DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
16:38

És amikor Massa a bokszba hajt, akkor is csak egy gyors kerékcsere miatt teszi.

Senki nem javított már a végén, ráadásul az utolsó percben Hülkenberg Renault-ja megállt a pályán, így nem mondhatjuk el, hogy piros zászló nélkül telt volna a nap. Massáé a legjobb idő, megtett körök tekintetében pedig úgy tűnik, 168:168-ra végeztek Vettellel. Ne menjetek sehova, hamarosan jövünk a nap összefoglalójával, holnap reggel pedig folytatódik élő közvetítésünk.

Az utolsó percekben konkrétan mind a tíz autó a pályán van - jó ilyet látni.

De Massa is készül még egy utolsó rövid menetre a leintés előtt. Vajon látunk még néhány gyorskört így a nap végén?

Massa befejezte több mint egy órája tartó, versenyszimuláció-szagú menetelését. Most 163 körnél jár, a 160-nál tartó Vettel pedig még a pályán van, így kezében a lehetőség, hogy "fordítson" az utolsó percekben!

Bottas javított 1:20,9-re, de marad ötödik. Massától viszont már csak 1,1 másodperc a lemaradása.

A McLarennél tájékoztatják kedves követőiket, hogy Vandoorne 25 perccel a tesztnap vége előtt 62 körnél jár, és folyamatosan szeli az aszfaltot. Az előző négy tesztnapon nem mindig mondhatták el, hogy még ilyen későn is munkában voltak.

És közben a Toro Rossónál videó formájában beszámolnak egy fontos mérföldkőről: megejtették idei első bokszkiállás-gyakorlásukat a pályán. Hangsúlyozzák, hogy a pályán, hiszen a tél során a gyárban több százszor elpróbálták már a mozdulatokat. 

Kvjatról ritkán ejtettünk szót, de ő is javítgat néha az idején a mezőny második felében. Most 1:21,7-tel a 9., átugrotta Vandoorne-t.

És a kombináció, amit eddig még nem láttunk, csak hallottunk róla: James Allison Mercedes-szerelésben! Mint ismeretes, a Ferrari korábbi mérnökét szerződtették technikai igazgatónak a brackley-iek Paddy Lowe helyére.

Oh, bár a Sauber 85-ön áll, onnan még meglehet nekik, ha Ericsson még kicsit aktívkodik így a nap végén.

Közben a két pilóta munkásságát összeadva már a Mercedes is túljutott a 100 körön a Williams, a Ferrari és a Force India után. Más istállónak ez már szinte biztosan nem fog összejönni a hátralévő 45 percben.

Végre Ricciardo és az RB13 is előbukkant a Red Bull garázsának mélyéből. Vettel közben befejezte tízkörös etapját, Bottas pedig javított egy kicsit, de maradt az ötödik helyen Hamilton mögött. 

Nézzétek csak ezt a Pascal Wehrleinről délelőtt készült képet. Mi rajta a furcsa?

Hát az, hogy a sisakján rajta van a Mercedes-embléma, amit azonban leragasztottak egy fekete matricával - így csak közelról látható, ahogy kidudorodik alóla a háromágú csillag. Némi összeférhetetlenséget sejtünk a Ferrari-motoros Sauber és a Mercedes-protezsált Wehrlein között  

Közben Vettel is visszatért, az utolsó órában "őrült versenyfutásba" kezdhetnek Massával azért, hogy melyiküké legyen a napi legtöbb kör. A továbbra is lankadatlan lelkesedéssel dolgozó brazil most kettővel vezet. 

Hülkenberg javított egy jelentősebbet, ezzel elmozdítva az egyik Renault-t a tabella végéről. 1:21,5-tel bejött a 7. helyre, Ocon és Magnussen közé.

Vandoorne mai 50. köre után tért vissza csapatához. Ricciardo az, akit már régen láttunk - ugyan ultralágy gumikon futott idejével a második helyen áll, még csak feleannyi kört tett meg, mint az őt közrefogó Massa és Vettel.

