DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
17:16

Volt valami érdekes feszültség a levegőben az elmúlt egy-másfél órában, de ha valaki élvezetes autóversenyt akar ma látni, az bizakodjon abban, hogy meg tudják rendezni az Indy 500-at...

Megérkezett a verseny összefoglalója, melyet ide kattintva érhettek el, ezzel köszönjük meg a figyelmeteket, az élő közvetítés véget ért, de maradjatok velünk, hiszen máris hozzuk az interjúkat, véleményeket és a legfontosabb információkat.

Íme, a verseny végeredménye: 

Leclerc közel két év után győzött először az F1-ben, s ezzel nyolc verseny után négy különböző győztesünk van. Ilyen változatosságról nem is álmodhattunk tavaly.

Piastri beállítja karrierje legjobbját, Sainz visszatér a dobogóra, pontot szerez a Williams!

CHARLES LECLERC MEGNYERTE A MONACÓI NAGYDÍJAT!

Ez már az utolsó kör egy felejthető versenyen, mely Charles Leclerc számára mégis örökre feledhetetlen lesz.

Kettő és fél kör még hátra.

Öt kör van hátra a monacói átok megtöréséig. Charles Leclerc, aki még dobogóra sem állhatott hazai pályán, 1931 óta az első hazai győztes lehet a Hercegség nagydíján.

Ami viszont számít, az az, hogy nagy napja lesz a Williamsnek, hiszen Alex Albon a 9. helyével 2 pontot szerezhet, amivel átugorhatják a Gaslynak köszönhetően immár szintén kétpontos Alpine-t a tabellán – és már csak a Sauber marad nulla ponton a tabellán, a pilóták közül pedig az ő két versenyzőjük mellett Sargeant.

Piastri és ezzel együtt Sainz és Norris annyira lassú, hogy Russell elkezdett felzárkózni rájuk. Nem mintha számítana, de azért jegyezzük meg.

Piastri teljesen leszakadt Leclerc-ről és magára húzta Sainzot és Norrist. Lehet, hogy neki fogytak el először a gumjai az élmezőnyből?

Bő tíz kör van hátra, vajon végigmegy-e úgy a futam, hogy nem láttunk előzési kísérletet az első tíz helyen?

Ilyet is ritkán látni: a 7. helyen haladó Hamilton és a 8. helyen haladó Tsunoda között több mint 1 kör a különbség!

De ez a gumielőny se tűnik elegendőnek a támadáshoz.

Kezdődik: Verstappen támadja Russellt.

Egyszer biztosan megtudjuk, mi volt a Mercedes elképzelése Russell-lel, most mindenesetre Verstappen megérkezik a nyakára.

És még ettől is megfosztanak minket azzal, hogy Sargeantot kihozzák cserére! Szívtelenek a Williams stratégái...

Egy pazar Zhou, Sargeant csatát csodálhatunk a 15. helyért.

Lehet előzni, kérem, Stroll is előzött, nem is egyet! Igaz, friss lágyakon tette.

Verstappen már csak 9,5 másodpercre Russelltől.

Hoppá! Norris egy pillanatra annyira megérkezett Sainzra, hogy majdnem a szárnya bánta. De baj nem történt, lehet továbbmenni.

Érthetetlen, mit csinálnak Russell-lel?! Teljesen érthetetlen.

Verstappen sokkal gyorsabb Russellnél, vajon miért nem hozták ki? Norris pedig mostantól ingyen cserélhet. A negyedik helyen semmit se kockáztatnak vele. 23 kör van hátra.

Hihetetlen! Bottas előzött! Előzés történt, emberek!

Verstappen megőrzi helyét Hamiltonnal szemben, de mi lesz Russell sorsa?

Verstappen jön, Russell nem jön! Vajon jó döntés volt ez a Mercedestől?

Na! Hamilton jön kerékcserére, újabb keményet kap! Nézzük, ki hogy reagál!

A visszajátszásból kiderült, Stroll azért kapott defektet, mert túl szűknek bizonyult számára a pálya, és lekoccolta a sikán falát.

Stroll defektet kapott! Így aztán hiába dolgozott annyit neki Alonso, a mezőny végére került a kanadai.

Jönnek a változatos stratégiai üzenetek az élmezőny tagjainak, továbbra is kivárásra játszik mindenki.

És gyorsan rögzítsük azt is, hogy Ocon 5 rajthelyes büntetést visz magával a következő versenyére.

