Nem a harmadik, hanem az ötödik helyért történt támadás: Leclerc ment be Perez mellé a DRS-sel a hátsó egyenesben, de a külső íven nem tudta kivitelezni az előzést.
Összefoglaló: Verstappen levadászta Hamiltont a kínai F1-es sprinten
A szombati futam után nem lesz hosszú szünetünk, alig több mint három óra múlva, 9 órakor máris következik az időmérő a holnapi nagydíjra – újításként a két szakasz között kinyílik a parc fermé, azaz lehetőség van a beállításokat változtatni.
A sprint végeredménye – az egyetlen kieső Alonso:
Verstappen csendben 13 (!) másodperc előnnyel megnyeri a 19 körös sprintet, Hamilton csendben megszerzi a második helyet, Perez a képzeletbeli dobogón, Leclerc-é a negyedik hely Sainz előtt, Norris a pole-ból csak hatodik az elrontott első kanyar után, Piastri mögött Russell szerzi az utolsó pontot.
Az Aston Martin kereket cserélt, Alonso azonban a következő körben inkább kiáll a bokszba. Az utolsó kör elkezdődött, a stewardok azonban fognak még vizsgálódni, az Alonso–Sainz és Sainz–Leclerc incidensben is.
Alonso defektet kapott a kontakt során, a spanyol kiáll a bokszba – eközben Leclerc is megtámadta csapattársát, a Ferrarik is összeértek.
Pillanatok múlva eggyel előttük Sainz támadja Alonsót, a két spanyol kanyarokon keresztül egymás mellett, össze is érnek – ennek köszönhetően Perez megelőzi mindkettőt és ő veszi át a harmadik helyet!
Négy körrel az előzés után Verstappen előnye 5 másodperc feletti. A harmadik Alonso mögött feltorlódott a sor: Sainz, Perez és Leclerc is szeretné megszerezni azt a dobogós helyet.
Russell jól kezeli a lágy abroncsot, már Zhou előtt kilencedikként. A két másodpercre levő Piastrit kellene előznie a pontszerzéshez.
A 9. körben a DRS-zónában meg is történik a helycsere: a pár percre még műszaki hibát jelentő Max Verstappen vezeti a szezon első sprintjét.
A következő körben Hamilton elszúrja a hajtűkanyart, Verstappen lemaradása fél másodpercre csökken!
Amikor a Mercedes közli a különbséget, Hamilton rájuk mordul, hogy ő is látja…
Működik a 8-as mód: Verstappen a 7. körben megelőzte Alonsót a hátsó egyenesben. A futam fele még hátravan, Hamilton előnye 1,5 másodperc, miközben a lassú kanyarokban való fordulásra panaszkodik.
Nem csupán pályalevágás volt: a visszajátszás alapján össze is értek a rajt után, Bottas szárnyvéglapja megsérült.
A hazai hős, Zhou a kilencedik, azonban vizsgálják a stewardok, a pálya levágásával előnyt szerzett a gyanú szerint, miközben Bottasszal küzdött.
Egy másik felmerült vitás esetet Hülkenberg és Stroll között viszont elengedtek, nincs vizsgálat.
Russell nem tett csodát a lágy keverékkel, de a top 10-be azért befért egy előzéssel, Magnussent tudta átlépni.
Akkumulátorprobléma a harmadik (és már DRS-távolságon kívül levő) Verstappennél, a holland szerint nincs energia. Csapata 8-as mód beállítására utasítja.
Ezredeken múlt a különbség a rajtnál: Hamilton 5,06, Verstappen 5,22 másodperc alatt gyorsult 200-ig. A McLaren az egyes kanyar külső íven kétszer is korrigált, így teljesen lecsúszott a bukótérbe.
A Mercedes mögött Alonso, Verstappen és Sainz, aki a hátsó egyenesben előzte volna a Red Bullt, egyelőre sikertelenül. Perez és Leclerc jön utánuk, Norris csak a hetedik.
Hamilton kiváló rajtot vett a második helyről, Norris mellett fordult az 1-esbe, aki kidsodródott a bukótérből és öt helyet elveszített!
Elindult a felvezető kör – mindenki a közepes keveréket választotta, kivéve George Russell, akit érdemes lesz figyelni a 11. helyen.
A mai sprinten (és időmérőn) nem várható eső, a hőmérséklet kicsit magasabb, mint tegnap, a levegő 20, a pálya 27 Celsius-fok.
Értesítés az FIA-tól: bár továbbra sem világos, miért gyulladt fel kétszer a 7-es kanyarban tegnap a fű (többféle elmélet is felmerült a médiában), az illetékesek megelőző lépéseket tettek. Az érintett területeken meglocsolták a gyepet, a 7-es kanyarba pedig egy tűzoltócsapatot rendeltek ki a biztonság kedvéért.
Az esővel megfűszerezett őrült időmérőt követően Lando Norris a pole-ban Lewis Hamilton és Fernando Alonso előtt, Max Verstappen csak a negyedik helyen. Sprintrajtrács itt található.
Nagyon-nagyon korán kell kelnie annak, aki kíváncsi a szezon első sprintjére. Ennek oka a sprinthétvégék menetrendjének változtatása 2024-re: a fő időmérő szokásos, szombat délutáni időpontjában marad ezeken a hétvégéken is, emiatt a sprint szombat délelőttre kerül – ez a sanghaji időeltolódás miatt hajnali 5:00 nálunk.