DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 25. szerda
20:15

Hamilton egy másodperc környékére tornázta vissza az előnyét Alonsóval szemben, aki mögé megérkezik Russell is. 

Ezzel megköszönjük a figyelmet, élő közvetítésünk búcsúzik, de jövünk az összefoglalóval és a hírekkel, nyilatkozatokkal!

Verstappen, Alonso és Hamilton is elégedett az eredményével, illetve a csapattal. Ritka az ilyen!

A futam leglátványosabb megoldásait bemutató Norris a büntetése miatt csak 13., lemarad a pontokról - a McLaren üres kézzel távozik. 

4-5. a két Ferrari, 6. Perez és megfutja a leggyorsabb kört, Albon pedig 7. a Williamsszel!

Stroll a célvonalon veri meg Bottast, és így a 9. helyen zárja a futamot!

MAX VERSTAPPEN NYERI A KANADAI NAGYDÍJAT!

Ez a Red Bull 100., és Verstappen 41. F1-es futamgyőzelme.

69. kör: Perez kiáll a bokszba friss gumikért, és rámegy a leggyorsabb körre, ami jelenleg Hamiltoné. 

Alig öt kör van hátra, Verstappen, Alonso, Hamilton, Leclerc, Sainz és Perez a top hat, ez már nem is változhat önerőből. Közben Albon a hetedik a Williamsszel, veri vissza a többiek támadásait. 

Alonso ezt eldöntötte: két másodperc ismét a különbség, a spanyol tudott még gyorsulni az etapja végén, innentől a kezében van a második hely.

Hamilton viszont már csúszkál, neki kezd fogyni a gumi, nem is tudott közelebb jönni az elmúlt két körben. 

Hamiltonnak azt jelenti a csapata, hogy Alonsónak van valamilyen gondja a hátsó fékkel. 

11 kör, Hamilton pedig másfél másodpercre visszajött Alonso mögé. Izgalmas lesz a vége!

Hamilton hátránya 2,3 másodperc, Alonso viszont előre már nem nagyon nézhet: 7,3 másodpercre van Verstappentől, a hollandnak már nem kell aggódnia. 

Russell futamának vége! Lelassult a Mercedes, a csapat jelzi, hogy be kell gurulni a bokszba, itt a vége számukra.

Pedig a 7. helyezett Albont támadta már a sor legvégéről felzárkózva...

Hamilton hátránya három másodpercre csökkent Alonso mögött, még 17 kör van hátra. 

Az érdekesség az, hogy Perez nem tudja megközelíteni a Ferrarikat a puhább gumin sem, négy másodperc a hátránya Sainzhoz képest. 

Alonso azt mondja a rádióba, hogy nyerni akar: Verstappen 5,3 másodpercre van előtte, de Hamilton sorozatban három körben futotta meg a futam legjobbját...

Alonso hibázik, másfél másodpercet enged el egy szektorban Hamiltonhoz képest. 

Hamilton egymás után futja a lila köröket, de most az egész mezőny gyors, Alonso is egyéni legjobbat megy. 

Alonso és Verstappen is kereket cserél, most beállt a "rendes" sorrend.

Verstappen 4,7 másodperccel vezet Alonso előtt, aki 5,3 másodperccel előzi Hamiltont, majd jön Leclerc alig 2,7-re.

Hamilton és Verstappen közepeseken, Alonso és Leclerc keményeken hajt. 

Hamilton a bokszban, 29 körrel a vége előtt megkapja a közepes keveréket. 

Leclerc is jön. Érdekes, hogy a Ferrari a megszokottakkal ellentétben a hátrébb lévő autóján cserélt előbb kereket. 

A Mercedes is reagálni fog, Hamiltonnak szól a csapat, hogy nyomja még kicsit, aztán jöjjön.

39. kör, Sainz is a bokszban az ötödik helyről. 

Norris ötmásodperces büntetést kap, mert túl lassan haladt a safety car mögött, hogy a csapat meg tudja csinálni a dupla kerékcserét. 

Perez is megejti az első kiállását, Piastri is kijön. 

Sőt, Ocon és Bottas is jön, így Russell már kilencedik. 

Russell közben a többiek hibáit és bokszkiállásait kihasználva már feljött a 11. helyre!

Jaj, Magnussen és De Vries... kétszer is üsszeütötték a kerekeiket, és végül mindketten a pálya mellett kötöttek ki. Mindketten tolatgatnak, egy kis ipszilionozás után folytathatják, de csak a mezőny végén...

Elértük a verseny féltávjához, többen is kétkiállásos taktikára váltanak.