Vandoorne javított idején, most 1:22,537-tel áll, bár még mindig csak 9. az eredménylistán. Ráadásul ez a McLaren eddigi legjobb köre az idei barcelonai teszteken, hiszen a múlt héten a belga 1:22,576-ig, Alonso pedig 1:22,598-ig jutott. Innen Massa ideje még mindig majdnem három másodpercre van.

És meg is van, Massa kiegyenlítette a körszámot a bokszban pihenő Vettellel. Közben Ocon is átlépte a 100-at, ami immár a Mercedesnek sincs messze.

A McLaren visszatért, míg a Williamsszel Massa azóta aktív, hogy elérte a száz kört. Ilyen ütemben Vettelt is elkaphatja a napi csúcsért: jelenleg 122:118-ra vezeti a körszámlálót a Ferrari.

Lewis Hamilton önmagához képest kevés, csupán 49 kört tett meg délelőtt, és most elárulta, hogy mi volt ennek az oka. "Azért fejeztük be egy kicsit korábban, hogy legyen idő megjavítani az autót, hiszen valamilyen sérülés keletkezett a padlólemezen."

Hogy miért fogja Wehrlein Barcelonában a sanghaji pálya hajtűjét? Azért, mert ráér, és a német Sky felkérte őt egy fotózásra. Valószínűleg odarakták elé a teljes versenynaptárat, hogy aztán a szezonban alkalomadtán majd felhasználhassák a képeket. Így a szezonok előtt a pilótáknak mindig rengeteg különféle fotózást kell beiktatniuk a határidőnaplójukba.

Bottas javított: 1:21,313-mal feljött az ötödik helyre, Hamilton mögé.

Vandoorne egy hétkörös etap után tért vissza a bokszba. Közben Magnussen ismét a szuperlágyakon próbálkozik, miközben a többieknél néhány órája már alig kerül elő a lágyon kívül bármi más. Csak a tabella alján tanyázó Hülkenberg és Ericsson a kivétel, akik a közepes keverékeket gyilkolják. 

Megvan a második pilóta is, aki ma átlépte a 100 kört: a legjobb idővel rendelkező Felipe Massa. Esteban Ocon áll a legközelebb ahhoz, hogy ő legyen a harmadik, 88 kört számlál eddig a Force India.

Vettel már harmadszor javít, de még mindig nem került vele Ricciardo elé. Most viszont már csak hat ezredre van az ausztráltól. Az 1:19,906 egyúttal saját leggyorsabb köre a barcelonai tesztek során.

Csak hogy szokjuk a látványt, nézzünk egy kicsit rajtrácson álló autókat is. Az alábbi kép az egyórás szünet előtt készült, amikor Vettel és Magnussen rajtgyakorlattal zárták a délelőttöt.

Kvjat sem volt még a pályán a délutáni szakaszban, most mutatta csak meg a kék Toro Rossót, egyelőre csak egy installációs körre. A csapat még nem közölte, hogy mi volt a fennakadás oka, de valamit biztosan ügyködtek a szerelők, elvégre két órát nem dobálnak ki csak úgy az ablakon a csapatok ilyen szűkös tesztelési lehetőség mellett. 

Úgy tűnik, működőképes a McLarenbe beépített új hajtáslánc. Vandoorne visszatért a lágy gumikon, és most már egy körnél tovább szándékozik maradni.

Íme az állás hatórányi körözés elteltével - még kettő van hátra a mai programból. Az élen a sorrend nem változott, csupán Vettel javított párszor saját idején, és persze a körszámok gyarapodtak - kinek jobban, kinek kevésbé.

Hopp, egy narancssárga autó bújt ki a bokszutcából, ez csakis a McLaren lehet! Stoffel Vandoorne a délelőtt bejelentett motorcsere után most először lendült újra akcióba. Egyelőre ultalágy gumin, szóval ez csak még csak egy gyors rendszerellenőrzés.

