A pályáról érkező friss hírek szerint pillanatnyilag épp elállt az eső, így várhatóan csúszás nélkül indul a kvalifikáció. Mindössze 16 fok van Zandvoortban.
A nap egyik képe: Leclerc nézőként minősült vissza a Q3 végére. Ezzel búcsúzik mára az élő közvetítés.
Red Bull és McLaren az első sorban, Mercedes és Williams a másodikban, Aston Martin és Ferrari a harmadikban – ez lett a Q3 eredménye!
Albon a harmadik helyre lépett fel – az utolsóként célvonalhoz érő Russell veszi el tőle ezt a helyet, de a második sor így is megvan.
Verstappen átért, másfél másodpercet adott Norrisnak – előbb Piastri, majd a brit csak a második helyre lép fel.
Jelenleg két McLaren az első két helyen, de Verstappen már az első szektorban nagyon gyors. Nyolc autó a pályán, az ötödik Leclerc-t és nyolcadik Sargeantot kell kivenni a sorból.
Ezúttal gyorsan kinyit a bokszutca, de senki sem állt sorba: mindenki csak egy gyorskört hagy a végére. Perez és Albon töri meg a csendet, ők hajtanak ki először.
Másodszor is piros zászló. Furcsa baleset, a 9-es kanyarban kisodródott a pályáról, talán egy vizes foltra ráhajtva, és oldalirányból a gumifalnak csapódott.
Az első gyorskörök alapján Norris és Piastri az első két helyen, mögöttük Verstappen, Russell és Leclerc – aki második körén szintén odacsapja az autót!
TecPro-fal megjavítva, a bokszutca kinyitott, jöhetnek a rajtrács első felét kialakító utolsó percek!
Három perc múlva nyit a bokszutca, de Sainz máris leparkolt a kijárat elé – a spanyol mindenáron első pályapozíciót akar. 8 perc 13 másodperc lesz vissza a számlálóból.
Hamiltont boldog-boldogtalan feltartotta ezen az időmérőn, Tsunodát is vizsgálni fogják a Q2-ben kiesett Mercedes blokkolása miatt. Ugyanakkor jegyezték a fordítottját is, Hamilton szintén feltartotta Tsunodát.
Az persze egyáltalán nem garantált, hogy a rajtrácson is az első 10-ben lesz Sargeant. Ha úgy sérült az autó, egy bokszutcai rajt is a pakliban van.
Egy 30 éves sikert azonban nem lehet elvenni a versenyzőtől: az utolsó amerikai, aki a top 10-be kvalifikált, Michael Andretti volt 1993-ban.
Sargeant úgy fordult, mintha teljesen száraz lenne a pálya, így ráhajtott a nedves foltra: így rögtön elment az autó és másodperceken belül jött a fal. Az elsődleges becsapódás a jobb elejével történt, ez tört össze jelentősen.
Az amerikai első Q3-as szereplése hamar véget ért, a Williams a 2-es kanyarban farral a falba állt, piros zászló az időmérőn.
Működik a slick, Albon rögtön egy hatalmas 1:15,743-as kört ment! Mögötte Sargeant és Sainz, az interesek vissza is mentek a bokszba.
Slick gumik a Q3 kezdetén, a két Williams, Alonso, Russell és Sainz is ezen az abroncson – a két Red Bull és Leclerc biztonságra ment interrel.
A Q2 eredménye – a továbbjutásért küzdőkre összpontosítottunk, de eközben Verstappen fél másodpercet adott Piastrinak, jelezve, ki a Q3 fő esélyese.
Hülkenberg, Tsunoda és Gasly is továbbjutó helyen egy pillanatra, mégis kiesik, Sainz végül bejut, Sargeant pedig először jut Q1-be.
Hamilton azonban végül kiesik a 13. helyen...
Hamilton továbbjutó helyre javít, Leclerc a harmadik pozícióba lép fel – most Norris van kieső helyen!
Drasztikusan javul a pálya, Albon ismét robbant és vezet, Russell második helyre ugrik, aztán Piastri jön az élre az utolsó perc kezdetén 1:19,392-vel. Hamilton megint kieső helyen, akárcsak a két Ferrari – hektikusak lesznek az utolsó pillanatok.
