DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
09:38

Zhou javít: negyedik helyre jön be a Stake kínai versenyzője, két másodpercen belülre kerülve Leclerc-hez képest. Ez pedig egy jó indok arra, hogy mutassunk egy képet erről a szerkesztőség többsége szerint a pályán is dögösen kinéző festésről:

A lenti linkre kattintva elérhető összefoglalónk, rövidesen érkezünk a reakciókkal, holnap 8 órától pedig ugyanebben a formában, élőben közvetítjük az utolsó tesztnap eseményeit.

Ferrari-elsőség a második F1-es tesztnapon

Ezzel az eredménnyel ért véget a mai nap – C4-es keveréket végül csak Ricciardón láttunk az utolsó órában, elmaradt a tűzijáték, Sainz 14:40-kor megfutott gyorsköre maradt a csütörtök legjobbja:

Két perc még hátravan az időmérő rendszer szerint, de most már mindenki visszatért a pályáról, az autókat betolták a garázsba, a bokszutca végén pedig piros a lámpa, tehát nem is mehetne ki már senki. Ennyi volt mára.

„Ezek tényleg versenyeznek egymással, *** élet” – rádiózta Magnussen a fent illusztrált jelenet kapcsán.

A kör végén azonban egy újabb próba jön, a rajtrácsra állnak fel az autók, most már heten. Éles rajtot azért nem próbálnak el, egyesével mozdulnak el.

Mintha egy gördülőrajtot láttunk volna: hat autó szinte egymás mellett érkezett meg az első kanyarba, a mezőnyt Hamilton vezeti, mögötte zajlik a helyezkedés, éppen Ocon előzött egyet.

Öt autó a pályán vadonatúj abroncsokkal, köztük az első négy helyezett Sainz, Perez, Hamilton és Norris, tíz perc még hátravan – visszaszívjuk, amit mondtunk, a vége még érdekes lesz.

Mindenki visszatért a bokszba, most pedig felsorakoznak a kijáratnál, a piros lámpa zöldre váltására várakozva.

Virtuális biztonsági autós, biztonsági autós, majd piros zászlós jelzés 15 perccel a vége előtt – ez a korábban bejelentett rendszerpróba, azaz a mai tesztnek érdemben vége.

A spanyol ferraris mostanában versenyszimulációkkal van elfoglalva, C2 abroncson 18 körös etapot teljesített, nagyrészt 1:37-es körökkel, nagyon kicsi gumikopással. Ez a versenyszimuláció összehasonlítható lesz majd Perezével, melyet korábban teljesített a Red Bull.

Perez visszavette a második helyet Hamiltontól, 1:30,684-es kört tett meg, ezzel hét tizedmásodpercre Sainztól. A keverék továbbra is C3.

Lando Norris visszatért a pályára – a csapat kommunikációja szerint az üzemanyagrendszer kisebb meghibásodását vizsgálták ki.

Az egykori F1-esnek, a Sky Sports szakértőjének, Anthony Davidsonnak a Mercedesről volt néhány érdekes megállapítása. Arról beszélt, a W15 a tavalyihoz képest egészen máshogy viselkedik: a 4-es kanyarban, ahol az autók hátulja általában elkönnyül, stabilan lehet fordulni vele, a közepes 6-7-esben kisebb alulkormányzottság lép fel. Az autó jól működik alacsony sebességnél, irányváltásoknál, stabil az eleje, bizonyos sebesség felett a W15 mintha vonakodna befordulni, ami szöges ellentétben áll a tavaly tapasztalttal. Ezek a tulajdonságok versenykörülmények között előnyösek.

Az utolsó 45 percbe lépve ismét feltűnt egy piros jelölésű gumi, a C4: a második leglágyabb keverékkel Ricciardo az ötödik helyre javított. Hátránya másfél másodperc Sainzhoz képest.

