DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 25. hétfő
16:43

Ricciardo és Stroll között másfél másodperc a távolság, Stroll mögött pedig egyetlen másodpercre jön Alex Albon - még ő is benne van a dobogós harcban!

Huhh, nem semmi futam volt ez Mugellóban - mi köszönjük a figyelmet, azonnal jövünk az összefoglalóval, majd a nyilatkozatokkal és értékelésekkel!

Bottas a második, Albon a harmadik, Ricciardo negyedik, Perez ötödik, majd jön Norris és Kvjat. Raikkönen büntetése miatt Leclerc a nyolcadik, Raikkönen a kilencedik, Vettel pedig pontot szerez tizedikként, Russell lemarad erről.

LEWIS HAMILTON NYERI A TOSZKÁN NAGYDÍJA! A világbajnok a 90. futamgyőzelmét aratja, egyre van már csak Michael Schumacher rekordjától - övé a bónuszpont is a pole mellé, újabb mestermunka a brit pilótától.

Huhh, Hamilton megy egy botrányosan nagy kört, ezzel végleg eldönti az első hely sorsát - sőt, jelenleg a maga javára billenti a plusz egy pontét is.

Már csak három kör - egyedül a Russell-kérdés nem dőlt el, a többi valószínűleg igen.

Russell brutálisan nyomja, hogy vagy utolérje Vettelt, vagy öt másodpercen belülre érkezzen Raikkönenhez képest.

Raikkönen kapott egy ötmásodperces büntetést a bokszutcai behajtásnál, mert átlépte a vonalat - így hiába hetedik, most azért küzd, hogy a tizedik hely meglegyen. A tizenegyedik Russell hat másodpercre van tőle.

Bottas azért most gyorsan rendet tett: hirtelen két másodperc fölé növelte előnyét Albonnal szemben és másfélre van csak Hamiltontól.

Ejjha, Albonnál leszállt a lila köd? Egy másodpercre megközelíti Bottast, a csapat hajtja, hogy fogja meg!

Hamilton óriási kört megy, már közel három másodperc az előnye, övé a leggyorsabb kör is, Bottas "lenullázva".

Albon megelőzi Ricciardót és feljön a harmadik helyre, ő a dobogós!

Az előző körben Hamilton egy másodpercet adott Bottasnak, ott már szét is nyílt az olló.

Albon kitapossa a Red Bull szemét, fél másodpercre van Ricciardótól - a következő körtől jöhet a DRS, nem látni, hogy ezt hogyan fogja kivédekezni Ricciardo.

Russell járt rosszul a rajttal - három helyet bukott, visszaesik az utolsó pozícióba.

Ricciardo egy kört bírt, Bottas kőkeményet fékezett a következő kör végén a célegyenes után és vissza is jött a második helyre.

Ricciardo lerajtolja Bottast, feljön a második helyre Hamilton mögé!

RAJT!

Jönnek az autók a rajtrácsra, mindenki egyforma gumin természetesen, a lágy keverék került fel a maradék tizenhárom körre.

Na, már beindították az autókat, a körhátrányban lévők már elmentek, újraindul a buli!

A dobogóért így alapvetően Ricciardo, Albon és Perez mehet egyforma gumival, az élen pedig Bottas kap még egy, vélhetően utolsó esélyt Hamilton legyőzésére.

Kilenc múlva fogják újraindítani a versenyt a hivatalos tájékoztatás szerint.

Továbbra is állunk, folyik a javítás.

Jó, közben Stroll autójából az olaj is elkezdett folyni, ahogy megemelték.

Piros zászló, megállítják a futamot ismét! Javítani kell a Stroll által szétütött gumifalat - jönnek az autók a bokszba és elvileg újabb állórajt lesz!

Leclerc járt közben nagyon jól, átugrotta Vettelt és Russellt is, ő a nyolcadik.

Stroll szerint defektet kapott - gyanús, hogy miért ment el ennyire az autó bal hátulja...

Hamilton megoldja a kerékcserét és visszaér az élre Bottas elé!

Stroll egyszerűen hibázott és óriási csattanást mozgott ki - nagyon összetört az autó, de neki szerencsére semmi baja.

Bottasnak jól jött a dolog, pont kiment a bokszba, Hamilton nem! Bottas átveszi a vezetést?

