De Vries gyakorlatilag megtorpedózta Norrist az első kanyarban: a brit az 5. kör végén teljesítette is kiállását. Piastri szintén kijött kemény gumiért, a lágy nagyon rövid távon bírta.
Élő közvetítésünket zárjuk: a legfontosabb nyilatkozatokat rövidesen olvashatjátok még ma éjjel!
Negyedszer kettős győzelem a Red Bullnál, negyedszer harmadik Alonso, a Mercedes a Ferrari előtt, pontszerző még a két Alpine és Magnussen – a végeredmény:
Kockás zászló, folytatódik a sorminta, Perez bakui sikere után újabb Verstappen-győzelem, a harmadik idén, a kilencedik rajthelyről.
Egy igazán fanatikus rajongó (haja) a lelátóról:
A 11-es kanyarban megvan a hatodik hely Hamiltonnak, ez tisztességes mentés a 13. rajthelyről – a Ferrari produkciója pedig csalódás a bakui remeklés után.
Hamilton számára Leclerc elérhető célpont az utolsó négy körben, 16 körös közepeseken megy 36 körös keményekkel szemben.
Késői előzések a futamon: az imént még hatodik Gasly szenved a közel 40 körös keményen, előbb Leclerc, majd Hamilton előzte meg.
Így válaszol Verstappen Pereznek: 1:30,372 az új leggyorsabb kör, a csapattársat 2,5 másodpercre szakította le.
Eközben Alonso harmadik helye gyakorlatilag borítékolt – öt versenyen a negyedik dobogó. Nagy kontrasztban vele Stroll csupán a 13. helyen.
Verstappen 1,7 másodperces előnyt épített ki, Perez nagyobb differenciára számított, ezért abban bízik, hogy a holland szenved a gumikkal.
Perez igyekezett védeni a pozíciót, de a célegyenes végén, a 48. kör kezdetén Verstappen bevetődött. A mexikói próbálta tartani pozícióját a belső íven, közel volt egymáshoz a két autó, de Verstappennek megvan az első hely.
A 45. körben áll ki Verstappen – 3,1 másodperces a kiállás, végül Perez mögé tért vissza 1,5 másodperccel. A gumielőny miatt azonban nagyon könnyű előzés várható.
Stroll is kiállt közepesekért – a 15. helyre tért vissza, érdekes lesz látni a kiállását a friss gumikon. Így 13 körrel a vége előtt már csak Verstappen köröz, 18,4 másodperces előnye alapján pedig vissza fog térni az első helyre.
Most viszont Verstappen rákapcsolt, már 17,5 másodperc az előnye, azaz a kiállás esetén az élre térhet vissza.
Hamilton bokszba állt a hatodik helyről, ezzel visszaesett a 13. helyig, ami rajtpozíciója volt. Az első Verstappen, a hatodik Ocon és a nyolcadik Stroll, akik még nem álltak ki.
Az autó viselkedésére panaszkodó Leclerc szenved, Magnussen elvette tőle a tizedik pozíciót – előrébb pedig Russell előzi Sainzot.
A következő körben Perezé a legjobb idő, 1:31,192, ezzel két tizedet farag le a különbségből – azaz összességében a differencia szinte változatlan.
1:31,225-tel Verstappené a futam eddigi leggyorsabb köre – Perez a 20 körrel frissebb keményeken csak egy tizeddel marad el tőle.
Hatodik-hetedik helyen a két Mercedes – Russell úgy van már Hamilton előtt, hogy teljesítette kiállását, a csapattárs azonban még nem.
Verstappen előnye Perez előtt 15-16 másodperc között állandósult – egy kiállás hozzávetőlegesen 17 másodperc veszteséget jelent.
A 30. körben, féltávnál még mindig a pályán Verstappen, Ocon – nemrég a harmadik helyen haladt, de Alonso és Sainz megelőzte –, Hamilton, Hülkenberg, Tsunoda, Stroll és Zhou.
Alonso egészen a 25. körig húzta kiállását. Ezzel Sainz mögé tért vissza a pályán, de a frissebb abroncsokon könnyen megelőzte a honfitársat.
Sainz 5 másodperces büntetést kap, az elfékezés során átlépte a bokszutcai sebességhatárt. Hiába előzte meg a pályán Hamiltont és Hülkenberget, ez nagy érvágás neki a dobogós csatában.
