A felzárkózás után megtorpant azért Leclerc, ott billeg az egy másodperc határán. Egy dolog utolérni valakit, egy másik megelőzni, főleg Imolában...
Ezzel itt meg is köszönjük a figyelmet, de tartstok velünk a nap további részében is, hiszen jövünk a legfontosabb értékelésekkel - egy hét múlva pedig jön a Monacói Nagydíj!
"******! Ezért aztán meg kellett dolgoznom!" - üzente rádión Verstappen.
A teljes végeredmény:
A dobogósok mögött Piastri, Sainz a további sorrend, Hamilton a hatodik, Russell a plusz kiállás után a hetedik. Perez, Stroll és Tsunoda szerzett még pontot.
De nincs hiba: MAX VERSTAPPEN nyeri az Emilia-romagnai Nagydíjat! Norris a második, Leclerc a harmadik!
Hét-nyolc tizedmásodperc, de már csak fél kör.
Másodperces távolságból vágnak neki az utolsó körben, de nem nyithatja Norris a DRS-t. Utolsó kör! Ha nem hibázik Verstappen, meglesz neki a győzelem.
Verstappen: "Az akkumulátor szinte üres."
Meg is inog kicsit a holland a Rivazzából kigyorsítva, az utolsó előtti kör elején másodperc közelébe érkezik Norris.
1,4 másodperc három körrel a vége előtt.
Most egy árnyalattal Verstappen volt a gyorsabb, 1,8 másodperc a különbség Norrishoz képest. Még négy kör.
Jön az utolsó öt kör, 1,6 másodperces távolságból vág neki Verstappen és Norris, most itt kicsit megakadt a felzárkózás, hogy beért a turbulens levegőbe a McLaren.
Már két másodpercen belül a különbség, de már csak hat kör lesz hátra a versenyből. Odaér-e Verstappenre Norris? Lesz-e esélye támadni? Norris jelzi a rádión, hogy úgy nyomja, ahogy csak bírja!
A pálya első szektorában jelentősen csökken Verstappen előnye minden közben, már 2,3 másodperc csak a távolság. No, mégis lesz csata a győzelemért a végén?
Érdekes ez a Verstappen-Norris különbség, most már csak három és fél másodperc a hátránya a britnek. Kilenc kör még hátra a versenyből.
Albont közben arra kérik, hogy álljon ki - ő az első, aki feladja a futamot ma.
Magnussen amúgy a top 10-en kívül szolgáltatja a show-t, folyamatosan vadássza le a riválisokat, de ez egyelőre csak a 13. helyet jelenti számára.
Russellt közben másodszor hívják kerékcserére a hetedik helyről: kvázi ingyen volt a kiállás, csak a csapattárs Hamilton került elé.
Stroll megelőzte Tsunodát, most a kilencedik már a kanadai, a japáné az utolsó pont.
Verstappennek közben jelzik, hogy a 2-es és 6-os kanyarban kap Norristól, aki valóban négy és fél másodpercre felzárkózott a címvédőre. A Red Bull-os jelezte: nem működnek az abroncsai.
Itt van vizuálisan is Leclerc iménti hibája. Azóta két és fél másodperc fölé nőtt a hátránya, Norris viszont lecsípett egy szekundumot Verstappen mögött, most bő öt másodperc a differencia az első kettő között.
Leclerc vágta át a sikánt, kiment a fűre, így most hirtelen két másodpercre ugrott a hátránya Norrisszal szemben. Még 15 kör van hátra amúgy a futamból.
Előzés a 10. helyért: Stroll szorítja ki a pontszerzők közül Hülkenberget. Tsunodára is veszélyes lehet az Aston Martin kanadai pilótája, bő három másodperc a különbség kettejük között.
Leclerc-rel közölték, hogy ő most a leggyorsabb a pályán. Most hét-nyolc tizedmásodperces távolsából üldözi Norrist.