A visszajátszás alapján Sainz Ferrarija pattogott az egyenesben – a delfinezés egyre ritkábban figyelhető meg, de két év után sem szűnt meg teljesen.

Máris itt egy javítás, Hamilton 1,2 másodpercet faragott le legjobb köréből és második helyre lépett fel, C3 abroncson. A hátrány Sainz mögött egy másodperc feletti, de a Mercedest a teszten még nem láttuk ilyen előkelő pozícióban.

Egy óra maradt a számlálóból, jelenleg ez a sorrend, de meglepődnénk, ha nem változna a leintésig:

A McLaren garázsában szerelés zajlik, a motorborítást eltávolították, a csapattagok pedig zseblámpával vizsgálnak valamint az üzemanyagrendszer környékén.

A top 10 határán történt mozgolódás, Ricciardo fellépett a kilencedik, Ocon a tizedik helyre, Sargeant csúszott hátrébb. A Visa és Alpine pilótái még a C3-as gumit használják – de lassan elkezdődik az utolsó óra, amikor várhatóan több autóra is felkerül a puhább keverék és végre izgalmasabb köridőket látunk.

Perez egy kis versenyt is bemutatott, Bottas Stake-jét előzte a célegyenesben. Ne feledjük, milyen közel van az első nagydíj, egy hét múlva csütörtökön már a szabadedzéseket tartják Bahreinben.

Két versenyző is átlépte a 100 kört: Perez és Hamilton – de a harmadik egésznapos versenyző, Sargeant is közel van 96-tal. A napot felező csapatok közül a VCARB jár még 100 felett.

Miközben a naplementében egyre sötétebbé válik az égbolt, a reflektorok pedig lassanként átveszik a természetes fény szerepét, Perez megfutja napjának eddigi legjobbját, 1:31,461-et: ezzel a harmadik helyre, Leclerc elé surran – a Red Bull még mindig a C3 keveréket használja.

Így állunk bő két órával a tesztnap vége előtt - ami pedig a körszámokat illeti, Hamilton 96-tal előzi a 94-nél járó Perezt:

A keményebb gumik ellenben bőven használatban vannak: korábban Pereznél is előkerült a C1-es keverék, amely most Hamilton Mercedesén is látható, Ocon pedig egyenesen azzal érte el az eddigi legjobbját csütörtökön.

Egyelőre a topcsapatok közül csak a Ferrari vette elő a C4-es gumikat, délelőtt pedig még Sargeant futott azzal a Williamsszel. Emlékeztetőül: ez tehát nem lesz használatban a Bahreini Nagydíjon, sőt a McLaren és az Alpine nem is kért belőle a tesztre - míg a C5-öst a mezőnynek több mint a fele hanyagolta.

Sainz és a Ferrari egyértelműen rámentek most az időmérős szimulációkra, s ez egyelőre megy is a spanyolnak: megvan a teszthét első 1:30 alatti köre, egész pontosan 1:29,921-re javít a C4-es gumin! Ezzel 1,3 másodperccel vezet Norris előtt, aki viszont a C3-ason érte el a legjobb körét.

Perez a negyedik, Ricciardo a 11. helyre jön fel egy-egy javítás eredményeként.

Perez autója olyannyira megjavult, hogy javított is - igaz, így is csak nyolcadik, hátránya pedig két másodperc Sainz mögött.

Nem tartott sokáig Perez autójának megjavítása, bármi is volt a probléma vele, a Red Bull ugyanis már újra a pályán. Fura hangot adott ki a motorja, de járt az erőforrás a néhány perccel ezelőtti lassú poroszkálás alkalmával.

Nem nagyon esett szó eddig a Haasról, de ha már Magnussen az említett páros mellett a harmadik, aki pályán van, tegyük meg: csak Tsunoda van a Haas párosa mögött, de az amerikai istálló nem is a gyorskörökre, hanem a tavaly a futamokon jelentkező gumigondok megoldására gyúr a teszten. Ettől még persze nem túl biztató, hogy konzisztensen a leglassabb konstrukciónak tűnik az autó.

