DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
20:13

A célegyenes végére fél másodpercen belülre került a holland!

Élő közvetítésünket ezzel a képpel zárjuk, mely tökéletesen összefoglalja, mi történt a mai futamon - és a leintés után. Köszönjük, hogy velünk tarottatok, jó éjszakát!

Lehet, hogy nem volt túl izgalmas verseny, de az utolsó pár kör mindenért kárpótolhatott minket...

Na, Vettel most már rohan, méghozzá sisak nélkül, és befut az eredményhirdetésre!

Íme egy boldogtalan Max Verstappen:

Így van, elvették Verstappen harmadik helyét, most várni kell Vettelre, hogy felérjen az eredményhirdetésre! Hát ilyet még nem láttunk!

Hoppá! Verstappen megkapta az öt másodperc büntetést, miközben már a díjátadóra készült!

Ha jól értettük, Vettel a rádióban azt üzente Charlie Whitingnak, hogy baszódjon meg. Nem biztos, hogy ez annyira jó ötlet volt.

A képen pedig az az úriember látható, akit Lewis Hamilton utolért a győzelmi örökranglista második helyén:

Ezt is vizsgálják a stewardok:

Lewis Hamilton megnyeri a Mexikói Nagydíjat és ezzel 19 pontra csökkenti hátrányát Nico Rosberggel szemben!

Kezdődik az utolsó kör, elszakadtak egymástól a srácok, ebből már nem lesz akció - de kérdés, hogy Verstappen megtarthatja-e a harmadik helyét.

ÓRIÁSI CSATA! Ricciardo támadja Vettelt!

Vettel kifejtette véleményét a rádióban Verstappenről. Nem szereti.

Verstappen nem engedi Vettelt, feltartja Ricciardónak a németet! Nem a legsportszerűbb, de mindent a csapatért!

Verstappent utasítják a pozíció átadására, de egyelőre nem teszi meg.

Hülkenberg megforgott a Raikkönennel szembeni védekezés közben, Verstappen pedig átvágta a pályát, amikor elfékezte magát az 1-es kanyarban.

Hatalmas csatát vív egymással Alonso, és a több mint 60 körös közepeseken köröző Palmer. De most itt egy másik, kicsit érdekesebb csata, mely a dobogóért zajlik: Verstappent kergeti Vettel, de közeleg Ricciardo is.

Hét kör van hátra a futamból, amikor Sebastian Vettel szépen lassan megérkezik Max Verstappenre, míg Raikkönen Hülkenberget támadhatja - előbbi csata a harmadik, utóbbi a hatodik helyért zajlik.

Az imént lehet, hogy tévedtünk Ericssonnal kapcsolatban, a svéd ugyanis elég versenyképes köröket autózik annak ellenére, hogy közvetlenül a rajt után járt a bokszban. Mindez azt jelenti, hogy ha valaki kiesik az első tíz helyezett közül, akkor a Sauber megszeerezheti a hőn áhított egy pontot, melyre a Manor megelőzéséhez szüksége lenne.

Sainz után csapattársa, Kvjat is megkapta a maga 5 másodperces büntetését - ő a Grosjean-előzésért.

A Mercedes nem tűnik elégedettnek a nap pilótája-választás metódusával... 

Nos, a helyzet az, hogy Rosberg előnye 19 pontra csökken a futamot követően, ami azt jelenti, hogy ha a hátralévő két futamból az egyiket megnyeri, azzal bebiztosítja a világbajnoki címet. A német ma is megtette a dolgát, ahogy Hamilton is, persze 13 kör még hátravan...

Emeljük ki Marcus Ericssont, aki a verseny eleji baleset ellenére a 11. helyen sündörög - viszont az abroncsai már nagyon öregek. Aligha lesz pontja ma a Saubernek.

Ricciardo ebben a körben egy laza két másodpercet adott Hamiltonnak, s valószínűleg idővel utoléri Vettelt.

Ricciardo a cseréje után brutális tempóban közlekedik a pályá, természetesen övé a leggyorsabb kör. Időközben Raikkönen utolérte a 6. helyezett Hülkenberget - 30 körrel frissebb abroncsokon...

Nem csinálja végig egy cserével a versenytávot Ricciardo, ismét bokszban járt az ausztrál.

Verstappen bevetődött Rosberg mellé a német elfékezése után, de túlcsúszott a kettes kanyarban! Több mint két másodperc lett a lemaradása.

Raikkönen a kerékcsere után azonnal egy másodperccel gyorsabb Hülkenbergnél, így hamar visszaszerezheti a bokszban elvesztett pozíciót.

Hamilton utolérte az előtte lévő méretes bolyt, le is csökkent az előnye Rosberggel szemben négy másodperc alá.