Biztonsági autó!

Sárga zászló! Stroll hibázik! Lecsúszik a pályáról óriási tempóval!

Tizenhat kör van hátra, Bottas megakadt nagyjából hat másodpercnél. A győzelem Hamilton kezében van.

Úgy tűnik, hogy a Mercedes izgalomban akarja tartani a nézőket - James Vowles szerint technikai hibájuk lehet, ha a pilóták nem tartják be az utasítást.

Hamiltonnak azt mondják a rádióban, hogy a két Mercedes kerülje a kerékvetőket. Hamilton nem érti...

Leclerc megint a bokszban! Közepes keveréket kap, visszaesik Vettel mögé.

Stroll közelít Ricciardóhoz, 1,6 másodperc van köztük, ez lehet az igazi éles csata!

Bottas hozza a lila köröket egymás után, sorozatban, de még mindig hat másodperc felett van a hátránya. Több mint húsz kör van azért, szóval a gumik állapota kulcskérdés lesz.

Bottas dob egy leggyorsabb kört, de ezt jelen állás szerint Hamilton gumimenedzselésből megnyerte - ő életben tartotta az abroncsokat, Bottas nem, neki elfogyott, Hamiltonnak nem.

Na, nézzük, hogy mi is van - mindenki volt a bokszban, Norris pedig megelőzte Leclerc-t a pályát:

Hamiltonnak reagálni kell, ő is kijött! Gyorsabb a kiállása és így ugyanolyan gumit kap, mint Bottas - nem jött be a finn terve.

A bokszkiállások után Ricciardo megelőzte Strollt (mármint a bokszban), így elvileg ő a harmadik! A pályán még nem, mert Albon még nem jött ki.

Bottas teljesen leszakadt, már hét másodpercre van Hamiltontól, szétesett a gumija - jön ki a bokszba, de így nem ő dönt arról, hogy Hamiltonhoz képest mit kap!

Jó, Perez azért egy kör alatt vissza is előzte Leclerc-t. Közben Norris, Kvjat, Russell szintén kint járt - és most jön Stroll is!

Perez egészen Leclerc mögé csúszott vissza a kiállását követően.

Vettel is kereket cserél közben, csak Raikkönen és Grosjean van mögötte.

Norris megelőzi Perezt, a mexikói utána inkább kijön a bokszba.

Jaj, Raikkönennél elrontanak valamit a bokszban, rengeteg időt veszít. A finn visszaesik az utolsó helyre.

Ricciardo kiállt kereket cserélni Stroll mögül - a nyolcadik helyre, Russell elé jött vissza.

Bottas nyerni akar! (mi mást akarna...) Azt mondja a rádióban, hogy a kiállásoknál bármit is csinál Hamilton, ő a másik gumikeveréket kéri.

Albon is jönne amúgy közben Ricciardo mögött, az előző körben bő fél másodpercet hozott rajta.

Az egyik sima előzés:

Ricciardo másodpercen belül Strollhoz képest, itt izgalmas csata lehet a dobogóért!

Hamilton közben az előzése óta tartja 1,6 másodperces előnyét az élen, ott nem történik semmi - Stroll már 13 másodpercre van tőle.

Leclerc a bokszban, kemény gumit tesznek fel neki. Itt a végén már Vettelnél is sokkal lassabb volt...

A Ferrarinál C tervet emlegetnek, Leclerc meg azt kéri számon, hogy oké, csak döntsenek már. ne húzzák az időt.

Perez is átlépte Leclerc-t - most kicsit harciasabb volt, kívül maradt, de hiába. Már csak a hetedik. Bő egy másodpercre van mögötte Norris...

Hú, Albon úgy kerülte ki Leclerc-t, mintha ott sem lenne. A Red Bull így az ötödik, Leclerc már csak a hatodik, villámgyorsan három helyet bukott és most már ott van a hátában Perez...

Már Albon támadja Leclerc-t, elfogyott a Ferrari...

Ricciardo is elmegy Leclerc mellett! Az ausztrál a negyedik a Renault-val és mehet Stroll után a dobogóért, hogy kiszúrjon Abiteboullal...

