A Red Bull Verstappennel eddig menetrend szerint mindent vitt, a Ferrari és Leclerc a fő üldöző. Norris pénteki hibái és vétlen sprintes kiesése miatt a McLaren egyelőre sötét ló, az RB idei legjobb formájával a nagyok között Ricciardo jóvoltából, a Mercedes azonban a középmezőnyben Miamiban. Az eltelt három órában azonban megnyílt a parc fermé, engedélyezettek a beállításmódosítások, ez pedig azt jelenti, hogy változhatnak a viszonyok a kvalifikációra.
Összefoglaló: Verstappen a Miami Nagydíj pole-jában a Ferrarik előtt
A Q3 vége:
1. | Max Verstappen | Red Bull | 1:27,241 |
2. | Charles Leclerc | Ferrari | +0,141 |
3. | Carlos Sainz | Ferrari | +0,214 |
4. | Sergio Perez | Red Bull | +0,219 |
5. | Lando Norris | McLaren | +0,353 |
6. | Oscar Piastri | McLaren | +0,434 |
7. | George Russell | Mercedes | +0,826 |
8. | Lewis Hamilton | Mercedes | +0,866 |
9. | Nico Hülkenberg | Haas | +0,905 |
10. | Yuki Tsunoda | Visa Cash App RB | +0,951 |
Sem Verstappen, sem Leclerc, sem Sainz javít, nem változik a helyzet az utolsó gyorskörben. Egyedül Perez és Norris javít, mindketten megelőzik Piastrit.
Az idő letelik, pályapozíció alapján Verstappen halad Leclerc előtt és a részidők is kedvezőbbek a Red Bullnál.
Norris megkapta a lágyat, a bokszot utolsóként elhagyó Mercedeseken azonban a közepes tűnik fel – Hamilton szerint a lágyon nagyon kevés volt a tapadás.
Sainzot vizsgálták majd felmentették feltartás miatt – Hülkenberg előtt haladt nagyon lassan a 17-es kanyar előtt.
Mindenki a garázsban, a kerékpisztolyok hangjától zajos a bokszutca, csere után tér vissza mindenki a pályára – érdekes lesz látni, Norris is megkapja-e a lágyat.
Ennek ellenére másfél tizeddel Leclerc előtt az első helyen a holland – 1:27,241 első nekifutásra.
Sainz, Piastri és Perez a további sorrend, Norris a hatodik helyen a közepesen, mindkét Mercedes előtt.
Hamilton túl szélesen fordult a 11-es kanyarban – Verstappennél a telemetria hiánya jelentkezett.
Indul a Q3. Norris alternatív gumitaktikára fogad: a Q2 második etapjához hasonlóan most is közepes keveréket tett fel, ami rendhagyó választás.
A Q2 eredménye:
Végül kiesik mind a két Aston Martin: Stroll, Gasly, Ocon, Albon és Alonso számára véget ért az időmérő. A Ferrari, Red Bull, Mercedes és McLaren pilótái mellett Tsunoda és Hülkenberg jutott Q3-ba.
Stroll a tizedik helyre lép fel, Hamilton pedig egészen a második helyre ugrik előre – Russell így futólag kieső, de ő is javít.
Másfél perc maradt az utolsó gyorskörökre, nagy nevek a kiesőzónában: Ocon, Hamilton, Stroll, Alonso és Albon van a top 10-en kívül jelenleg.
Sárga zászló Albon miatt, aki a 17-es kanyarban sodródott ki és állt meg a TecPro-fallal szemben. A lágy gumik nagyon gyorsan tönkremennek, hat kanyart bírnak a Williams-pilóta jelentése szerint.
A McLaren gyengesége jól érzékelhetően a rázókő: Norris egy nagyot ugratott a szegélyre felhajtva.
Q2: Első nekifutásra a két McLaren gyorsabb a két Red Bullnál, Leclerc pedig mindannyiuknál: 1:27,533 a monacóitól, ez már a tegnapi pole-idő alatt. Piastri, Norris, Sainz és Verstappen az első ötös.