Albon is kiállt a bokszba, Alonso az egyetlen, aki közepesen még megy (egyben az egyetlen a mezőnyből, aki most nem keményen van). Az Aston Martin továbbra is jeleskedik a gumikezelésben.
A felváltások nem simák – most ezt jelenti Verstappen. A probléma nem újdonság a Red Bullnál idén.
Verstappen 1,3 másodpercre utolérte Perezt, akit a 20. kör végén kihívtak a bokszba. Verstappen, Alonso és Ocon így az első három sorrendje, Perez a negyedik helyen folytatja.
Sainz is kiáll, hatalmas füstfelhővel fékezte-e gumijait a bejárati vonalnál. A közepesen rajtolók közül már csak Perez, Alonso és Albon megy.
A 17. kör végén Russell és Leclerc is kiáll. Eközben Perez közepese sem tökéletes már, a jobb első kezd elfogyni a mexikói jelentése szerint.
A beragadt Hamilton abszolválta futama első előzését: Albont lépte át, így most (az előle kiálló versenyzők miatt is helyeket nyerve) a kilencedik, Hülkenberg mögött.
Ezzel egyidejűleg jönnek a kiállások a mezőny első feléből, Magnussen után Gasly jött ki a kemény keverékért.
Egymást követő körökben Sainz és Alonso is megvolt Verstappennek a DRS-sel. A 15. körben második helyen a bajnoki éllovas, 4 másodpercen belül Perezhez képest.
Verstappen már Sainz és Alonso csoportjában, a Ferrari hátsó szárnyán. A holland felzárkózásával kontrasztos, hogy Leclerc beragadt a nyolcadik helyre, Magnussen mögé.
Gasly kanyarokon belül két pozíciót is veszített – Verstappen DRS-sel előzte meg, majd a kizökkentett franciát Russell is lelépte.
Verstappen most Russell előtt, a 17-es kanyarban, a hosszú egyenes végén fékezte ki a britet. A holland már csak 4,8 másodpercre Pereztől.
Az élmezőnnyel nem nagyon foglalkoztunk: Perez 1,7 másodperccel vezet Alonso előtt, a spanyolhoz képest DRS-távolságon belül Sainz. Verstappen sorra futja a leggyorsabb köröket, már Russell megelőzésére készül.
A helyi hős, Logan Sargeant versenye rosszul indult: szárnysérülés miatt járt a bokszban, több mint egy perc hátrányban tért vissza – kontextusban: az első Perez és 19. De Vries között még csak 16 másodperc a differencia.
Nyitható a DRS a 3. körtől, nagy csata a hatodik helyért: Magnussen és Leclerc között oda-vissza előzést láttunk, majd nevető harmadikként Verstappen lépte át mindkettőt!
Piastri öt helyet javított az első körökben a lágyon, Norris azonban hármat is visszaesett – De Vriesszel ütközött, az esetet vizsgálják is. Verstappen a nyolcadik Bottas megelőzésével.
Leclerc Magnussent, Verstappen Ocont lépte át az első hosszú egyenes végén.
Perez, Alonso és Sainz tartja az első három pozíciót, Magnussen két helyet veszített a rajt után, Bottas is javított kettőt, így Verstappen már csak tizedik.
Felvezető kör! Az első hét versenyző közepesen indul, Ocon és Verstappen viszont keményen – a mezőny második felében még öten választottak keményet, ketten (a két McLaren) lágyat.
A Pirelli előrejelzése szerint az egy kiállás a leggyorsabb stratégia, de a két kiállás is a pakliban van, két kombinációval.
A versenyhétvége előtt még a levegőben volt a vasárnapi futam alatti eső lehetősége. Némi esély a záporra továbbra is van, de jelenleg forróság uralkodik Miamiban.
Egy örömteli exkluzív információ a helyszínen levő Mészáros Sándortól: egy magyar orvos, Dr. Hetzman László teljesít szolgálatot az FIA orvosi autójában a Miami Nagydíjon.
A rajtrács első sorában Perez és Alonso, mögöttük Sainz és Magnussen, majd Gasly és Russell – Leclerc csak a hetedik, Verstappen kilencedik, Hamilton 13. helyen a szokatlan rajtsorrendben.
Jó estét az olvasóknak! Újabb késői időpont tesz minket próbára, magyar idő szerint fél 10 a Miami Nagydíj rajtja. Ahogy tavaly, a verseny ismét tele van celebekkel, az Alpine-nál például a Jonas Brothers jár.