Bruno Famin Alpine-csapatfőnök őrjöngve nyilatkozott Esteban Ocon nyilatkozatáról, és elfogadhatatlannak nevezte versenyzője manőverét. A helyszínen már az is elhangzott, hogy akár félre is állíthatják, és Jack Doohant tehetik a helyére. Mészáros Sándor kollégánk jelentette a helyszínről.

Stroll jön cserélni, és Alonso lassú tempójának köszönhetpen ez egy ingyen csere volt! 11. helyen a kanadai, persze ez önmagában kevés az üdvösséghez.

Ritkán közvetít az ember ilyen élvezettel lekörözéseket, de hát legalább valami történt. És most már valóban a verseny második fele tart.

Sőt Ricciardo is szépen félreáll, most ketten vannak Leclerc és Piastri között. A monacói aztán Alonsót is lehagyja.

Leclerc Zhoun már átjutott, elengedte Piastrit is, majd a másik kettőt is a kínai. Közben Leclerc-nek megvan Sargeant is.

Aki szépen félre is húzódott, elengedte mind a négyet. Viszont most Leclerc előtt négyen vannak egy rakáson.

Kezdődnek a lekörözések, Leclerc már látja Bottast maga előtt.

Egy érdekes beszélgetés: a csapat azt kérte Leclerc-től, hogy lassítson, ugyanis ezzel a többieket is megfoghatja mögötte – ugyanis ezzel a tempóval Norrisnak hamarosan meglesz egy ingyen kiállása.

Leclerc kb. hat másodpercre van a teljesen feltorlódott utolsó bolytól. Itt jöhetnek még problémák.

Ha valakiben felmerülne a kérdés, hogy eltelt-e már a verseny fele. A válasz: nem.

A 7. helyen haladó Hamiltonnak lassan lesz egy ingyen cseréje Tsunodával szemben. De ha így folytatódik, akkor Norrisnak is meglesz ez a lehetősége Russell ellenében.

Alonso a 12. helyen hat másodperccel Stroll mögött, és a nyakán ott van mindenki, aki még versenyben van.

Két nagy szakadék a mezőnyben: Russell a háromtagú közepesgumis boly élén mintegy 14 másodperccel van lemaradva Norris mögött, míg a 8. helyezett Tsunoda hátránya 15 másodperc Hamilton mögött.

A néhány körrel ezelőttihez képest gyorsult az élmezőny, és ezzel együtt megint kissé szétszakadt. Most 1,3 mp, 2,3 mp, 1,2 mp a különbség köztük.

Bottas felért a mezőny végére, de úgy fest, így sem tud előzni.

Piastri beijesztett kicsit Leclerc-nek, Sainz tapad rá, Norris kicsit leszakadt. Nagyon érdekes stratégiai játék zajlik az élen.

Na ez mutatja meg jól, hogy mi történik az élen. Bottas az új keményen tiszta pályán laza négy (igen, 4, NÉGY) másodperccel gyorsabb az élmezőnynél.

Bottast kihozták cserére a Saubernél, visszakapta a keményet, most már végigmehet.

Ez Monaco sajtáossága: jelenleg a mezőny fele 1 másodpercen belül van az előtte lévőhöz képest, és nincs esély előzni.

Egyre nagyobb a különbség Norris és Russell között, annak ellenére, hogy a lágyabb abroncson van a Mercedes britje, a lemaradása ezzel már nyolc másodperc feletti.

Piastri tapad Leclerc-re ismét, és a mezőnyben máshol is vannak egy másodpercen belüli különbségek, de érdemi támadást még nem láttunk sehol senkitől.

Ocon viszont rajtbüntetést fog kapni a Gaslyval szembeni ütközésért, mivel az időbüntetést nem tudja letölteni kiesése miatt.

A stewardok kivizsgálták a Sainz–Piastri esetet, elengedték. 

Kezd szétszakadni a mezőny egymástól, persze akik meg akarják csinálni kiállás nélkül a futamot, azoknak óvni is kell az abroncsokat.

Russell leszakadt Norrisról, a csapat is erre kérte az abroncsok megóvása érdekében.

Változatlan az első 10 sorrendje, Russell a lágyakon tapad Norrisra.

Ez most sima volt, és Piastri megint kergeti Leclerc-t.

Újra elrajtoltak!

A rajtrács felé tart a mezőny, Sargeantot kivéve mindenki kereket cserélt, ami azt jelenti, hogy elvi síkon csak az amerikainak van kötelező kerékcseréje a futamon. Az első négy keményeken, náluk ez reális lehet, a Mercedesek és Verstappen viszont aligha teljesíthetnek 76 kört a közepesen.

