DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
21:53

Lehet, hogy nem volt túl izgalmas verseny, de az utolsó pár kör mindenért kárpótolhatott minket...

Élő közvetítésünket ezzel a képpel zárjuk, mely tökéletesen összefoglalja, mi történt a mai futamon - és a leintés után. Köszönjük, hogy velünk tarottatok, jó éjszakát!

Na, Vettel most már rohan, méghozzá sisak nélkül, és befut az eredményhirdetésre!

Íme egy boldogtalan Max Verstappen:

Így van, elvették Verstappen harmadik helyét, most várni kell Vettelre, hogy felérjen az eredményhirdetésre! Hát ilyet még nem láttunk!

Hoppá! Verstappen megkapta az öt másodperc büntetést, miközben már a díjátadóra készült!

Ha jól értettük, Vettel a rádióban azt üzente Charlie Whitingnak, hogy baszódjon meg. Nem biztos, hogy ez annyira jó ötlet volt.

A képen pedig az az úriember látható, akit Lewis Hamilton utolért a győzelmi örökranglista második helyén:

Ezt is vizsgálják a stewardok:

Lewis Hamilton megnyeri a Mexikói Nagydíjat és ezzel 19 pontra csökkenti hátrányát Nico Rosberggel szemben!

Kezdődik az utolsó kör, elszakadtak egymástól a srácok, ebből már nem lesz akció - de kérdés, hogy Verstappen megtarthatja-e a harmadik helyét.

ÓRIÁSI CSATA! Ricciardo támadja Vettelt!

Vettel kifejtette véleményét a rádióban Verstappenről. Nem szereti.

Verstappen nem engedi Vettelt, feltartja Ricciardónak a németet! Nem a legsportszerűbb, de mindent a csapatért!

Verstappent utasítják a pozíció átadására, de egyelőre nem teszi meg.

Hülkenberg megforgott a Raikkönennel szembeni védekezés közben, Verstappen pedig átvágta a pályát, amikor elfékezte magát az 1-es kanyarban.

Hatalmas csatát vív egymással Alonso, és a több mint 60 körös közepeseken köröző Palmer. De most itt egy másik, kicsit érdekesebb csata, mely a dobogóért zajlik: Verstappent kergeti Vettel, de közeleg Ricciardo is.

Hét kör van hátra a futamból, amikor Sebastian Vettel szépen lassan megérkezik Max Verstappenre, míg Raikkönen Hülkenberget támadhatja - előbbi csata a harmadik, utóbbi a hatodik helyért zajlik.

Az imént lehet, hogy tévedtünk Ericssonnal kapcsolatban, a svéd ugyanis elég versenyképes köröket autózik annak ellenére, hogy közvetlenül a rajt után járt a bokszban. Mindez azt jelenti, hogy ha valaki kiesik az első tíz helyezett közül, akkor a Sauber megszeerezheti a hőn áhított egy pontot, melyre a Manor megelőzéséhez szüksége lenne.

Sainz után csapattársa, Kvjat is megkapta a maga 5 másodperces büntetését - ő a Grosjean-előzésért.

A Mercedes nem tűnik elégedettnek a nap pilótája-választás metódusával... 

Nos, a helyzet az, hogy Rosberg előnye 19 pontra csökken a futamot követően, ami azt jelenti, hogy ha a hátralévő két futamból az egyiket megnyeri, azzal bebiztosítja a világbajnoki címet. A német ma is megtette a dolgát, ahogy Hamilton is, persze 13 kör még hátravan...

Emeljük ki Marcus Ericssont, aki a verseny eleji baleset ellenére a 11. helyen sündörög - viszont az abroncsai már nagyon öregek. Aligha lesz pontja ma a Saubernek.

Ricciardo ebben a körben egy laza két másodpercet adott Hamiltonnak, s valószínűleg idővel utoléri Vettelt.

Ricciardo a cseréje után brutális tempóban közlekedik a pályá, természetesen övé a leggyorsabb kör. Időközben Raikkönen utolérte a 6. helyezett Hülkenberget - 30 körrel frissebb abroncsokon...

Nem csinálja végig egy cserével a versenytávot Ricciardo, ismét bokszban járt az ausztrál.

Verstappen bevetődött Rosberg mellé a német elfékezése után, de túlcsúszott a kettes kanyarban! Több mint két másodperc lett a lemaradása.

Raikkönen a kerékcsere után azonnal egy másodperccel gyorsabb Hülkenbergnél, így hamar visszaszerezheti a bokszban elvesztett pozíciót.

Hamilton utolérte az előtte lévő méretes bolyt, le is csökkent az előnye Rosberggel szemben négy másodperc alá.