Magnussen most szuperlágyakon hajtott ki, de elsőre nem tudott javítani 1:21,6-os idején, két tizeddel elmaradt tőle.

Az F1 hivatalos Facebook-oldala nemrég egy élő videós követítéssel jelentkezett be a pályáról, amelyben megszólaltattak versenyzőket, csapatvezetőket és mindenkit, aki szembe jött. Itt érhetitek el.

A Ferrari pilótája lágy keverékeken futotta meg iménti idejét. Ennél három századdal ment jobbat az első teszthéten, szintén a sárga oldalfalú abroncsokon.

Oh, és Vettel rögtön meg is mozgatta az eredménylistát: 1:19,986-tal ő is bebújt 1:20 alá, de továbbra is a harmadik helyen áll Massa és Ricciardo mögött. 

Bottas és Hülkenberg is ismét javított kicsit az idején, miközben Vettel visszatért, hogy tovább növelje immár háromjegyű körszámát. Jelenleg ők hárman vannak csak a pályán.

A Bottas melletti másik két "délutános" pilóta, Ericsson és Hülkenberg is rákezdtek egy-egy legalább közepes hosszúságú etapra. A Renault-nak van a legtöbb bepótolnivalója, Palmer ugyanis délelőtt csak 15 kört tudott megtenni, s jelenleg két pilótájuk még a tabella utolsó helyén áll - ez gyorsan feledtetheti egyesekkel, hogy a múlt héten kifejezetten biztató tempót mutattak a sárga-fekete autók. 

Ha egy F1-es paddockban a gyerekek nem a versenyzőkkel, hanem a gumikkal akarnak fényképezkedni, az csakis azt jelentheti, hogy a Pirelli marketingrészlege remekül végzi a dolgát!

És ma a Ferrari az első csapat, amely eljutott 100 megtett körig. A tesztek első három napján a Mercedes érte el ezt a mérföldkövet leggyorsabban, a negyedik, részben vizes napon pedig egyedül a Haas.

Az előző óra viszonylagos eseménytelensége után most egész komolyra fordultak a dolgok: hat autó is a pályán. A McLaren mondjuk továbbra sincs köztük, ehelyett Eric Boullier éppen sajtótájékoztatót tart a paddockban.

Vettel egy hajszállal közeledett az előtte állókhoz: 1:20,355-ös körét 1:20,296-ra javította, ezzel továbbra is harmadik.

Egy érdekes fejlemény: a Red Bull ma már nem takargatja olyan vehemensen az autóját különféle panelekkel a bokszban, mint a múlt héten tette. Talán úgy vannak vele, hogy aki akart, az a pályán készült fotókat elemezgetve úgyis lelesett már róla mindent a hétvégén. 

Bottas lassacskán lépdel is előre az eredménytáblán, bár még csak 1:21,9-es körnél jár. Érdekes, hogy a múlt heti trenddel ellentétben ma eddig nem a Mercedes a legaktívabb, hiszen Hamilton délelőtt csak 49 körig jutott. A csapat most 65-nél jár összesen, de eközben Vettel és Massa már a százat ostromolják.

A Formulánál következik a nap utolsó őrségváltása: a hajrára Bognár Viktor veszi át a kommentátori széket.

Íme az állás 15 órakor:

Beindult: Palmer motorhibája után ismét gurul a Renault - immár Hülkenberggel a volánnál.

Vettel egyébként újabb körén is lila középső szektort ment, ez a szakasz nagyon fekszik a Ferrarinak!

Vettel minimálisan javít, de még mindig 1:20,3 az ideje.

Bottas és Ericsson első mért köreiket futják, ezek még a tapogatózásról szólnak.

Most pedig két srác a pályán, akiktől nagyon jó köröket várhatunk - egészen pontosan a teszt eddigi két leggyorsabbja, Valtteri Bottas és Felipe Massa.