Sainz tovább javít a C4-es gumin: már 1:30,424-nél jár a spanyol! Norris pedig a C3-as abroncson gyorsul 1:31,2-re a McLarennel.

Leclerc mindeközben arról beszél az F1 TV közvetítésében, hogy javult az SF-24 vezethetősége az elődhöz képest.

Sikerült eljutnia a bokszutcáig Pereznek, de szemlátomást csak a lejtő és a lendület vitte, elment a hajtás az RB20-asból. A visszajátszás hangja is azt erősíti meg, hogy a hajtással adódott gondja a mexikóinak.

Probléma a Red Bullnál? Perez csigatempóban csordogál a hátsó egyenesben...

Felkerült a lágyabb C4-es keverék a Ferrarira, Sainz pedig megfutja az egész teszthét eddigi legjobb körét: 1:30,686! Erős kör a Ferraritól, de azért szögezzük le: ez a gumi nem lesz használatban a jövő hétvégi évadnyitó Bahreini Nagydíjon, oda a C1-C2-C3 palettát viszi a Pirelli.

Stroll is összerak egy jó kört, feljön hat tizedes hátránnyal a negyedik helyre. Úgy tűnik, szeretik ezt a pozíciót a zöld autók!

Mire persze ezt kiraktuk, Norris lila középső szektort villantva elválasztja a Ferrarikat, bejön másodiknak.

Így állunk tehát három órával a tesztnap vége előtt:

Sainz viszont lila középső és utolsó szektor után átveszi a vezetést: 1:31,397 az új éllovas idő csütörtökön - ami fél tizedmásodperccel még mindig elmarad Verstappen szerdai legjobbjától.

Másodjára is elég sok volt a korrigálás Hamilton körében, nem is tudott gyorsulni és előrelépni az ötödik helyről.

Hamilton is nekirugaszkodott egy gyorskörnek, de a 4-es kanyar kijáratán megbicsaklott alatta a Mercedes, így félbeszakította a körét. Nem tűnik úgy, de a szél miatt azért eléggé trükkösek a körülmények Bahreinben.

Norris fut egy jó kört: 1:31,968-as idejével feljön harmadiknak a Ferrarik mögé, hátrébb szorítva Bottast és Hamiltont, csupán bő két tized a hátránya.

Nagy elfékezés Ocontól a célegyenes végén, a francia a sóderágyat is megnyalta a bukótérben az Alpine-nal, ahogy visszatért a pályára.

Bottas rak össze egy igen jó kört a Stake-kal: fél másodpercen belülre jön Leclerc-hez képest, átveszi a harmadik helyet Hamiltontól a Ferrarik mögött.

Sainz felugrik a második helyre, bő egy tizeddel marad csak el Leclerc-től - kettős Ferrari-vezetés!

Egy kis betekintés a Ferrari oldaldobozába Albert Fabrega F1-es technikai szakíró jóvoltából:

Bottas megvillan: negyedik helyre hozza be a Stake-et, azonos gumin hat tizedmásodperccel az éllovas Leclerc mögé.

Azok után, hogy mennyire lassan indult be a napja, Perez immár a legtöbb megtett körrel rendelkezik csütörtökön: 69-nél jár a mexikói.

"Hasonló a szél, mint tegnap, kicsit nagyobb a szembeszél a 6-os kanyarban" - közölték rádión Sainzcal.

Sainz is megkezdte a munkát, első körével a nyolcadik helyre hozta be a Ferrarit. Leclerc, Hamilton, Piastri, Sargeant, Stroll, Perez, Alonso, Sainz, Zhou, Gasly a top 10 sorrendje most.

Hamilton javít egy nagyobbat: feljön másodiknak a listán, fél másodperccel Leclerc mögé.

