Magnussen és Albon iménti incidensét is jegyezték a stewardok. Albon szerint a dán nem hagyott neki helyet, a Haas pilótája pedig úgy érzi, megsérült az autója padlólemeze a koccanásban.
Ezzel itt meg is köszönjük a figyelmet az élő szöveges tudósításban, de maradjatok még velünk, jövünk hamarosan a legfontosabb értékelésekkel és nyilatkozatokkal - két hét múlva pedig jön az Ausztrál Nagydíj, tartsatok akkor is velünk majd!
Verstappen tehát újra nyert, zsinórban már kilenc győzelemnél jár, a Ferrari továbbra is egyértelműen második erő a Red Bull mögött.
Itt a teljes végeredmény Magnussen 20 másodperces hátrasorolása után:
Piastri a negyedik, Alonso az ötödik, Russell a hatodik, Bearman a hetedik helyen debütál a Ferrarival. Norris, Hamilton és Hülkenberg még a pontszerzők között.
És közben itt a kockás zászló: Max Verstappen nyeri a Szaúd-arábiai Nagydíjat, idén kettőből kettő a címvédő mérlege! Perez a második, azaz újabb kettős Red Bull-győzelem. A dobogós ismét egy Ferrari, ezúttal Leclerc-rel - aki a legvégén a leggyorsabb kört is megfutja a bónuszpontért.
Ricciardo hibázik senkitől sem zavartatva a 16. helyen, bemutat egy fél megforgást az első kombinációban. Borzalmas versenye van a Visa RB-knek...
Verstappennek már csak két köre van hátra idei második, zsinórban kilencedik, karrierje során pedig az 56. győzelméhez.
Norris kicsit fellélegezhet, másodperc fölé távolodott Hamiltontól. Viszont Bearmannek sincs igazán félnivalója, még mindig több mint két másodperccel megy Norris előtt.
Nézzünk azért az élre is kicsit: Verstappen előnye olvadásnak indult, de még mindig hat és fél másodperc Perez előtt. Leclerc 12 másodpercre a mexikóitól, aki így a büntetésével együtt is második lesz.
Norris már védekezni is kényszerül Hamilton ellen a célegyenes végén. Négy köre van még a Mercedes-pilótának.
Bearmanhez egyáltalán nem közelít nagy ütemben Norris és Hamilton, inkább utóbbi páros között alakulhat még ki csata a nyolcadik helyért az utolsó öt körben.
Egy előzés a pontszerzőzónán kívül: Albon megy el Ocon mellett, ezzel 12. a williamses.
Bearman folyamatosan érdeklődik Norrisról és Hamiltonról, akik nagyjából fél másodperccel gyorsabbak körönként: most három és fél szekundum az újonc előnye. Eggyel előrébb pedig Russell kezdte el utolérni Alonsót az 5-6. helyen. Hét kör még hátra a futamból.
Utolsóként Zhou most ejti meg a maga kerékcseréjét, amelyet ráadásul csúnyán el is szúrtak a Stake szerelői, így teljesen a mezőny végére esett vissza a kínai. Az utolsó pontszerző helyre pedig Hülkenberg lépett fel - remekül kihasználta a Haas, hogy Magnussennel feltartatták a többieket, így kinéz az egy pont nekik a némettel.
Norris megkapja a fekete-fehér zászlós utolsó figyelmeztetést a Hamilton elleni cikázós védekezésért.
Említsük meg Bearmant, aki szépen jön a hetedik helyen - viszont még nem biztos ez a pozíciója, Norris és Hamilton ugyanis lágy gumikon közeledik rá.
Norris említett cikázását jegyezték is a felügyelők: a mclarenes kétszer is bemozdult a féktávhoz közeledve.
Tíz körrel a vége előtt így állnak a különbségek:
Hamilton leggyorsabb kört futva megérkezett Norrisra, a fiatalabb brit némi cikázással törte a szélárnyékot a célegyenesben. A nyolcadik helyért megy a csata.
Norris is jött a pitbe, ő is lágy gumikat kapott, bár a művelet nem volt zökkenőmentes a McLarennél, veszített is egy kis időt. Így most beállt a Verstappen, Perez, Leclerc, Piastri, Alonso, Russell, Bearman, Norris, Hamilton, Zhou sorrend a top 10-ben, de a kínai még utolsóként adós a maga cseréjével.
