Verstappen teljesítette a 63. kört, így megnyerte a hosszúra nyúlt Emilia-Romagna-i Nagydíjat!
Van egy jó hírünk: a következő futamra, a Portugál Nagydíjra csak két hetet kell várnunk!
Az Emilia-Romagna-i Nagydíj végeredménye:
Ki hitte volna kavicságyba csúszása után, hogy Hamilton második helyet ment. Ráadásul a leggyorsabb körért járó pluszpont révén továbbra is ő vezeti a bajnokságot.
Norris pályafutása második dobogós helyét szerezte, a Ferrari negyedik és ötödik.
Vettel a bokszban fejezi be eleve rosszul induló futamát. Latifi, Russell és Bottas után ő a negyedik kieső.
Verstappen 20 másodpercre van már, de a leggyorsabb körökben összevágtak: előbb a holland megdöntötte az addigi csúcsot 1:17,524-gyel, de Hamilton jócskán felülmúlta, 1:16,702-vel.
A 60. körben megtörtént. Hamilton 0,7 tized különbséggel kezdte meg az egyenest, így a végére DRS-sel Norris előtt. A brit feljött a második helyre, azután, hogy úgy tűnt, versenye elveszett.
Gasly gyors látogatást tett a kavicságyban. A nyolcadik helyen jár, azok után, hogy esőgumin visszahullott a mezőny végére.
Az 57. és 58. kör elején sem tudott előzni Hamilton a DRS-sel. Ennyit jelent, hogy Norrist is Mercedes-motor hajtja.
Öt másodperc időbüntetés Tsunodának, aki továbbra is kiszélesíti a pályát.
Ezúttal Norris és Hamilton között Leclerc nem nyithatta a szárnyát, így pedig könnyű dolga volt Hamiltonnak, simán megelőzte. Nyolc köre maradt, hogy megszerezze a második helyet.
Hamiltonnak ellenben nem volt nehéz dolga Sainzcal, utolérte és megelőzte a Ferrarit. 13 körrel a vége előtt negyedik. Ebből akár második hely is lehet, egy másodperc választja el Leclerc-től, aki ennél is közelebb van Norrishoz.
A hibája után felzárkózó Pereznek nem volt egyszerű dolga Vettellel, a rutinos páros keményen egymásnak felszült a 12. helyen.
Fekete-fehér zászlót kapott Yuki Tsunoda: ez az utolsó figyelmeztetés a pályahatárok megsértéséért.
Hamilton újra előzött a célegyenes végén, már Ricciardo előtt. Három másodpercre Sainztól, ötre a dobogós Leclerc-től.
Hamilton és Verstappen váltogatják a leggyorsabb köröket, a holland most 1:18,935-öt futott.
Hamilton így gyorsan két helyet javított: egyet Perez hibájával, egyet Stroll megelőzésével. A brit a hatodik helyen a 39. körben.
Perez a Villeneuve-ben a vizes sávra hajtott és megcsúszott, a negyedik helyről visszaesett a 14. pozícióig.
Az újraindításnál Tsunoda kiforgott a 10. helyről, de folytatni tudta a versenyt.
Verstappen az utolsó pillanatokban majdnem eldobta, kicsúszott a fűre, de meg tudta őrizni helyét, majd az újraindítás után a vezetést! Norris átvette a második helyet Leclerc-től.
Verstappen, Leclerc és Norris vezetésével a mezőny a biztonsági autó mögött megkezdi a 34. kört. Gördülőrajttal indul újra a futam.
A lekörözötteket már kiengedték a hetedik Stroll vezetésével – egy kör megtétele után visszatérnek a bokszba és beállnak a sor végére.
16:25-kor fog folytatódni a verseny. Először a lekörözött autókat engedik ki, hogy vissza tudják venni körüket.
Megoszlanak a vélemények arról, Bottas vagy Russell sara-e a baleset. A stewardok a futam után fognak vizsgálódni.
Hamiltonnak most jól jön, hogy a piros zászlós szabály értelmében dolgozhatnak a Mercedesen.
Az autók a bokszutcában sorakoztak fel, a versenyzők kiszálltak, még semmi hír az esetleges újraindításról.
Ennyi törmelék miatt volt szükség a piros zászlóra. Russell és Bottas egymást hibáztatják: a finn mögül kivágódó Williams megcsípte a füvet, megcsúszott és elsodorta a másik autót is.
Az események miatt nem volt időnk Hamiltonnal foglalkozni. A brit visszatolatott a pályára a sóderen keresztül (manőverezni nem volt helye), majd visszatért a bokszba kerékcserére. A 9. helyre esett így vissza.
Rengeteg a törmelék, ezért piros zászlóval megszakítják a versenyt.
A brit visszatér a pályára, de közben újabb baleset történt, Bottas és Russell ütközött!
Hamilton a lekörözések közben kicsúszott a sóderágyba, majd neki a falnak!
Verstappen és Hamilton nyomán gyakorlatilag mindenki váltott slickre. A harmadik Leclerc, negyedik Norris, ötödik Perez, miután letöltötte büntetését. Sainz, Ricciardo, Bottas, Stroll és Russell még a legjobb tízben.
Egy körrel később Hamilton is kiállt, nem tudta megelőzni Verstappent, sőt 4 másodperccel mögé tért csak vissza a kissé lassú kiállás után.
A 27. kör végén kiáll Verstappen is, közepes abroncsot kap! Muszáj volt lépniük, Hamilton kedvező helyzetben van, ha megnyomja a következő kört.
Hamilton lemaradása már csak 1,2 másodperc… Az élmenők kivárnak, a két Haas és Tsunoda váltott még slickre Vettel után.
