DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
15:49

Mögötte Norris és Piastri, a két bravúros időmérőt teljesítő McLaren, aztán a két Ferrari és két Mercedes, majd a nyolcadik helyen a szabadedzéseken remeklő Albon a Williamsszel. Perez csak a 15. rajtkockában, az időmérőről kizárt Bottas a sor végén – a teljes rajtrács itt tekinthető meg.

Összefoglaló: Verstappen győzött az F1-es Brit Nagydíjon Norris előtt

 

A Brit Nagydíj eredménye:

Verstappent elsőként intette le a kockás zászló, Norris csak megőrzi a második helyet, a biztonsági autóval nagyot nyerő Hamilton harmadik Piastri előtt, Alonso, Albon és Leclerc között pedig végül maradt a sorrend.

Utolsó kör, és egy helyezés tűnik csak nyitottnak: Alonso, Albon és Leclerc egymás nyakán!

Öt másodperces időbüntetést kapott Gasly miatt Stroll – ezzel három pozíciót veszít, de mivel a 11. helyen halad, ezen pont nem fog múlni.

Csendben gyűlnek a pályahatárok miatti strigulák, három elhagyás után Russell és Norris kapott utolsó figyelmeztetést. Még egy átlépés és öt másodperces büntetéssel bukják az ötödik és második pozíciót.

Gasly visszaért a garázsba, az Alpine ugyanúgy kitolja, mint a verseny elején Ocont – három kiesőből kettő a francia páros.

Nem csitul az akció: Gasly autója épp a bokszutca-bejárat után lassult le, törött felfüggesztés miatt – Stroll-lal ért össze mind a két kerék. Perez pedig Alonsót előzi, így hatodik helyre lép fel.

Oda-vissza előzés Gasly és Sainz között, a spanyol tartja a pontszerző pozíciót. Miközben erre figyeltünk, Norris szépen lassan csatát nyer a Mercedes ellen, 1,6 másodpercre leszakította Hamiltont.

Erre az egyetlen pontra pedig még hárman pályáznak: szorosan Sainz mögött jön Gasly, Stroll és Sargeant triója.

A hatodik helyen szép DRS-vonat alakult ki: Alonso, Sainz, Perez, Albon és Leclerc. És itt az akció: Perez megelőzte Sainzot és annyira kizökkentette, hogy a Williams és a csapattárs is megelőzte. Kanyarokon belül lett hetedikből tizedik a kemény gumit használó spanyol.

Stroll pályaelhagyással előzte meg Gaslyt – ez a csata már a pontszerző helyen kívül, a 11. pozícióért zajlik –, az esetet jegyezték, minden valószínűség szerint vissza kell adnia a pozíciót.

Hamilton ismét benézett Norris mellé, de a McLaren kigyorsítása kiváló, így a fiatalabb versenyző továbbra is őrzi a második pozíciót. A kemény pedig kezd melegedni – de Hamilton most már DRS-t is nyithat.

Verstappen egyetlen kör után 2,5 másodpercre növelte az előnyét, az az újraindítás körében futotta meg a verseny eddigi legjobbját – 1:30,348-at.

Újraindítás a 39. körben, Verstappen elhúzott, Hamilton nem tudott előzni, de a folytatásban keményen támadja Norrist, két kanyarban is egymás mellett a két autó. A McLaren egyelőre tartja a pozíciót.

Ennek Norris sem igazán örül. „Csodálatos, ember” – mondta, mikor megtudta a csapattól, hogy Verstappen és Hamilton „használt” lágyakon van.

Ráadásul Norris is keményen, Hamilton a lágyon, ami nagy gumielőnynek tűnik a Mercedesnek – érdekes 14-15 körös sprint jön az újraindítás után.

A VSC után teljes biztonsági autó, az első négyes is kiállt, a sorrend pedig megkavarodott: Verstappen és Norris mögött Hamilton a harmadik helyre lépett előre, Piastri lecsúszott a dobogóról. Russell mögött Alonso a hatodik, Sainz csak a hetedik, Leclerc a tizedik.

Magnussen autója füstölögve leáll a pályán, majd néhány lángnyelv is felcsap. Virtuális biztonsági autó, a Ferrari Leclerc második kiállásával reagál. A monacói közepes gumit kapott, kérdés, ez mennyire érte meg – ráadásul a kiengedés sem jött ki szerencsésen Albon mellett.

Gasly és Stroll is kiállt, ők már lágyat kaptak Perez nyomán – az első négyes nem állt még ki.

Közben megtörtént az előzés, amire Russell fél versenyt várt: a Luffieldben egy látványos külső íves előzéssel autózta körbe Leclerc a puhább és frissebb gumival.

Perezt érdekes lesz figyelni, a mexikói ugyanis lágyat keveréket kapott. A Red Bull hét másodpercre van Sainztól (köztük Stroll), de máris dobott egy leggyorsabb kört, gyorsan fog csökkenni a különbség.

Úgy néz ki, ezzel beindultak a kerékcserék a mezőny első traktusában, a következő körben jön Piastri is, a McLaren a kemény keveréket kapta – hátravan még 22 kör, a lágynak ez túl sok lenne még. Az ausztrál a hatodik helyre jött vissza.

Jön Russell a 29. körben, felkerül a közepes, egy lassabb, 3,9 másodperces cserével. Így a 9. helyre jött vissza, 2 másodperccel Leclerc mögé, Stroll és Sainz elé. Gyanítjuk, hogy nem sokáig lesz a Ferrari előtte.

Leclerc csak egyetlen tizeddel gyorsabb Russellnél, de jön a másik Ferrari is, Sainz szintén megkapta a keményt.