Hamilton a 36. kör végén jön a bokszba Piastri elől, a brit már a lágy gumikat kapta a Mercedesére. Alonso pedig az egyik visszajátszás alapján finoman megpuszilta a fal belső ívét jobbról.
Hihetetlen, Piastri még mindig nem boldogul Hamiltonnal: most megvolt az előzés, de nem tudott befordulni az első kanyarba, elfékezte magát, átvágta a kanyart, így ismét adhatta vissza a pozíciót a hétszeres világbajnoknak.
Hülkenberg most ejti meg a maga cseréjét, de csak Zhouval szemben veszített pozíciót, aki még szintén adós a maga kiállásával.
Albon unta meg a bulit, a célegyenesben bevetődött Tsunoda mellé, feljön a 14. helyre a williamses.
Elértünk a táv kétharmadáig, Norris, Hamilton és Hülkenberg még mindig nem állt ki kereket cserélni az első tízből.
Óriási ez az ötös csata, amibe lassan Ricciardo is beszállt a 12-17. helyeken. És hogy mi a helyzet az élen? Verstappen nyolc másodperccel vezet Perez előtt.
LAP 29/50
— Formula 1 (@F1) March 9, 2024
Magnussen Tsunoda
Yuki gets past. Back comes K-Mag#F1 pic.twitter.com/nAWvLVeoKn
"Veszélyes vezetés" - jelenti Tsunoda a rádión Magnussen szemfüles visszatámadása kapcsán. Most Ocon üldözheti a Haast.
Ocont próbálja már kívül-belül elkapni Albon. Ez az említett ötös boly még mindig nagyon kemény csatát vív. Tsunoda és Magnussen is óriási csatát vív - amiből a japán jött ki rosszul, Ocon is megelőzte a Visa RB-t.
Leclerc végre áthámozta magát Norrison, feljött a harmadik helyre a monacói. A hátránya nyolc másodperc Perez mögött, így a Red Bull-os büntetésével sem lépne előrébb majd a leintésnél.
A pontszerző zónán kívül csodálatos boly állt össze, a duplán büntetett Magnussennel az élen: Tsunoda, Ocon, Albon és Sargeant hajtja a dánt.
Féltávnál járunk, Leclerc pedig végre támadási közelségbe került Norrishoz. Ne feledjük: a McLaren még mindig nem járt kint kerékcserén, szóval azért fogynak az abroncsai.
Piastri is hiába egerészi rendre közel magát a célegyenes elején Hamiltonhoz, a McLaren annyira lassú, hogy még nyitott hátsó szárnnyal sem tud mit kezdeni a Mercedesszel. Az ausztrál legutóbb el is fékezte magát az egyenes végén.
Verstappen kényelmes, bő hat másodperces fölénnyel rendelkezik Perez előtt, aki már Norrist is leszakította öt szekundumra, akivel nem bír Leclerc, még DRS-távolságon belülre sem igazán tud kerülni a McLarenhez.
Magnussen ráhajtott Ocon rekordjára? Megkapja a második tíz másodperces büntetését is: ezúttal Tsunodát előzte a pályán kívül, szabálytalanul.
Na most megcsinálta az előzést Bearman, a kilencedik helyen a beugrós brit. A táv kétötödénél járva Verstappen, Perez, Norris, Leclerc, Hamilton, Piastri, Alonso, Russell, Bearman, Hülkenberg a top 10 sorrendje.
Piastri egyszerűen nem boldogul DRS-sel Hamiltonnal, ahogy kicsivel hátrébb Bearman is némileg fennakadt Hülkenbergen. Sem Hamilton, sem Hülkenberg nem járt még a bokszban.
Perez megelőzi Norrist, feljön másodiknak a mexikói. Neki most az lehet a fő feladata, hogy öt másodperc fölé növelje az előnyét Leclerc-rel szemben - ez most nagyjából három másodperc (miközben Verstappen már öt másodperces fórral vezet).
