DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 25. hétfő
14:14

"Hamilton nem tudja, hogyan kell félreállni" - Tsunoda panaszkodik a hétszeres világbajnokra...

Lezárult az edzés, Max Verstappen fejezte be az első helyen (egy elfékezéssel), Carlos Sainz fél tizeden belül végzett, mögötte Perez és Leclerc, az ötödik helyre pedig George Russell hozta be a Mercedest.

Ezzel búcsúzunk, jövünk az összefoglalóval, a helyszíni információkkal, később pedig a második szabadedzéssel!

Két percen belül járunk egyébként, valószínűleg ez lesz már a vége.

A Red Bull nagyobb hátsó szárnyat próbál éppen, hogy a hátsó gumikopást jobban kordában tartsa majd a versenyen, és nagyobb előnyt érjen el a DRS nyitásával.

Perez nem teljesen elégedett a Red Bull egyensúlyával, a csapata próbálja megtalálni, hogy min lehet még javítani, de a mexikói egyébként nem lassú, csak két tizedre van Verstappentől.

Egyelőre annyit jelenthetünk ki, hogy a Red Bull és a Ferrari jól kezd, a Haas és főleg az Alfa Romeo viszont nagyon nem, a többiek egyelőre kérdésesek.

Többen is megtankolt köröket futnak most, nem időmérős próbálkozásokat látunk, nem javulnak az idők.

Albon az Ascari végén megcsúszik és kis híján falba vágja a Williamst, közben Leclerc Ferrarija füstöl a bokszból kifelé...

Sainz javít, egy tizeden belülre jön Verstappenhez képest még mindig a kemény gumikon.

Bottas panaszkodik, szerinte vezethetetlen az Alfa, nagy tempónál vállalhatatlan az autó hátulja.

Így állunk 25 perccel a vége előtt:

Egyelőre össze-vissza gumiznak a csapatok, ezért elég vegyes a kép, nehezen olvasható, hogy ki mennyire gyors.

Leclerc-nél szerel a Ferrari: a padlólemezt leszedték, a sebességváltó körül kutatodik a csapat, a pilóta az autóban ül. 

Verstappen túlságosan emelkedik a sisakja, eddig nagyjából ennyi problémája van a világbajnoknak. Egyelőre jól kezd, simán vezet.

Liam Lawsonnak mondja a csapata, hogy két tizedet kap Yuki Tsunodától, de mindet a nyolcas kanyarban, ahol a japán negyedik sebességi fokozatban megy át. Így lehet tanulni...

Alonso a közepes gumikon is csak negyedik, 5,5 tizedet kap. Pedig lila első szektorral nyitott.

Leclerc a második, három tizedet kap az élen álló Verstappentől.

A Ferrari és a Mercedes kicsit megint pattog, delfinezik, nagy tempónál továbbra is megvan ez a jelenség.

Verstappen, Perez, Sainz, Hamilton, Leclerc most a top öt, mindenki kemény gumikon van.

Sainz a kemény gumikon feljön az első helyre közben.

Egyelőre Piastri, Verstappen, Perez a top három, de ezek az idők még kevésbé mérvadók.

Bottas ugyanígy jár, ő éppen csak kigurult a garázs elé, már tolják is vissza!

Technikai hiba Guanyu Zhounál: ahányszor kuplungol, működésbe lép a lefulladást gátló rendszer. Visszatolják a bokszba az Alfát.

Leclerc a kivezető körén integet az olasz nézőknek...

A szokásos pilótafelállás egyébként egy helyen változott: Lance Stroll helyett Felipe Drugovich ül az Aston Martinban.

Zöld jelzés, kezdődik a gyakorlás!

Ne felejtsetek el az időmérőig tippelni és játszani Formula Tipper játékunkkal, a részletek ezen a linken olvashatók!

 

A csapatok már bemutatták a fejlesztéseiket, nagyrészt a speciális monzai követelményeknek akartak megfelelni, az alábbi cikkben szedtük össze ezeket:

Az F1-es csapatok fejlesztései az Olasz Nagydíjra

Sima hétvége várható, nincs sprint vagy más felfordulás és jelenleg az eső sem veszélyezteti a körözést ezekben a napokban, hónapok óta először lehet száraz hétvégénk.

Köszöntjük kedves olvasóinkat, perceken belül kezdődik az Olasz Nagydíj első szabadedzése!