DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
17:43

Günther Steiner most nyilatkozott arról, hogy a Haas akkumulátorcserét hajtott végre Magnussen autóján a két edzés közt az első tréningen történt leállás miatt.

Verstappen próbarajtját még vizsgálni fogják a stewardok – a holland pont akkor indult el állóhelyzetből, amikor mellette elhaladt Esteban Ocon.

Az utolsó pillanatokban köztes és száraz pályás gumikon még kihajtott a mezőny egy körre. Leintették a második szabadedzést, ebben a sorrendben:

Vettel megtöri a csendet, egy kis műsort adva a nézőknek: az Aston Martinra a teljes esőgumi került fel.

Mindkét szabadedzésen meghiúsította a csapatok programját az eső. Az utolsó öt percben már mindenki a bokszban.

Egy rövid időre felvillant a sárga zászló, Schumacher a 6-os kanyar bukóterében vergődött át.

Mégiscsak bejött a 40 %, az utolsó negyedórában elkezdett csepegni az eső, többen is csúszkálnak, kanyarokat vágnak át.

Verstappen, Stroll és Sainz használt közepesre, Hamilton használt keményre váltott, Leclerc és Norris is elnyüstölt lágyat használ – a sorrend vélhetően nem nagyon változik már a folytatásban.

Stroll lassú autóját kikerülve Norrisnak szélesen kellett fordulnia a Buszmegállóban, a brit egyenesen a bokszutcába kormányozta autóját, mivel az tűnt a legbiztonságosabb útnak.

Így áll a mezőny első fele a szabadedzés féltávjánál:

Záporoznak az erős köridők, Norris a harmadik, Stroll a negyedik helyre jött fel – de lemaradásuk már egy másodperc Verstappenhez képest.

Charles Leclerc egyik elszánt rajongója a lelátón.

A lágy gumis versenyzők mind javítanak: Verstappen 1:45,507-re ugrott fel – ez már messze a hétvége legjobbja –, Leclerc második, Sainz harmadik, Albon (!) pedig negyedik az átalakult élmezőnyben.

A folytatásban azonban felkerülnek a lágyak: ezzel hajtott ki Russell, a két Ferrari és Verstappen is. Eddig nem dőlt meg az első edzés legjobb köre, de hamarosan valószínűleg már a hétvége legjobbját látjuk.

20 perc elteltével csend a pályán, az első harmadban a közepes abroncs volt a domináns: ezt használta az első hét versenyző, összesen pedig 13 autó.

Több autó küszködik a tapadással, a Mercedesek látványosan, a 16. helyezett Russell a kemény abroncsok felmelegítésével bajlódik.

Mindenesetre a holland ismét az élen áll 1:46,928-as körrel, a két Ferrari előtt. Alig 10 percen belül mindenki feliratkozott a köridőlistára – beleértve Magnussent, aki alatt leállt az autó az első edzésen, valamint Bottast, akinek egyáltalán nem volt mért köre az első órában.

Verstappen lassú tempóval poroszkál a pályán: egy letéphető sisakfólia a hátsó felfüggesztéshez ragadt be, kormányzással próbálja kipiszkálni. Nem tudjuk, a művelet mennyire volt sikeres.

Sainz hibázott, megcsípte a sóderágyat, de 1:47,390-nel így is átvette a vezetést.

Az első körök után 1:47,699-cel Verstappené a legjobb köridő Leclerc és Sainz előtt.

Kezdődik az edzés, Bottas vezetésével mindenki kapásból száraz pályás abroncson jön ki – viszont vannak még nedves foltok az ideális íven is.

40 % valószínűséget jósolnak annak, hogy újra elered az eső a következő 60 percben.

Az első tréning utolsó percei alatt megeredt az eső, ezért ismét kardinális kérdés az időjárás, ahogy Spában megszoktuk. Ezekben a pillanatokban nem esik, egy száraz ív pedig már kialakult a nyomvonalon.

Összesen hat versenyzőt büntetnek: Leclerc és Verstappen mellett még Norris, Ocon, Bottas és Schumacher lépte túl a megengedett mennyiséget különböző komponensekből.

Hektikusan alakult a nyári szünet utáni első szabadedzés, amelyen volt eső, piros zászló miatti állás és kiosztottak egy halom rajtbüntetést motorcsere okán. Végül Carlos Sainz futotta meg a legjobb köridőt (1:46,538) Charles Leclerc és Max Verstappen előtt – utóbbiak szintén büntetve lesznek.