DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 25. szerda
13:21

Perez ezredekre a csapattárstól a harmadik – Hamilton nagyon betalált ezzel a körrel, hogy egyik Red Bull sem tudta felülmúlni. A trió mögött most Norris és Alonso a nemrég még vezetést érő körökkel.

Beszámoló: Hamilton-vezetés a Red Bullok előtt a Hungaroringen

Most már jön a hétvége tétre menő része, 16:00-kor következik az időmérő!

A végére maradt egy kis galiba, a bokszkijáratnál próbarajtja után Ricciardo került közel a lassan poroszkáló Zhouhoz.

A végső sorrend – a második edzésnél kicsit szokványosabb, de továbbra sem papírforma-végeredmény:

Már csak másodpercek maradtak, de még nincs vége, a két Red Bull még kiment a lágyon – Peez mindössze öt ezredet javítani tudott, Verstappen pedig lemaradt a gyorskörről a kockás zászlónál.

Sainz köre nem volt makulátlan, „padlózott” az egyik rázókövön.

Leclerc hatodik, Sainz a részidő ellenére csak hetedik négy tized hátrányban.

Magnussen is legjobb első szektort futott, ennek ellenére csak 14. helyre javít – Hülkenberg viszont negyedikre, Norris elé!

Eközben a két Ferrari is készül a lágy gumis körre, Sainz hátsó szárnyának közepére egy letéphető sisakfólia ragadt, de aligha ezen fog múlni – főleg, mivel teljesített egy legjobb első szektort.

Nem használt lágyakat egyáltalán az edzésen még a két Ferrari, két AlphaTauri és Hülkenberg sem – már csak tíz percük maradt ezt pótolni.

Az első szektorban Verstappen leggyorsabb, de végül csak a második helyre jön fel, ráadásul 0,250 másodpercre a Mercedestől.

Az eddig szerénykedő Mercedes is megvillant, Hamilton 1:17,811-gyel, három lila szektorral első, Russell negyedik! De jön Verstappen is az új lággyal.

1:18,082-vel, lila utolsó szektorral Norris az új első helyezett – a McLaren is új gumit kapott, de nem lágyat, hanem közepest. Újabb biztató előjel a csapatnak.

Az Alfa Romeo keményen sem lassú, Zhou ezen a keveréken kevesebb mint egy másodperccel maradt el Alonsótól.

Miközben Alonso lágyra váltott, a két Alfa Romeo keményre – de még mindig csak öt versenyző használta ezt a keveréket.

Alonso kapott egy friss lágyat, és ezzel a 13. helyről az élre áll! 1:18,350, nem hibátlan kör, de egy tizeddel gyorsabb Verstappennél.

Miközben Alfák, McLarenek, Williamsek vannak az első tízben, Leclerc a 16., Sainz a 20. helyre csúszott vissza. Mindketten 10+ körös közepes keveréken vannak.

A pálya szélén levő főszerkesztőnk kommentárja szerint ezen a szakaszon nagyon fúj a szél, az 1-es és 2-es kanyarok között erős a keresztszél.

Verstappen arra kíváncsi, minden rendben van-e az autó hátuljával, furcsának találja. A Red Bull a 2-es kanyarban tört ki.

Közel fél óra elteltével Verstappen a korai 1:18,4-es körrel még mindig vezet, mögötte az Alfa Romeók, Albon feljött a hatodikhelyre.

Feltűnt a kemény keverék a pályán: Tsunoda és Stroll gurul ki a bokszból, ők már az időmérőt és a Q1-ből továbbjutást tartják szem előtt.

Apróbb hibák a mezőnyben, Leclerc kiszélesítette az utolsó kanyart, Hamilton pedig a sikánt vágta át.

Eközben Hülkenberg is feliratkozik egy köridővel, a 12. helyre, így már a két AlphaTauri a két utolsó helyen.

Az AlphaTauri a bokszba rendelte Ricciardót, probléma van az autóval, amit majd bent fejtenek ki neki. Az ausztrál a 19. helyen, gyakorlatilag utolsó, mivel Hülkenbergnek még mindig nincs ideje.

Nagy kör a két Alfa Romeótól, előbb Zhou jön fel a második helyre, aztán Bottas – 11 ezredre Verstappentől, aki új közepesen nem javít.

A két McLaren nem sietett, a táv negyede után produkálták első gyorsköreiket – Piastri a harmadik, Norris az ötödik. Úgy tűnik, hogy hiába a lassú kanyarok, az MCL60 jól mozog a Hungaroringen.

Mindenki közepes és lágy keverékeket használ, ezzel egyértelműen keményt próbálnak spórolni a futamra – a trükk az, hogy a kísérleti jellegű időmérőn a Q1-es szakaszban kötelező lesz keménnyel menni, amiről szinte senkinek nem lesz adata. (Tegnap a Haas használta a keményet.)

A két Red Bull mögött két Alpine a lista elején, Russell feliratkozott az ötödik helyre. Öt versenyzőnek nincs még mért köre negyedóra elteltével, Hülkenberg ráadásul még a garázst sem hagyta el.

Magnussen is hibázott egyet, nagy elfékezés a Haastól:

Csúszkál Sainz, a Ferrari életét sokszor megkeserítő szélre panaszkodik, Perez közben azt jelenti, nem hűlnek vissza a közepes gumik.

1:18,478-cal már Verstappen vezet, mögötte csapattársa és Leclerc. 11 autó járt eddig a pályán.

Ricciardóé az első mért kör, egy ráérős 1:25-ös idő, Magnussen ehhez képest 1:20-at, Perez 1:18,5-öt megy.

Az előre megadott időpontban nyit a bokszutca, a két Alfa Romeo rögtön a pályára sietett, mögöttük Ricciardo, aki saját elmondása szerint 95 %-os szinten van.

Izgalmas technikai újítás az AlphaTauri hátsó szárnya, a szabadon levő felső szárnyelemet érdemes figyelni – erről részletesebben itt írtunk.

Hiába végzett csak a mezőny második felében a két Red Bull, a pénteki leggyorsabb szerint továbbra is ők állnak az első helyen: „Egyetlen szett gumit használtak a második edzésen, azt hiszem, szóval továbbra is arra számítunk, hogy ők lesznek a legerősebb csapat” – mondta Leclerc.

Leclerc, Norris, Gasly és Tsunoda az első négyben, Verstappen a 11., Perez a 18. helyen, erősebb Mercedesként Hamilton a 16. pozícióban – kétségtelenül kimeríti a furcsa eredmény fogalmát a második szabadedzés sorrendje.

12:30-kor indul a harmadik, utolsó 60 perces gyakorlás.