DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
07:51

Egyelőre nincs információ arról, mikor indulhat a Q3, de javítani kell kicsit a falat is a törmelékek eltakarítása mellett.

Ezzel itt meg is köszönjük a figyelmet, ennyi volt az időmérő Las Vegasban, a nagydíj magyar idő szerint vasárnap reggel 7 órakor startol - tartsatok akkor és addig is velünk!

Itt a Q3 végeredménye:

Russell idén harmadszor a pole-ban: Montreal és Silverstone volt az előző kettő. Sainz a második, a szenzáció viszont Gasly harmadik helye az Alpine-nal!

Leclerc, Verstappen, Norris, Tsunoda, Piastri, Hülkenberg, Hamilton a további sorrend, utóbbi a második körébe is belerontott, de a McLaren is kissé csalódás.

Russell viszont válaszol a Ferrariknak: 98 ezreddel visszaelőzi Sainzot, a Mercedes britje a pole-ban!

Sainz még jobbat fut, Gasly pedig bejön másodiknak Leclerc elé az Alpine-nal!

Piastri a harmadik helyre jön be, Norris viszont hátrébb szorítja, mert ő a második. Leclerc viszont átveszi a vezetést, 28 ezreddel Russell előtt!

Leclerc viszont már lilul a középső szakaszon!

Piastri, Norris és Leclerc is zöldül az első szektorban, de Russelltől elmaradnak egyelőre.

De nincs probléma, Verstappen és utolsóként Russell is kihajt a pályára. Két perc a végéig, jöhetnek az utolsó gyorskörök mindenkitől!

A visszajátszásból kiderül, hogy Russell megpuszilta a falat az autó bal oldalán az 5-ös kanyarban. Még bent is a bokszban a Mercedesszel, lassan azért jönnie kell...

Mondjuk igazából mindenki más is úgy döntött, hogy kijön gumit cserélni a bokszba - de szűk öt perccel a leintés előtt, már szállingóznak is vissza a pályára, mert lehet, hogy kell a két felvezetőkör.

Hamilton ki is jött a bokszba, elfékezte a bal elsőt a Strip végén, így neki abroncsot cserélnek. Nem feltétlenül jó ez, láthattuk, hogy a második-harmadik gyorskörön jobban üzemi hőfokon vannak a gumik...

Russell viszont átveszi a vezetést: 1:32,811! Egyelőre nagyon a Mercedesnek áll a zászló - igaz, Hamilton belerontott az első körébe, így ő még mért idő nélkül.

Verstappen lila középső szektorral bejön másodiknak Sainz mögé, de a McLarenek elé.

Leclerc gyengébb idővel kezd, Sainz viszont 1:33,0-val nyit, megelőzi a McLareneket a ferraris spanyol.

Verstappen nem futott egyből mért kört, így a McLarenek jönnek elsőként: Piastri 1:33,5-ös idővel nyit, Norris 1:33,2-re javít.

Indul tehát a Q3, Verstappen jön ki elsőként, de érkeznek a többiek is.

Közben a jelek szerint végeztek a takarítással és a fal helyreállításával, szóval talán rövidesen elkezdődhet a Q3. És mire ezt leírtuk, jön is az infó: itteni idő szerint 8:09-kor vált zöldre a bokszutca végi lámpa!

Rövid posztot tett közzé a Williams: csalódottak, de örülnek, hogy Colapinto jól van. A szerelők hosszú éjszakára készülnek, de holnap erősebben térnének vissza.

Nem túl szép látvány, főleg a Williams-szerelők számára...

Az összetört Williams lassan visszaér a bokszba közben, de a betonfalat még helyre kell rakni, arrébb nyomta ugyanis Colapinto autója a második becsapódásnál.

Addig vegyük sorra: bejutott a top 10-be a két Mercedes, a két Ferrari, a két McLaren, Verstappen, valamint Gasly az Alpine-nal, Tsunoda a Visa RB-vel és Hülkenberg a Haasszal.

A Williamsre nagyon rájár a rúd, James Vowles a minap 3-10 milliós töréskárról beszélt a legutóbbi két nagydíjon elszenvedett balesetek után...

Így nézett ki az összetört Williams - a Q3 pedig csúszik a romeltakarítások és a fal helyretétele miatt.

Közben ezzel véget ért a Q2, Ocon, Magnussen, Zhou és Lawson búcsúzott még Colapinto mellett:

Bal oldalon, a belső íven találta el a falat az argentin - újabb nagyon komoly törés a Williamsnél, akik eleve rosszul állnak tartalék alkatrészekkel...

És balesettel ér véget a Q2: Colapinto csapja falnak a Williamst!

Letelt az idő, de a többség még gyorskörön. Hamilton 1:32,5-re javít, Russell elé ugrik az élen - sőt, Sainz bejön közéjük.

Közeledik az utolsó perc, jönnek az utolsó próbálkozások. Gasly, Colapinto, Ocon, Lawson és Zhou búcsúzna jelen állás szerint, megmenekül-e valamelyikük?

Norris javít az ötödik helyre, bő két tized a hátránya Russell-lel szemben. Nem győzzük hangsúlyozni, mennyire szoros az élboly.

Javítanak a Mercedesek, már 1:32-es időknél jár Russell és Hamilton. Leclerc bejön mögéjük, Verstappen a negyedik, Piastri, Sainz, Norris a további sorrend, mind bő három tizeden belül.

Kieső helyeken pillanatnyilag Gasly, Colapinto, Ocon, Lawson és Zhou. Négy perc még hátra.