Lap 44/63: @Charles_Leclerc has gotten into DRS range of NOR for P2 #ImolaGP #F1 pic.twitter.com/dvdgoFhv7K
— Scuderia Ferrari HP (@ScuderiaFerrari) May 19, 2024
Leclerc nagyon közelít Norrisra, már másodpercen belül és a hátsó szárnyát is nyithatja a ferraris!
Norris már hét másodpercre Verstappentől, Leclerc viszont apránként tényleg lépdel felé: most 1,6 másodperc a különbség közöttük. Lesz harc a második helyért? Norris azt jelezte, hogy hiába próbálja növelni a tempót, a Ferrari gyorsabb...
Perez átlépte Hülkenberget, rövidesen Tsunodával is megteszi ugyanezt. Strollék egyébként szintén megjárták a bokszot.
Leclerc kezdett el minimálisan közeledni Norrisra, most már csak alig két msodperc a hátránya, ezzel egyidejűleg némileg le is rázta magáról Piastrit.
Perez közben teljesítette a kerékcseréjét, visszacsúszott előbb a 11. helyre, de Ricciardót már el is kapta, és jöhet a Tsunoda-Hülkenberg páros.
Nagyjából befagytak a különbségek az élmezőnyben: 6-6,5 másodperc Verstappen és Norris között, három másodpercen belül Norrishoz képest Leclerc, aki másfél-két másodpercre leszakította Piastrit. Hamilton pedig közben második nekifutásra ugyan, de áthámozta magát Perezen. A mexikói, valamint Stroll és Magnussen adós még a kerékcseréjével, a 8-9-10. helyeken haladnak ők hárman.
Norris kérdezi, hol lassabb a mögötte haladóknál. Mérnöke szerint a többiek jobban használják az abroncsokat, de a pilóta szerint amúgy sincs tempója...
Az élen visszaállt a hat és fél másodperces távolság Verstappen és Norris között, utóbbit három másodperces lemaradással követi Leclerc-t, akit pedig Piastri hajt: az ausztrál egész versenyen egy Ferrarit üldöz kis túlzással...
Perezt közben eszik meg folyamatosan a frissebb gumin lévők: az imént Sainz, most Russell is megelőzte - utóbbi az utolsó pillanatban vágott át belülre a célegyenes végén.
Tsunoda, majd nem sokkal később Hülkenberg rágta át magát Sargeanten: a japán és a német virtuálisan továbbra is pontokért és a középmezőny legjobbja titulusért hajt.
Közben láthattuk Hamilton hibáját: valóban az Acque Mineralinál fékezte el magát és leste meg a kavicságyat a Mercedesszel. A hétszeres világbajnok amúgy most a kilencedik.
Az élbolyból utolsóként Sainz és Hamilton is a bokszban, a spanyol el is bukta a jóval korábban cserélő Piastrival szemben a pozíciót. Így tehát most a valós sorrend: Verstappen, Norris, Leclerc, Piastri, Perez, Sainz - viszont a Red Bull-os mexikói még nem állt ki, hiszen ő a keményeken rajtolt.
Leclerc gyorsan levadászta Perezt, sőt követi őt pár kanyaron belül Piastri is - ennyire közel van az ausztrál a monacóihoz.
Hátrébb pedig Hamilton hibázhatott az Acque Mineraliban, de még nem mutatták, pontosan mi történt vele.
De Leclerc nem fejezi be az élen már ezt a kört, ő is megcsinálja a kerékcseréjét, visszatér simán a virtuális harmadik helyre - igaz, Perez a Ferrari elé is bekerült...
Verstappen is megejti a maga kerékcseréjét, simán visszaáll Norris elé természetesen, de azért az iménti bő hat másodpercről négy és félre csökkent a brit hátránya.
Az élen így jelenleg Leclerc, Sainz és Hamilton, ők még adósak a bokszkiállásukkal.
Egy körrel Norris után Piastri is érkezett kerékcserére - maga Norris pedig a célegyenesben elment Perez mellett elég hamar.