Ericsson megtette első installációs körét, és a Haas is a pályán. Ez már kezd olyan lenni, mint egy tesztnap.

Zöld szektor az elsőben, lila a másodikban, zöld a harmadikban: Vettel feljön harmadiknak, de nem fért be 1:20 alá - erre a tesztszezonban csak a Mercedes, a Williams és a Red Bull volt képes.

Vettel a pályán lágy gumival - eddigi legjobbját közepesen érte el, lássunk egy erős kört a Ferraritól!

Ocon ismét a pályán, és közben megérkezett Ericsson is, aki átveszi Wehrlein helyét délután - az előzetes anyagban még nem így szerepelt a felállás, talán a sérülésből felépülő németet lassan akarják "visszaszoktatni"...?

Mintha éledezne a Renault garázsában a franciák erőforrása... Legalábbis reméljük, hogy Hülkenberg nem a Logan-spoilerekkel való fenyegetőzés miatt dugta be a fülét.

És a pálya ismét elcsendesül. Voltak a tesztidőszaknak már olyan pillanatai, amikor csak kapkodtuk a fejünket a sok esemény miatt - ez nem éppen olyan...

A francia egyedül köröz a szuperlágyakon...

A paddockban közben zajlanak az idei F1-es játék előmunkálatai - épp Ericssonról készülnek a fotók...

Úgy tűnik, Ocon még nem látta a filmet, és nem kér a spoilerekből, így aztán kénytelen-kelletlen a pályára hajtja a Force Indiát. Most már TÉNYLEG indul a teszt délutáni szakasza.

Várunk még tíz percet, aztán elkezdjük mélyrehatóan elemezni az új Logan-filmet, úgyhogy legfőbb ideje lenne a munka megkezdésének...

Ráérünk a túraautósokról beszélni, a pályán ugyanis semmi mozgás egyelőre.

Amíg a csapatok az ebéd után ébredeznek, egy gyorshír egy másik sorozatból: bár egyes várakozásokkal ellentétben Yvan Muller nem lett a Volvo WTCC-pilótája, a francia versenyző szerepet vállalt a svéd gyártó csapatánál, s az autó fejlesztésében fog közreműködni.

ZÖLD-ZÖLD-ZÖLD, indul a délutáni program!

Eric Boullier nagyon csalódott: "Ez mindenki számára frusztráló. Ha nincs elég napod tesztelni, a legtöbbet akarod kihozni abból a kevésből. Dühítő Stoffel számára és nekünk is. Minél kevesebbet futunk, annál kevesebbet tudunk meg az autóról, s annál jobban elmaradunk a fejlesztéseinkkel."

Kezdjük el kissé idő előtt a délutáni közvetítést: a McLaren motort kényszerült cserélni Stoffel Vandoorne autójában - ezúttal elektronikai probléma hátráltatja a brit-japán kettőst.

A leintés utáni pillanatokat néhányan – itt Vettel és Magnussen – rajtgyakorlatra használták fel.

A délelőtt korábbi részében még azt hittük, a Red Bull feltámadása lesz a fő téma – azután jött Felipe Massa, aki 21 ezred híján a tesztszezon eddigi legjobbját futotta meg a Williamsszel. Daniel Ricciardo törte még át az 1:20-as korlátot, a harmadik-negyedik Hamiltontól és Vetteltől még nem láttunk igazán erős próbálkozást.

Az első tesztnap délelőtti szakaszát leintették, most következik az egyórás ebédszünet: vajon tovább javít Massa, vagy mások is begyújtják a rakétákat?

Egy érdekes, egyelőre spekulációnak tekintendő hír: a brazil Petrobras olajcég, a Williams egykori partnere lehet a hosszú évek óta főszponzor nélküli McLaren első számú támogatója 2018-tól. Részletesebben itt.

Ricciardo ismét szerencsét próbált az ultralágy abroncssal, és ő is áttörte az 1:20-as határt. 1:19.900-as köre azonban így is majdnem két tizeddel gyengébb Massáénál.