Behívják Raikkönent egy második cserére, s feltesznek egy újabb szett közepeset neki. Csak két pozíciót bukott vele, egyet Vettellel, egyet pedig Hülkenbergel szemben.

Serena Williams nincs elragadtatva a futam izgalmaitól.

Ismét közeledett a német Hamiltonhoz, az előbb már csak 4,1 másodperc volt a lemaradása.

Rosberg megfegyelmezte Verstappent: dobott egy leggyorsabb kört, és 1,6 fölé növelte előnyét.

Egy másik párharc is kialakulóban: Vettel közeledik Raikkönenre, az már más kérdés, hogy lesz-e tényleges csata közöttük. Ricciardónál pedig mindketten gyorsabbak, aki jelenleg a negyedik helyen halad.

Verstappen csipegeti a tizedeket, lassan egy másodpercen belülre kerül Rosberghez képest!

Így áll a mexikói futam féltávnál:

A 7-10. helyen zajlik jelenleg a Force India és a Williams különmeccse, melyet a pontverseny negyedik pozíciójáért vívnak. A pontokat tekintve jelenleg 7-6 a Force India javára, de még a verseny fele hátravan.

Közben Verstappen folyamatosan közeledik Rosbergre, másfél másodpercen belül van már.

Vettel végül közvetlenül Raikkönen mögé jött vissza, jól jött ki neki ez az eltolt taktika.

Vettelt a 32, kör végén a csapat végül berendeli a bokszba.

A továbbra is az élen száguldó Vettel feljött a negyedik helyre az élen töltött körök örökranglistáján, megelőzve Alain Prostot.

Vettel megkezdi a 30. körét is a lágy keveréken - a Pirelli legfeljebb 22-t javasolt.

Perez meg még annyira sem elégedett, mint Hamilton: felelősségre vonta csapatát, hogy miért ilyen későn hívták ki a bokszba.

Hamilton nem elégedett az új szett abronccsal, amit kapott - jelenleg 4,9 az előnye Rosberggel szemben, egy másodpercet már csökkent.

Egy tized híján megdőlt a Formula-1-es sebességrekord!

Vettel nagyszerű tempóban köröz a lágy abroncsokon, rajta kívül csak a közepeseken rajtoló Nasr nem járt még a bokszban. Ezzel Hülkenberg előtt maradhat a kiállását követően - most épp egy lila második szektort dobott.

Ricciardo elengedte Verstappent, aki egyértelműen gyorsabb volt nála - a holland előtte a rádión jelezte, hogy örvendetesnek tartaná, ha ez megtörténne.

Ezzel Rosberg számára az "A-feladat" teljesítve: frissebb gumikon a Red Bullok előtt van. A különbség Hamiltonhoz képest hat másodperc, nem tűnik valószínűnek, hogy ezt erőből le tudja dolgozni.

Rosberg megúszta, megcsinálták a cserét és visszajött a Red Bullok elé!

Pereznek odaszól a csapata, hogy nyomja meg alaposan - ezzel megpróbálják megelőzni Bottast, s egyúttal Hülkenberg kezére is akarnak játszani.

Ricciardo és Verstappen utolérte a régóta egymással csatázó Perezt és Bottast, akik közül utóbbi ki is jön a bokszba. Még mindig veszélyesek lehetnek Rosbergre a Red Bullok.

A mezőny többsége már túlvan a kerékcserén, Danyiil Kvjat az egyetlen pilóta, aki nem közepeseket kapott - ő lágyon köröz jelenleg.

Hamilton a bokszban, felkerülnek a közepes abroncsok. Vettel mögé tér vissza a brit.

Kőkeményen visszaszólt Alonso a mérnökének, miután arra biztatták, hogy nyomja meg kicsit: "Az első körtől kezdve nyomom egy olyan autóval, melynek nem is kellene a versenyben lennie!"

Szerencse, hogy Alonso meg tudta fogni...

Sainz az egyetlen, aki büntetést kap az első körben történtekért: öt másodperccel hosszabb lesz a spanyol következő kiállása. Jogosnak tűnik a visszajátszás alapján.

Ricciardo akár Rosbergre is veszélyes lehet, amikor kiáll a német! Közben Hülkenberg kijött a bokszba, Massa is követi a példáját.

Gutierrezt se büntetik a rajt utáni balesetért.

Közben Raikkönen megérkezett Hülkenbergre, és nyithatja a DRS-t.

Verstappen a kiállás után Ricciardo mögé jött vissza!

Vettel közben Massát nyúzza, majdnem össze is csattantak! Jelenleg az 5-6. helyen vannak.

Verstappen a bokstban, ezúttal várták! Nagyon gyors csere a Red Bullnál, 2,1 másodperc!

Verstappen közben leszakad Rosbergről, s már Hülkenbergnél is lassabb - a német szintén szuperlágyakon.