Behívják Raikkönent egy második cserére, s feltesznek egy újabb szett közepeset neki. Csak két pozíciót bukott vele, egyet Vettellel, egyet pedig Hülkenbergel szemben.

Serena Williams nincs elragadtatva a futam izgalmaitól.

Ismét közeledett a német Hamiltonhoz, az előbb már csak 4,1 másodperc volt a lemaradása.

Rosberg megfegyelmezte Verstappent: dobott egy leggyorsabb kört, és 1,6 fölé növelte előnyét.

Egy másik párharc is kialakulóban: Vettel közeledik Raikkönenre, az már más kérdés, hogy lesz-e tényleges csata közöttük. Ricciardónál pedig mindketten gyorsabbak, aki jelenleg a negyedik helyen halad.

Verstappen csipegeti a tizedeket, lassan egy másodpercen belülre kerül Rosberghez képest!

Így áll a mexikói futam féltávnál:

A 7-10. helyen zajlik jelenleg a Force India és a Williams különmeccse, melyet a pontverseny negyedik pozíciójáért vívnak. A pontokat tekintve jelenleg 7-6 a Force India javára, de még a verseny fele hátravan.

Közben Verstappen folyamatosan közeledik Rosbergre, másfél másodpercen belül van már.

Vettel végül közvetlenül Raikkönen mögé jött vissza, jól jött ki neki ez az eltolt taktika.

Vettelt a 32, kör végén a csapat végül berendeli a bokszba.

A továbbra is az élen száguldó Vettel feljött a negyedik helyre az élen töltött körök örökranglistáján, megelőzve Alain Prostot.

Vettel megkezdi a 30. körét is a lágy keveréken - a Pirelli legfeljebb 22-t javasolt.

Perez meg még annyira sem elégedett, mint Hamilton: felelősségre vonta csapatát, hogy miért ilyen későn hívták ki a bokszba.

Hamilton nem elégedett az új szett abronccsal, amit kapott - jelenleg 4,9 az előnye Rosberggel szemben, egy másodpercet már csökkent.

Egy tized híján megdőlt a Formula-1-es sebességrekord!

Vettel nagyszerű tempóban köröz a lágy abroncsokon, rajta kívül csak a közepeseken rajtoló Nasr nem járt még a bokszban. Ezzel Hülkenberg előtt maradhat a kiállását követően - most épp egy lila második szektort dobott.

Ricciardo elengedte Verstappent, aki egyértelműen gyorsabb volt nála - a holland előtte a rádión jelezte, hogy örvendetesnek tartaná, ha ez megtörténne.

Ezzel Rosberg számára az "A-feladat" teljesítve: frissebb gumikon a Red Bullok előtt van. A különbség Hamiltonhoz képest hat másodperc, nem tűnik valószínűnek, hogy ezt erőből le tudja dolgozni.

Rosberg megúszta, megcsinálták a cserét és visszajött a Red Bullok elé!

Pereznek odaszól a csapata, hogy nyomja meg alaposan - ezzel megpróbálják megelőzni Bottast, s egyúttal Hülkenberg kezére is akarnak játszani.

Ricciardo és Verstappen utolérte a régóta egymással csatázó Perezt és Bottast, akik közül utóbbi ki is jön a bokszba. Még mindig veszélyesek lehetnek Rosbergre a Red Bullok.

A mezőny többsége már túlvan a kerékcserén, Danyiil Kvjat az egyetlen pilóta, aki nem közepeseket kapott - ő lágyon köröz jelenleg.

Hamilton a bokszban, felkerülnek a közepes abroncsok. Vettel mögé tér vissza a brit.

Kőkeményen visszaszólt Alonso a mérnökének, miután arra biztatták, hogy nyomja meg kicsit: "Az első körtől kezdve nyomom egy olyan autóval, melynek nem is kellene a versenyben lennie!"

Szerencse, hogy Alonso meg tudta fogni...

Sainz az egyetlen, aki büntetést kap az első körben történtekért: öt másodperccel hosszabb lesz a spanyol következő kiállása. Jogosnak tűnik a visszajátszás alapján.

Ricciardo akár Rosbergre is veszélyes lehet, amikor kiáll a német! Közben Hülkenberg kijött a bokszba, Massa is követi a példáját.

Gutierrezt se büntetik a rajt utáni balesetért.

Közben Raikkönen megérkezett Hülkenbergre, és nyithatja a DRS-t.

Verstappen a kiállás után Ricciardo mögé jött vissza!

Vettel közben Massát nyúzza, majdnem össze is csattantak! Jelenleg az 5-6. helyen vannak.

Verstappen a bokstban, ezúttal várták! Nagyon gyors csere a Red Bullnál, 2,1 másodperc!

Verstappen közben leszakad Rosbergről, s már Hülkenbergnél is lassabb - a német szintén szuperlágyakon.

