Az első körök alapján Hamilton 1:27,148-cal vezet, mögötte Gasly és Perez. Az első 5 percben mindenki járt már a pályán.
Beszámoló: Verstappen kezdte az élen a szezonzárót
Folytatás 14:00-kor a második edzéssel!
Leintik az első szabadedzést: Verstappené a kezdeti előny, Bottas, Hamilton, Perez és Tsunoda az első ötben. Elvett körében Hamilton lett volna második 33 ezred lemaradással.
A lágy gumik játszották a főszerepet ezen az edzésen: csak öt autó használt érdemben közepes vagy kemény abroncsot.
Ismét jól megy az AlphaTauri és az Alpine: a két nagycsapat mögött Tsunoda, Alonso és Gasly hármasa jön. A McLaren viszont hátul: Norris és Ricciardo 12. és 16. helyen.
Közben Hamilton iménti körét elvették, így Verstappen, Bottas, Hamilton az első három sorrendje.
Ha már a hátsó traktusról van szó, meg kell dicsérni a Russell Williamsébe edzésre beugró Jack Aitkent, aki a 17. helyen áll, Latifi előtt.
Raikkönen nem a legjobb formájában van, most a bokszból kihajtó Verstappenhez volt nagyon közel. Ennek ellenére befejezte gyorskörét és végre elmozdult a 19. pozícióból, a 14. helyre ugrott.
Hamilton az első és utolsó szektorban a leggyorsabb, de a középső szektor miatt így is 0,033-mal Verstappen mögött. Bottas lemaradása is csak 0,196 a harmadik helyen, Tsunoda pedig negyediknek lépett fel.
Verstappennek viszont három tizedet sikerült javítania: 1:25,009 az új legjobb idő, Alonso szélárnyéka segítségével.
Ocon Alpine-ja üresben ragadt a hátsó egyenesben, de a csapattal konzultálva megoldotta a problémát.
Jön a két bajnokesélyes friss szett lágyon: Hamilton lila első szektor után hibázott, így második marad, de 252 helyett már csak 55 ezred hátránnyal.
Kimi Raikkönen a 9-es kanyarban mutatott be egy félfordulatot a bukótérben.
A 60 perces edzés felénél tartunk, ez a sorrend:
Csapattársához hasonlóan Raikkönen is retrósisakban: 2000-es évek eleji dizájnját idézte meg.
Ezúttal Leclerc kapta a sisakkamerát, aki azóta járt már a pályán, egyelőre a 14. helyre zárkózott fel.
Verstappen nem elégedett a Red Bull kormányával, amely jobbra billen. A holland szóvá tette, muszáj lesz kiegyenesíteni a kormányt, mert így bosszantó vezetni – 1:25:300-zal ennek ellenére is ő az első.
Már 1:25-ös köridők is vannak, Verstappentől és Hamiltontól. Bottas jött a harmadik helyre, Alonso negyedik.
Leclerc-nek egyedüliként még nincs körideje: a monacói, aki aerodinamikai méréseket végzett az edzés elején, csupán 2 kört tett meg.
Most Alonso az első helyen (1:26,271) Hamilton és Verstappen előtt. Ők hárman és a többség lágy abroncsot tett fel az edzés elejére.
Intenzíven törölgetik a köridőket a 16-os kanyar elhagyása miatt: Bottas, Norris, Alonso, Sainz és Latifi is erre a sorsra jutott.
Verstappen is feliratkozott a listára, 1:26,463-mal mindjárt az első helyre.
Elindult az edzés, Leclerc-é az első autó a pályán. A levegő 27 Celsius-fok, az aszfalt viszont már 39 fokra hevült.
Giovinazzi Iceman feliratú sisakkal, Kimi Raikkönen előtt tisztelegve szerepel utolsó nagydíján.
You’ve seen cool. Now you’ve seen this
— Alfa Romeo Racing ORLEN (@alfaromeoracing) December 10, 2021
Antonio’s helmet for the weekend is inspired by that worn by Kimi during his World Championship season of 2007, and features a message of thanks to the Finn as the duo completes three years as team-mates. pic.twitter.com/TzyGD3UPm5
Utolsó versenyről lévén szó elkészültek a szokásos csapatfotók. (Érdemes egy közeli pillantást vetni Gene Haasra.)
10:30-kor kezdődik a szezon utolsó első szabadedzése. Az Abu Dhabi pályát átépítették a nagydíj előtt, így ezen a tréningen kiderül, mennyit is gyorsul a tempó a változtatásoknak köszönhetően.