Alonso Sainzra panaszkodott a csapatrádióban, s a stewardok is vizsgálják az esetet - a spanyol szerint honfitársa a fűre küldte őt a rajt után.

Ricciardo levadászta Buttont és Magnussen nyomába ered. Érdekes kérdés, meddig érhet fel akkor, amikor a többiek kiállnak - az ötödik helyről jött ki az ausztrál, azaz ha nem sikerül Hülkenberget elkapnia, akkor semmit sem nyertek ezzel. Közben meg is van Magnussen.

Döntettek a stewardok: nem büntetik se Rosberget, se Verstappent.

Hülkenberg némi meglepetésre egyelőre tartja Rosberg és Verstappen tempóját - élete első dobogós helyezéséért küzdhet meg ma a Renault-hoz igazoló német.

A célegyenes végére fél másodpercen belülre került a holland!

Verstappen egy másodpercen belül Rosberghez képest, s már használhatja a DRS-t!

Ricciardo a 15. helyen száguld a közepeseken, a hátránya jelenleg 15 másodperc Hamiltonhoz képest.

Button és Magnussen gyönyörű csatát vívtak egymással, ebből egyelőre a dán került ki győztesként.

Nagy kavarodás volt a rajt után, de csak Wehrlein nem tudta folytatni.

Bejött a safety car, újraindul a mezőny!

A stewardok vizsgálják a Rosberg-Verstappen esetet, de nyugodtan lehet Gutierrezt is, aki Wehrlein és Ericsson balesetét okozta a visszajátszás tanúsága szerint.

A rajtnál egyébként mindkét Mercedes átvágott a füvön: Hamilton elfékezte az első kanyart, míg Rosberget Verstappen kergette le a pályáról.

Nem, Vettel továbbment, pedig a rádión defektet jelentett.

Sőt, bejött az "igazi" safety car is, Daniel Ricciardo pedig máris a bokszban, felrakja a közepeset. Vettelnek is jönnie kell, elvileg defektet kapott.

Wehrlein verseny már az első kanyarban véget ért, de több más autó is megrongálódott.

Nem volt sima a rajt, de az első két helyen a két Mercedes, mögöttük Verstappen!

Az autók a rajtrácson, kezdődik...

Nagyszerű ötlet volt az élő interjúk bevezetése sok más szakág mintájára - Juan Pablo Montoya kérdezte Esteban Gutierrezt ezúttal.

Az autók eljöttek a felvezető körre, nagyon érdekes rajtnak nézünk elébe.

Ne csak arról beszéljünk, hogy Rosberg hogy lehet bajnok, hiszen Hamiltonnak arra van meg az esélye ma, hogy a saját kezébe vegye a sorsát, amiben a Red Bullok is sokat segíthetnek neki. Ha a brit nyer, miközben Rosberg nem áll dobogóra, akkor a hátralévő két futamon két győzelem garantálná a bajnoki címét - azt viszont ki kell emelni, hogy még ha Rosberg ki is esik Hamilton győzelme mellett, egy pont előnye akkor is marad a németnek.

Csak 21 autó egyébként a rajtrácson, Romain Grosjean a bokszból kényszerül indulni a padlólemez problémái miatt.

Egy elég fontos infografika: ki miből mennyit használhat még? Új szuperlágya csak Vettelnek, új lágya csak Hamiltonnak van az élmezőnyből.

Ha valaki bizonytalan lenne: Esteban Ocon nem mexikói!

A show-ra ezúttal sem lehet panasz, ahogy azt Mexikóban megszokhattuk... Hat perc a rajtig.

A Pirelli előrejelzése szerint a második sorból rajtoló Red Bullok szuperlágyai 18, míg az elsőből induló Mercedesek lágyai 22 kört bírhatnak ki. Taktikai szempontból borzasztóan érdekes verseny elé nézünk elébe, remélhetőleg a pályán is lesznek izgalmak...

Nem lesz egyszerű az abroncsok menedzselése ma, erre utalnak az elmúlt napokban látottak mellett az is, hogy miközben a levegő igen hűvösnek mondható, hiszen 19 fok van, az aszfalt hőmérséklete 47 fok jelenleg.

Előre is elnézést a teljesen irreleváns bejegyzésért, de ezt nem tudjuk nem megosztani: most futottunk bele a képbe, melyen Jenson Button látható, amint 1999-ben a Prost autóját teszteli.

Kezdjük a legfontosabbal, bár valószínűleg már mindenki kívülről fújja: ha Nico Rosberg ma nyer, Hamilton pedig legfeljebb a 10. helyen zár vagy kiesik, akkor a német karrierje első világbajnoki címét ünnepelheti.

Nagy szeretettel köszöntjük olvasóinkat a Mexikói Nagydíj élő közvetítésén!