Ocon kiesett a versenyből, nem sikerült rendbe rakni a képen látható autót. Azt, amelyik ott a levegőben repül.

Hamilton csalódottan közölte a csapatával, hogy "én megmondtam". Talán arra gondolt, hogy közepesen kellett volna rajtolni, és akkor most feltehetnék a keményet a verseny végéig?

Perceken belül folytatódik tehát a Monacói Nagydíj mintegy negyven perc várakozás után. A sorrend változatlan az élen: Leclerc, Piastri, Sainz, Norris.

Óriási szerencséje volt Sainznak, ha csak egy kicsit később jön a piros, a mezőny végére került volna.

És az is egy igazi örömhír, hogy 15:44-kor, azaz bő tíz perc múlva folytatódik a Monacói Nagydíj!

És közben egy hír itthonról: a Diósgyőr Ralin Német Gábor Németh Gergely oldalán első győzelmét szerezte a magyar ralibajnokságban. Szívből gratulálunk!

A piros zászló alatt ugyebár szabad kereket cserélni, ami azt jelenti, hogy akik közepesen rajtoltak, megpróbálhatnak felrakni egy keményet és végigmenni vele.

Itt látható az Ocon-féle akció:

Közölték a majdani rajtsorrendet, és úgy néz ki, Sainz visszakerül a harmadik helyre.

És itt van Magnussen belső kamerája. Nem nagyon lehet kérdéses, ki az elkövető.

Az eset kívülről:

És belülről:

És még egy baleset volt, amit nem láttunk! Az alagút előtti kanyarban Ocon lehetetlen helyen próbált előzni, kiszorította riválisát, majd az első keréken gellert kapva a levegőbe repült. Ja, tegyük hozzá gyorsan, a csapattársával művelte mindezt. Aki nem örült.

Sainz egyébként az utolsó előtti, azaz 16. helyen szerepel az időmérőlistában, mivel szegény Zhou a roncsok mögé ragadt.

Mészáros Sándor barátunk üzeni a helyszínről: állórajttal indul újra a Monacói Nagydíj. Majd.

Sainz defektjét is megnézhettük a visszajátszásokban: nem hagyott helyet Piastrinak az 1-es kijáratán, oldalt megtámasztotta a McLarent, és odalett a bal első.

Magnussen megtolta Perezt, aki keresztbe állt, a korlátba csattant, és begyűjtötte mindkét Haast. Ezzel valószínűleg megvan az eltiltás.

Ennyi maradt Perez autójából:

A két Haasszal ütközött a mexikói.

Óriási baleset történt hátul. Perez autója rommá tört!!!

NAHÁT! Piros!

Piastri tapad Leclerc-re!

Sainz defektet kapott!

Elrajtolt a Monacói Nagydíj!

A mezőny lassan visszatér a célegyenesbe, pillanatokon belül elrajtol a verseny.

Az első négy közepes gumin rajtol, mögöttük a két Mercedes és Verstappen viszont keményen. A lágyat senki nem választotta.

Három perc múlva kezdődik a felvezető kör. Vajon megtöri Leclerc a monacói átkot?

Természetesen mindenképp az egy kiállásos stratégia tűnik a legjobbnak, a Pirelli az alábbi három forgatókönyvet tartja a legvalószínűbbnek.

Kép

A rajtrács elején és közepén is boldogok emberek találhatóak: Yuki Tsunoda 8. helyével folytatta remeklését, Albon és Gasly pedig idei legjobbjukat érték el az ötödik rajtsorral.

Az F1-ben ilyesmi nem fenyeget, a hivatalos közlés szerint az esőre annyi esély van, mint hogy Nico Rosberg nyeri a mai nagydíjat. A levegő hőmérséklete 22 fok, a pályáé 49, a páratartalom 67 százalék.

Két legendás versenyre készültünk ma, de lehet, hogy csak egy lesz belőle, hiszen az Indy 500 könnyen a halasztás sorsára juthat az érkező ítéletidő miatt. 

Az első két sort a Ferrari és a McLaren foglalja el Leclerc, Piastri, Sainz, Norris sorrendben, majd következik Russell és Verstappen. A teljes rajtrács ide kattintva tekinthető meg.

Szeretettel köszöntünk mindenkit a Monacói Nagydíj élő közvetítésében!