Leclerc nagyjából rajta maradt, de közeledni nem igazán tudott, viszont már Verstappenre is figyelnie kell. Amíg a monacói nyithatja a hátsó szárnyát, addig viszonylag biztonságban érezheti magát, de pokoli nehéz dolga lesz a két Red Bull ellen.
Folyatás holnap! Tartsanak velünk akkor is, mára köszönjük a figyelmüket!
CHECO TAKES VICTORY IN THE SPRINT!!!
— Formula 1 (@F1) April 29, 2023
Important points on the board for the Mexican driver in the championship fight
He really does like Baku! #AzerbaijanGP #F1Sprint @SChecoPerez @redbullracing pic.twitter.com/Y5JYQaXTYa
Íme a végeredmény!
Versenytempóban nem volt vészesen rossz a Ferrari, így talán a holnapi napon sem lesznek esélytelenek, a Red Bull pedig az edzéseken elszenvedett vereségek után most egy győzelmet könyvelhet el. A negyedik helyen Russell végzett, mögötte Sainz, Alonso, Hamilton és Stroll a pontszerzők a sprinten, ahol az első nyolc gyűjthet pontokat.
Itt a vége! Sergio Perez nyeri a bakui sprintfutamot! Mögötte Charles Leclerc zár a második helyen, Max Verstappen pedig a harmadik helyezett.
Az utolsó kör is megkezdődik, Verstappen talán még egy utolsó hajrát megindíthat, mert most mintha közeledni tudott volna, de kérdés lesz-e esélye. A címvédő autóján elég nagy sérülések keletkeztek, konkrétan van egy lyuk az oldalán.
Hosszú idő óta ezt a képet látjuk, habár Perez már ennél is jóbban meglógott.
Perez rákapcsolt eközben. A mexikói hirtelen már 2 másodperc fölé növelte előnyét. Innen, ha nem hibázik, már nem veszik el tőle ezt a győzelmet, bár Bakuban sosem lehet tudni.
Lehet, hogy Tsunodának szerencsétlenül alakult ez a nap, de Nyck de Vires közben még okozhat pár kellemes pillanatot a csapatának. A holland már a 15., miután megelőzte Bottast, de Hülkenberg sincsen messze tőle.
Kicsit ez kezd állóháborúvá válni. Kb. hasonló 1.2-1.3 másodperces különbségek alakultak ki az első három között, a legutóbbi kör végén senki sem nyithatta a hátsó szárnyat. A 14. kört kezdte meg Sergio Perez.
Esteban Ocon fog jönni a bokszba, a lágyak úgy látszik nem igazán működnek.
Fogynak a körök, Leclerc pedig ismét közeledik. Egyelőre elég hektikus ez a párharc így.
Változás a pontszerzők között: Lance Stroll egy késői fékezéssel vetődött be Alexander Albon mellé, ezzel feljött a nyolcadik helyre.
Érdekes módon Lando Norris is kint járt a bokszban. Ők valószínűleg már elkezdtek dolgozni a holnapi futamra.
Lassan már csak öt kör marad vissza, Perez pedig egyre közelebb egy sprintgyőzelemhez.
Nem nyílhatott a DRS a Ferrarin, de Verstappen sem előzött. Ekozben A 15. hely környékén elég nagy csata alakult ki, a célegyenesben hárman voltak egymás mellett.
Az előzés utáni pillanatok. Azóta Leclerc már 1,2 másodpercre maradt le, Verstappen pedig közeledik.
Időközben helyet cserélnek a McLaren pilótái is. Oscar Piastri a 10.
Megvan az előzés! A DRS segítségével Pereznek egészen könnyű dolga volt a célegyenesben. Leclerc vajon rajta tud maradni?
A Ferrari monacói pilótája egyelőre nem tudja lerázni Sergio Perezt, a mexikói pedig egyre csak közelít rá. Ebből hamarosan támadás lesz.
Így állunk az újraindítás után. A DRS-t a következő körtől lehet majd használni. A sprinteken ehhez elég egy kört megvárni.
Leclerc maradt az élen, Verstappen visszaelőzte Russellt, ezzel ismét harmadik, Sainz viszont elszámolta magát a féktávnál, így Hamiltonnal tolt ki, aki rajtaveszített ezen egy kicsit.
Kihagy a motor Leclerc szerint. Újabb dráma a Ferrarinál?
Bejön a biztonsági autó, Leclerc diktálja majd a tempót az újraindításnál. Hosszú a célegyenes, szóval itt ez nem lesz egyszerű menet.
A pillanat, amikor a fiatal brit pilóta elment a kétszeres világbajnok mellett.
Verstappen folyamatosan panaszkodik, mert sérült az autója. A padlólemezzel vannak gondok, miután Russell hozzáért a rajt utáni kakaskodásban.
Esteban Ocon a lágyakra vált kihasználva ezt az időszakot.
Visszajött Tsunoda, de minek. Keresztbe áll az autó a pályán, mert megsérült a versenygép. A törmelék takarítása pedig több időt vesz igénybe, jön a biztonsági autó.
