DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
17:36

Verstappen is jött, a célegyenesben még némi szélárnyékot is kapott Pereztől - ezzel is csak a harmadik helyre jön be, mivel óriási forgalomba került a középső szektorban. De csupán 91 ezred a hátránya.

Közben az Aston megerősítette, hogy nem tudják megjavítani Stroll autóját az edzés ideje alatt.

Ezzel mostanra meg is köszönjük a figyelmet, az F1-es program szombaton 12:30-kor folytatódik a harmadik szabadedzéssel - tartsatok akkor és addig is velünk!

Itt a teljes végeredmény, Sainz tehát behúzta az FP2-t Norris előtt:

Le is pörögnek a másodpercek, vége a második szabadedzésnek.

Persze változás és gyorskörös próbálkozás már aligha lesz, de amúgy mind a 18 versenyző a pályán a fináléra.

Gyorsan elszállították Perez autóját, az utolsó négy percre még újra kinyitott a bokszutca.

Az egykori Parabolicában volt sok a tempó, háttal a sóderágyon csúszva pedig a falat is minimálisan megkoccolta Perez.

Hopp, Perez dobja el az utolsó kanyarban, és a sóderágyban is ragad a Red Bull! Piros zászló!

Ami biztos, hogy egy körön elég jónak tűnik a Ferrari és a McLaren, és nyilván a Red Bullt sem kell félteni. Fél szemmel azért a Williamst is érdemes figyelni, Albon közepes keveréken futott körrel a hetedik mögöttük. Az Aston és a Mercedes kissé szürkébb, az Alpine még inkább, az Alfa Romeo és az AlphaTauri pedig sehol. A Haas meg hiába szerepel a top 10 környékén, náluk tök mindegy, hogyan sikerül az időmérő, a botrányos gumikezelésük révén úgyis hátraesnek majd...

Újra közepes gumikon például a Red Bullok, jönnek a hosszabb etapok az utolsó negyed órára.

Megint kissé elcsendesedett a pálya, úgyhogy soha jobb alkalmat nem találhatnánk arra, hogy mutassunk egy képet a speciális festésű Alfa Romeóról:

Russell jött fel a kilencedik helyre. Villog a Ferrari és némi meglepetésre (főleg a spái teljesítményük fényében) a McLaren, a Mercedes azonban egyelőre haloványabb.

Nagyon szoros az állás az első hatban:

Norris ugrik az élre: 1:21,374! Piastri pedig a harmadik a másik McLarennel. Sainz pedig most már befejezi a lágy gumis körét, 19 ezreddel át is veszi a vezetést Norristól.

Perez az élre áll, de csak 25 ezreddel előzi Sainzt, aki erős első szektor után végül nem is javított, mivel elrontotta az egyik sikánt. Leclerc a harmadik, Albon a negyedik.

No, megélénkül a pálya, jönnek a lágy gumik: felrakták a Ferrarik és Perez is többek között.

Sőt, most már konkrétan csak ketten köröznek: az imént a rádión a hátrányára panaszkodó Hamilton, valamint Sargeant. Egy normál hétvégén amúgy pont ezekben a percekben szoktak zajlani az időmérős szimulációk az FP2-n.

Mindössze négyen jelenleg a pályán - nem véletlenül mondták a Hungaroringen a pilóták, hogy ez a hátulütője a kísérleti szabálynak: kevesebb a gumi, kevesebb az akció pénteken.

Alonso jön be a Ferrarik mögé és a Red Bullok elé a harmadik helyre, de ő lágy gumikon köröz.

Élre ugranak a Ferrarik: 1:21,5-ös körrel vezet Sainz, mögötte szűk három tizeddel Leclerc, még mindig a közepes keveréken. Sokkal jobban mozog az alacsony leszorítóerős Monzában az SF-23-as, mint egy hete Zandvoortban.

Egyelőre csak Alonso és a két Williams rakta fel a lágy abroncsot, de a korábban említett speciális szabály miatt nem véletlen, hogy a többi keveréket is nyüstölik a versenyzők.

Verstappen és Albon mögött Perez a harmadik helyen, még szintén tizeden belül, aztán jönnek a Ferrarik 3-4 tizedes lemaradással. Piastrinak pedig közben Hamilton okozott némi gondot.

Érkeznek az első köridők: Verstappen az élen 1:22,259-es idővel a közepes gumin, mögötte Albon 59 ezredes távolságban a Williamsszel, de a lágyon.

Az Aston tájékoztatása szerint az üzemanyagrendszerrel volt gond Stroll autóján. Talán tényleg nem véletlen, hogy a minap Mike Krack csapatfőnök is többek között azzal védte pilótája eredményeit, hogy rendre az ő versenygépét éri utol a technika ördöge...

Kitolták az egyik megnyitásnál Stroll autóját, már újra is indulhatott az edzés, maradt 50 perc.

Megpróbálták még az Astonnál újraindítani a kanadai versenygépét, de néhány perc után ezt feladták, úgyhogy most már a sportbírók tolják el a pálya széléről az AMR23-ast.

Kellemetlen ez Strollnak most különösen, hiszen az első edzésen a tartalékversenyző Felipe Drugovich ült az autójában...

Rögtön a negyedik percben piros zászló: Stroll áll félre motorproblémával az Aston Martinnal!

A többség a közepes, néhányan a kemény, Sargeant egyedül pedig lágy gumin hajtott pályára.

Elindult közben az FP2, újabb 60 perc áll a csapatok rendelkezésére, jönnek is ki többen egyből a pályára.

Ha esetleg valaki lemaradt volna: még ezen a hétvégén is Liam Lawson helyettesíti az AlphaTaurinál a Zandvoortban kéztörést szenvedő Daniel Ricciardót.

A két szabadedzés között amúgy történt egy bajnokavatás is Monzában: a Formula-3 idei győztesévé koronázták Gabriel Bortoletót egy igencsak zaklatott és harmadszorra már véglegesen megszakított időmérő edzésen - részleteket itt olvashattok.

Fontos kiemelni: ezen a hétvégén ismét a kísérleti gumiszabály lesz érvényben az időmérőn, amit a Hungaroringen már láthattunk. Ennek értelemben a Q1-ben csak kemény, a Q2-ben csak közepes, a Q3-ban pedig csak lágy keverékű abroncsok lesznek használhatók. Ennek pedig azért van jelentősége már pénteken, mert emiatt a szokásos 13 helyett csupán 11 szett slick gumi áll a versenyzők rendelkezésére egész hétvégén.

Értelemszerűen már túl van a mezőny egy gyakorláson: azon Max Verstappen volt a leggyorsabb, de közel volt a Red Bullhoz a Ferrari - itt olvasható el az összefoglaló és a végeredmény.

Köszöntünk ismét mindenkit, alig bő tíz perc múlva máris jön a Formula-1-es Olasz Nagydíj második szabadedzése Monzából - tartsatok velünk!