Alonso Sainzra panaszkodott a csapatrádióban, s a stewardok is vizsgálják az esetet - a spanyol szerint honfitársa a fűre küldte őt a rajt után.

Ricciardo levadászta Buttont és Magnussen nyomába ered. Érdekes kérdés, meddig érhet fel akkor, amikor a többiek kiállnak - az ötödik helyről jött ki az ausztrál, azaz ha nem sikerül Hülkenberget elkapnia, akkor semmit sem nyertek ezzel. Közben meg is van Magnussen.

Döntettek a stewardok: nem büntetik se Rosberget, se Verstappent.

Hülkenberg némi meglepetésre egyelőre tartja Rosberg és Verstappen tempóját - élete első dobogós helyezéséért küzdhet meg ma a Renault-hoz igazoló német.

Verstappen egy másodpercen belül Rosberghez képest, s már használhatja a DRS-t!

Ricciardo a 15. helyen száguld a közepeseken, a hátránya jelenleg 15 másodperc Hamiltonhoz képest.

Button és Magnussen gyönyörű csatát vívtak egymással, ebből egyelőre a dán került ki győztesként.

Nagy kavarodás volt a rajt után, de csak Wehrlein nem tudta folytatni.

Bejött a safety car, újraindul a mezőny!

A stewardok vizsgálják a Rosberg-Verstappen esetet, de nyugodtan lehet Gutierrezt is, aki Wehrlein és Ericsson balesetét okozta a visszajátszás tanúsága szerint.

A rajtnál egyébként mindkét Mercedes átvágott a füvön: Hamilton elfékezte az első kanyart, míg Rosberget Verstappen kergette le a pályáról.

Nem, Vettel továbbment, pedig a rádión defektet jelentett.

Sőt, bejött az "igazi" safety car is, Daniel Ricciardo pedig máris a bokszban, felrakja a közepeset. Vettelnek is jönnie kell, elvileg defektet kapott.

Wehrlein verseny már az első kanyarban véget ért, de több más autó is megrongálódott.

Nem volt sima a rajt, de az első két helyen a két Mercedes, mögöttük Verstappen!

Az autók a rajtrácson, kezdődik...

Nagyszerű ötlet volt az élő interjúk bevezetése sok más szakág mintájára - Juan Pablo Montoya kérdezte Esteban Gutierrezt ezúttal.

Az autók eljöttek a felvezető körre, nagyon érdekes rajtnak nézünk elébe.

Ne csak arról beszéljünk, hogy Rosberg hogy lehet bajnok, hiszen Hamiltonnak arra van meg az esélye ma, hogy a saját kezébe vegye a sorsát, amiben a Red Bullok is sokat segíthetnek neki. Ha a brit nyer, miközben Rosberg nem áll dobogóra, akkor a hátralévő két futamon két győzelem garantálná a bajnoki címét - azt viszont ki kell emelni, hogy még ha Rosberg ki is esik Hamilton győzelme mellett, egy pont előnye akkor is marad a németnek.

Csak 21 autó egyébként a rajtrácson, Romain Grosjean a bokszból kényszerül indulni a padlólemez problémái miatt.

Egy elég fontos infografika: ki miből mennyit használhat még? Új szuperlágya csak Vettelnek, új lágya csak Hamiltonnak van az élmezőnyből.

Ha valaki bizonytalan lenne: Esteban Ocon nem mexikói!

A show-ra ezúttal sem lehet panasz, ahogy azt Mexikóban megszokhattuk... Hat perc a rajtig.

A Pirelli előrejelzése szerint a második sorból rajtoló Red Bullok szuperlágyai 18, míg az elsőből induló Mercedesek lágyai 22 kört bírhatnak ki. Taktikai szempontból borzasztóan érdekes verseny elé nézünk elébe, remélhetőleg a pályán is lesznek izgalmak...

Nem lesz egyszerű az abroncsok menedzselése ma, erre utalnak az elmúlt napokban látottak mellett az is, hogy miközben a levegő igen hűvösnek mondható, hiszen 19 fok van, az aszfalt hőmérséklete 47 fok jelenleg.

Előre is elnézést a teljesen irreleváns bejegyzésért, de ezt nem tudjuk nem megosztani: most futottunk bele a képbe, melyen Jenson Button látható, amint 1999-ben a Prost autóját teszteli.

Kezdjük a legfontosabbal, bár valószínűleg már mindenki kívülről fújja: ha Nico Rosberg ma nyer, Hamilton pedig legfeljebb a 10. helyen zár vagy kiesik, akkor a német karrierje első világbajnoki címét ünnepelheti.

Nagy szeretettel köszöntjük olvasóinkat a Mexikói Nagydíj élő közvetítésén!