Verstappen panaszkodik a gumikra, de folyamatosan nyúlik el: már 4,5 másodperc az előnye, Alonso pedig 2,5 másodperccel előzi Hamiltont.

Leclerc Hamilton mögött bő három szekundummal lemaradva negyedik. 

28. kör, Stroll másodszor a bokszban, megkapta a kemény gumikat, innentől el kéne mennie a 70. körig, vagyis a futam végéig.

Most ő az utolsó.

Verstappen növeli az előnyét az élen, Hamilton másfél másodpercre van Alonsótól, a Ferrarik pedig egyelőre tartják a 4-5. helyet. 

Sainz arra kérte a csapatot, hogy hadd előzze meg Leclerc-t, de a csapat ezt nem engedi: a Ferrari azt mondja Leclerc-nek, hogy tiszta, gyors etapot kérnek, Sainz pedig nem fogja támadni. 

Nincs büntetés Hamilton és Alonso között a bokszutcai kiengedés miatt. 

Alonso nagyon gyors eddig az Astonnal, a DRS-sel együtt csak idő kérdése volt ez az előzés.

A spanyol nagyon jó féktávokat tud venni, rövidebbeket mindenki másnál, eddig ez a nagy előnye.

22. kör: ALONSO BEVETŐDIK HAMILTON MELLÉ AZ UTOLSÓ SIKÁN ELŐTT, és visszaveszi a második helyet!

Norris újabb szenzációs előzése, ezúttal Magnussen mellett megy el, de Bottas is megelőzte a dánt.

Russell egyébként halad, de továbbra is az utolsó, 19. helyen áll. 

Alonso közben DRS-sel támadja Hamiltont, egyelőre ő a gyorsabb. 

A Ferrarik a világon semmire nem mentek az újraindításnál a közepes gumikkal, Leclerc már másfél másodpercet kapott Alonsótól. 

Norris közben megelőzi Piastrit, már ő van előrébb a két McLaren közül. 

Verstappen egy kör alatt 1,2 másodperces fórt épített ki. 

Tisztán megvolt az újraindítás, nem történt helycsere. 

A kör végén lezárul az SC-fázis, és újraindul a futam!

Hülkenberg egyébként szokás szerint el is bukta a futamot: a bokszkiállása éppen a safety car előtt jött, most ő a 15....

Leclerc-nek azt mondja a Ferrari, hogy az előtte lévők a kemény gumikon szenvedni fognak az első egy-két körben, úgyhogy támadásra biztatják. 

A két Ferrari, Perez, Magnussen és Bottas kint maradt, ők nem jöttek ki kerékcserére.

Az állás így most: Verstappen, Hamilton, Alonso, Leclerc, Sainz, Perez, Magnussen, Bottas, Ocon és Piastri. 

A visszajátszások alapján egyébként Alonsónak nem kellett fékezni, bár csinált egy-két teátrális mozdulatot, hogy felhívja a figyelmet a helyzetre. 

Russell simán hibázott, túl durván vette a kerékvetőt, de visszajön egyelőre, bár az utolsó helyre esett vissza. 

Alonso kis híján megelőzi a bokszban Hamiltont, a Mercedest ráengedik az Astonra, ezt lehet, hogy vizsgálni fogják! 

Biztonsági autó, ez alatt cserélnek kereket a pilóták. 

DRÁMA!

Russell hibázik, odaüti a falnak a Mercedest, defekt, megsérült az autó, biztonsági autó!

Hopp, Hülkenberg a bokszban, így a többiek egy-egy helyet előrébb jönnek. Leclerc már Norrist támadja. 

Hülkenberg már az egész mezőnyt feltartja: a 7. helytől a 17. helyig tart a DRS-vonat, másodpercen belül van egymás mögött mindenki.

10. kör:

Verstappen 3,5 másodperccel vezet Hamilton előtt, akit egy másodpercen belül követ Alonso, akit egy másodpercen belül követ Russell.

Az ötödik Ocon már 5 másodpercre van Russelltől.

Hülkenberg már csak 7., Leclerc 9., Sainz 11., Perez 12., Stroll 14. 

Már vége is a VSC-nek, a sportbírók extra munkát végeztek és pillanatok alatt eltakarították a Williamst. 

Virtuális biztonsági autó!

Logan Sargeant alatta adta meg magát a Williams, most tolják vissza egy megnyitásnál. 

Piastri megelőzi Hülkenberget, az ausztrál a hatodik, a Haas a hetedik. 

Verstappen a gumikról jelent: szerinte most sebezhetőbbek, mint ahogy azt a második szabadedzésen tapasztalták a hosszabb etap során. 

Hamilton próbál védekezni, közben Verstappen már két másodpercre növelte az előnyét az élen. 