Stroll most nagyon mélyet fékez és megelőzi Leclerc-t, immár ő a harmadik a két Mercedes mögött! Közben Albon Perez mellett megy el nagyon szép manőverrel, ő a hatodik!

Így előzte meg Hamilton Bottast:

Vettel közben megelőzi Raikkönent, feljön a tizenegyedik helyre.

Stroll támadja Leclerc-t, de a monacói kivédekezi az első ilyet a célegyenes végén.

Ricciardo megelőzte Perezt, feljött az ötödik helyre!

Na, most már több kör is eltelt baleset nélkül...

Így állunk:

Mert hogy Stroll és Perez feljött a negyedik-ötödik helyre, Albon visszaesett hetediknek.

Stroll próbálja támadni Leclerc-t, egy másodperc körül billeg a távolság.

Hamilton már két másodperccel vezet.

Hamilton visszavág! A brit visszaelőzte Bottast, kívülről ment el mellette - visszaállt az egy órával ezelőtti sorrend!

RAJT!

Bottas, Hamilton, Russell és Raikkönen a közepes gumikon jött vissza, a többiek a lágyon.

Jönnek az autók a pályára, felvezető kör, aztán rajt!

Jön az újraindítás, de Esteban Ocon nem tudja folytatni! Technikai hiba, nem tudták megcsinálni a hátsó féket.

Na, pilóták az autóban, alakul ez!

Még mindig zajlik a takarítás, egyelőre várni kell.

A mezőny egyébként állórajttal fog újraindulni.

A problémát az jelentette, hogy Bottas nem indította el a mezőnyt, csak a legvégén - ehhez joga van, az oka pedig az volt rá, hogy a hosszú egyenesben magára húzta volna a többieket, ha korábban indít. A mezőny vége viszont le volt maradva, ők elkezdték nyomni már az egyenes elején, ezért hirtelen ráestek a többiekre, akik viszont feltorlódtak előttük - Latifi tűnt leginkább hibásnak, Giovinazzi inkább már csak reagált, de nem volt hova mennie.

Szóval ennyien maradtak:

A mezőny a bokszutcában sorakozik fel, mert a célegyenest takarítják.

Piros zászló!

A visszajátszások alapján Giovinazzi nézte be - Bottas késleltette az újraindítást, többen is elindultak már az előttük lévő lassú autók után, ebből lett a baj.

Magnussen, Sainz, Giovinazzi, Sainz, Latifi mind kiesett!

Mi történik? Az újraindítás pillanatában újabb tömegbaleset!

Bejön a biztonsági autó, folytatódhat a verseny!

Sainz és Stroll esetét vizsgálják - Stroll mellett forgott meg a spanyol.

Na jó, tehát itt tartunk a safety carral a pályán:

Verstappen motorja nem gyorsult jól már a rajt után, ez egyértelmű - Sainz megforgott és ő indította el a lavinát.

Gasly is kiesett!

Safety car azonnal! Sainz és Raikkönen is kiesset - illetve Verstappen is! Verstappen futamának ennyi volt!

Bottas lerajtolta Hamiltont, ő vezet! Leclerc a harmadik, Verstappen autója nem jól jött el. Sainz megforog, Raikkönen szárnya is odavész!

RAJT!

Elindult a felvezető kör, mindenki el tudott rugaszkodni, Verstappen is.

Közben Verstappen autójával csináltak valamit, működik - el tud rajtolni!

Andrea Bocelli ünnepélyes megnyitója extra volt:

 

Szoftveres gond van a motorral, de dolgoznak az ügyön - ígérik, hogy kész lesz, haladnak.

Dráma! Max Verstappen autójával valami nincs rendben, a Red Bull lóhalálában szerel!

Max Verstappen is érkezik:

Az autók már elindultak a helyükre...

A rajt előtt még térjünk rá a nap talán legnagyobb hírére: pletykák szerint megvehetik és át is nevezhetik a Mercedes csapatát, amelyet azt követően már nem is Mercedesnek hívnának és nem is Toto Wolff irányítaná. https://formula.hu/f1/2020/09/13/pletyka-megveszik-es-atnevezik-a-mercedest 

Köszöntjük kedves olvasóinkat! Már fél óra sincs a Toszkán Nagydíj rajtjáig - tartsanak velünk élő szöveges közvetítésünkben.