Sainz bemegy 1:13 alá, ismét vezet. Bombaformában a spanyol.
Vége! Perez-Sainz-Verstappen az első három, jövünk az összefoglalóval, majd délután a második edzéssel!
Na jó, Sainz a közepeseken megelőzi Verstappent és második. Mit csinál a Ferrari?
Perez azért odacsap a lággyal, átveszi a vezetést, igaz, csak egy tizeddel.
Tíz perc maradt, egyelőre annyit látni, hogy a Red Bull 3-4-5 tizeddel is jobb Verstappen alatt, mint a Mercedes, meglátjuk, hogy Hamiltonéknak lesz-e erre válaszuk. Sainz alatt borzasztóan jó a Ferrari, biztató az Alpha Tauri és jelenleg Sebastian Vettel is ott van a top tízben az Aston Martinnal, ahogy Kimi Raikkönen is az Alfával. Mazepin Schumacher előtt van, az Alpine egyelőre borzasztó lassú, a McLarenek között pedig megint óriási a különbség Norris javára.
A Red Bullnál Verstappen a közepes gumikat kapta meg és átvette a vezetést, míg Perez már a lágyakon futott egy második időt. A mexikói teljesítménye ezúttal sem túl erős, de Verstappen ideje azt sejteti, hogy az autó brutálisan gyors lehet...
Alonso nem jutott messze, az egyes kanyarban elfékezte magát és kiment egyenesen, ahogy korábban Raikkönen. Közben Sainz is hozzáért a falhoz, kiment a bokszba ellenőrzésre.
Közben Alonso visszatérhetett a pályára, nem került sokba a hibája.
Gasly felrakta a lágy gumit és átvette a vezetést, alighanem ez megborítja majd a sorrendet.
Érdekesség, hogy Verstappen a kemény gumikon is csak két tizedre van a közepeken autózó Hamiltontól.
Raikkönen elfékezi az egyes kanyart, elmegy egyenesen, de nincs gond, visszatér a pályára törés nélkül.
A top három azért most már belendült, mindhárman megelőzték Sainzot, igaz, nem sokkal - Hamilton-Bottas-Verstappen a sorrend. Perez nyolc tized hátránnyal az ötödik.
Alonsónak nincs baja, sőt, vissza is tudott menni a bokszba, csak egy új első szárny kell neki. Eltakarították a törmeléket, folytatódik az edzés.
Alonso a bűnös:
Így állunk fél óránál:
Sárga zászló, majd virtuális biztonsági autó!
Ez a McLaren-festés szenzációs.
Ezek a körök egyébként egyelőre a közepes gumikon érkeznek, a lágyak még nem kerültek elő.
Támadnak a Mercedesek, Hamilton 16 ezredre megközelíti Sainzot és Bottas is ott van viszonylag közel.
Közben hivatalos, a Ferrari be is jelentette, hogy Leclerc szabadedzése azelőtt véget ért, hogy igazából elkezdődött volna.
Hopp, Leclerc Ferrarijánál állítólag váltógond van és könnyen lehet, hogy neki kimarad az egész szabadedzés.
Sainz 1:14,4-gyel ismét az élen! Közben gondok a másik Ferrarinál: Leclerc motorproblémákra hivatkozva bemegy a bokszba.
Hamilton 1:15,8, most övé az első hely, Verstappen jelenleg 1,2 másodpercre van tőle.
Mind a húsz pilóta ment már kört alig öt perc alatt, igaz, komolynak egyelőre csak Sainzé tekinthető.
Carlos Sainz az első, aki valami komolyabbat mutat, 1:16,2-vel veszi át a vezetést Sergio Perez előtt.
Kimi Raikkönen 1:20,9-cel nyit, ő áll az élen, de ezek azért még csak bemelegítő körök a falak között.
A három leglágyabb keverékkel készült a Pirelli:
Zöld lámpa, kezdődik!
A 2020-as kimaradás után egyébként szinte mindenki izgatott amiatt, hogy ismét itt lehet a mezőny - a történelmi helyszín és a különleges pálya mindig extra kihívásoakt tartogat.
Jó idő van Monacóban, ahova többen is "haza" jöttek a hétvégére. Lewis Hamilton ma ezzel a motorral jelent meg:
Köszöntjük kedves olvasóinkat, pillanatokon belül kezdődik a Monacói Nagydíj első szabadedzése!