DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 2. csütörtök
18:27

Perez kiváló formában van, Vettelt átlépve már a 11. helyen, egy pozícióra a pontszerzéstől.

Egy elképesztő verseny, a Szahíri Nagydíj végeredménye:

Bottas nyolcadik, Russell végül kilencedik a leggyorsabb körért járó pluszponttal – egészen más eredménnyel végződhetett volna ez a beugrás a Mercedesnél.

Perez megcsinálta: a mexikói megszerezte első F1-es győzelmét! Ocon második első dobogójával, Stroll a harmadik.

Russell már pontszerző, feljött Gasly elé, az utolsó körben pedig még Norrist is elkaphatja.

Perez kilenc másodperccel vezet, Ocon és Stroll mögött egy másodperc a rés. A nyolcadik Bottas a gumikra panaszkodik, szörnyű állapotban vannak.

Russell újra pakolja a leggyorsabb köröket és előzi a riválisokat: élete első pontszerzése még összejöhet…

Elképesztő: Russell bal hátsó defektet kapott, ki kellett jönnie, a 15. helyre tért csak vissza…

Miközben Russell lopja a távolságot Perezhez képest, Bottas pozíciókat veszít a használt gumikkal (a kiálláskáoszban a keményeket tették vissza), már csak a kilencedik.

Újabb előzés, majd leggyorsabb kör (56,514): Russell üldözőbe vette Perezt. 13 kör van hátra.

Russell a győzelemért megy, egy kör múlva a célegyenes végén Strollt is megelőzte. Eközben az élen Perez már 3 másodperccel Ocon előtt.

Bottas hibázik a 4-esben, Russell előz, a negyedik helyen, üldözőbe veheti az előtte álló Racing Pointokat és Renault-t!

Marad az első öt sorrendje, Russell közel Bottashoz, de DRS nélkül nem tud előzni.

A 68. kör végén kiáll a biztonsági autó – Ocon és Stroll majdnem összeütköztek a megelőző másodpercekben.

A két Mercedes ezzel negyedik-ötödik helyre esett vissza, Bottas áll jobb helyen. Perez, Ocon és Stroll az első három…

Egy körrel később Russell újra kijött! A kettős kiállás során összekeverhették a gumikat, és Bottasé mehetett fel rá…

VSC helyett biztonsági autó. A Mercedes úgy gondolta, teljesít egy biztonsági cserét, de ennél rosszabb végkifejlet nem is történhetett volna, Russell kerékcseréje is lassú volt, a mögötte érkező Bottasé pedig rettentő lassú.

Hoppá, egy fordulat: Jack Aitken megforgott az utolsó kanyarban, a gumifallal való ütközés során leszakadt és a pályán maradt az első szárny. Virtuális biztonsági autó.

Előrébb Bottas gumielőnyét élvezi: sorra futja a leggyorsabb köröket (most 56,563), öt másodperc alá csökkentette lemaradását.

Perez két újabb előzést teljesített rövid időn belül, Strollt és Ocont is megette: a mexikói feljött a harmadik helyre, és a jelek szerint nem kell már többször kiállnia. Azok után, hogy az első körben mi történt vele…

Sainz, Ricciardo, Norris és Vettel is jött a VSC alatt, a két Alpha Tauri pedig pár körrel korábban teljesítette második kiállását. A ferrarisok sokat vacakoltak a cserével.

Latifi műszaki hiba miatt megállt, virtuális biztonsági autó, amíg kitolják az autót a pályáról.

Russell iménti ijedsége a Mercedes jelentése szerint egy szenzorprobléma volt, egy kapcsolással meg tudták oldani, így nem kell félni motorhibától.

Az 50. körben Bottas is kiállt, négy körrel nyújtotta el a kiállást. Ő is közepeset kapott és nagyon messze tért vissza: 8 másodpercre a brittől.

Perez és Albon is kiállt, így a sorrend jelenleg a következő: Bottas (az egyetlen, aki még nem állt ki), Russell, Sainz, Kvjat, Ricciardo, Gasly, Stroll, Perez és Norris.

Russell ránk ijesztett kicsit, jelentette, hogy nincs hajtás: ezt követően viszont két lila szektort autózott, aztán az első teljes körben 56,644-et, az eddigi leggyorsabbat.

A 46. körben kijött Russell, kemény keveréket kapott, amivel elmegy a futam végéig.

A harmadik helyen pedig így a középmezőnyt végigelőző Perez áll, akinek van egy kiállása, de egyszer még jönnie kell.

Stroll bejött, 43 (!) kört teljesített a lágy abroncsain. A kanadai megint megkapta Ocont: elé tért vissza, de üzemmeleg abroncsokon a francia megelőzte.

A 87 körös futam 39. körében tartunk, azaz elértünk féltávhoz. A pontszerzők sorrendje:

Egy érdekes statisztikába futottunk a Twitteren: Russell már most fellépett az idén élen töltött körök listájának harmadik helyére, Hamilton és Bottas mögé.

