DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 19. kedd
21:01

A 40. kör végén Perez kiállt. Verstappen, Hamilton és a mexikói a sorrend, utóbbi lemaradása 9,7 másodperc, de 11 körrel frissebb abroncsokkal.

Harmadik lett, de szinte győztesként ünnepli a mexikói tömeg Perezt.

A Mexikóvárosi Nagydíj eredménye:

A pole-pozícióból induló, mindössze 15. helyen beérő (a bokszban négyszer járó) Bottas végül 1:17,774-gyel átveszi a futam leggyorsabb körét Verstappentől.

Verstappen megnyeri a Mexikóvárosi Nagydíjat! 16 másodperccel lemaradva végül Hamilton megszerzi a második pozíciót, Perez csak harmadik.

Az utolsó körben a célegyenesben Perez nem tudott előzni, de nagyon közel van Hamiltonhoz.

Az utolsó előtti körben Perez újra egy másodpercen belül. Képes lesz támadást indítani a végéig?

Bottas visszavette körét Verstappentől. A leggyorsabb körről lemaradt egy tizeddel – de újra kiállt még egy szett lágy abroncsért!

Perez rohama kezd szertefoszlani: Hamiltonnak volt tartaléka, 2 másodpercre lerázta az üldözőt.

Bottas a mezőny végén kijött egy lágy keverékért: a finn a leggyorsabb körrel próbálkozik meg. Bár pontot nem kaphat érte – az első 10-en kívül nem jár – elveheti a plusz egységet Verstappentől.

A lendület kissé megtorpant, a 64. körben Perez nem nyithatja a hátsó szárnyat.

A következő körben már nyitja is a hátsó szárnyat, a célegyenes végére fél másodpercre közelíti meg…

A 60. körben Perez 1,1 másodpercre, rövidesen nyithatja a DRS-t is!

A Ferrarinál taktikázás zajlik: Leclerc maga elé engedte a gyorsabb Sainzt, hogy a spanyol üldözőbe vehesse a negyedik Gaslyt. A különbség 12 másodperc, így nem tűnik valószínűnek, hogy utolérje.

Perez lemaradása 3 másodpercen belüli – 15 kör van még hátra, de néhány körön belül támadási közelségben lesz.

Pereztől átvéve a stafétát Verstappené a leggyorsabb kör, 1:18,999. A holland 13,8 másodperce előnnyel vezet.

Perez 5,5 másodpercre csökkentette a lemaradást, az egyik körben 1,2 másodpercet faragott le.

Bottas Ocon megelőzésével a 13. helyen halad – az előtte levő versenyző nem más, mint Ricciardo.

Verstappen bal elsője állapota miatt aggódik, arra kéri csapatát, hogy figyeljék a gumi állapotát a többiekéhez képest.

Végül Norris is kiállt, így a pontszerzők között a következő sorrend alakult ki a 46. körben: Verstappen, Hamilton, Perez, Gasly, Leclerc, Sainz, Vettel, Raikkönen, Alonso, Norris.

Egyetlen versenyző nem állt már csak ki: a hetedik helyen haladó Lando Norris.

1:19,659-cel már Perezé a leggyorsabb kör, egy másodpercet már lecsípett a hátrányból.

Bottasnak egyszerűen nincs szerencséje, nehezen jött le a bal első, ezzel 10 másodpercet veszített. Nem csupán Ricciardo, de Ocon és Russell mögé is visszaesett.

Egy körrel később Ricciardo érkezik második kiállására, így tűnik el végül Bottas elől.

Mi történt azóta Bottasszal? Semmi: 38 kör elteltével a finn továbbra is Ricciardo mögé beragadva a 12. helyen. Ráadásul úgy néz ki, Alonso és Norris is elé fognak visszatérni.

A hazai hősön kívül már csak hárman nem jártak a bokszban: Sainz, Alonso és Norris.

A kint maradó Perez – ezzel a taktikával frissebb abroncsai maradnak a végére Hamiltonnál – egyben egy statisztikát is átír: ő az első mexikói, aki vezeti hazai versenyét.

A 33. körben, kicsivel féltáv előtt jön Verstappen az élről saját kerékcseréjére. Futólag Perez vette át az első helyet.

Hamilton mindent megtesz, hogy ez ne történjen meg: 1:19,953-mal övé a futam eddigi leggyorsabb köre, már csak 18 másodpercre Pereztől.

Leclerc kiállt Hamilton elől, viszont a Mercedes lemaradása Perezhez képest pont 20 másodperc. Vajon a mexikói átugorja kiállásával?