Verstappen pedig közben utolsó figyelmeztetést kap pályaelhagyások miatt: egy újabb kihágás után már időbüntetést kaphat a holland!
A 22. kör végén Norris jön a bokszba a második helyről - viszont csak Perez mögé tudott visszatérni a pályára, ez nem jött ki jól a McLarennek.
Albon pedig a bokszutcai incidens miatt tíz másodperces időbüntetést kap.
Verstappen ugratott át keményen a sikánnál, de így is már 6,5 másodperc a fórja Norris előtt. Leclerc még mindig másfél szekundumra tőle.
Az élbolyban pedig Russell indítja a kerékcserék sorát, a hatodik helyről érkezett a Mercedes fiatalabb britje.
Norris már csaknem hat másodperccel lemaradt Verstappenről - így a futam harmadtávjához érkezve egyelőre a McLaren nem tud versenyre kelni a Red Bull-lal...
Itt pedig Perez és a sóder esete:
Perez hibázik a Rivazzában, szépen lesodródott a sóderágyba. A mxikói amúgy a nyolcadik helyen, ő valószínűleg tovább megy majd az előtte haladóknál, hiszen a kemény abroncsokon startolt.
Albon bokszos kiengedését vizsgálni fogják majd.
Leclerc-nél pedig jelezték: a B tervre mennek rá. Továbbra is másfél másodperces távolságból üldözi Norrist a monacói.
Norris folyamatosan szakad le Verstappenről, már az öt mésodpercet közelíti a hátránya. Leclerc ellenben közelít, másfél másodpercen belülre egerészte magát hozzá. Piastri pedig még mindig űzi-hajtja Sainzt, de nem bír vele.
Egy körrel Tsunoda után jött Hülkenberg, de ezzel az egy körrel korábbi kiállással is átugrotta a Haast a japánt - így most virtuálisan ő áll legjobban a középcsapatok közül.
A mezőny második felében és közepén egyre többen járnak a bokszban: már Tsunoda is megejtette a maga kerékcseréjét a top 10-ből, míg Alonsónál a bal első fék kapott kissé lángra a pályára visszatérve, de a menetszél hamar eloltotta.
Sainznak legutóbb már némileg védekeznie kellett Piastrival szemben, de egyelőre tartja a negyedik helyet a ferraris. Norris lemaradása pedig már három másodperc fölött, a britet egyébként stabilan másfél-két másodperc közötti differenciával követi Leclerc a harmadik helyen.
Albon lassú tempóban visszatért a bokszba, újabb kerékcsere után tér vissza a pályára - előzőleg ugyanis a jobb hátsót nem sikerült jól rögzíteni szemlátomást.
Piastri kergeti bőszen Sainzot, de egyelőre nem bír a Ferrarival. Norris pedig közben 2,7 másodpercre leszakadt az élen Verstappentől.
Lejátszódik ugyanaz a jelenet Sainz és Piastri között, hét tizednél közelebb kell megkezdenie az egyenest a McLarennek a támadáshoz.
Hátrébb pedig máris jönnek az első kerékcserék: Albon, Bottas és Gasly is a bokszban - a Williams pedig igencsak lassan gurul ezt követően a pályán...
A legkisebb különbség az élbolyban Sainz és Piastri között van, a spanyol kiszakadt Leclerc DRS-távolságából, így az ausztrál az imént elég szépen meg tudta közelíteni az egyenesben, bár támadnia így sem sikerült. Norris leszakadása pedig valóban megállt az 1,8-2 másodperces hátránynál egyelőre.
A visszajátszásból láthattuk, hogy Stroll és Ocon össze is koccant a rajt után a visszafordítónál.
Norris közben két másodpercre leszakadt Verstappen mögött, de ha ez nem nő majd tovább, akár a taktika része is lehet. Leclerc másfél másodpercre a McLarentől.