Sargeant élt át egy necces pillanatot, a visszafordító utáni kigyorsításon indult meg alatta a Williams hátulja.

Eltelt egy óra a délutáni szakaszból, itt az összesített állás, miközben Sainz készülődik beülni a Ferrariba:

Stroll negyedik helyre jön be az Aston Martinnal, ezzel toronymagasan vezeti a délutániak különlistáját.

Perez a C2-es gumit nyüstöli, ez és a köridők is azt mutatják, hogy épp hosszú etapot teljesít a mexikói. Jelen pillanatban egyedül ő tartózkodik a pályán.

Mostanra mindenki kidugta az orrát a garázsból és már csak az Alonsót váltó Strollnak nincs mért ideje. A délután érkezők közül Bottas a legjobb a maga kilencedik helyével.

Leclerc kiszállt az autóból, vélhetően ennyi volt az extra, amit kapott a Ferraritól a délelőtt kieső időért cserébe, jöhet majd Sainz. 54 körrel egyébként a monacói volt eddig a nap legszorgalmasabbja.

Magnussen előzte Leclerc-t a célegyenesben - azért nem fogadnánk rá, hogy sok hasonló jelenetet láthatunk majd az idei versenyeken!

Magnussen az első, aki délutáni emberként megelőz egy délelőtti időt: a kilencedik helyre, épp a csapattárs Hülkenberg elé ugrik. Pályán már Ricciardo is.

Norris is csatlakozott a pályára hajtók táborához, rögtön az első körében pedig el is rontotta a hátsó egyenesre való kigyorsítást, leszaladt a kanyarban a bukótérbe.

Hamilton, Sargeant és a mai nap során először Ocon is már a pályán közben.

Leclerc volt egyébként az első pályára hajtó, most pedig már csatlakozott hozzá Perez is. A hírek szerint a Ferrari egyébként átadja ma a helyet Sainznak egy idő után, szóval náluk csak részben változott a terv.

Azért nem 5 óráról, hanem 5 óra 10 percről indult a visszaszámláló, mert a nap végén egy biztonsági autós rendszerellenőrzésre is sor kerül majd. Ezt eredetileg a délelőtti etap végére tervezték, de a csatornafedél áthúzta a számításokat...

De természetesen van változás máshol is: Leclerc maradt a Ferrariban. Az ő padlólemezét tehát kicserélték a rázókővel-csatornafedéllel történt a kellemesnél közelebbi kapcsolatfelvételt követően.

Ha máshol nem lesz változás, akkor a következő versenyzők kapnak lehetőséget a következő órákban: Hamilton, Sainz, Norris, Stroll, Ocon, Sargeant, Ricciardo, Bottas, Magnussen.

Itt is vagyunk újra, néhány perc múlva indul az ötórásra nyújtott délutáni szakasza a második tesztnapnak. Lesz egy változás a pilótafelállást illetően is: a Red Bull úgy döntött, a délutánt is Pereznek adja oda, mivel délelőtt a csatornafedélgondok és a fékproblémája miatt mindössze 20 körig jutott.

Bár zajlik még az előrehozott ebédszünet, de fontos fejlemény: a Ferrari megerősítette, hogy megsérült Leclerc autójának padlólemeze a csatornafedővel való kontaktban, de ha minden jól megy, időben kicserélik azt a délutáni szakaszra.

Ezzel itt egy rövid pihenőre vonulunk, de délben jövünk vissza a nap második felével - tartsatok velünk akkor is!

Ez tehát a kurtára sikerült délelőtti etap végeredménye:

És megszületett a döntés: bár még 1 óra és 11 perc hátra lenne, már nem indítják a délelőtti etapot a teszten. Viszont hamarabb indul és hosszabb lesz a délutáni szakasz: 14 órától 19 óráig rendezik ezt, ami magyar idő szerint 12:00-17:00-s sávot jelent.