Ami a gumikeverékeket illeti – ez mindig fontos kérdés a teszteken, hiszen kapaszkodót ad a köridők összehasonlításában –, eddig Massa és az ötödik Ocon érte el legjobb eredményét szuperlágyon. A többiek mind lágyat használtak leggyorsabb körükön, kivéve a negyedik Vettelt, aki közepest.

Massa nem csupán gyors, de sok kört is megtett. A számok jelenleg így állnak: Vettel (71), Massa (60), Ocon (58), Hamilton (49).

Wehrlein a teszt eddigi legfontosabb állomásához ért: megelőzött az eredménylistán egy riválist. Igaz, csak Jolyon Palmert, aki fél 11 óta nem hagyta el a bokszot. A Sauber német pilótája 1:23.3-as körrel rendelkezik.

Hátrébb is zajlanak azért történések, Massa, Ricciardo, Hamilton és Vettel triója mögé Kevin Magnussen ért fel az ötödik helyre. Lemaradása 1,950 másodperc az elsőhöz képest.

Massa űrideje mindösszesen 0,021 másodperccel marad el az első teszt legjobbjától, Valtteri Bottas körétől. Az első teszten nyoma sem volt, hogy a Williams tényleg ilyen gyors lenne – persze Lance Stroll törés-zúzása is elrejtette a teljesítményt.

Ricciardo ultralágy gumin próbálkozott, és ígéretes első szektort futott, összességében azonban nem sikerült jól köre.

Felkerültek a szuperlágyak Massa autójára, és 1:19.726-os körrel az élre került. A Mercedes és Ferrari után a Williams harmadik csapatként törte át az 1:20-as korlátot.

Massa legjobb utolsó szektort futott, de a kör egészen nem volt kiemelkedő, négy tizeddel elmarad.

A Ferrari megint nem töri magát azon, hogy a sajtónak megfeleljen, és ezáltal a rajongókhoz is eljussanak kedvenceik gondolatai. Vettel nem fog ma nyilatkozni, ahogy Raikkönen sem holnap: csak az utolsó két napon állnak mikrofon elé, akárcsak a múlt heti teszten.

Minielemzés Lewis Hamilton legutóbbi, 16 körös etapjáról: első nekifutásra volt a leggyorsabb, 1:20.456-tal, azután a lágy gumik kopása miatt fokozatosan esett vissza az 1:22 végi, 1:23 eleji tartományba.

Közben mutatjuk az állást délben: a Red Bull feltette a szuperlágyat, így talán már nem lesz sokáig változatlan a helyzet.

A Renault megerősítette, hogy az ebédszünetig már nem gurulnak pályára. A motor szenzorgondok miatt állt le, ennek kivizsgálása folyik. Az előzetes tervek szerint délután Hülkenberg vezet.

A nagyok felhagytak az erős körök szórásával, a figyelem az utóbbi percekben Wehrleinre szegeződött, aki többször megjavította legjobbját, de még mindig utolsó – 1:27.7-es köre három másodperccel elmarad az előtte levő Palmertől.

Hamilton is közelebb került az élen álló Red Bullhoz, 1:20.456-os köre van most, lemaradása 0,379 másodperc.

Massa javított, mindössze 0,007 másodperccel marad el Ricciardótól!

Vettel most nem a köridőkre koncentrál, megelégszik a negyedik hellyel, közepes abroncsot használ, azzal viszont gyűjtögeti a távot: már az 52. körnél jár.

Massa pedig lágy gumit használva alig két tizeddel marad el tőle, 1:20.308-cal a második! Ezt meg honnan húzta elő a kis brazil?

Egy hangyányit lecsípett Ricciardo: 1:20.077-nél tart, 1,003 másodperccel Hamilton előtt.

A Red Bull legjobb köre a múlt hét négy tesztnapjáról: 1:21.153. A Red Bull legjobb köre két és fél óra alatt a második teszten: 1:20.106.