Az emlegetett Russell alatt remekül működnek a lágy abroncsok, 25 kör után még mindig felülmúlja a mögötte levők köridejeit, Sainzot 3,8 másodpercre leszakította. Közben Leclerc a 11. helyen, Strollt kellett megelőznie.

A McLaren biztosan tartja a kettős dobogót, Russell öt másodperccel Piastri mögött. Ha így érnek célba, a páros 33 pontot szerez – úgy, hogy az eddigi kilenc versenyről 29 van nekik!

Az eddigi legjobb kör Verstappené (1:32,295), előnye pedig először kúszott fel öt másodperc fölé. Ez a verseny kezd átalakulni egy olyan futammá, amiből bőven láttunk az előző hetekben.

Közben a másik Ferrarinak is szólnak, hogy B tervre álltak át. Egy érdekes párbeszéd hangzott el Sainz és mérnöke közt: „Mi is volt a B terv, Ricci? Elfelejtettem.” „Majd szólunk.”

Az első kiállás az élmezőnyből, a 18. kör végén a Ferrari már hívta Leclerc-t. A monacói kemény keveréket kapott közepes helyére.

Az Alpine beszámolója szerint hidraulikai hiba vetett véget Ocon versenyének. Ezért most nem jár sör, de legalább Gasly ott van csendben a kilencedik helyen, sőt tapad a nyolcadik Alonsóra.

Perez a 16. körben került az első tízbe – azt az Albont előzte meg, akitől a három edzés után még egy sokkal előkelőbb eredményt várhattunk.

Norris figyelmeztetést kapott pályaelhagyásért. A rádióban arról beszélt, hogy tartja az A tervet – ez valószínűleg az egy kiállást jelenti a csapatnak.

Russell továbbra is DRS-távolságon belül a Ferrari mögött, de még mindig nem tudott előzni – igyekezetében hibázott is egy kisebbet, a pályát elhagyva a rázókövön veszített pár századot.

A McLaren büszkén posztolta ezt a fotót – egyik króm autójuk vezeti a Brit Nagydíjat. Jelen állás szerint az első hely egyre messzebbi, Norris 2,6 másodpercre leszakadt Verstappentől. Piastri további két másodpercre a csapattárstól, a negyedik Leclerc azonban megnyugtató távolságra.

A Mercedes szerint elkerüli a pályát az eső, Russell viszont állítólag lát pár cseppet – persze nála könnyen lehet, hogy csak izzadságról van szó…

Jön az eső: a Red Bull és több csapat is várja a csapadékot pár percen belül. Az eső vélhetően csak két-három percig fog tartani, de alaposan megkavarhatja a lapokat.

Itt az első kieső, az Alpine 9 kör után bokszba hívta Ocont – egyelőre nem tudjuk, miért.

„Az autó furcsán húz” – mondja Verstappen, a csapat válasza alapján a szél miatt. A holland továbbra sem szakadt le teljesen, Norris az imént kikerült DRS-távolságból, de legjobb középső szektorral ismét egy másodpercen belül van.

Hülkenberg máris a bokszban, a Haas elvesztette a szárnyvéglapot Perezzel csatázva – ezzel oda a kemény gumis taktika is. A mexikói eközben a 13. helyen jár, még meg kell dolgoznia azért, hogy pontszerző helyen legyen.

A trió mögött két csata bontakozik ki: a negyedik-ötödik-hatodik helyen Ferrari-szendvicsben Russell, mögöttük Hamilton épp megelőzte Alonsót DRS-sel a Wellington-egyenesben – most kiderül, van-e tempója utolérni az említett hármast.

Az ötödik körben megtörténik a várható előzés: Verstappen átveszi a pozíciót, Norris nem állt le csatázni vele, könnyen adta magát.

A sorrend a 4. körben Norris, Verstappen, Piastri, Leclerc, Russell, Sainz, Alonso és Hamilton – a hétszeres bajnok Gaslyt hamar visszaelőzte. Perez viszont nem mozdult előre a 15. helyről, sőt az elején még veszített is egy pozíciót.

A rajt pillanata: Piastri is Verstappen mellett volt, de a belső íven nem tudta tartani a második pozíciót. A holland kerekei kiforogtak, ezért vesztette el a vezetést.

A Copse-nál Piastri is támadta Verstappent, aki kicsit szélesen fordult és nagyot porolt, de a holland őrzi a második pozíciót. Az első kör végén 6 tized Norris előnye a Red Bull előtt.

Norris lerajtolta Verstappent, vezeti a Brit Nagydíjat! Hátrébb Hamilton a bukótérben két pozíciót veszített, Russell viszont megelőzte Sainzot a lággyal.

A többség közepes gumin kezd, az első 10-ből Russell van lágy keveréken, hátrébb Ocon, Tsunoda és De Vries. A 11. Hülkenberg és Bottas kemény gumin startol - indul a felvezető kör.

Jeremy Clarson ismét meglátogatta az Alpine-t. Vajon most is jár sör a csapattagoknak?

Kiszúrható a rajtrácson a „11. csapat” is, a fiktív APX GP – a forgatás kedvéért feltolták a sor végére a két aranyszínű autót, sőt a felvezető kör egy kis szakaszát is megteszik majd a mezőny mögött, hogy felvételeket forgassanak a Brad Pitt-filmhez.

16:00-kor indul a Brit Nagydíj, a szezon 10. versenye – az első rajtkockában idén hetedszer Max Verstappennel, akinek nyolcadik győzelmére jó esélyek vannak. Ezzel az eredménnyel a Red Bull beállítaná a McLaren rekordját, 11 győzelmet zsinórban.