A hajrában Verstappen jött fel az első helyre, jelezve, hogy az élen nem változott a helyzet a sprint óta – csupán öt századdal lassabb, mint pénteki pole-ideje a sprintkvalifikáción. Gasly az ötödik helyen, ő kieső helyről ugrott előre nagyot. A Q1 vége:
Ricciardo nem tud javítani, a sprintkvalifikáció negyedik helyezettje 18. helyen kiesik!
Nem jut tovább Bottas, Sargeant, Magnussen és Zhou is. Alonso 15. pozícióban került Q2-be.
Hatalmas forgalom a pálya végén – Magnussen nem javít eleget, Sargeant és Albon azonban továbbjutó helyre ugrik.
Újra elhagyja a bokszutcát a komplett mezőny, kezdődik az utolsó roham. Most Perez vezet 1:27,772-vel, Sargeant, Gasly, Magnussen, Zhou és Albon kiesőzónában.
Veszélyes jelent, Tsunoda szinte állt a pályán, mikor Sargeant utolérte és kikerülte. Ricciardo falat súrolt, a sprintkvalifikáció hőse csupán 15. helyen áll.
Újabb szett lágy került fel a Ferrarinál és McLarennél, Sainz ismét vezet (1:27,937), Norris a második.
A kör kezdetén Verstappen szóvá tette a forgalmat, végül azonban csak összerak 1:28,023-at.
Említésre méltó a 11. helyezett Sargeant is, aki lila utolsó szektort rakott össze.
Zhou szemtelenül próbált befurakodni Ricciardo elé még a Q1 kezdetén – a VCARB büntetésre számít a Stake számára.
A gyorskörök első fordulója alapján a két Ferrari vezet, Sainz mellett 1:28,159 áll. Perez, Russell és Piastri jön mögöttük, Verstappen azonban még csak most kezd mért kört.
A két pályaesemény között a stewardok megvizsgálták a sprint első körében történt Hamilton–Stroll–Alonso–Norris esetet. Bár az ütközéssorozatot Hamilton indította el, nem büntették meg érte a hétszeres világbajnokot.
A stewardok értékelése alapján három ütközés történt: az első a két Aston Martin között, a második Hamilton és Alonso között, a harmadik Stroll és Norris között. Hamilton hirtelen érkezése az első kanyarban szintén közrejátszott. Egy vagy több versenyző túlnyomó felelőssége nem állapítható meg – a döntésben szerepet játszott az is, hogy a felügyelők az első körben/kanyarban történt esetekben engedékenyebbek.
Norris viszont megrovást és 50 000 eurós pénzbírságot (ebből 25 000 euró felfüggesztve) kapott, amiért a kiesés után átkelt a pályán.
Sportszerűtlen viselkedés miatt vizsgálják a négy különböző időbüntetéssel (összesen 35 másodperccel) szankcionált Kevin Magnussent a stewardok. Valószínűleg nem segít helyzetén a sprint után tett nyilatkozat:
„Elkezdtem ezt a hülye taktikát, amit nem is szeretek, de végső soron a dolgom végeztem, mint csapatjátékos, Nico pedig megszerezte a pontjait, köszönhetően a különbségnek, amit kiépítettem neki Lewishoz és Tsunodához képest, akik nem tudták megfogni őt. Nem szeretek így versenyezni, de ma ezt kellett tennem.”
A rend kedvéért így alakult a sprintidőmérő sorrendje: Verstappen, Leclerc, Perez és Ricciardo az első két sorban, Sainz, Piastri, Stroll és Alonso a következő kettőben. (Az első hat helyezett nem változott a sprinten sem.)
22 órakor kezdődik a Miami Nagydíj időmérője. Láttunk már egy sprintidőmérőt és egy sprintfutamot, ezért több a kapaszkodónk, mi lehet a vasárnapi rajtrácsról döntő kvalifikáción.