A hőmérséklet 17 Celsius-fok, az aszfalt pedig mindössze 22 Celsius – éles kontraszt az egy héttel korábbi állapotokhoz képest.
Ezzel az eredménnyel zárul a szabadedzés:
A végére hét autó is kigurult, de főként a próbarajt motiválta őket – gyorskörre már egyikük sem fog felérni.
Két perccel a vége előtt néhány autó még kigurul a pályára, elöl Leclerc és Zhou.
Sokatmondó, hogy a legtöbb megtett kör hét – Ricciardo és Russell neve mellett. A legkevesebb kettő, Verstappen, Ocon és Gasly triójáé. Számukra a mai edzés értéke nagyjából nullával egyenlő.
Nem is lett neki, a kör végén mindkét Red Bull visszajött, akárcsak a szintén kimerészkedő Aston Martinok. Megint 20 autó áll a garázsban, most nagyon intenzív az eső, nincs értelme körözni.
De máshogy gondolkodnak a testvércsapatnál: Perez és Verstappen is kint, mindketten inter abroncson. A mexikói ötödik jelenleg, a hollandnak nincs mért köre.
Ahelyett, hogy arra látnánk szándékot, bárki is visszajönne a pályára, Ricciardo az autót is elhagyta – ez arra utal, hogy ő már nem is akar vezetni az edzésen.
A pálya újra kinyitott – ennek ellenére egyelőre senki sem hagyja el a garázst.
Miközben áll az edzés, mutatjuk az állást – 2:03 elejéig sikerült lefaragni a köridőt.
Zhou a Kemmel-egyenes végén kicsúszott és éppen elkerülte a falat, Logan Sargeant azonban ugyanezen a ponton rosszabbul járt és enyhén ütközött. A Williams a pálya szélén maradt, a versenyző jelentése szerint valami eltörött – ismét kiürül a pálya, de ezúttal piros zászló miatt.
Tájékoztatás az FIA-tól: a szabadedzés nem fog rajtsorrendről dönteni akkor sem, ha elmarad bármelyik időmérő – ezt azért szögezték le már most, hogy a csapatok ne kockáztassanak. Ha nem lenne kvalifikáció, akkor a rajtsorrend a bajnokság állása alapján alakul ki.
A prioritás a kvalifikáció megtartása – ennek érdekében áthelyezhetik vagy törölhetik a hétvége más fázisait.
Ahogy javulnak a körülmények, a mezőny többsége jelenleg a pályán, kint pedig már mindenki járt, habár Verstappen csak egyetlen körre.
Leclerc, majd Norris ugrik az élre – a brit 2:04-es idővel három és fél másodpercet adott a monacóinak!
Gasly megpróbálkozott a köztes abronccsal, de az eredmény egy megforgás lett a pálya végén, a Buszmegállóban.
Norris is kimegy, végez egy próbarajtot, aztán ő is felméri az állapotokat. Így a Red Bull és Alpine az egyedüli csapatok, melyek közel 20 perc elteltével még teljesen szárazok.
Egy bátor spanyol a pályán: Sainz is kigurult, hogy a Ferrari legalább járjon az aszfalton, mivel eddig nem hagyták el a garázst.
De legalább volt lehetőség ilyen látványos képeket készíteni.
(Forrás: Red Bull Content Pool)
Mindenki visszamenekült a bokszba – Tsunodának volt egy forró pillanata az Eau Rouge-ban. 11-en jártak a pályán, hat versenyzőnek van mért köre, ők Albon, Tsunoda, Hamilton, Russell, Zhou és Ricciardo. És most gyanítjuk, hogy jön a várakozás.
Albon be sem tudta venni az utolsó kanyarokat, kiment egyenesen a bukótérbe.
A bokszutcában nagyon elkezdett esni, ennek ellenére Hamilton befejezi mért körét – a körülmények és teljes esőgumi kombinációjaként ez csak 2:10-es eredmény. Többen inkább visszajöttek a garázsba.
Alboné az első mért kör, 2:08,394 – messze van a szokásos spái tempótól.
A versenyzők nem szokták elsietni ilyen körülmények között, de most van bőven forgalom a pályán, tíz autó is kiment, vegyesen köztes keveréken és teljes esőgumin. Az oka, hogy intenzívebb eső várható nemsokára.
Ez a szabadedzés (lenne) az egyetlen tesztlehetőség a fejlesztések kipróbálására. Három csapat hozott jelentős újdonságot, a Mercedes az oldaldobozra és padlóra, a McLaren a hátsó szárnyra, az Alpine a padlóra összpontosított. A többi istálló pályaspecifikus elemeket, főleg hátsó szárnyakat jelentett az FIA-nak – részletek itt.
A 60 perces számláló elindult, és jó hír, hogy egy autó máris a pályán, Albon a köztes abroncson.
A pálya természetesen vizes, de egyelőre nem olyan rossz a helyzet, hogy a csapatok ki se akarjanak menni – azért vélhetően nem is fogják elkapkodni.
13:30 a kezdési időpont, a nap eddigi legfontosabb híre pedig Max Verstappen rajtbüntetése. Egyelőre az FIA nem erősítette meg, így nem tekinthető hivatalosnak és véglegesnek, de a külföldi oldalak a Red Bulltól tudják, hogy a csapat az ötödik sebességváltót helyezi a világbajnok autójába, ami öthelyes rajtbüntetést ér. Tekintve, hogy tavaly a 14. pozícióból nyert kényelmesen, úgy érezzük, nem ezen fog múlni a végeredmény.