Piastri támadta külső íven az 1-es kanyarban Hamiltont, aki viszont nem hagyta magát: az ausztrálnak át kellett vágnia a kanyart, így visszaengedte maga elé a Mercedest.
És még egy büntetés: Magnussenre rónak ki 10 másodpercet az Albonnal történt koccanásért. A dán a 13., a brit-thai a 15. helyen halad egyébként.
Perez viszont nem ússza meg a veszélyes bokszutcai kiengedést: öt másodpercet akasztanak a mexikói nyakába!
Leclerc másodjára már sikerrel jár Hamilton ellen, követi a Red Bullokat.
Közben Norris kapcsán ítéletet hoztak: hiába a bemozdulás, nincs büntetés a McLaren-pilótának!
Leclerc közelít Hamiltonra, de előzni nem tud - ellenben ideiglenes csapattársával, Bearmannel, aki Zhout elkapva feljön a tizedik helyre.
Verstappen nagyon hamar visszazárkózott Norrisra, a 13. kör elején pedig vissza is vette tőle a vezetést - újra az élen a világbajnok. Hamiltont pedig Perez vadászta le mögöttük.
Két ügyet is jegyeztek a felügyelők: Norris potenciális kiugrását, valamint Perez veszélyes kiengedését a bokszból.
Hopp, történt egy összeérés az újraindítást követő kanyarokban: Albon támadta Magnussent, aki kis híján falra passzírozta a Williamst. Bearman pedig közben szemfüles módon megelőzte Tsunodát, ezzel 11. az újonc ferraris, de többen még ugye nem jártak a bokszban.
Egyelőre jobban működnek a már használt és így jobban bemelegített közepes gumik, Norris egy másodpercre leszakította Verstappent, akit viszont tart Hamilton.
Megvolt az újraindítás, nincs változás a sorrendben, pedig Piastri támadta kicsit Leclerc-t.
A 9. kör végén kijön a safety car, folytatódhat a verseny rövidesen.
Nézzük akkor a teljes sorrendet: Norris vezet Verstappen, Hamilton, Perez, Leclerc, Piastri, Alonso, Hülkenberg, Russell és Zhou előtt. Közülük Norris, Hamilton, Hülkenberg és Zhou nem járt bent a bokszban kereket cserélni.
Norris vezet az SC mögött, mivel ő nem állt ki kereket cserélni. Verstappen így is a második, Hamilton szintén csere nélkül a harmadik. Közben mutatjuk fotón is a becsapódott Strollt:
Bent a pályán tehát a safety car, többen jönnek is a bokszba a kemény gumikért: Verstappen, Perez, Leclerc, Piastri, Alonso, Russell, Tsunoda, Bearman mind a bokszban.
Az egyik gyors kombinációban csúszott bele egyenesen a falba a kanadai, miután bal elsővel eltalálta a belső íven található falat.
Stroll a falban az Aston Martinnal! Biztonsági autó!
Közben az Alpine megerősítette a Formula.hu-nak is eljuttatott rövid kommünikében, amit a közvetítésben is hallhattunk: gyaníthatóan váltóprobléma miatt állt ki a versenyből Gasly.
Öt kör után Verstappen két és fél másodperccel vezet Perez előtt, Leclerc épp a DRS-határon billeg a mexikói mögött. Piastri viszont nem tudta magáról leszakítani Alonsót.
A negyedik kör elején Perez DRS-sel megtámadta a célegyenes végén Leclerc-t, és meg is előzte a Ferrarit - máris 1-2-ben a két Red Bull.
A visszajátszások alapján Norris egyértelműen bemozdult, Russell mellette jelentette is a rádión. Ebből szinte biztosan büntetés lesz.
Leclerc épp másodpercen kívül Verstappenhez képest, Perez épp belül Leclerc mögött. Piastri, Alonso, Norris, Russell, Hamilton, Stroll, Tsunoda az első tíz sorrendje két kör után.
Gasly be is jött a bokszba: könyveljük el, ő az egész szezon első kiesője, hiszen Bahreinben mindenki célba ért.
Piastri megelőzte Alonsót, feljön a negyedik helyre a McLaren ausztrálja. Tsunoda pedig Strollt támadta, miközben őt is üldözte Bearman a 9-10-11. helyeken.