Egyetlen versenyző van még kint lágy gumin 32 kör után, a harmadik Lance Stroll. Mögötte Ocon, Perez és Albon, akik az elejétől közepesen vannak (illetve Perez első körben történt cseréje óta).

A Mercedes mindkét versenyzőjét megkérte, vigyázzanak a rázókövekkel. Közben a különbség 3 másodpercre hízott.

A harmadik-negyedik Sainz és Ricciardo is kiálltak, így futólag Stroll jött fel a dobogós pozícióra. Ricciardo csak Kvjat mögé ért vissza, az orosz pozíciót nyert az elévágással.

A 28. körben megcáfol minket Kvjat, aki az ötödikről a 11. helyre esett vissza kiállásával. Lágyra közepeset kapott.

A mezőny hátsó traktusában zajlanak a kiállások, a két Alfa és Magnussen is kiállt, de a pontszerző helyekről eddig senki sem követte Norrist.

Fotó a rajt utáni másodpercekről: Russell mellett Verstappen és Perez is nagyot rajtolt, de az első körben bajba kerültek.

És Perez folytatja a parádét, Albont is megelőzte egy rámenős megmozdulással, nem sok hely volt a Racing Point és Red Bull között.

Albon a kilencedik helyért előzte Norrist, a kizökkentett McLarent pedig Perez is átlépte, így feljött a pontszerzők közé. A kör végén Norris kijött kerékcserére, elsőként a mezőnyből (leszámítva Perezt, aki nem terv szerint állt ki).

Bottas is válaszolt egy 57,978-cal, ismét két másodpercen belül a különbség. A 20. körben járunk: a pálya rövid, a táv 87 kör, így gyorsan pörög a számláló.

58,008-cal Russellé a futam eddigi leggyorsabb köre: a tempó jó öt másodperccel lassabb az időmérősnél.

Sainz az energiavisszanyerésre panaszkodik, ennek ellenére továbbra is harmadik, egy másodperccel Ricciardo előtt.

Az élen Russell előnye 1,9 másodperc Bottashoz képest, akit 1,4 másodperccel követ Sainz. A spanyol mögött viszont nagyobb boly torlódott fel: Ricciardo, Kvjat, Stroll és Gasly.

Kicsit hátrébb Norris menetel, már a 9. helyen van tíz pozíciót javítva rajthelyéhez képest, Vettelt előzte meg. Perez pedig kerékcseréje óta nyert három helyet, 15. pozícióban.

6. kör végén kijött a biztonsági autó, Sainz a lágy gumikkal az első kanyarban megelőzte Bottast, aztán a spanyol hibázott, így ismét a finn a második.

A belül levő Leclerc ütötte ki Perezt, Verstappen pedig nem tudott menekülni, a poros bukótérben pedig nem tudott elfordulni és megállni a falig.

Hármas baleset, Verstappen és Leclerc a falban, Perez is megforgott. Russell, Bottas és Sainz az első három helyen, bent a safety car!

Rajt! Russell átvette a vezetést!

„Szabadon versenyezhetnek. Ezzel tartozunk mindenkinek. Elengedjük a pórázt” – ígérte Toto Wolff az időmérőt követően.

A két Mercedes közepes abroncson rajtol, Verstappen és még hét versenyző mögülük lágyról.

Bottasé a pole-pozíció, de múlt héten pocsék rajtja volt, számos helyet veszített, és ennek is szerepe volt benne, hogy csak nyolcadik lett.

A levegő 22, az aszfalt 24,3 Celsius-fokos: hűvösebb van a megszokottnál, ráadásul az oldalszéllel is számolni kell, nem beszélve a befújt homokról.

Két rajtbüntetést osztottak ki motorcsere miatt: Lando Norris és Pietro Fittipaldi indul az utolsó két helyről. Az eredetileg 15. helyre kvalifikáló Norris esetében taktikai megfontolásból cseréltek: csak néhány pozíciót veszített, cserébe az utolsó két futamra a többséggel ellentétben friss motorért. Fittipaldi cseréjét sem kell magyarázni, hiszen Grosjean összetört autójában nem maradt ép alkatrész.

A teljes rajtrács itt található meg.

Három változás a mezőnyben, két bemutatkozó újonccal: George Russell a koronavírusos Lewis Hamilton helyén a Mercedesben, Jack Aitken Russell helyén a Williamsben, Pietro Fittipaldi pedig a sérült Romain Grosjean helyén a Haasban. 2001-ben történt meg utoljára, hogy szezonnyitó versenyen ketten is debütáltak.

Akárcsak egy héttel ezelőtt, a helyszín változatlanul Bahrein, ám eltérő vonalvezetéssel, a külső pályán, ahol az időmérőn 53 másodperc alatt körbe lehetett érni, a múlt hetinél későbbi kezdéssel: 18:10-kor rajtol a nagydíj.