A csapatok már bemutatták a fejlesztéseiket, nagyrészt a speciális monzai követelményeknek akartak megfelelni, az alábbi cikkben szedtük össze ezeket:
Lezárult az edzés, Max Verstappen fejezte be az első helyen (egy elfékezéssel), Carlos Sainz fél tizeden belül végzett, mögötte Perez és Leclerc, az ötödik helyre pedig George Russell hozta be a Mercedest.
Ezzel búcsúzunk, jövünk az összefoglalóval, a helyszíni információkkal, később pedig a második szabadedzéssel!
Két percen belül járunk egyébként, valószínűleg ez lesz már a vége.
A Red Bull nagyobb hátsó szárnyat próbál éppen, hogy a hátsó gumikopást jobban kordában tartsa majd a versenyen, és nagyobb előnyt érjen el a DRS nyitásával.
Perez nem teljesen elégedett a Red Bull egyensúlyával, a csapata próbálja megtalálni, hogy min lehet még javítani, de a mexikói egyébként nem lassú, csak két tizedre van Verstappentől.
Egyelőre annyit jelenthetünk ki, hogy a Red Bull és a Ferrari jól kezd, a Haas és főleg az Alfa Romeo viszont nagyon nem, a többiek egyelőre kérdésesek.
"Hamilton nem tudja, hogyan kell félreállni" - Tsunoda panaszkodik a hétszeres világbajnokra...
Többen is megtankolt köröket futnak most, nem időmérős próbálkozásokat látunk, nem javulnak az idők.
Albon az Ascari végén megcsúszik és kis híján falba vágja a Williamst, közben Leclerc Ferrarija füstöl a bokszból kifelé...
Sainz javít, egy tizeden belülre jön Verstappenhez képest még mindig a kemény gumikon.
Bottas panaszkodik, szerinte vezethetetlen az Alfa, nagy tempónál vállalhatatlan az autó hátulja.
Így állunk 25 perccel a vége előtt:
Egyelőre össze-vissza gumiznak a csapatok, ezért elég vegyes a kép, nehezen olvasható, hogy ki mennyire gyors.
Leclerc-nél szerel a Ferrari: a padlólemezt leszedték, a sebességváltó körül kutatodik a csapat, a pilóta az autóban ül.
Verstappen túlságosan emelkedik a sisakja, eddig nagyjából ennyi problémája van a világbajnoknak. Egyelőre jól kezd, simán vezet.
Liam Lawsonnak mondja a csapata, hogy két tizedet kap Yuki Tsunodától, de mindet a nyolcas kanyarban, ahol a japán negyedik sebességi fokozatban megy át. Így lehet tanulni...
Alonso a közepes gumikon is csak negyedik, 5,5 tizedet kap. Pedig lila első szektorral nyitott.
Leclerc a második, három tizedet kap az élen álló Verstappentől.
A Ferrari és a Mercedes kicsit megint pattog, delfinezik, nagy tempónál továbbra is megvan ez a jelenség.
Verstappen, Perez, Sainz, Hamilton, Leclerc most a top öt, mindenki kemény gumikon van.
Sainz a kemény gumikon feljön az első helyre közben.
Egyelőre Piastri, Verstappen, Perez a top három, de ezek az idők még kevésbé mérvadók.
Bottas ugyanígy jár, ő éppen csak kigurult a garázs elé, már tolják is vissza!
Technikai hiba Guanyu Zhounál: ahányszor kuplungol, működésbe lép a lefulladást gátló rendszer. Visszatolják a bokszba az Alfát.
Leclerc a kivezető körén integet az olasz nézőknek...
A szokásos pilótafelállás egyébként egy helyen változott: Lance Stroll helyett Felipe Drugovich ül az Aston Martinban.
Zöld jelzés, kezdődik a gyakorlás!
Ne felejtsetek el az időmérőig tippelni és játszani Formula Tipper játékunkkal, a részletek ezen a linken olvashatók!
Sima hétvége várható, nincs sprint vagy más felfordulás és jelenleg az eső sem veszélyezteti a körözést ezekben a napokban, hónapok óta először lehet száraz hétvégénk.
Köszöntjük kedves olvasóinkat, perceken belül kezdődik az Olasz Nagydíj első szabadedzése!