Most egy kicsit nőtt Norris hátránya, 1,6-1,8 másodperc köré ugrott, miután Verstappen a leggyorsabb kört is megfutotta. A Leclerc, Sainz, Piastri trió viszont teljesen együtt továbbra is.
Norris nem nyithatja a DRS-t a célegyenesben, mert épp kívül van a másodperces határon, de azért így is tud minimálisan közelíteni Verstappenre. Egyelőre ők ketten teljesen együtt, Piastri pedig igyekszik szorongatni a Ferrarikat.
Eltelt két kör, Norris épp az egy másodperces határon mozog Verstappen mögött, és a britről sem szakadt le a két Ferrari, sőt Leclerc és Sainz a DRS-ét is nyithatta. Itt a rajt pillanata:
Hamilton javított egy helyet, feljött hetediknek, megelőzve Hülkenberget és Tsunodát, míg Perez már a top 10-ben, a mezőny közepén pedig Stroll-lal vívott Ocon.
ÉS RAJT! Norris jobban rugaszkodott el ugyan, de Verstappen maradt az élen, mögöttük is maradt Leclerc, Sainz, Piastri, Russell a sorrend.
Már a felvezető körön a mezőny, most már senki ne menjen sehova! Verstappen, Norris, Leclerc, Sainz, Piastri, Russell tehát az első három sorból rövidesen.
A Pirelli jóslata szerint egyébként egyértelműen egykiállásos futamot láthatunk majd, annak leosztása azonban a közepes-kemény, kemény-közepes, kemény-lágy variációkkal mind elképzelhető.
És van is eltérés néhány gumiválasztással, bár nem az élmezőnyben: a top 10 egyaránt közepesen indul, Perez, Zhou és Sargeant keményen, Gasly és Alonso (utóbbi a bokszból) a lágyon.
A trófea amúgy különleges lesz: Senna és Roland Ratzenberger előtt tisztelegnek vele egyfelől, másfelől pedig az eddigi imolai győztesek névsora is szerepel rajta - a tavalyi áradások miatt elmaradt futamnál az emilia-romagnai régió lakosságát tüntették fel. Nemes gesztus, ez tényleg különleges trófea lett!
Nincs akkora puccsztárparádé, mint egy Miamiban, de azért több híresség is kilátogatott Imolába: utazó tudósítónk, Mészáros Sándor például épp elkapta a pillanatot, amikor a MotoGP-világbajnok Francesco Bagnaia (aki a közeli Bolognában székelő Ducati motorosa) összeállt egy fotóra az olaszok F1-be igyekvő reménységével, Andrea Kimi Antonellivel.
Nem sokkal a verseny előtt egyébként Sebastian Vettel beült Ayrton Senna 1993-as utolsó McLarenjébe, így tisztelgett a csütörtöki pályakörbefutás után ismét a 30 éve elhunyt brazil legenda előtt:
Senna Sempre#F1 #ImolaGP pic.twitter.com/ZUS4CSAiAq
— Formula 1 (@F1) May 19, 2024
És nemcsak az időmérőn volt közel Verstappenhez mindenekelőtt a McLaren, hanem az edzéseken a hosszú etapokon is gyorsabbnak tűnt az MCL38-as, így akár Miami után ismét a győzelemért harcolhatnak a wokingiak. Verstappen egész hétvégén küzd kicsit az RB20-as balanszával, Norrisék azonban figyelmeztetnek, hogy nehezebb itt előzni, mint két hete - a nyilatkozataik itt olvashatók.
A futam 15 órakor rajtol, a pole-ból pedig - ahogy idén eddig mindig - Max Verstappen startolhat, de ott van a sarkában Lando Norris, a két Ferrari, valamint a büntetett Oscar Piastri is - ide kattintva tekinthető át a teljes rajtrács.
Nagy szeretettel üdvözlünk mindenkit, alig bő negyed óra múlva startol a 2024-es Formula-1-es idény első európai futama, az Emilia-romagnai Nagydíj Imolából - kövessétek velünk a versenyt!