Hamilton 1,6 másodpercet dolgozott le egy körön, 3,1 másodperc most a lemaradása.
Vettel az első, aki száraz pályás abroncsra váltott, közepest kapott a 17. körben!
A német szinte egyidejűleg egy büntetést is kapott, 10 másodperces stop-and-gót. 5 perccel a felvezető kör előtt még nem voltak fent a kerekei. Nem elég, hogy bokszból kell indulnia, még szigorú büntetést is kap.
Hátrébb Schumacher, akinek két kört kellett megtennie törött első szárnnyal, már visszaelőzte csapattársát, Mazepint.
Helycsere a McLarennél, a csapat kérésére Ricciardo elengedte a gyorsabb Norrist. A brit megjárta a kilencedik helyet, a 18. körben már ötödik.
1:26,578-as leggyorsabb kör Hamiltontól, egyre jobban szárad a pálya, közeleghet a váltópont.
Sainz harmadszor is hibázott és átvergődött a bukótéren, de megint nem veszített pozíciókat. Saját rádiózása szerint túlságosan be van feszülve.
Gasly a teljes esőgumin sorban darálják be, a 15. helyre esett vissza. George Russell pontszerző 10. pozícióban áll.
Komoly büntetés Pereznek: 10 másodperces stop-and-go. A mexikói a biztonsági autó alatt előzött – kicsúszott a bukótérbe, majd visszavette a helyét Gaslytől és Ricciardótól. Pereznek egyébként is megvan a baja, kormánya magától mozog.
Javítva: először stop-and-go szerepelt a közvetítésben, de valójában Perez időbüntetést kapott.
Sainz a futam során már másodszor csúszott ki a bukótérbe, de már annyira elszakadt Gaslytől, hogy nem veszített pozíciót.
Velük szemben a safety car mögött még csak kilencedik Norris már a hatodik helyen, a 9. körben megelőzte Gaslyt.
A nemrég még hetedik Stroll csak kilencedik, Bottas pedig egyébként is gyenge rajthelyéhez képest vesztett két helyezést, csupán a 10. helyen áll.
Verstappen egy kör alatt 3 másodperc előnyt alakított ki, Leclerc viszont közel maradt Hamiltonhoz. Az ötödik Gasly mögött (teljes esőgumiján) nagy sor alakult ki, Norris, Sainz, Stroll és Bottas.
A 6. kör végén vége a biztonsági autós periódusnak. Hamilton tapadt Verstappenre, de végül nem támadt.
Hamilton ugratása a kerékvetőn az első kanyarban. A szárnyvéglap alsó része szakadt le a Mercedesről.
A német nem mehetett vissza a bokszba szárnycserére. A baleset a bokszkijáratnál történt, ezért lezárták a bokszutcát, így a németnek még egy kört kell teljesítenie sérült autóval…
Mick Schumacher a biztonsági autó mögött törte össze a Haas orrát! Gumit próbált melegíteni, miközben elvesztette az irányítást. A német most visszasiet szárnycserére.
A biztonsági autót kihasználva Ocon lecserélte a teljes esőgumit köztesre. Változások a mezőnyben: Leclerc feljött a harmadik helyre, Perez elé, Stroll három helyet javítva már hetedik, Norris két pozíciót bukott.
Sainz és Latifi kicsúszott, majd a kanadai Mazepinnel ütközött és összetörte a Williamst! Máris bent is a biztonsági autó.
Verstappen a harmadik helyről az élen! A holland nagyon kemény volt Hamiltonnal a Tamburellóban, a brit autója kicsit meg is sérült.
Már a felvezető körön volt egy megforgás, Leclerc dobta el! A monacói ki tudott kecmeregni a sóderből és elfoglalhatja a 4. rajthelyet, mivel a mezőny nem ment el mellette.
Kezdődik a felvezető kör 19 autóval! 16 versenyző interen, négyen teljes esőgumin, Gasly az 5. helyen, Ocon a 9. helyen, valamint a két Haas hátul. Melyik lesz a nyerő választás?
Vettel viszont nem lesz a rajtrácson, a német a bokszból indul, ennek pontos oka egyelőre nem ismert.
A vérbeli olasz szurkolókat nem lehet elrettenteni a zárt kapukkal…
5-10 perccel a rajt után jön a következő utánpótlás esőből – ezt mondták Hamilton rádióján.
A jelek szerint mindhárom problémába ütköző autó a rajtrácson lesz, az Aston Martin végzett a fékcserével a 18-as gépen.
Nem maradhattak el a nemzetiszínű füstöt húzó repülőgépek sem – ez már egyértelmű jele, hogy nagyon közel a futam rajtja.
A nap nagy hírét azért ne hagyjuk ki: a Formula-1 bejelentette, hogy 2022-ben végre megrendezek a Miami Nagydíjat. Íme a vonalvezetés.
Túl a nemzeti himnuszon. Esernyők és kis sátrak szerte a rajtrácson.
Ezzel még nincs vége: Stroll fékei túlhevültek és a borítás megolvadt, ki kell cserélni az alkatrészt. Bottasnak pedig bal hátsó defektet jelentett a csapat.
A nedves pályán Alonso kicsúszott a Tosában, elvesztette első szárnyát – az Alpine-nak ki kell cserélnie az alkatrészt.
Következik a szezon leghosszabb nevű nagydíja, a Pirelli Gran Premio Del Made In Italy E Dell'emilia Romagna 2021. A futamot felvezető óra legfőbb beszédtémája az eső volt: több mint egy órával a 15 órai rajt előtt lehullottak az első cseppek, kicsit később pedig tekintélyes mennyiségű csapadék áztatta el a pályát.