto vétlen volt, ahogy Ocon is. Hülkenberg elfékezte, nekiment a franciának, Colapinto pedig rosszkor volt rossz helyen.
Komoly mozgolódás volt, Hamilton három helyet is bukott, Alonso remek pozícióban van. A sorrend Verstappen, Norris, Russell, Leclerc, Piastri, Sainz, Perez, Alonso, Hamilton, Tsunoda.
Hülkenberg defektes gumival jön vissza, az utolsó három rajthely birtokosai pórul jártak.
Jön a safety car, Ocon és Colapinto esett ki az első kanyarban.
Verstappen vezet Norris előtt, Colapinto kiesett és más incidensek is voltak.
ELKEZDŐDÖTT!
Elindult a felvezető kör.
Megvannak a kezdő abroncsok, a 18. helyről induló Hülkenberg keményen, mindenki más közepesen. Mindenki gyakorlatilag új gumin van, Russell és a két Ferrari-pilóta abroncsaiban van egyetlen kör, bejáratták őket, de használtnak ettől semmiképp sem nevezhetően.
A legvalószínűbbnek az egy kiállásos verseny tűnik, s a Pirelli előrejelzése szerint aligha látjuk majd a piros oldalfalú abroncsokat:
Máris garantált, hogy lesz vizsgálat a verseny után, az egyik rajtrácsra kivezető körön Piastri szabálytalanul hajtott vissza a bokszba.
A verseny során folyamatosan rögzítjük a különbséget, 45 pontra van szükség a mai bajnokavatáshoz, ha a rajtsorrendben futnának be, az 41-et jelentene.
30 pont a McLaren előnye a Ferrari előtt, s akkor biztosíthatják be a végső győzelmet, ha 15 pontot vernek a Ferrarira. Számos lehetőség van, most csak egyet emeljünk ki: a kettős győzelem garantáltan elég lenne ehhez, de erre jelenleg túl nagy esélyt nem látni.
Szépséges vasárnap délutánt kívánunk mindenkinek, következik a harmadik Katari Nagydíj, melynek végén akár meg is születhet a McLaren 26 év utáni első konstruktőri bajnoki címe!