Verstappen vezet tehát, Leclerc, Perez, Alonso, Piastri, Norris, Russell, Hamilton a további sorrend. Gaslyt közben hívják a bokszba a váltógond miatt.
ÉS AKKOR RAJT! Verstappen behúz Leclerc elé, akit még Perez is támadott, de a mexikóit visszaverte a ferraris! Norris pedig mintha bemozdult volna.
Gasly közben rádión jelenti, hogy váltóproblémája van. Na vajon el fog-e tudni rajtolni az Alpine pilótája? A rajthelyét elfoglalta...
Érkezik vissza a mezőny a rajtrácsra - most már senki ne menjen sehova, pillanatokon belül indul az idei második F1-es futam!
Elindult a felvezető kör Dzsiddában. Verstappen, Leclerc, Perez, Alonso, Piastri, Norris, Russell, Hamilton, Tsunoda, Stroll, Bearman, Albon, Magnussen, Ricciardo, Hülkenberg, Bottas, Ocon, Gasly, Sargeant, Zhou tehát a teljes rajtsorrend.
Szinte a teljes mezőny közepes gumikon startol: a két kivétel a beugró újonc Bearman a 11., valamint Bottas a 16. helyen, ők ketten a lágy keverékre szavaztak.
Múlt héten Bahreinben egyébként kettős győzelmet aratott a Red Bull, és Sainz révén egy Ferrari fért még fel a pódiumra. Ha őszintén akarunk lenni, a papírforma most is hasonló, csak épp Leclerc lehet az a bizonyos ferraris.
Amennyiben esetleg Verstappen nyerne ma, az zsinórban a kilencedik győzelme lenne. Ami egészen döbbenetes, hogy az F1 első 73 idényében mindössze ketten tudtak ilyen szériát produkálni, ha Alberto Ascari esetén jó indulattal eltekintünk az Indy 500-aktól (amit persze a szigorú rekordok nem tesznek meg), míg a holland szűk egy éven belül másodszor érheti el ezt. Ami ugye közben már nem rekord, hiszen tavaly a Red Bull-os tíz diadalig jutott sorozatban.
Mindenképp szót kell ejtenünk a második Ferrariról, hiszen Carlos Sainz (sikeres) vakbélműtétje miatt Oliver Bearman ül az SF-24-esben, amellyel a 11. helyről startolhat karrierje legelső F1-es futamán. A 18 éves brit lesz ezzel minden idők harmadik legfiatalabb Formula-1-es versenyzője.
Ami pedig Sainzt illeti: a spanyol kevesebb mint egy nappal a műtétje után már fel is tűnt a dzsiddai paddockban.
Wow
— Formula 1 (@F1) March 9, 2024
Carlos Sainz, just hours after surgery for appendicitis, is back at the track. Take it easy, Carlos #F1 pic.twitter.com/LdirmWU3lx
Gyorsan ejstünk szót a Red Bull-ügy legfrissebb fejleményeiről, aztán foglalkozzunk a lényeggel: Helmut Marko nemrég úgy nyilatkozott, hogy megbeszélést folytatott Oliver Mintzlaff-fal, amelynek végén úgy döntöttek, hogy nincs jogi alapja az osztrák eltávolításának, azaz marad a helyén - részletek itt olvashatók.
Az autók már kint a rajtrácson, hiszen 20 perc múlva startol a futam. Méghozzá Max Verstappennel a pole-pozícióban, mellette pedig Charles Leclerc - zsinórban ötödik alkalommal bérelték ki az első sort ők ketten. Mögöttük Sergio Perez, az Aston versenytempója miatt aggódó Fernando Alonso, majd a két McLaren és a két Mercedes - a teljes rajtfelállást ide kattintva böngészhetitek át.
Grid-lock#F1 pic.twitter.com/PmmAR0ws34
— Formula 1 (@F1) March 9, 2024
Nagy szeretettel köszöntünk mindenkit a 2024-es F1-es szezon második futamának, a Szaúd-arábiai Nagydíjnak az élő szöveges közvetítésében! Kövessétek velünk a dzsiddai eseményeket a következő jó két órában!