A csapatok ezen és a második szabadedzésen egyébként kipróbálhatják a Silverstone-tól érkező új, megerősített gumikat is.
Ezzel köszönjük a figyelmet, jövünk a friss hírekkel, információkkal, 17:00-tól pedig majd a második szabadedzéssel!
Alonso a végén még javított kicsit, de nem sokat, így zárult az FP1.
Gasly és Sargeant összeütközik - szerencsére csak érintés, nincs baj, de furcsa eset volt az edzés utolsó percében.
Percek kérdése, és esni fog az eső - ez a második szabadedzés előtt minimum eláztatja egyszer a pályát.
Alonso is 1,1 másodpercet kap, szinte full egálban a két Ferrari, ő és Russell - Hamilton 1,2 másodperces hátránya is elég közeli hozzájuk képest. Csak miért ennyivel lassabb mindenki Verstappennél?
Egyébként Ocon, Gasly és De Vries a 3-5. helyezett, és szinte utolérték a második Perezt. Csak Verstappen nyolc tizeddel előrébb jár.
Russell is 1,1 másodpercet kap a lágy gumikon. A két Alpine tűnik most második erőnek az első szűk egy órában, ami azért jelzi, hogy van még tartalék a többiekben.
Jönnek a sötét felhők a pálya köré, lehet még ebből zápor...
A két Aston 16-18., a két Mercedes pedig 19-20. eddig.
Leclerc pár századdal megelőzi Sainzot a régi autóval, de Nyck de Vries mindkettejük elé befér a megújuló AlphaTaurival, jelenleg ő a harmadik.
Sainz jön egy mért kört, 1,1 másodperc a hátránya. Nagyon nehéz vezetni az új Ferrarit is, ideges, bizonytalan volt az autó a kör végén, és látványosan delfinezett az utolsó kanyarban. Elsőre nem túl biztató...
Zhou és Bottas 1,3 másodperces hátrányban a 3-4. helyen jelenleg.
A Mercedesek, a Ferrarik és az Astonok sem produkáltak még igazán komolyan vehető kört, de érdekes, hogy Russell húsz megtett fordulóval a legszorgalmasabb eddig. Gyűlnek az adatok...
A Red Bullok már lágy gumikon vannak, Verstappen 1:14,6-tal vezet, Perez eddig 1:15,3-ra volt képes. Úgy tűnik, hogy a tesztprogramban jelentősen a többiek előtt járnak, mert mindenki más csak próbálgat ezt-azt.
Mindkét Red Bull új belsőégésű motort, turbót és MGU-H-t kapott erre a hétvégére, de büntetés természetesen nem jár ezért, még az előírt darabszámon belül vannak.
Alonso kilenc tizedet kap, Gasly pedig bejön a második helyre a két Red Bull közé az Alpine-nal. Korán van még...
A McLaren is pattog az utolsó kanyar bejáratánál - visszatér a jelenség a régi-új kanyarban?
Verstappen is pattogásra panaszkodik: ő is az utolsó kanyart és a tízes kanyar féktávját jelenti, utóbbiban hibázik, ahogy előtte Perez is.
Sainz 1,1 másodperces hátrányban harmadik az új Ferrarival.
Eltelt 16 perc, de a két Red Bullon kívül igazán említésre méltó kört még nem láttunk.
"Pattogni kezdek, amikor az utolsó kanyarhoz érek" - Perez panaszkodik az autóra a rádióban.
A két Red Bull felrakta a közepes gumikat, Verstappen 1:15,9-nél jár már, Perez fél másodperccel mögötte.
Egyelőre főleg a tesztgumikat lájuk, az Astonra felkerültek a jellegzetes "rácsok" is, hogy az újításokat tudják monitorozni.
Egyelőre Verstappen-Perez az első két helyen, fél tizeden belül vannak egymáshoz képest.
Közben elkezdődött az edzés, jönnek is az autók!
Fontos információ, hogy ezen az edzésen csak Carlos Sainz kapja meg az újításokat a Ferrarinál, Charles Leclerc a régi autóval köröz majd.
Ez...
A hétvége egyik slágere jelenleg mindenképpen a megújuló Ferrari és főleg annak oldaldoboza:
A hétvége egyik slágere jelenleg mindenképpen a megújuló Ferrari és főleg annak oldaldoboza:
Sergio Perez nagyon fogadkozott tegnap, hogy ezen a hétvégén megmutatja, és kulcsfontosságú számára, hogy már az első edzéstől meglegyen a tempó, meglegyen az önbizalom, így rá is érdemes lesz figyelni.
Az edzés egyik érdekessége a debütáló utolsó előti kanyar lesz: vajon mennyire fogják átnyomni a pilóták azt és a célegyenesre ráfordító kanyart, illetve hogyan segíti ez majd az előzést a célegyenesben?
Az őrületes Alonso-fieszta már tart...
Wait for it…
— Aston Martin Aramco Cognizant F1 Team (@AstonMartinF1) June 2, 2023
Incredible. #SpanishGP #IAM pic.twitter.com/vo5v15ban2
Apropó fejlesztések: ebben a cikkben összeszedtük, hogy melyik istálló milyen újításokat hozott erre a hétvégére, érdemes belenézni.
Az időjárásra nem lehet panasz, jó idő van Barcelonában, mondhatjuk, hogy ez az egy óra éppen ideális lehet minden új fejlesztés kipróbálására és az adatgyűjtésre, a tényleges hétvégi munka valószínűleg inkább a második gyakorláson következik majd.
Köszöntünk mindent, negyedórán belül elkezdődik az F1-es Spanyol Nagydíj első szabadedzése!