DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
13:20

Bottas autóján gőzerővel dolgoznak a Mercedes szerelői: egyelőre nincs információ róla, hogy bármi gond lenne, de szépen szét volt kapva az autó eleje.

Ez volt tehát az első szabadedzés Bahreinből, de ezzel nem ért véget a mai program, hiszen itthoni idő szerint 16 órától következik a második tréning - tartsatok akkor is és addig is velünk!

Itt a teljes végeredmény:

Lepörögtek a másodpercek, Verstappen-Bottas-Norris az első három, azaz egy-egy Red Bull, Mercedes és McLaren. Meglepően elöl a Ferrari és az Alfa Romeo is: Leclerc és Sainz ötödik és nyolcadik, Raikkönen és Giovinazzi a 10-11. helyeken.

A sor végén az Alpine, a Williams és a Haas duója - utóbbi kettő várható is volt, az ex-Renault-tól viszont elég harmatos kezdés ez egyelőre...

Verstappen rátaposott a gázpedálra: közel három tizeddel átveszi a vezetést Bottastól. Három és fél perc még hátra az edzésből.

Hamilton 24 ezreddel elmarad Norristól, az idő közben újra pályára guruló Bottas viszont az élre ugrik: 1:31,692 az új etalon! Bottas, Norris, Hamilton, Leclerc, Perez, Gasly az első hat.

Hamilton lila első, Perez lila második szektorral érkezik az utolsó tíz percre fordulva...

Pierre Gasly is villan egyet, a francia a harmadik. McLaren, Ferrari és AlphaTauri az első három helyen, majd jön Hamilton a Mercedesszel és Sainz a másik Ferrarival.

Leclerc bejön másodiknak a Ferrarival Norris mögé. A legtöbben a lágy gumit nyüstölik, csak a Haas újonc duója köröz a közepes abronccsal.

Ricciardo feljön harmadiknak a másik McLarennel. Egyelőre kifejezetten biztatóan szerepelnek a wokingiak, de ugyanez elmondható az Alfa Romeóról is: Kimi Raikkönen pillanatnyilag nyolcadik, miközben tavaly a sereghajtó trió közé tartozott a csapat.

Hamilton szépen kiszélesítette a pályát a 4-es kanyar kijáratánál, de fontos hangsúlyozni, hogy ezt nem fogják szankcionálni a hétvége során.

Villan egyet a McLaren-Mercedes: Norris az első, aki benéz az 1:31-es időkbe. Persze ez még mindig több másodperccel lassabb, mint amit a teszt utolsó óráiban láttunk.

Egyúttal mutatjuk a félidei állást is:

Így állnak a leggyorsabb szektoridők:

Mick Schumacher pillanatnyilag a 16. helyen az első hivatalos F1-es körei után.

Charles Leclerc jött fel ötödiknek a Ferrarival a két élcsapat párosa mögé. 22 perc elteltével egyébként már a teljes mezőnynek van körideje.

Komoly gondot okozott a két héttel ezelőtti teszten a szél, s az előrejelzések szerint a mostani hétvégén is ez lehet a helyzet, de Lance Stroll-lal most azt közölték, hogy pillanatnyilag nincs számottevő szél a pályán.

Újra Hamilton vezet, Mercedes-Red Bull sorminta az első négy helyen. Mögöttük Pierre Gasly, Lando Norris és Sebastian Vettel sorakozik, azaz egy-egy AlphaTauri, McLaren és Aston Martin. A tesztek alapján igen szorosnak ígérkezik a középmezőny küzdelme idén is, egyelőre most is ezt láthatjuk.

Közben a Williams halóján egy gyönyörű megemlékezés a nemrég elhunyt legendás kommentátorról, Murray Walkerről, akinek a Damon Hill vb-címszerzésekor elhangzott ikonikus mondatát olvashatjuk a glórián.

Verstappen segít helyreállítani a semleges szurkolók lelki békéjét azzal, hogy a holland a Mercedesek elé ugrik: 1:32,591-nél állította meg a stoppert.

Valtteri Bottas veszi át a vezetést Hamiltontól. Mercedes 1-2... mindenki nyugodjon le: még csak 12 perc telt el az első edzésből...

Még csak tíz perce tart, de egyelőre működni látszik a szabadedzések rövidítése: ritkán látható ekkora forgalom az FP1-ek elején.

Sergio Perez is megfordult az imént az első helyen a Red Bull-lal, de mire ezt leírtuk volna, megérkezett Lewis Hamilton, elsőként benézve az 1:32-es tartományba. Ez azért még elég messze van Max Verstappen teszten futott 1:28 végi eredményétől.

Most már érkeznek az első mért idők is: jelenleg Lando Norris vezet 1:33,361-es körrel.

16-an kihajtottak már a pályára a 20-ból (a kivételt Gasly, Verstappen és a két Mercedes jelenti), de egyelőre mindenki csak installációs köröket teljesített.

És zöldre váltott a bokszutca lámpája: a két év után visszatérő Fernando Alonso az első, aki pályára hajt az Alpine színeiben, de többen követik a spanyol példáját.

A Nap még fent van Bahreinben: ahogy az lenni szokott, az FP2, az időmérő és a futam fog majd naplementében rajtolni és éjszakai körülmények között zajlani.

A csapatok már készülődnek, Daniel Ricciardo is az első mclarenes edzésére készül:

Bár még csak szabadedzésekről lesz szó, érdekes lesz látni, hogy vajon visszaköszönnek-e a teszt alapján valamelyest kirajzolódott erőviszonyok. A rajongókat talán leginkább lázban tartó kérdés, hogy a Red Bull tényleg komoly kihívója lehet-e 2021-ben a két hete kissé botladozó Mercedesnek.

Hárman is most ejtik meg F1-es nagydíjhétvégén a debütálásukat: Mick Schumacher és Nyikita Mazepin a Haasnál, Yuki Tsunoda az AlphaTaurinál teszi meg első hivatalos köreit majd a száguldó cirkuszban. De ezen túl is komolyan átrajzolódott a mezőny képe: egyedül a Mercedesnél, az Alfa Romeónál és a Williamsnél nem változott a felállás 2020-hoz képest.

Kezdjük is rögtön egy fontos változással: az előző évekhez képest rövidebbek lesznek idén a pénteki gyakorlások, ugyanis az eddigi 90 perc helyett csak 60 áll majd a csapatok rendelkezésére mindkét alkalommal. Ettől azt remélik a szabályalkotók, hogy kevesebb lesz az üresjárat a hétvégék első napja során.

Mérhetetlen nagy szeretettel és lelkesedéssel köszöntünk mindenkit, alig negyed óra múlva zöldre vált a bahreini bokszutca végén a zöld lámpa, ezzel megkezdődik a szezonnyitó hétvége első szabadedzése - tartsatok velünk!