A 30. körben jön Hamilton, a közepes helyére kemény keveréket kap. A brit az ötödik helyre esik vissza, az egyenesben még Leclerc is elszáguldott mellette.

A 12. helyen Bottas kitartóan próbálkozik Ricciardo ellen, de továbbra is képtelen előzni.

A 24. körben járunk, már a futam harmada eltelt. Verstappen már 8,4 másodperc előnnyel vezet, Hamiltonnak Perezre kell figyelnie, akit 2,5 másodpercnél jobban nem tud leszakítani.

372 ezer fő a hétvégi látogatószám. A képeket elnézve elhisszük.

Nyolc versenyző volt már a bokszban, az első tíz nem teljesített kiállást – a sor végén Norrisszal.

Verstappen száguld az élen, a 15. körben 5,6 másodperc előnnyel vezet. A jelenleg utolsó Mazepin rövidesen kört kaphat tőle.

Hamilton a gumik teljesítményromlására panaszkodik. Eközben egyre többen jönnek bokszba, Latifi után Stroll és Mazepin is kereket cserélt.

Az első nem kényszerűségből kiálló versenyző Latifi, aki kemény abroncsot kapott. Csak ő van Bottas mögött, aki nem tud felzárkózni: a pole-pozíciós finn nem tud Ricciardón átjutni.

A Williams a pontszerzésről is lecsúszott, egy körrel később Alonso is megelőzte Russellt. A páros mögött a 12. helyen Mazepin halad – a büntetett Norris és Ocon továbbra is a Haas mögött.

A 9. körben Verstappen előnye már elérte a 3 másodpercet. Hátrébb Raikkönen egy pozíciót javít, Russellt megelőzve a kilencedik.

Az első körben történtek miatt senki nem kapott büntetést a felügyelőktől.

Giovinazzit megelőzve Sainz nyert egy pozíciót, így a spanyol a hatodik.

A 4. kör végén bejött a biztonsági autó, az újraindítás simán alakult.

A kavarodás nyertesei: három pozíciót nyert Leclerc, ötöt Giovinazzi, hetet Russell.

Ricciardo pöckölte meg Bottast – aztán következett ez a tömegjelenet.

Jelentős anyagi kár a rajtnál: Tsunoda és Schumacher máris kiesett, Bottas és Ricciardo szárnycserén a bokszban.

Törmelék a pályán, máris bent a biztonsági autó. Verstappen és Hamilton mögött Perez, Gasly és Leclerc az első ötben.

Elképesztő kigyorsítás Verstappentől a rajt után, a harmadik helyről megelőzte a két Mercedest! Bottas megforgott az első kanyarban, és a mezőny legvégén!

Elindult a felvezető kör – versenykörből 71-et kell majd teljesíteni.

Mindössze két versenyző, a mezőny hátsó fertályából induló Tsunoda és Ocon startol lágy gumin, mindenki más közepeset választott.

Az Alfa Romeo egy 1000 dolláros csekket kapott: Raikkönen a rajtrácsra menet túllépte a bokszutcai sebességhatárt! A finn szétszórt a mexikói hétvégén, két megrovást begyűjtött az elmúlt napokban.

A pálya nem igazán volt használva az előző hónapokban, ennek eredménye, hogy hétvégén a versenyív felgumizódott, az aszfalt többi része azonban kevésbé tapad. A rajtnál ez a páratlan oldalról indulóknak jelent előnyt – ebben bízik Verstappen is Hamiltonnal szemben.

Mexikóban öt versenyző is rajtbüntetést kapott: Russell váltócsere, Tsunoda, Norris és Ocon motorcsere, Stroll motor- és váltócsere miatt indul a végéről. Íme a rajtsorrend:

A futam előtt Michael Masi tájékoztatót küldött a versenyzőknek: a rajt után, valamint álló újraindítások esetében az egyes kanyarban pályáról kifutó versenyzőknek nem lesz kötelező a hármas kanyar bójáját megkerülve visszatérniük a pályára, elég, ha biztonságosan és tartós előnyszerzés nélkül csatlakoznak vissza. A futam többi részében kötelező a hármas kanyar bójáját megkerülve visszatérni a pályára. Az elmúlt versenyhétvégéken vita tárgya volt az első kanyaros tolongásban szerzett pozíciók kérdése.

Megadták a módját a futam előtti ceremóniának – nem mindennapi motoros felvonulás.

Újabb esti futama van az F1-nek: a Mexikóvárosi Nagydíj – idén változott a hivatalos elnevezés, az ország helyett a főváros került fókuszba – 20 órakor startol.