Az nem túl biztató, hogy egyre többen tűnnek fel a helyszínen. A beszámolók szerint a rázókő szélén lévő csatornafedéllel vannak gondok.

Amíg áll a teszt vessünk egy pillantást a megtett körökre: Tsunoda 40-nel vezet a 39-ig jutó Hamilton és a 38-at számláló Zhou előtt, a lista alján pedig a korábbi fékgondok miatt fél órát veszítő Perez található 20 körrel.

Az óta természetesen ketyeg közben, akárcsak a szabadedzéseken, így a csapatok és a pilóták értékes időt veszítenek ezzel. És egyelőre jó kérdés, mikorra végezhetnek a munkával, mert egyre csak többen lesznek az ominózus részén a pályának...

A Ferrarinál paravánnal takarják el a garázst, ami arra utal, hogy leszedhették az autó padlólemezét - ami pedig arra utalhat, hogy valamilyen sérülést akár össze is szedhetett az SF-24-es az incidensnél.

"A tesztet a pályavizsgálat után indítják újra" - írta ki üzenetben az FIA. Ezt valahogy sejtettük, de közben a pálya több más pontján is ellenőrzik az állapotokat.

A visszajátszások alapján először Leclerc hajtott rá az ominózus részen a rázókőre, az lazíthatta meg, Hamilton Mercedese pedig fel is rántotta a darabkát, amelyre egy körrel később már a pályán hajtott rá a monacói ferraris. Közben már a safety car is megérkezett a helyszínre, egyre többen vizsgálják a helyzetet.

Zajlik a pálya vizsgálata:

A 11-es kanyarnál lévő rázókő tűnik a ludasnak, egy darab felszakadhatott belőle - legalábbis ott vizsgálódnak a pályán, és Chris Medland helyszíni tudósító posztja alapján is ez a helyzet:

Megvan az első piros zászló a teszten! Viszont egyetlen autó sem állt meg a pályán, törmelék miatt szakították félbe a körözést.

Perez ismét Hornerrel beszélget a garázsban. A csapatvezető civil ruhában jelent meg tegnap és ma is Bahreinben, ennek kapcsán is jelentek meg találgatások arról, hogy nem áll jól a szénája a Red Bull-vizsgálat kapcsán, de érdemes megjegyezni, hogy például Adrian Newey sem Red Bull-os pólóban tűnt fel a bokszban, így ebbe kár többet belelátni.

Tsunoda jelenti a rádión, hogy erősödik a szél, mire a csapat azt válaszolta, hogy folyamatosan változik az intenzitása - ami nem igazán jobb annál, ha konstansan nagyon erős...

Hamilton javított, szűk másfél másodperces hátránnyal a hatodik helyre jött fel a Mercedes hétszeres világbajnoka.

Így állunk két óra elteltével a második tesztnapon - a megtett körök tekintetében Zhou és a Stake vezet 38-cal:

És ismét a negyedik helyen történt változás: Perez az első érdemi mért körével átveszi ezt a pozíciót Alonsótól. Az élen továbbra is Leclerc, Piastri, Sargeant a sorrend.

Menet közben Alonso jött fel a negyedik pozícióba az Aston Martinnal: a másik zöld autót, a Stake-et előzte meg ezzel a spanyol.

Zhou és Sargeant átlépte a 30 körös határt, előbbi már 33-at számlál.

Közben egy nagyon fontos szolgálati közlemény: megjelent az Autósport és Formula Magazin idei első nyomtatott lapszáma! Részletes szezonfelvezetés a csapatokkal, a menetrenddel és az újdonságokkal, a Hamilton-Ferrari-sztori, az Andretti-elutasítás és a Horner-ügy háttere, beharangozó a MotoGP és a WEC idénye előtt, valamint a WRC aktuális hírei és történései - többek között ezekkel szolgálunk friss magazinunkban!

