Nincs komoly baj, ugyanott engedte át az autót a holland, ahol korábban Alonso. És ezzel mindenkit leintettek.
A mezőny a rajtgyakorlatokat végzi, mi pedig búcsúzunk, tartsatok velünk továbbra is a Formula.hu-n, ahol hozzuk a legfrissebb híreket és helyszíni információkat, a délutáni 2. szabadedzésről pedig ismét élő közvetítéssel jelentkezünk!
Itt látható az 1. szabadedzés végeredménye:
Az utolsót, hiszen véget ért az edzés, méghozzá Max Verstappennel a kavicságyban!
Hamilton az első szektorban még lilult egyet, a másodikban viszont saját legjobbját sem érte el, így végül nem is versenytempóban fejezte be az utolsó körét.
Svarcman panaszkodik az autó stabilitására. És a képek alapján nem is ok nélkül.
Ahogy sejteni lehetett, az első szárnnyal probléma lehet a Haasnál. Az új fejlesztésű alkatrészből csak egy tartalék van, kérdés, hogy Steinerék felteszik-e délutánra, vagy elteszik holnapra...
A 21. körét teljesítő Svarcman nem a köridőkre ment rá: messze a leglassabb, elllenben szorgosan gyűjti a tapasztalatokat.
Hamilton közben bejött harmadiknak Verstappen és Alonso mögé, Perez a negyedik, majd jön a két Williams, a két McLaren, a két Alpine és a két AlphaTauri. De mire leírtam, a 9. helyre felugró Tsunoda elrontotta a szép sormintát!
Verstappen vezet, de az első szektorban ő sem volt gyorsabb Albonnál – ez eddig csak Hamiltonnak sikerült a pirossal megszakított körén. Közben Alonso a második!
Jöhet némi tűzijáték: meglehetősen sokan lágy gumin a pályán.
11 percre indulhattak újra a versenyzők.
Az Aston Martin közölte, hogy Stroll számára erőforrásprobléma miatt ért véget idő előtt (értsd: igazán el sem kezdődött) az első edzés.
Az autó látszólag nem szenvedett komoly károsodást, de fájdalmasan érintheti a Haast, hogy megsérült az első szárny – hiszen ez egy fejlesztett alkatrész volt.
Hülkenberg! A német beesett a 13-as kanyarban a kavicságyban, piros zászlóval ünnepli a szerződéshosszabbítása bejelentését.
Nézzünk egy állást 20 perccel az edzés vége előtt!
A jelenleg a 15. helyen álló Oscar Piastri karrierje során először versenyez Zandvoortban: 2020-ban, amikor F3-as bajnok lett, még nem volt a száguldó cirkusz része, egyetlen F2-es szezonjában, 2021-ben pedig csak az F3 indult itt.
Perez javított, de az első szektorban még mindig Albon a legjobb! És a harmadikban is.
Ocon sem előzi meg a Williamseket a lágyakon!
A háromból két szektorban Albon a legyorsabb, sőt az elsőben és a harmadikban Sargeant ideje is jobb, mint Perezé. Albon viszont a középsőben fél másodpercet kapott a mexikóitól.
Negyedikként Gasly is kijött a lágyakon, de Sargeannttól is kikap – miközben az amerikai javít, és két tizeden belülre van Perezhez képest.
ALBON! Csak 8 ezreddel maradt el a lágyakon Pereztől!
Ha tippelnünk kéne, azt mondanánk, hogy Perez mindjárt az élre ugrik: a mexikói is feltette a lágyat, akárcsak Sargeant csapattársa, Albon.
És itt a lágy gumi varázsa: Sargeant három lila szektorral veszi át a vezetést, ideje 1:12,814.
Hopsz! Alonsóé az első hiba a hétvégén: nem sikerült megállnia, inkább átvágott a kavicságyon.
A legjobb első szektor jelenleg Hamiltoné, a másodikban és a harmadikban viszont Verstappen volt a leggyorsabb eddig.
Sargeant az első, aki felteszi a lágy keveréket.
És Stroll már megy is vissza, ugyanis valami fura zaj hallatszott az autóból.
Stroll végre pályára hozza a 18-as Aston Martint.
Verstappen, Hamilton, Bottas a sorrend. Tiszta 2021, nem?
A legtöbb kört, 22-t az Alpine tette meg az első 17 percben. A McLaren ezzel szemben 7, az Aston Martin pedig mindössze 2 körnél jár.
Az Alfa Romeo különleges festést ígértt a hétvégére. Elsősorban az első szárny lett különleges.
Stroll még mindig nem volt a pályán. A kanadai tegnap még egészségi problémával birkózott, remélhetőleg nincs köze ennek a mostani passzivitáshoz.
Verstappen jelenleg 1:14,360-as idővel az élen. A pálya zöld, a gumi kemény, a köridő nem releváns.
Svarcman egyébként harmadszor vesz részt F1-es szabadedzésen, az első kettőt tavaly teljesítette, szintén a Ferrarival.
Hat perc elteltével már csak a két Aston Martin nem járt a pályán, a többiek legalább egy installációs körre kijöttek. És most Alonso is elindult...
A mezőny 20 állandó tagjából csak 19-en vesznek részt a szabadedzésen, hiszen a Ferrari beültette Sainz helyére a teszt- és tartalékversenyzőt, Robert Svarcmant – a szabályok értelmében ezt minden csapatnak kétszer meg kell tennie egy fiatallal a szezon során.
Zöld zászló! Indul az edzés, és már sietnek is a pályára a versenyzők!
A hétvége eddigi legfontosabb híre, hogy a Haas megerősítette: 2024-ben is a Magnussen, Hülkenberg kettőssel indulnak majd. Utoljára 2019 és 2020 között maradt változatlan az amerikaiak összeállítása.
Zandvoortban jelenleg süt a nap, így az említett fejlesztéseket zavartalanul ki tudják majd próbálni a csapatok.
A tízből hat csapat hozott kisebb-nagyobb fejlesztéseket a Holland Nagydíjra, különösen a Mercedes és az Aston Martin volt komoly munkában. Ide kattintva elérhető cikkünkben megtalálható a fejlesztések összegzése.
Ha valaki arra kíváncsi, mi történt Zandvoortban a tegnapi sajtónapon, az edzés kezdetéig hátralévő percekben ide kattintva még épp el tudja olvasni!
Véget ért a hosszú várakozás, elkezdődött az F1-es szezon második fele – szeretettel köszöntjük kedves olvasóinkat a Holland Nagydíj első szabadedzésének élő közvetítésén!