DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 6. szerda
21:53

Sportszerűtlen viselkedés miatt vizsgálják a négy különböző időbüntetéssel (összesen 35 másodperccel) szankcionált Kevin Magnussent a stewardok. Valószínűleg nem segít helyzetén a sprint után tett nyilatkozat:

„Elkezdtem ezt a hülye taktikát, amit nem is szeretek, de végső soron a dolgom végeztem, mint csapatjátékos, Nico pedig megszerezte a pontjait, köszönhetően a különbségnek, amit kiépítettem neki Lewishoz és Tsunodához képest, akik nem tudták megfogni őt. Nem szeretek így versenyezni, de ma ezt kellett tennem.” 

Összefoglaló: Verstappen a Miami Nagydíj pole-jában a Ferrarik előtt

A Q3 vége: 

1. Max Verstappen Red Bull 1:27,241
2. Charles Leclerc Ferrari +0,141
3. Carlos Sainz Ferrari +0,214
4. Sergio Perez Red Bull +0,219
5. Lando Norris McLaren +0,353
6. Oscar Piastri McLaren +0,434
7. George Russell Mercedes +0,826
8. Lewis Hamilton Mercedes +0,866
9. Nico Hülkenberg Haas +0,905
10. Yuki Tsunoda Visa Cash App RB +0,951

Sem Verstappen, sem Leclerc, sem Sainz javít, nem változik a helyzet az utolsó gyorskörben. Egyedül Perez és Norris javít, mindketten megelőzik Piastrit.

Az idő letelik, pályapozíció alapján Verstappen halad Leclerc előtt és a részidők is kedvezőbbek a Red Bullnál.

Norris megkapta a lágyat, a bokszot utolsóként elhagyó Mercedeseken azonban a közepes tűnik fel – Hamilton szerint a lágyon nagyon kevés volt a tapadás.

Sainzot vizsgálták majd felmentették feltartás miatt – Hülkenberg előtt haladt nagyon lassan a 17-es kanyar előtt.

Mindenki a garázsban, a kerékpisztolyok hangjától zajos a bokszutca, csere után tér vissza mindenki a pályára – érdekes lesz látni, Norris is megkapja-e a lágyat.

Ennek ellenére másfél tizeddel Leclerc előtt az első helyen a holland – 1:27,241 első nekifutásra.

Sainz, Piastri és Perez a további sorrend, Norris a hatodik helyen a közepesen, mindkét Mercedes előtt.

Hamilton túl szélesen fordult a 11-es kanyarban – Verstappennél a telemetria hiánya jelentkezett.

Indul a Q3. Norris alternatív gumitaktikára fogad: a Q2 második etapjához hasonlóan most is közepes keveréket tett fel, ami rendhagyó választás.

A Q2 eredménye:

Végül kiesik mind a két Aston Martin: Stroll, Gasly, Ocon, Albon és Alonso számára véget ért az időmérő. A Ferrari, Red Bull, Mercedes és McLaren pilótái mellett Tsunoda és Hülkenberg jutott Q3-ba.

Stroll a tizedik helyre lép fel, Hamilton pedig egészen a második helyre ugrik előre – Russell így futólag kieső, de ő is javít.

Másfél perc maradt az utolsó gyorskörökre, nagy nevek a kiesőzónában: Ocon, Hamilton, Stroll, Alonso és Albon van a top 10-en kívül jelenleg.

Sárga zászló Albon miatt, aki a 17-es kanyarban sodródott ki és állt meg a TecPro-fallal szemben. A lágy gumik nagyon gyorsan tönkremennek, hat kanyart bírnak a Williams-pilóta jelentése szerint.

A McLaren gyengesége jól érzékelhetően a rázókő: Norris egy nagyot ugratott a szegélyre felhajtva.

Q2: Első nekifutásra a két McLaren gyorsabb a két Red Bullnál, Leclerc pedig mindannyiuknál: 1:27,533 a monacóitól, ez már a tegnapi pole-idő alatt. Piastri, Norris, Sainz és Verstappen az első ötös.

