DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. június 2. vasárnap
22:48

Safety car, és Norrist hívják a bokszba! Norris az élre állhat!

Azt hiszem, aki látta az idei Miami Nagydíjat, az egyhamar nem felejti el. Nagyon köszönjük, hogy velünk tartottatok élő közvetítésünkben, tegyetek így legközelebb is, és maradjatok velünk, mert rövidesen hozzuk a főszereplők nyilatkozatait!

De szép kép volt: Alonso külön kijött a bokszból a rajtrácsra gratulálni Lando Norrisnak, aztán Sainz is megteszi ugyanezt.

Norris nem bír magával. És meg is tudjuk érteni.

Hihetetlen nap volt! Lando Norris Formula–1-es futamgyőztes! 110 verseny és 15 dobogó után végre sikerült neki!

LANDO NORRIS NYERI A 3. MIAMI NAGYDÍJAT! A brit versenyző az F1 történetének 114. futamgyőztese!

Másfél perc Norris élete legkülönlegesebb pillanatáig...

Utolsó előtti kör... Norris még mindig vezet.

Ocon továbbra is pontszerző helyen, vajon mégis meglesz az első idei pontja az Alpine-nak...?

A nap versenyzője szavazáson valamiért Bottas a második. Ez érdekes.

Albon óriási elfékezése, de a régi cimbora, Norris megnyugodhat: nem okozott safety cart!

Ezzel együtt már csak öt kör van hátra. És Lando Norris a győzelem felé tart.

Egyébként nem tudjuk eldönteni, mi a nagyobb meglepetés: Norris győzelme vagy hogy jó és élvezetes versenyt látunk Miamiben...

Mekkora duma! Piastrinak üzent a csapat: Lando vezet a versenyben, nem szeretnénk safety cart...

Piastri és Ricciardo! De kemény csata a 16. helyért! Lehet, hogy ezért lenne érdemes pontot osztani minden versenyzőnek, hogy több ilyet lássunk?

Hét kör van hátra, és Norris stabilan gyorsabb Verstappennél. Vajon mi jár ilyenkor egy versenyző fejében?

Ocon és Alonso is óriási csatát vívtak, de végül megvan a 9. hely Alonsónak! És Hülkenberg is meg fogja enni őt, aligha  lesz itt Alpine-pont...

Öt másodpercnél is nagyobb Norris előnye!

A pontszerző helyek hátsó fertályán Tsunoda a 7., és tartja maga mögött Russellt, Ocon jelenleg Alonsóal küzd a 9. helyért, Hülkenberg pedig már 11., és az elbaltázott taktika után megpróbál visszajönni legalább a 10. helyre.

Négy másodpercen kívül Verstappen Norris mögött. 13 kör a végéig.

A szezon idei alakulását nézve Perez számára nem is lehetne semmi sem kínosabb, mint hogy gumielőnyben nem tud elszakadni Hamilton Mercedesétől.

Sainzot minden bizonnyal meg fogják büntetni, hiszen spanyol. Legalábbis Alonso tegnapi érvelése szerint.

Szegény Piastrinak ki kell jönni szárnycserére. A második helyen volt nemrég, most ő az utolsó.

ELKÉPESZTŐ! Sainz úgy előzi meg Piastrit, hogy összeérnek, kicsit repült is valami alkatrész, aztán Piastri elfékezi, Sainz elmegy, a McLarent megelőzi Perez és Hamilton is. Kár érte, nem ezt érdemelte.

Verstappen boldogtalan, úgy érzi, nem fordul rendesen az autója.

Sainznak elege van, csendre inti versenymérnökét. Elgurult a spanyolok gyógyszere ezen a hétvégén.

Norris gyorsabb, mint Verstappen, szórja a leggyorsabb köröket. A McLaren versenyzője élete első győzelméért hajt. És egyelőre nagyon hajt.

A stewardok megnézték, elengedték a Piastri-Sainz esetet. Kész szerencse, hogy a McLaren nem szólt neki, hogy a Ferraritól szóltak, hogy...