Megszületett Pascal Wehrlein első mért köre: egy Ricciardónál 10 másodperccel lassabb 1:30-as idő. Szintén különlegesség, hogy az autóra a kemény gumi került fel: talán nem is láttuk még ezt a keveréket a téli teszten.

Ricciardo majdnem 7 tizedmásodpercet javított előző legjobbján. Most 0,974 másodperccel előzi a második Hamiltont.

A Red Bull gyors! Ricciardo 1:20.106-os kört rakott össze. Ez már csak négy tizedre marad el Bottas legjobbjától.

Danyiil Kvjat 1:21.965-ös idejével felugrott az ötödik helyre. Ő 23 körnél jár: a Toro Rosso számára minden egyes megtett forduló számít, hiszen az első teszt legkevesebb körét ők tették meg. 

Vettel elérte 40. mai körét, mögötte Massa (37) és Hamilton (33) következik e tekintetben.

Jolyon Palmer a korábbi megállás óta a bokszban tartózkodik. A sajtónak röviden elmondta, a probléma csupán az autó gyermekbetegségeiből fakad, és nincs ok a túlzott aggodalomra.

Két óra telt el a mai programból, Ricciardo vezet Hamilton és Vettel előtt:

Vettel már „igazi” közepes abroncson 1:21.321-re javította egyéni legjobbját, harmadik helyen a német.

A Pirelli az Autosport lapnak elmondta, miért használt Vettel jelöletlen abroncsot korábban: ez egy fejlesztési fázisban levő prototípus keverék volt. Abban azonban mégsem tévedtünk, hogy keménységét illetően közepes abroncs.

Hamilton bekeményített, és 0,290 másodpercre megközelítette Ricciardót, az ötödik helyről másodikra lépett fel.

Egy születésnaposunk is van ma: a Ferrarit irányító Maurizio Arrivabene ünnepel. Gondoltátok volna, hogy a hatodik X-be lépett be ma? A Ferrari jól ismert cigarettaszponzorának marketingeséből lett F1-es csapatfőnök 60 éves.

Ricciardo körökön át képes a jó tempóra, most például egy 1:21.0-s időt dobott össze.

És tovább javít! 1:20.790 a nap legjobbja. Ricciardo lágy gumin futotta ezt a kört is.

Ricciardo csupán 12 kört teljesített (Massa és Vettel már 30-at), de így is első 9 tizedmásodperces előnnyel. A Red Bull ausztrálja most tér vissza a pályára.

Időközben összegyűjtöttük a csapatok friss fotóit a tesztről, köztük az alábbit. A képre kattintva megnyílik galériánk!

 Palmer visszahajtott a bokszutcába, de autója lelassult és megállt.

Tízből hét pilóta a pályán ügyködik, Massa pedig Vettelt is megelőzte a nagy igyekezetben, 1:21.867-tel a második helyen van.

Magnussen is feliratkozott az eredménylistára, egyedül Pascal Wehrleinnek nincs gyorsköre, és úgy tűnik, nem is igazán lesz neki. Aggódni nem kell, a Sauber csak azt közölte imént, hogy a beállításon dolgoznak és aerodinamikai méréseket végeznek a nap folyamán.

Valtteri Bottas eközben árgus szemekkel figyeli csapattársa minden mozzanatát. Délután már ő vezeti a W08-at.

Közben választ kaptunk Hamiltonra vonatkozó kérdésünkre is, második nekifutásra 1:22.063-mal a harmadik helyre jött fel.

Némi lábjegyzet Vettel előbbi köreihez: bár több forrás szerint közepes abroncson tette meg etapját (mint a 10 órai eredménylistán is látható), mások arról számoltak be, hogy a gumin nem volt színjelzés, így nem tudhatjuk, milyen keveréken sikerült elérni 1:21.9-es egyéni legjobbját.