Mindenesetre most Hamilton is feliratkozott arra a listára, akiket megtréfált a 8-as kanyar és a szél: szép elfékezést mutatott be a hétszeres világbajnok.

Hamilton egyelőre közel két és fél másodperces hátránnyal a hetedik helyen a Mercedesszel, amely tegnap sem villogott, de Russell jelezte: jobbnak érzi az alapokat, és nem a gyorskörök a céljaik.

Perez alatt kicsit megindult a Red Bull a 7-es kanyarban. Érezhetően megint erős a szél Bahreinben, ezzel is küzdenek a versenyzők jelenleg.

Sargeant gyorsul: bár maradt harmadik, a lemaradása már csak nyolc tized Leclerc mögött. De jegyezzük meg: az amerikai Williamsén lágyabb keverék volt fent, mint a Ferrarin vagy a második Piastri McLarenjén.

Pereznek volt egy csúnya elfékezése, de ne feledjük: az első egy-másfél órában Verstappen alatt is izgága volt az RB20-as tegnap. A mexikói amúgy az eredménylista végén, van már ugyan mért köre, de az nem érdemi idő, nyolc másodpercre van Leclerc-től.

Van, amiben a tavalyi sereghajtó csapatok jeleskednek egyelőre ma: Zhou 23, Sargeant 22, Hülkenberg 21 megtett körrel áll a vonatkozó lista első három helyén.

És csak megszületett a nap első Alonso-ideje: 1:34,0-val az ötödik helyre jött be az Aston Martin spanyolja.

Piastri javított az imént, de még mindig 578 ezredmásodperc a hátránya Leclerc mögött.

Eltelt az első óra, itt az állás - Alonso még mindig mért idő nélkül, csupán négy kört tett meg:

Vessünk egy pillantást a megtett körök számára is így az első óra végéhez közeledve: Sargeant és Zhou vezet 16-16 körrel.

Leclerc gyorsul néhány századot, 1:31,750-re javít, de ez még mindig négy tizedmásodperccel elmarad Verstappen előző napi eredményétől.

Piastri is feliratkozik az eredményjelzőre, méghozzá egyből a második helyre jön be a McLaren ausztrálja.

Perez nem fejezte be a mért körét, Sargeant pedig kissé kiszélesítette a pályát a 11-es kanyarban.

Sargeant gyorsult kicsit az imént, de így is több mint egy másodperc Leclerc fórja az élen. Perez közben kigurult a pályára, nagyjából fél órát veszített a mexikói a fékgondok miatt.

Bő fél óra elteltével már csak Alonso és Piastri adós mért körrel (pedig utóbbi az imént majdnem befejezett egyet). A sorrend: Leclerc, Sargeant, Gasly, Hamilton, Hülkenberg, Zhou, Tsunoda, Perez - aki közben már legalább visszaült a Red Bullba a garázsban, szóval talán rövidesen folytathatja a munkát.

Még mindig keményen dolgoznak a Red Bull szerelői az autón. Ilyen Perez formája: Verstappennek semmi gondja nem adódott szerdán, a mexikói rögtön veszít némi időt ezzel.

Új csütörtöki éllovasunk van: Leclerc 1:31,822-es kört fut. Ez az egész teszt második legjobb ideje, csak Verstappen tegnapi eredménye gyorsabb ennél.

Minimális probléma a Red Bullnál: a szerelők a jobb első féket szemlélik, amely kicsit lángra kapott az imént, ahogy a mexikói visszatért a bokszba.

Sargeant ugrik az élre (igen, Sargeant), 1:33,5-ös idejével most három és fél másodperccel vezet Leclerc előtt. De természetesen ennek még semmi jelentősége, az autók egy része még aerorácsokkal felszerelve gurult pályára, az immár szintén akcióba lendülő Tsunoda VCARB-ja is rendesen fel lett díszítve.