"Mondjátok meg a McLarennek, hogy mondják meg neki, mert meg kell mondaniuk neki" – üzeni Sainz, majd elfékezi az újabb támadást.

Hohó! Sainz igazi politikus: "Szóljatok Piastrinak, hogy engedjen el, és akkor nem kap büntetést!"

Hamilton! Nagyszerű előzés váratlan helyen Tsunodával szemben!

Leclerc tartja Verstapepnt, Norris pedig leszakítja a hollandot. Hát mi van itt?!

Piastri kőkeményen védekezik Sainzcal szemben, legalábbis súrolva a sportszerűség határait...

Hamilton Tsunodával bíbelődik, a 7-8. helyen ők ketten, a japán nagyot nyert a jól időzített cserével.

Leclerc támadja Verstappent! Norris pedig másodpercen kívülre szakította le a Red Bullt!

Azt a kérdést csak nagyon halkan tegyük fel, hogy vajon Sargeant ezzel a becsapódással búcsúzott el az F1-től...?

Norris nagyon későn indította el a versenyt, de megtartotta a vezetést!

Véget ért a safety car-fázis, 25 körrel a vége előtt Norris indíthatja el a mezőnyt.

Magnussen kap büntetést a Sargeant-fél balesetért! Vajon azért büntetik, mert dán?

És most a safety car sorra elengedi a mezőnyt, hogy utolérhessék a magányosan körözgető Norrist...

És közben valami rendkívül furcsa dolog történik, hiszen miközben Norris megy elöl egyedül, közben a safety car a második helyezett Verstappentől tartja fel a mezőnyt. Ennyire megszokták volna, hogy Verstappen vezet mindig?

Jön Norris a bokszba és átveszi a vezetést. Pontosabban megtartja, de hát voltaképpen átveszi!

Perez második csere, Tsunoda első csere, Zhou is a bokszban, ez megkavarja a versenyt.

Magnussen és Sargeant ütközik!

Leclerc 2,6-ra Verstappentől, Piastri újabb másfélre tőle.

Piastri és Sainz jön az első két helyről, most Norris vezeti a versenyt. 

Alonso is megelőzi Hülkenberget, Perez közben Tsunodát vadászta le – a japán még nem járt a bokszban.

Russell Ocon mögé jön vissza és Hülkenberg elé. Ekkorát nyert Ocon azzal, hogy VSC alatt cserélhetett.

Hülkenberg rajtavesztett ezen a korai cserén: Ocon megelőzi őt a jelentős gumielőnynek köszönhetpen és Alonso is már a nyomában.

Piastri vezet a versenyben, legalábbis addig, amíg ő is ki nem áll kerékcserére.

Verstappen jön a bokszba a 23. kör végén!

Ocon, Alonso, Magnussen jártak bent, és vége is. Csak ők nyertek ezen.

Jön a VSC! És ez nagy előny lehet azokbak, aki most fog cserélni!

És a bója ott van a pálya közepén. Na jön-e a biztonsági autó, vagy ott hagyják?

Verstappen elvitte a 15-ös kanyarban a bóját, aggódik is, hogy kárt tett az autójában.

Leclerc Hamiltont is megfogta, kemény, tökös manőver volt!

Leclerc a csere után Hamilton és Russell között. 20 másodperc alatt egy kerékcserényi különbséget autózott ki a Ferrari a Mercedesszel szemben!

Norrisé most a leggyorsabb kör, Leclerc pedig nagyon erős tempót fut a friss gumin, de nem hívják ki utána Piastrit!

Az élmezőnyből Leclerc nyitja a cserék sorát és ez egy újabb 1,9-es csere, a Ferrari idei leggyorsabbja!

Perezt végül kihívják a bokszba, ennek Norris valószínűleg nagyon örül, mert nagyon régóta nézte a Red Bull hátsó szárnyát. 1,9-es csere!

Telnek a körök, de senki nem akar a bokszba állni, továbbra is csak hatan cseréltek kereket.

Az első hatosból továbbra sem jön ki senki, Leclerc kicsit meglendült, és meg is futotta a leggyorsabb kört.