Hamilton egy óra szünet után ismét kijött a pályára. Ő is beleszól az elöl folyó eseményekbe? 

Az imént még vezető Vettel lemaradása 0,948, a harmadik Vandoorne-é 1,7 másodperc az ausztrálhoz képest.

Alátámasztva Alonso figyelmeztetését Ricciardo második nekifutásra 1:20.964-et robbantott. Ez a Red Bull legjobbja a teljes tesztelésről, alig több mint egy másodperccel Bottas múlt heti csúcsától – melyet a finn ultralágy gumin ért el. Ricciardo most lágy abroncson van.

Itt eszünkbe jutnak Fernando Alonso szavai, aki a következőképp nyilatkozott: „Én a csapatok közül a Red Bulltól félek leginkább. Ezek csak tesztetapok, a Red Bulltól pedig még semmit sem láttam. Mindig ezt csinálják, Ausztráliában pedig olyan autóval tűnnek fel, aminek köze sincs a mostanihoz.”

Az ausztrál kevesebb, mint két tizeddel lassabb legjobb körénél az első tesztről, amely egyben a Red Bull legjobbja is volt. 

10 óra után Ricciardo megtette első körét – 1:21.233-mal pedig ez rögtön az első helyre volt elegendő!

A második teszt első napjának első órája letelt, így állunk most. Kiemelnénk, hogy Vettel autóján közepes abroncsok vannak, melyeken tovább javította iménti körét.

Vettel 15 körnél jár, Massa és Vandoorne egy lépéssel előtte, 16-nál. Hamilton, aki a bokszutca nyitása után egy 8 körös etappal kezdett, azóta sem tért vissza a pályára.

Az első óra végéhez közeledve Vettel újra kimerészkedett a bokszból, és rögtön lefaragott addigi legjobbján két tizedet. 1:22.235-tel áll az élen.

A pilóták megkezdték a gyorsulást, Massa betört az 1:22-es régióba, Ocon pedig mögé, a harmadik helyre jött fel.

A Force Indiás Ocon is felkerült a listára, az ötödik helyre 1:24.9-cel, Kvjat pedig egy lassú, 1:36.2-es mért kört tett meg. Már csak Magnussen, Wehrlein és Ricciardo nem rendelkezik köreredménnyel.

Stoffel, Fernando gyorsabb nálad, vetted az üzenetet? Csak viccelünk, a pofás antennák valójában aerodinamikai méréseket szolgálnak. Alonso pedig csak holnap lép pályára.

Felipe Massa 1:23.3-as körével egy másodpercre megközelítette Vettelt – az előző pillanatokban pedig 1:23.044-re javította idejét. A második helyen a brazil.

Az autósportos média mindeközben (persze az F1 mellett) az alábbi képpel van tele, így mi is közöljük: az Audi megmutatta az új, 500+ lóerős, DTM-ben versenyző RS5-öt.

Egyébként az eredménylistán szereplő mind a négy pilóta a lágy abroncson futotta köreit.

Jolyon Palmer egyedül köröz a pályán: ezt kihasználva feliratkozott negyedikként Vettelék társaságába, egy 1:26-os körrel.

Ricciardo szintén nem szerepel még az időlistán: a helyszíni beszámolók szerint megforgott a hármas szektorban, de következmények nélkül. 

A 2017-es autót először vezető Pascal Wehrlein 5 kört tett meg a Sauberrel, de csak ki-be járatokat, mért eredménye neki nincsen.

Fél óra után csak Vettel (1:22.422), Vandoorne (1:24.1) és Hamilton (1:28.2) rendelkezik mért időeredménnyel.

Az elmúlt körökben Vettel 1:22.4-re javított, Vandoorne iratkozott fel a német és Hamilton közé.

Hamilton társaságot kapott: már ketten vannak az eredménylistán, Vettel 1:25.3-mal pedig az élre ugrott.

A leggyorsabb csapatok már tisztességes, profi fotókat is lőttek: itt Kevin Magnussen látható a Haas VF-17-ben.

