Alonso nem jutott messze, az egyes kanyarban elfékezte magát és kiment egyenesen, ahogy korábban Raikkönen. Közben Sainz is hozzáért a falhoz, kiment a bokszba ellenőrzésre.
Vége! Perez-Sainz-Verstappen az első három, jövünk az összefoglalóval, majd délután a második edzéssel!
Na jó, Sainz a közepeseken megelőzi Verstappent és második. Mit csinál a Ferrari?
Perez azért odacsap a lággyal, átveszi a vezetést, igaz, csak egy tizeddel.
Tíz perc maradt, egyelőre annyit látni, hogy a Red Bull 3-4-5 tizeddel is jobb Verstappen alatt, mint a Mercedes, meglátjuk, hogy Hamiltonéknak lesz-e erre válaszuk. Sainz alatt borzasztóan jó a Ferrari, biztató az Alpha Tauri és jelenleg Sebastian Vettel is ott van a top tízben az Aston Martinnal, ahogy Kimi Raikkönen is az Alfával. Mazepin Schumacher előtt van, az Alpine egyelőre borzasztó lassú, a McLarenek között pedig megint óriási a különbség Norris javára.
A Red Bullnál Verstappen a közepes gumikat kapta meg és átvette a vezetést, míg Perez már a lágyakon futott egy második időt. A mexikói teljesítménye ezúttal sem túl erős, de Verstappen ideje azt sejteti, hogy az autó brutálisan gyors lehet...
Közben Alonso visszatérhetett a pályára, nem került sokba a hibája.
Gasly felrakta a lágy gumit és átvette a vezetést, alighanem ez megborítja majd a sorrendet.
Érdekesség, hogy Verstappen a kemény gumikon is csak két tizedre van a közepeken autózó Hamiltontól.
Sainz bemegy 1:13 alá, ismét vezet. Bombaformában a spanyol.
Raikkönen elfékezi az egyes kanyart, elmegy egyenesen, de nincs gond, visszatér a pályára törés nélkül.
A top három azért most már belendült, mindhárman megelőzték Sainzot, igaz, nem sokkal - Hamilton-Bottas-Verstappen a sorrend. Perez nyolc tized hátránnyal az ötödik.
Alonsónak nincs baja, sőt, vissza is tudott menni a bokszba, csak egy új első szárny kell neki. Eltakarították a törmeléket, folytatódik az edzés.
Alonso a bűnös:
Így állunk fél óránál:
Sárga zászló, majd virtuális biztonsági autó!
Ez a McLaren-festés szenzációs.
Ezek a körök egyébként egyelőre a közepes gumikon érkeznek, a lágyak még nem kerültek elő.
Támadnak a Mercedesek, Hamilton 16 ezredre megközelíti Sainzot és Bottas is ott van viszonylag közel.
Közben hivatalos, a Ferrari be is jelentette, hogy Leclerc szabadedzése azelőtt véget ért, hogy igazából elkezdődött volna.
Hopp, Leclerc Ferrarijánál állítólag váltógond van és könnyen lehet, hogy neki kimarad az egész szabadedzés.
Sainz 1:14,4-gyel ismét az élen! Közben gondok a másik Ferrarinál: Leclerc motorproblémákra hivatkozva bemegy a bokszba.
Hamilton 1:15,8, most övé az első hely, Verstappen jelenleg 1,2 másodpercre van tőle.
Mind a húsz pilóta ment már kört alig öt perc alatt, igaz, komolynak egyelőre csak Sainzé tekinthető.
Carlos Sainz az első, aki valami komolyabbat mutat, 1:16,2-vel veszi át a vezetést Sergio Perez előtt.
Kimi Raikkönen 1:20,9-cel nyit, ő áll az élen, de ezek azért még csak bemelegítő körök a falak között.
A három leglágyabb keverékkel készült a Pirelli:
Zöld lámpa, kezdődik!
A 2020-as kimaradás után egyébként szinte mindenki izgatott amiatt, hogy ismét itt lehet a mezőny - a történelmi helyszín és a különleges pálya mindig extra kihívásoakt tartogat.
Jó idő van Monacóban, ahova többen is "haza" jöttek a hétvégére. Lewis Hamilton ma ezzel a motorral jelent meg:
Köszöntjük kedves olvasóinkat, pillanatokon belül kezdődik a Monacói Nagydíj első szabadedzése!