Ez az edzés is csendesen indul, Verstappen még sisak nélkül beszélget, többen is csak most szedik össze magukat.
Itt a kockás zászló, köszönjük a figyelmet, 15:00-kor jövünk az időmérővel!
Leclerc szerint nála négy kanyart bír a lágy gumi. Nagyon kell neki a lehűlő pálya...
A Ferrarik hat-hét tizedeket kapnak, ők lemaradásban vannak. Red Bull 1-2, Mercedes 3-4, a Scuderia autóit pedig még Norris is megelőzi.
Verstappen a második, másfél tizedet kap Pereztől, de így is Red Bull 1-2 az utolsó percekre fordulva.
A pályahatárokat is feszegetik a versenyzők, most éppen Verstappen csúszott le, nemrég Russell fordult szélesen, az időmérőn ilyenekért már elvehetik az ilyen köröket.
Hamilton javít és visszaveszi a vezetést, de rögön jön Perez, elsőként bemegy 1:25 alá, és ő áll az élre. Gyorsul a pálya, jönnek a lágy gumik, változik a helyzet...
Albon a lágy gumikon a negyedik (!) egyelőre, Verstappen ad két tizedet Hamiltonnak, de őt is megelőzi Russell, aki 1:25,395-tel további két tizeddel előzi a világbajnokot.
Hamiltont vizsgálják majd, mert nem lassított le a piros zászló alatt.
Perez megelőzte Hamiltont, de a brit azonnal vissazvágott, viszont a mexikói még mindig közepeseken van. Közben megjön Verstappen, a harmadik helyen kezd.
Tiszta a terep, 28 perc maradt. Verstappen még ki sem jött a pályára.
Piros zászló! Gasly jobb elsőjénél valami eltört, defekt, illetve több elem is leszakadt, amikor ráhajtott egy kerékvetőre. A sok törmelék összeszedése miatt megállítják a gyakorlást.
Hamilton lágy gumis körét Leclerc már szinte megfutotta közepeseken, a harmadik-negyedik helyre pedig jelenleg a két Alpine zárkózott fel.
Közben Norris és Vettel fékjei is füstölnek, érdekes kérdés előtt állnak a csapatok a hűvösebb időmérő előtt.
15 perc eltelt, de a Red Bullokat nem láttuk, Verstappen még mindig sisak nélkül beszélget dr. Helmut Markóval.
Ricciardo fékjei kezdenek füstölni, úgy fest, hogy a gumik mellett ezt is menedzselni kell...
Az első körök után Hamilton-Russell-Sainz-Leclerc a top négy.
A pilóták a gumikezelést próbálgatják, ugyanis egy "full" kört nem igazán bírnak végig az abroncsok, megy az egyensúlyozás azon a téren, hogy hol érdemes kicsit óvatoskodni.
Zöld jelzés, kezdünk!
Pénteken egyébként nem voltak túl szikrázóak a szabadedzések, kicsit érezni már a szezon végét, illetve a mérsékelt tétet.
Ez a gyakorlás is napfényben zajlik majd, ami nem feltétlenül reprezentatív az időmérő és a futam szempontjából, meglátjuk, hogy ki hogyan tud ebből dolgozni.
Ami az élmezőnyt illeti, a mérvadóbb második szabadedzésen Max Verstappen volt a leggyorsabb, méghozzá elég egyértelmű fölénnyel.
Egy utolsó óra áll még a csapatok rendelkezésére, hogy tökéletesítsék a beállításokat az időmérő előtt, illetve hogy a tegnapi megbeszélések alapján leellenőrizzenek ezt-azt a versenystratégia kapcsán.
Köszöntjük kedves olvasóinkat, hamarosan kezdődik az idei F1-es szezon utolsó szabadedzése, következik a harmadik gyakorlás Abu Dhabiban.