Emlékeztetünk rá, hogy ez jóindulattal is csak tapogatózásnak nevezhető: az első teszten a leggyorsabb Bottas 1:19.705-re volt képes, az optimista becslések pedig erre a tesztre 1:17-es időt is várnak.

Hamilton, az autójára felszerelt, előbbi videón is látható bútordarabokkal 6. körében 1:28.2-es körnél tart. 

Több csapat máris feltöltött ehhez hasonló hangulatvideókat, ami jó hír: azt jelenti, hogy a sportág vezetése a második teszten is engedélyezte rövid felvételek közösségi médiában való közzétételét a csapatok számára. Bizakodhatunk, hogy ez a versenyekre is így marad, és talán addigra egyéb, rajongók érdekeit szolgáló újdonságokat is kitalálnak… 

Kivéve Hamiltont, aki 1:32:216-tal futotta meg a nap első mért idejét.

Senki sem húzta az időt (és persze váratlan műszaki hiba sem lépett fel): az első 5 percben mind a tíz délelőtt versenyző pilóta megfordult a pályán. Egy vagy két felvezető kör után viszont vissza is tértek a bokszba, így mért eredményünk nincsen.

Wehrlein sem tétlenkedik, ő is kihajtott a többiek után. A neki jutó két nap során minél több értékes kört kell begyűjtenie. Ha valamikor, idén kifejezetten fontos, hogy a pilóták ne érkezzenek felkészületlenül az első versenyre.

A bokszutcai lámpák szabad jelzésre váltottak, Palmer és Vettel máris kihajtott a pályára.

Rövid időjárásjelentés: ezekben a reggeli órákban a levegő hőmérséklete 10, az aszfalté 18 Celsius fok. 

A helyszínen közben zajlik a készülődés, mielőtt a versenyzők helyet foglalnának a pilótafülkében.

Frissítsük fel, mi történt az első teszten: Valtteri Bottas bizonyult a leggyorsabbnak, de Vettel és Raikkönen Ferrariban megelőzte Hamiltont a másik Mercedesszel. Az Ezüstnyilak 2600 kilométer össztávot tettek meg, míg a piros autók 2200-at. A köridők, gumikeverékek, megtett körök és kilométerek teljes statisztikai táblázataihoz kattintsatok ide.

Ha már az autók tökéletesítése szóba került: a hírek szerint épp a Mercedes az, amelyik csapat a legkomolyabb fejlesztési csomaggal készült a második tesztre. A becslések szerint két másodpercet gyorsulhatnak...

Az előbbi listából kitűnhet Pascal Wehrlein neve, aki az orvosi engedély megszerzése után először vezet Saubert és 2017-es autót. A Bajnokok Tornáján hátsérülést szenvedett német kihagyta az első tesztet, így másoknál jóval kevesebb ideje, két napja lesz arra, hogy ráérezzen az új generációs versenygépekre.

A mai tesztnap folyamán ők fognak vezetni:

 

Csapat

Autó

Kedd (márc. 7.)

Red Bull

RB13

Daniel Ricciardo

Haas

VF-17

Kevin Magnussen

Williams

FW40

Felipe Massa

McLaren

MCL32

Stoffel Vandoorne

Toro Rosso

STR12

Danyiil Kvjat

Mercedes

W08

Hamilton / Bottas

Ferrari

SF70H

Sebastian Vettel

Sauber

C36

Pascal Wehrlein

Force India

VJM10

Esteban Ocon

Renault

RS17

Palmer / Hülkenberg

Nem tartott sokáig a várakozás, igaz? Az idei első négynapos F1-es teszt csütörtökön végződött, aztán mindössze négy szünnap következett, melyek során a csapatok kijavíthatták hibáikat, tökéletesíthették autóikat. Ez egykettőre elrepült, és ma 9 órakor indul a második teszt, ismét a négyes szám bűvöletében, már ami a napokat illeti.