A Renault Twitter-felelőse egyszerre köszörüli a nyelvét a Force Indián és a Mercedesen, amikor az alábbi szavakat adja a Wolffékkal beszélgető Ross Brawn szájába:
"Szóval kigondoltunk valamit, amiben mindenki egyetért: hogy javítsunk az F1-en, rózsaszínre kell festenetek az autót."
So guys we've thought about it & everyone agrees: to improve #F1, you'll have to paint the car pink.
— Renault Sport F1 (@RenaultSportF1) March 24, 2017
Oh no, wait...pic.twitter.com/pvSJ0r3Cnt
És így, VSC-jelzés alatt körözve ért véget az edzés. Hamiltont ezúttal sem lehetett megállítani, de a részletekkel is jövünk rögtön napi összefoglalónkban.
Virtuális biztonsági autó, amíg a pályabírók kitalálják, mit lehetne csinálni azzal az autóval. Egy daru már érkezik is, Ericsson pedig el is hagyja a fedélzetet.
Ericsson a kavicságyban, és nem is úgy fest az a Sauber, mint ami el tudna onnan mozdulni.
Kiosztották a szezon első két büntetését is. Az első edzés után Perez kapott egy 200 eurós befizetőcsekket bokszutcai gyorshajtásért, most pedig Hülkenberg nevére írtak ki egy ugyanilyet.
Közben szemmel tartjuk a McLaren formáját is, és első ránézésre egész jól mutat - a teszteken látott küszködést ismerve -, hogy Alonso a 12. helyen áll. De ha pesszimisták vagyunk, akkor úgy is nézhetjük, hogy a hibák által hátráltatott Magnussen, Palmer és Massa, a tavalyi motort használó két Sauber, az újonc Stroll, valamint a szintén kvázi-újoncnak számító saját csapattársa állnak mögötte.
Hamilton már 20 kört teljesített ultralágy gumikon, és még mindig ő köröz a leggyorsabban - ez ugyanúgy jelzi a gumik tartósságát mint a Mercedes kiemelkedő teljesítményét is.
A Haasnál azt hitték, hogy megoldották Magnussen vízszivárgási problémáját, és ki is küldték őt a pályára, ahol viszont gyorsan kiderült, hogy mégsem oldották meg. A dán kénytelen volt ismét a bokszba hajtani, lényegében kukázhatja is ezt a délutánt így.
Egy érdekes összehasonlítás: bizonyára vannak, akik emlékeznek még az 1996-os Ausztrál Nagydíjra, amikor a debütáló Jacques Villeneuve elsőre megszerezte itt a pole-t a domináns Williamsszel. Nos, annál a köridőnél Hamilton ma közel kilenc (9!) másodperccel gyorsabb kört futott, pontosan ugyanazon a vonalvezetésen.
Christian Horner, a Red Bull csapatvezetője a SkySportsnak azt mondja, Verstappen autójának padlólemeze megsérült a pálya melletti kalandozás során, amit a szerelőknek át kell nézniük, ezért nem hajtott már egy ideje ki a holland. Mondjuk Ricciardo is a bokszban áll ebben a kritikus pillanatban, amikor pedig értékes adatokat kellene gyűjteni az autó viselkedéséről feltankolt állapotban.
Ricciardo még feljött az ötödik helyre a lentebb látható álláshoz képest, így fordult a mezőny az edzés második félidejére. Immár mindenki a versenykörülményekre gyakorol, feltankolt autóval futnak hosszabb etapokat.
Újraegyesülés: az immár a Liberty Media kötelékében dolgozó Ross Brawn is itt van a helyszínen, és be is köszönt legutóbbi munkahelyére, a Mercedes garázsába. Rögtön Toto Wolff-fal és Niki Laudával bonyolódott beszélgetésbe, akikről ő maga is leírta könyvében, hogy nem a legjobb viszonyban váltak el egymástól 2013 végén, de azért most mégsem estek egymásnak.
Oh, hi Ross
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) March 24, 2017
The new @F1 Managing Director has popped in for a chat, as you do! #AusGP #FP2 #F1 pic.twitter.com/jHPpfs32OV
Verstappen iménti szántása tényleg felettébb látványosra sikerült. Nézzétek csak:
@Max33Verstappen probando los limites de la pista #FP2 pic.twitter.com/OHprU7Osin
— A Toda FUno (@atodaf1) March 24, 2017
Massa szomorú ábrázattal vonul vissza a bokszba, miközben egy szembe jövő Ferrari-csapattag megveregeti a vállát. Amikor legtóbb ilyen történt, a brazil visszavonult. Aztán meg nem.
Huh, Verstappen a 12-es kanyarba érkezett akkora lendülettel, hogy a kerérketőn kívülre csúszva a füvet is rendesen felszántotta. De nem lenne Max Verstappen a neve, ha nem fogta volna meg az autót.
Itt az állás 45 perc elteltével, és ahogy az a második edzéseken megszokott, ezt már végeredmény-közeli állásként tekinthetjük. Vettel elválasztja jelenleg a két Mercedest, az üldözők társasága pedig eléggé színes.
Hamilton az élre állt 1:23,620-szal. Ezzel máris felülmúlta a tavalyi pole-időt, a következő cél pedig már a pálya abszolút legjobb körideje. És érdekes módon ez már nincs is olyan messze, tavaly is közel járt hozzá a mezőny, hiszen egy 1:23,529-es körről van szó, amivel Vettel 2011-ben megszerezte itt a rajtelsőséget. Kijelenthető, hogy hamarosan üt az utolsó órája ennek a rekordnak, bár elképzelhető, hogy még nem ma, hiszen a mezőny hamarosan átvált a hosszú etapok gyakorlására.