Verstappen ugrik az élre, az első két szektorban jó a Red Bull, de az utolsóban, a hosszú egyenesben sokat bukott most is a holland a túl nagy légellenállású hátsó szárny miatt.

Lement nagyjából a Q2 fele, a Ferrarik egyelőre adósak a mért körrel, de Sainz belehibázott az első próbálkozásába.

Hamilton 1:33,136-os idővel az élen, Piastri egyetlen ezreddel (!) jön be mögé. Verstappen a harmadik, Norris a negyedik, Hülkenbeng az ötödik - ők mind másfél tizeden belül!

Russell 1:33,5-ös idővel kezd, de ennél már voltak gyorsabbak. Most például kapásból Hülkenberg is legyőzi őt!

El is indult közben a Q2: negyed óra, a top 10-be jutás a cél, újabb öt búcsúzónk lesz a végén.

A visszajátszásokból látszik, hogy többen is bóklásztak a bukóterekben: Leclerc-nek is volt egy kisebb kalandja. Hideg és csúszós az az aszfalt...

Itt a Q1 teljes végeredménye:

Stroll nem tudott csodát tenni az egyetlen körével, marad utolsó, de kiesik mellette Alonso is. Albonnak elvették a körét, és kiesik még Bottas is - és persze Perez, idén már nagyon-nagyon sokadjára a Q1-ben...

Lepörög az óra, a két Mercedes pedig az élre ugrik! És közben javít Colapinto és Lawson, illetve Tsunoda is - így pedig Perez bizony már csak a 16. helyen!

Perez javított, de így is csak a 12. helyen, az azért nem életbiztosítás... Jönnek az utolsó mért idők!

Elkiabáltuk: mégis megjavították Stroll autóját, egyetlen gyorskörre lesz ideje.

Miközben Verstappen a másik Red Bull-lal átveszi a vezetést: 1:33,299 az új éllovas idő.

Feljönnek a Haasok a top 10-be, így most kieső helyen van többek között Perez!

Jönnek az utolsó próbálkozások lassan, de nagyon szoros az eleje: az első három egy tizeden, az első öt bő két tizeden belül.

Közben Stroll még mindig a bokszban, már csak kevesebb, mint öt perc van hátra - úgy fest, az Aston nem fogja tudni megszerelni a kanadai autóját. Rajta kívül kieső helyen Bottas, Ocon, Magnussen és Hülkenberg, de a Haasok még nem mentek értelmezhető időt. Az élen pedig már Russell és Leclerc.

Sainz elválasztja a McLareneket, Verstappen pedig bejön mögéjük a negyedik helyre. Ahogy jeleztük: a második-harmadik gyorskörön is lehet még időt javítani.

Leclerc az új éllovas, elsőként megy be az 1:33-as tartományba - de válaszolnak a McLarenek, újra Piastri az első, Norris a második. Az élbolyban Tsunoda és Alonso is, megelőzve Russellt és Verstappent.

Verstappen az ötödik helyre jön be, szűk három tizeddel marad el Piastri eredményétől.

Egyelőre McLaren 1-2 és Mercedes 3-4, de a Red Bullok és a Ferrarik még csak most érkeznek.

Gasly 1:34,5-ös eredménye már úgy kinéz valahogy, de aztán jön a McLaren és a Mercedes: Piastri 1:34,0-ra javít, Norris is bejön mögé pár századdal, Hamilton pedig szűk két tizeddel.

A két Sauber az első két helyen, de az 1:36 körüli időket még nem neveznénk "gyorskörnek"...

A mezőny bő fele máris a pályán, rövidesen érkeznek az első mért körök.

Elindult a Q1, 18 perc múlva eldől, melyik öt versenyzőtől búcsúzunk rögtön az első szakasz után. A látkép pedig ma is fantasztikus Vegasban:

Az Aston Martin közben jelezte, hogy az energia-visszanyerő rendszer meghibásodása okozta Lance Stroll piros zászlót kiváltó leállását a harmadik szabadedzésen néhány órája, és a csapat még mindig keményen dolgozik azon, hogy cseréljék az ERS-csomagot, hogy a kanadai kigurulhasson a Q1-ben - meglátjuk, sikerül-e...

A hideg - a friss adatok szerint a levegő 12, a pálya 15 fokos - trükkössé teheti majd az időmérőt: egyfelől igen kevés a tapadás, csúszós az aszfalt, másfelől valószínűleg több bemelegítőkör kell majd ahhoz, hogy üzemi hőfokra melegedjenek még a lágy abroncsok is, így lehet, hogy akár a második vagy harmadik gyorskörön is lehet javítani.

Ha valaki esetleg lemaradt volna a szabadedzésekről: a Mercedesek uralták eddig a hétvégét, mindhárom tréningen az élen zártak. A hideg időjárás szemlátomást ismét kedvez a W15-ösnek, de láthattunk már olyat, hogy az időmérőre eltűnik az Ezüst Nyilak jó formája - ráadásul a hosszabb etapjaik korántsem tűntek olyan biztatónak, mint mondjuk a Ferrari esetében.

Magyarországon már szombat reggel van, lassan a nap is felkel, Las Vegasban viszont még csak péntek este 10 órához közeledünk, úgyhogy természetesen villanyfényes körülmények között rendezik a kvalifikációt is a legendás Stripen és környékén.

Köszöntünk ismét mindenkit, negyed óra múlva indul a 2024-es Formula-1-es idény 22. időmérője Las Vegasban - kövessétek velünk az eseményeket!