A hajrában Verstappen jött fel az első helyre, jelezve, hogy az élen nem változott a helyzet a sprint óta – csupán öt századdal lassabb, mint pénteki pole-ideje a sprintkvalifikáción. Gasly az ötödik helyen, ő kieső helyről ugrott előre nagyot. A Q1 vége:

Ricciardo nem tud javítani, a sprintkvalifikáció negyedik helyezettje 18. helyen kiesik!

Nem jut tovább Bottas, Sargeant, Magnussen és Zhou is. Alonso 15. pozícióban került Q2-be.

Hatalmas forgalom a pálya végén – Magnussen nem javít eleget, Sargeant és Albon azonban továbbjutó helyre ugrik.

Újra elhagyja a bokszutcát a komplett mezőny, kezdődik az utolsó roham. Most Perez vezet 1:27,772-vel, Sargeant, Gasly, Magnussen, Zhou és Albon kiesőzónában.

Veszélyes jelent, Tsunoda szinte állt a pályán, mikor Sargeant utolérte és kikerülte. Ricciardo falat súrolt, a sprintkvalifikáció hőse csupán 15. helyen áll.

Újabb szett lágy került fel a Ferrarinál és McLarennél, Sainz ismét vezet (1:27,937), Norris a második.

A kör kezdetén Verstappen szóvá tette a forgalmat, végül azonban csak összerak 1:28,023-at.

Említésre méltó a 11. helyezett Sargeant is, aki lila utolsó szektort rakott össze.

Zhou szemtelenül próbált befurakodni Ricciardo elé még a Q1 kezdetén – a VCARB büntetésre számít a Stake számára.

A gyorskörök első fordulója alapján a két Ferrari vezet, Sainz mellett 1:28,159 áll. Perez, Russell és Piastri jön mögöttük, Verstappen azonban még csak most kezd mért kört.

A két pályaesemény között a stewardok megvizsgálták a sprint első körében történt Hamilton–Stroll–Alonso–Norris esetet. Bár az ütközéssorozatot Hamilton indította el, nem büntették meg érte a hétszeres világbajnokot.

A stewardok értékelése alapján három ütközés történt: az első a két Aston Martin között, a második Hamilton és Alonso között, a harmadik Stroll és Norris között. Hamilton hirtelen érkezése az első kanyarban szintén közrejátszott. Egy vagy több versenyző túlnyomó felelőssége nem állapítható meg – a döntésben szerepet játszott az is, hogy a felügyelők az első körben/kanyarban történt esetekben engedékenyebbek.

Norris viszont megrovást és 50 000 eurós pénzbírságot (ebből 25 000 euró felfüggesztve) kapott, amiért a kiesés után átkelt a pályán.

A rend kedvéért így alakult a sprintidőmérő sorrendje: Verstappen, Leclerc, Perez és Ricciardo az első két sorban, Sainz, Piastri, Stroll és Alonso a következő kettőben. (Az első hat helyezett nem változott a sprinten sem.)

A Red Bull Verstappennel eddig menetrend szerint mindent vitt, a Ferrari és Leclerc a fő üldöző. Norris pénteki hibái és vétlen sprintes kiesése miatt a McLaren egyelőre sötét ló, az RB idei legjobb formájával a nagyok között Ricciardo jóvoltából, a Mercedes azonban a középmezőnyben Miamiban. Az eltelt három órában azonban megnyílt a parc fermé, engedélyezettek a beállításmódosítások, ez pedig azt jelenti, hogy változhatnak a viszonyok a kvalifikációra.

22 órakor kezdődik a Miami Nagydíj időmérője. Láttunk már egy sprintidőmérőt és egy sprintfutamot, ezért több a kapaszkodónk, mi lehet a vasárnapi rajtrácsról döntő kvalifikáción.