Alonso rákapcsolt, egy másodpercen belülre zárkózott Hamiltonhoz képest!

Tehát az állás a 4. körben:

Verstappen, Hamilton, Alonso, Russell, Ocon, Hülkenberg, Piastri, Norris, Leclerc és Albon a top10, majd jön Sainz, Perez, Gasly és Stroll.

Két kör alatt 1,3 másodperccel lógott meg Verstappen Hamilton elől. 

Sainz már Perez előtt, Leclerc pedig Albont előzte meg, így ő a 9., Sainz a 11.

Magnussennek volt egy ijesztő pillanata a fallal, de megúszta nagy baj nélkül - Tsunoda pedig már is a bokszban. 

Ocon megelőzte Hülkenberget és feljött az ötödik helyre, a középmezőnyben Sainz támadja a keményebb gumin küzdő Perezt. 

RAJT!

Verstappen simán eljött elsőnek, Hamilton viszont lerajtolta Alonsót, azonnal feljött a második helyre - a spanyol visszaverte Russell támadását, a harmadik helyét megőrizte. 

Perez, Magnussen és Bottas a kemény keverékeken rajtol és hosszabb etapot tervez, Gasly húzott egy merészet és feltette a lágyat a jó elrugaszkodás és a pozíciószerzés miatt, mindenki más a közepeseken vág neki a futamnak. 

14 óra van helyi idő szerint, elindult a felvezető kör!

Christian Horner leginkább Alonso keménységétől tart, de úgy érzi, hogy az első kör lehet igazán izgalmas a toppilóták között. 

Alonso, Hamilton és Toto Wolff is arról beszélt nemrég, hogy Verstappen külön ligát képvisel, és nem feltétlenül rá lőnek, hanem egymásra - egyedül Alonso mondta azt, hogy esélyük nem igazán lehet, de persze nem adják fel előre a győzelemért folytatott harcot sem. 

A Ferrarinál egyébként nemrég még dolgoztak Leclerc autóján - megütötte az alját egy kerékvetőn, és kicseréltek egy megsérült elemet, engedélyt kaptak erre az FIA-tól. 

A himnuszt Lance Stroll külön hallgathatta - most már ürül a célegyenes, lassan távoznak az emberek, és pár perc múlva kezdődhet a futam!

Az elmúlt 24 óra legérdekesebb nyilatkozata mindenképpen Max Verstappené, akit nem igazán érdekel, hogy Sergio Perez miért szenved ennyire a Red Bullnál.

„Hát, ha én nem lennék itt, akkor a Red Bull helyzete egészen másképp festene. Én nem lennék boldog, ha zsinórban háromszor nem jutnék a Q3-ba” – idézi a RacingNews365 Verstappen válaszát. A holland aztán hangsúlyozta, nem izgatja csapattársa teljesítménye.

„Egyébként nem törődöm ezzel. Elfoglal a garázs felém eső oldala, hogy minden rendben legyen, erre szentelem a figyelmet.” Miután azt feszegették, a Red Bull dolgozik-e Perez ügyén, így válaszolt: „A csapat biztosan dolgozik rajta, de őket kellene megkérdezni. Már pénteken az foglalt le, hogy az autót jobbá tegyem, nem fogok ezen töprengeni. Ez nem az én problémám.”

A Pirelli várakozásai szerint a lágy keverékű gumikat nem sűrűn látjuk majd ma, a két keményebb verzió lehet a jó versenyabroncs. 

Ha már a lényeget el is mondtuk, akkor megmutatjuk a teljes rajtrácsot az alábbi cikkben:

https://formula.hu/f1/2023/06/18/kanadai-nagydij-rajtracs-a-buntetesekkel 

A tegnapi kvalifikáción második helyet szerző Nico Hülkenberget egyébként megbüntették, így Fernando Alonso rajtolhat Max Verstappen mellől, az első sorból.

A második sor a Mercedeseké, Sergio Perez, Charles Leclerc és Lance Stroll viszont még a top tízbe sem fért be: viszont Leclerc a büntetések után végül éppen a 10. helyről rajtolhat, míg Carlos Sainz a 11., Perez a 12., Stroll pedig csak a 16. pozícióból vághat neki a futamnak. 

Az időmérőt és a hétvége eddigi egészét befolyásolta az eső, de most elvileg száraz körülmények várnak a mezőnyre - bár ezt Montrealban sosem lehet biztosra venni, benne van a pakliban egy-egy zápor...

Köszöntünk mindenkit, hamarosan elrajtol az idei F1-es szezon nyolcadik futama, a Kanadai Nagydíj!