A Haasnál szemmel láthatóan a szokásos problémájukkal, a fékekkel bajlódnak. Grosjeannak máris volt pár füstölős fékezése, a legutóbbit nem is úszta meg a kavicságy meglátogatása nélkül.
Így néz ki Massa, amikor tehetetlen.
"I've got a problem with the car" @MassaFelipe19 tells the @WilliamsRacing engineers as he grinds to a halt at turn 10 #AusGP #F1 pic.twitter.com/A3Hh6nIFnA
— Formula 1 (@F1) March 24, 2017
Massa azért a problémát észlelve kihajtott egy szervízútra, ahonnan könnyen le tudták tolni az autót a pályabírók, így nem volt szükség újabb piros zászlóra.
Jáj, most meg Massa autója állt meg a pályán, de őt legalább nem a fal állította meg, hanem egy váltóhiba. A brazil jelezte csapatának, hogy üresbe váltott a Williams és nem tud vele mit kezdeni.
Többen ismét a pályán, Vettel rögtön az ultralágy gumikkal támad, Verstappennél még mindig a szuperlágy a befutó.
Zöld az út, még nagyjából egy óra van hátra az edzésből, a továbbiakban 19 pilóta részvételével, hiszen Palmer ezzel az autóval már biztosan nem megy ma sehova.
Itt az eset fedélzeti kamerából. A takarítás továbbra is zajlik, miközben a Renault-t már vissza is szállították a bokszba - nem kellett messzire vinni.
Crash Palmer pic.twitter.com/k0Jm9iN4aK
— marc reynders (@MarcReynders24) March 24, 2017
A pálya utolsó kanyarjában történt az eset, Palmer a kigyorsításon vesztette el az irányítást és autója hátsó felével csapódott a falnak.
A 16-os kanyarban dobta el az autót és elég nagy volt a becsapódás, de a brit jól van.
Oh, és itt a hétvége első piros zászlója, Jolyon Palmer szenvedett balesetet a Renault-val!
Utolsó előttiként Verstappen is kihajtott a bokszból. Most már csak Alonsóra várunk, de úgy tűnik, az ő autója is elkészült... és így igaz, már a spanyol is munkában.
A Haasnál nem volt vaklárma az iménti aggodalom, vízszivárgás miatt marasztalják most a bokszban új pilótájuk, Magnussen autóját.
Közben a Ferrarik átugrották a Mercedeseket, most Vettel vezet 1:24,926-tal, bár ránézve erre az időre, bizonyára ez sem lesz hosszúéletű.
A mezőny legfiatalabb pilótája, Stroll panaszkodott, amiért a legidősebb, Raikkönen feltartotta őt gyorsköre alatt. A Ferrarinál történt kommunikációs zűrzavar okozta ezt, de nem történt semmi tragédia, elvégre csak egy edzésen járunk - Raikkönen legalábbis biztosan így érzi.
Ha nem elég rózsás a reggeletek már csupán azáltal, hogy F1-et lehet nézni, itt hagyjuk ezt a képet a Force Indiáról, hogy még színesebbé tegye ezt a napot.
A csapat pilótái is jól érzik magukat: "Esteban azt jelenti, hogy jó a pályán lenni, így hát kiküldtük Checót is."
Esteban goes on track, reports its good fun, so we send Checo out too. Both VJM10s a-lappin'. #AusGP pic.twitter.com/SkgHswjkLm
— Sahara Force India (@ForceIndiaF1) March 24, 2017
Hamilton lágy gumikon 1:25,2-t ért el és állt ideiglenesen az élre. Délelőtt 1:24,220-szal futotta meg a legjobb időt, a tavalyi pole-t érő kör pedig 1:23,837 volt, aminél jó eséllyel már ezen az edzésen erősebb kör fog születni.
Eh, ezúttal viszont Alonso fog késlekedni, közölte a McLaren, hiszen az ebédszünetben kicseréltek néhány elemet az autón, aminek utolsó simításai még mindig zajlanak.
A délelőtt technikai probléma által hátráltatott Vandoorne-nak is van már ideje, ami máris jobb, mint amivel az első edzésen az utolsó helyen rangsorolták: 1:28,4.
Magnussennél sincs minden rendben, a bokszból ugyanis rászóltak, hogy lassítson, és térjen vissza hozzájuk.
A két Haas, Grosjean és Magnussen futották meg a délutáni edzés első mért köreit. Három tized van köztük, és az 1:26-1:27-es régióban kezdtek. A francia aztán gyorsan el is végette az első kanyart, és a füvőn átszánkázva teljesítette azt.
Az első edzés összefoglalóját itt találhatjátok. A Mercedesek sikerével ért ugyan véget, de csak ők használták a leglágyabb gumikat.
Közben már meg is kezdődött az edzés, néhányan pedig nem is vesztegették az idejüket, és máris belecsaptak a kilométerek halmozásába.
Nyugalom, Marcus Ericsson nincs rosszul, egyszerűen csak igen furcsa helyet választott az edzés előtti utólsó nyújtáshoz.
Az igencsak mostoha időben elstartolt első edzéssel ellentétben most már jó reggelt kívánhatunk olvasóinknak. Bizony, nem álmodunk, ez még mindig a szezon első F1-es versenyhétvégéje!