Leclerc-nek azt mondták, hogy csinálja az ellenkezőjét, mint Piastri. De nem csinálta, mindketten a pályán maradnak.

Norris támadja Perezt, aki hibázott egy kicsit, Sainz pedig érdeklődik, hogy az egész versenyt Leclerc mögé ragadva tervezik-e tölteni.

Az ő sorrendjük a 15. helytől lefelé Hülkenberg, Gasly, Stroll, Albon, Sargeant, Bottas.

Russell is elkapta Hülkenberget, aki be is jön a bokszba, nyomában Gaslyval. Érdekes különversenyt figyelhetünk majd meg a "már cserélt" státuszú versenyzők között.

Stroll követi Albon példáját, de Sargeant és Bottas is bejön.

Albon kezdi meg a kerékcseréket a 10. kör végén. Annyira szoros a mezőny, hogy egy megfelelő elévágással több pozíciót is lehet fogni.

Hamilton megint elkapta Hülkenberget, és a németnek már a másik Mercedesre kell figyelnie!

Russell most a kilencedik, és tőle egészen az utolsó helyezettig sehol nincs másfél másodpercnél nagyobb távolság.

A második helyezett Piastritól a hatodik helyezett Norrisig kevesebb, mint öt másodperc a távolság, itt még sok változás lehet. És közben Russell megjött a Hülkenberggel bíbelődő Hamiltonra.

Hülkenberg visszavette a hetedik helyet, Hamilton elfekézése után, de a brit megint a nyakán.

Hamilton megelőzi Hülkenberget és feljön a hetedik helyre. Mindez a hetedik körben történik.

Sainz arra célozgat a rádióban, hogy gyorsabb Leclerc-nél. És ez valóban így látszik...

A rajt visszajátszásából látszott, mennyire kicsin múlott, hogy Perez nem ütötte ki Verstappent. Meg aztán Sainz is komoly veszélybe került miatta.

Leclerc nem tudja tartani Piastri tempóját, és már Sainz is a monacói nyakán van. Mögöttük kicsit szakad szét a mezőny...

Piastri! Megelőzi Leclerc-t, és feljön a második helyre!

Piastri támadja Leclerc-t a második helyért!

Hülkenberg egészen a hetedik helyig jött előre, mögötte Hamilton, Tsunoda és Russell a pontszerzők sora.

Verstappen másfél másodperccel vezet Leclerc előtt, Piastri próbál tapadni a monacóira.

A két Alpine szenzációs csatát vívott az első körben, és egyébként is sok a párharc a mezőnyben.

Hát micsoda rajt volt ez! Leclerc beragadt, de Perez agressziójának köszönhetően megtartotta, pontosabban visszaszerezte a második helyet, Piastri a harmadik most, mögötte Sainz és Perez, majd jön Norris és Hülkenberg.

Elrajtolt a 3. Miami Nagydíj!

Telt ház, 275 ezer néző a hétvégén. És a túlnyomó részük telefonnal a kezében videózza a pillanatokon belül érkező rajtot.

Elindult a felvezető kör, mindenki elindult a rajtrácsról.

Bottas az egyetlen versenyző, aki lágyakon rajtol, keményen indul Hamilton, Alonso, Magnussen és Ricciardo.

Öt percen belül járunk, hamarosan kezdődik a felvezető kör.

Itt van bizony:

A Pirellinél egy kiállásos versenyre készülnek, s abban is biztosak, hogy a kemény gumit mindenki használni fogja.

Vagy a szemünk káprázott, vagy tényleg Donald Trump tűnt fel a rajtrácson. Nahát.

A levegő hőmérséklete 29, a pályáé 45 fok. Az esőn őszintén megdöbbennénk.

A rajtelsőséget Max Verstappen szerezte meg a két Ferrari előtt, a teljes rajtrácsot ide kattintva találjátok meg.

A felvezető kör bő negyed óra múlva kezdődik, addig is lássunk néhány információt, amit tudni érdemes.

Mérhetetlen nagy szeretettel köszöntjük kedves olvasóinkat a Miami Nagydíj élő szöveges közvetítésében!