Perez osztja meg az első tapasztalatait a Red Bull garázsában a csapatfőnök Christian Hornerrel. Aki tehát az ellene folyó vizsgálat ellenére ott van Bahreinben, sőt szerepel a délelőtti és délutáni etapok közé tervezett sajtótájékoztató szereplőinek listáján is.

Az első ismerkedős köröket megtették a pilóták, Tsunodán kívül mindenki járt a pályán, ahol viszont most csak Hamilton és Sargeant köröz.

Már Leclerc vezet: 1:37,055-re javított a Ferrari pilótája.

Jönnek az első körök: Hamilton 1:38-as idővel vezet. De ne feledjük: Verstappen szerdán 1:31,344-et futott, egyelőre ez az etalon a teszthéten.

Zöldre váltott a bokszutca végi lámpa, és a versenyzők nagy része már a pályán is: Perez és Hamilton az elsők között hajtott ki a garázsból, elvégre ők először vezethetik itt a teszten a 2024-es autót.

Az egyetlen csapat, ahol több probléma is jelentkezett az első nap során, a Williams volt: délelőtt Albon volt kénytelen félreállni üzemanyagpumpa-probléma miatt, délután az egyszer meg is forgó Sargeantnél pedig a gyanú szerint a féltengely hibásodott meg. Ma amúgy egész nap az amerikai lesz a volán mögött, így Verstappen mellett számára is véget fog érni a teszt.

Ami vigasztaló lehet, hogy viszont a Red Bull mögött megint nem egyértelmű a képlet. Nem kezdett rosszul a Ferrari, de ez rájuk általában jellemző a teszteken; a McLarennél Lando Norris és Oscar Piastri is úgy érzi, hogy jó irányba haladnak a dolgok; a Mercedesnél a haloványabb eredmények ellenére George Russell szerint jobbak az alapok, mint tavaly. A nap egyik meglepetése pedig a VCARB volt Daniel Ricciardo negyedik helyével, az ausztrál viszont óvatosságra int. Sőt, bizonyos tekintetben még az abszolút leglassabbnak látszó Haas is elkönyvelhetett némi sikert, hiszen csapatként ők teljesítették a legtöbb kört szerdán.

Ami az eddig látottakat illeti: annyi mindenképp kijelenthető, hogy jelentős autóátalakítás ide vagy oda, a Red Bull bombaformában kezdte a tesztet. Persze mindig el kell mondani, hogy ez csak teszt, nem érdemes messzemenő következtetéseket levonni, de Verstappen 1,1 másodperces előnye, a gyorskörök könnyedsége, valamint a holland és Marko nap végi nyilatkozata, miszerint az új koncepció működik, azért együttesen már nagyon is árulkodó. Nem lennénk a riválisok helyében, na!

Ami a beosztást illeti: ma csak a Mercedes és a Williams nem felezi meg a napot a két pilótája között. Előbbi istállónál először vezetheti a W15-öst Lewis Hamilton, miközben a szerda leggyorsabbja, Max Verstappen a ma délutáni etapjával be is fejezi a felkészülési időszakot. Íme a csütörtöki felállás csapatonként:

Red Bull: Perez (délelőtt), Verstappen (délután)

Mercedes: Hamilton

Ferrari: Leclerc (délelőtt), Sainz (délután)

McLaren: Piastri (délelőtt), Norris (délután)

Aston Martin: Alonso (délelőtt), Stroll (délután)

Alpine: Gasly (délelőtt), Ocon (délután)

Williams: Sargeant

VCARB: Tsunoda (délelőtt), Ricciardo (délután)

Stake: Zhou (délelőtt), Bottas (délután)

Haas: Hülkenberg (délelőtt), Magnussen (délután)

Ismét nagy szeretettel köszöntjük az olvasókat, rövidesen indul a második F1-es tesztnap Bahreinben! Akárcsak előző nap, magyar idő szerint reggel 8 és dél, valamint délután 13 és 17 óra között láthatunk majd autókat a pályán, tartsatok velünk!