Itt a kockás zászló, Hamilton, Piastri, Russell, Norris sorrenddel zárul az edzés!
De a Ferrarik nem rakták fel a lágy gumit és a Red Bullok sem az egykörös tempót erőltették, bár Verstappen sokat elégedetlenkedett, megint nem tetszik neki az RB20 viselkedése.
Jövünk az összefoglalóval, a helyszíni információkkal, majd 17:00-tól a második szabadedzéssel, tartsatok velünk!
A levegő is lehűlt, a szél feltámadt, aligha lesznek már köridő-javítások.
Helyszíni kollégánk, Horváth Dániel jelenti: kezd csepegni az eső a paddockban...
Még mindig sok a hiba, sok a megúszás, az ellenkormányzás, a csapatok keresik az optimális egyensúlyt a megfelelő hátsó tapadás, és a kellően direkt befordulás határán.
A Red Bullok pedig egyelőre nem igazán találják.
Szóval tíz perccel a vége előtt így állunk:
Leclerc át is hajtott egy törmeléken, az nem tett jót a Ferrarinak...
Piros zászló! Guanyu Zhou megtöri a Stake-et, és a törmelék miatt takarítani kell... már negyedóra sincs hátra, nincs sok idő.
A Ferrarik egyelőre tartalékolnak a lágy gumikkal, ők a közepeseken vannak kint továbbra is.
Hamilton egy tizedet kap Russelltől, heted ad Alonsónak! A Mercedes nem kezd rosszul...
Russell és Piastri feltett a lágy gumikat, a brit a gyorsabb, három tizedet ad a Mercedesszel a McLarennek.
Közben Hamilton és Verstappen is javít, bejönnek második-harmadiknak. A holland arra panaszkodik, hogy pengeélen táncol a Red Bull...
Verstappen és Leclerc is csipkedi a falat, ők nagyon feszítik! Így állunk fél óra után:
A helyszíni információk szerint Gasly nem is tudja már folytatni az edzést...
Esteban Ocon Alpine-jából is elmegy az erő! Katasztrófa a kezdés az enstone-iak számára...
Leclerc, Sainz és Tsunoda a top három, egyelőre a kemény gumi jobbnak érződik, mint a közepes. Verstappen elfékezi az alagút utáni féktávot, de nem tör össze semmit.
Hamar le kell tapogatni a határokat...
Leclerc óriási körrel újra az élen! Közel hat tizedet ad Norrisnak...
Norris a kemény gumikon átveszi a vezetést! Folyamatosan gyorsul és gumizódik a pálya, körről körre javulnak a körülmények.
Gasly jelenti: nincs erő az autóban. Ez sok jót most már nem jelent...
Sainz három ezred híján megfutja ugyanazt a kört ugyanúgy a keményeken, mint Leclerc. A Ferrari jól mozog az első negyedórában.
Probléma Pierre Gaslynál, az Alpine két kör után visszahívja a bokszba motorgondokkal.
Jönnek a második körök, Verstappen átveszi a vezetést, de Leclerc a kemény keveréken is bejön mögé másodiknak alig 36 ezredmásodperc lemaradással. Piastri közepeseken a harmadik, Sainz keményekkel a negyedik.
Max Verstappen három tizedet kap a közepeseken.
Elsőre Charles Leclerc áll az élre, szűk két tizedmásodpercet ad Piastrinak a közepes gumikon. Lando Norris is három tizeden belül van, de ő a keményeken.
Ez a McLaren továbbra is gyönyörű...
Fernando Alonsónak már azt mondják, hogy csepereghet az eső, de az első 45 percben nem számítanak semmi erősre.
Érdekes: Oscar Piastrinak azt mondja a mérnöke, hogy az edzés végére egy kisebb esőt várnak.
Zöld jelzés, kijöttek az autók, kezdődik a 60 perces edzés!
Monacóban egyetlen újonc sem kap első szabadedzést a kötelező kvótából, itt a húsz állandó pilóta gördül majd ki a bokszutcából hamarosan.
Öt perc van még a rajtig, addig ajánlanánk még egy videót: a hétvége felvezetőjét!
Ha már a tegnapi események: amíg elkezdődik a mai programsorozat, addig érdemes megnézni, hogy mi történt csütörtökön a helyszínen.
A Formula.hu utazó tudósítója, Mészáros Sándor paddockban készített videós összefoglalója megtekinthető a YouTube-csatornánkon ezen a linken!
Tegnap még a McLaren, az Alpine és a Williams motorhome-ja sem volt 100%-osan kész, nagy kapkodás volt a paddockban. Mára viszont már minden rendben van:
Minden csapat a speciális Monaco-csomagot hozta a hétvégére: FormulaPlusz rovatunkban összeszedtük, hogy melyik istálló milyen fejlesztést mutatott be ma délelőtt!
https://formula.hu/formulaplusz/2024/05/24/mivel-keszultek-az-f1-es-csapatok-monacora
Köszöntjük kedves olvasóinkat, hamarosan kezdődik az idei F1-es Monacói Nagydíj első szabadedzése!