1:19,652 most a mérce, természetesen ismét Verstappentől, aki mögött most Perez a második, Norris a harmadik. Egyre világosabb a száraz ív, de még senki sem kockáztatja meg a slickre váltást.
Norris ismét jelzi, hogy számoljanak vele és az élre áll – de aztán Verstappen tovább javít, 1:20,282-re. Hamilton eközben felzárkózik a harmadik helyre, hogy ne kerülhessen olyan szorongató helyzetbe, mint a Q1-ben.
Sargeant egy pillanatra az első helyen, de Verstappen második körével egy másodpercet ver rá, 1:20,690 az időmérő eddigi legjobbja.
Az ég egyre tisztábbnak tűnik a pálya felett, az első Q2-es körök alapján Verstappen, Russell, Albon és Sargeant a lista elején.
Leclerc elég ingerült hangnemben üzent a Ferrarinak: „Gyerünk már. A forgalom a legfontosabb, az autó felmelegítése. Ez az egyetlen prioritásunk. Erre összpontosítsunk és minden rendben lesz. Különben kiesünk a Q2-ben. Szerencsénk volt, hogy egyáltalán bent vagyunk.”
A Q1 eredménye egy Williamsszel az első pozícióban:
Csúszkál a Ferrari, de végül megvan a köridő, csupán a 14. helyen továbbjut a monacói! Zhou, Ocon, Magnussen, Bottas és a debütáló Lawson esett ki.
Most Leclerc van kieső pozícióban, javítania kell, miközben az eső erősödik!
Hamiltont mindkét Aston Martin feltartotta, vizsgálni fogják őket – a hétszeres bajnok javít az utolsó percben, de csak a 12. helyen.
Russell negyedik helyre javít – Hamilton azonban kieső pozícióban, csupán a 18. helyen.
Már 1:20-as időnk is van, méghozzá Alex Albontól egy 1:20,939, mögötte Verstappen és Piastri.
Volt egy szoros pillanat, a bokszból kijövet Sainz keresztezte Piastri útját, majdnem ütköztek a kerekek.
Norris először 1:22 alatt és nem is kicsivel, 1:21,4-gyel – de megint jön a csapattárs, Piastri 1:21,254-et teljesít.
A kezét eltörő Ricciardo helyére beugró Lawson sem teljesen elveszett első időmérőjén, a 16. helyre javított.
De amint kettőt pislogunk, már lemaradunk egy új legjobb körről: pillanatok leforgása alatt Russell, Alonso, Verstappen (első gyorskörével) és Norris is élre állt. De már Piastri vezet, 1:22,059-es idővel.
Javul a pálya, most a két Ferrari az első két helyen, Leclerc 1:23,133-mal vezet.
Az első körök alapján Norris, Piastri, Perez és Sargeant az első négy – Verstappen utolsó gyorskör nélkül.
Verstappen panaszkodik is a rádión: nincs tapadás, mindenhol csak forog.
A versenyzők még tapogatják a pályát, Verstappen és Hülkenberg az 1-es kanyarba hibázott bele, Albon a 11-est vágta át.
Elkezdődött a Q1, és máris mindenki kint a pályán, Albontól várhatjuk az első gyorskört.
Helmut Marko nyilatkozott épp arról, kik lehetnek a Red Bull ellenfelei az időmérőn: a McLaren, a Mercedes és Alonso.
De jöhet egy esőutánpótlás a Q1 második felében, így arra számíthatunk, hogy mindenki odateszi magát már az első köröktől.
További jó hírek, kezd előbukkanni a nap, a nézők levették az esőkabátjukat. A versenyirányítás eközben nedvesnek nyilvánította a pályát, azaz a DRS nem engedélyezett.
Esőben Max Verstappen dominánsan szerepelt, pénteken szárazon azonban Lando Norris gyorsabb volt a hazai hősnél, Alex Albon pedig harmadik hellyel okozott meglepetést.
15 órakor indul a Holland Nagydíj időmérője. Eddig az eső volt az úr szombaton, az utolsó szabadedzésen számos hibázást láttunk, az F2-es sprintfutam pedig mindössze négy körig tartott a biztonsági autó mögött egy hajmeresztő balesettel, pontot pedig nem osztottak.