A gumik így könnyen visszahűlhetnek majd, ez a szakasz nem túl szerencsés, Leclerc pedig pláne bánhatja, mert kezdett valamelyest meglógni Perez elől.
Elég sok a törmelék a pályán, VSC-fázis következik egyelőre.
Sárga zászló egyelőre, Yuki Tsunoda jobb hátsó gumija leesett az AlphaTauri autójáról.
Megy a helyezkedés, mögöttük Sainz, Hamilton, Alonso, Albon, Norris és Stroll zárják az első tízet.
A rajtot Leclerc kapta el a legjobban, aki kicsit meglógott, Perez a második, Russell és Verstappen pedig elképesztő csatát vívnak a harmadik pozícióért.
Elindult a mezőny a felvezető körre, vagyis pillanatokon belül elrajtol a futam! 17 kör vár rájuk.
Megvan, ki milyen gumikeveréket választott. Egy sprintről van szó, vagyis nem lesz kerékcsere, csak ha nagyon muszáj. Valtteri Bottas és Lando Norris kivételével mindenki a közepest választotta, ők azonban a lágyakat.
Íme a rajtrács:
Hat perc és kezdődik a sprintfutam! Most már tényleg senki ne menjen messzire.
„Még mindig nem vagyok biztos a versenytempónkban, ma délután meglátjuk. Még mindig sok munka vár ránk, de úgy tűnik, hogy tettünk egy lépést előre, szóval ma délután meglátjuk, hogy ez így van-e” – mesélte Charles Leclerc.
„Nagyjából ez volt a legjobb, amit el tudtunk érni azzal, amink volt. Azt hiszem kiválóan sikerült az időmérő. Nehéz lesz az Aston Martinokat magunk mögött tartani, de meglátjuk. Ha elveszítjük a DRS-t az előttünk lévő autókkal szemben, akkor is van mögöttünk egy légáramlat, így gyorsabbnak kell lenniük nálunk. Normális esetben majdnem egy másodperccel gyorsabbak nálunk körönként, tehát ha három-négy tizeddel vannak mögöttünk, akkor az egyenesekben megelőznek minket” – értékelt a Sky Sportsnak Alexander Albon a rajtrácson.
„Egy ilyen napon, mint a mai, sokat lehet veszíteni, de nem sokat lehet nyerni” – mondta el a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner a helyszínen nemsokkal ezelőtt.
Íme néhány fontos információ a pályával kapcsolatban a Pirelli részéről. Az F1 hivatalos gumibeszállítója a 3-as, 4-es és az 5-ös számú keverékeket hozta el erre a hétvégére, a gumikopás mértéke viszont nem mondható túl magasnak az eddigiek alapján. A kérdés, hogy mi a helyzet a versenytempóval, amiről eddig nem sokat tudtunk meg.
Vannak, akik eddig biztosan nem kedvelték meg az új lebonyolítást. Logan Sargeant összetörte például annyira a Williams autóját ma délelőtt, hogy ezen a sprintfutamon biztosan nem állhat rajthoz, míg Esteban Ocon mindkét futamon csak a bokszutcából indulhat. A francia azért került ilyen helyzetbe, mert csapata beállításmódosításokat hajtott végre, és kivitték a parc ferméből az autót.
Fontos megemlíteni, hogy ma is pontokért zajlik a küzdelem. Az első helyezett 8 pontot kap, a második 7 egységgel gazdagodik, a mögöttük lévők pedig egy-egy ponttal kevesebbet kapnak. Az első nyolc tud tehát pontokat gyűjteni, de ki tudja, ennek is jelentősége lehet még a tabellán, hosszú a szezon.
Ez már ezen a hétvégén is így volt, a kavarodásból pedig egészen mostanáig Charles Leclerc jött ki a legjobban. A monacói megszerezte a pole-t a holnapi Azerbajdzsáni Nagydíjra is, továbbá most a sprintfutamon is az élről indulhat. Egy körön tehát Leclerc alatt nagyon jól muzsikált a Ferrari, de valójában Carlos Sainz is masszívan az élmezőnyben volt a Red Bull pilótái mögött.
Ennek lebonyolítása is megváltozott. Ezen a héten kedden véglegesítették az új szabályzatot, melynek értelmében mindösszesen egyetlen 60 perces szabadedzés áll a mezőny rendelkezésére, amit pénteken délután a vasárnapi verseny időmérője követ, a szombati nap pedig különválik. Délelőtt a sprint időmérőjét rendezik meg minden egyes ilyen hétvégén, majd délután a sprintfutamot, míg vasárnap szokásosan a nagydíj követ.
Az idei szezonban már hat helyszínen, egészen pontosan itt Bakuban, továbbá Ausztriában, Belgiumban, Katarban, az Egyesült Államokbeli Austinban, illetőleg Brazíliában rendeznek sprintfutamos hétvégét.
Üdvözlünk mindenkit! Hamarosan kezdetét veszi a 2023-as F1-es szezon első sprintversenye!