1:18,281-gyel Verstappen vette át a vezetést, mögötte korábbi körével Norris, majd Perez, Stroll és Grosjean. 18 versenyző neve mellett van mért kör: kivétel a két Mercedes.
A leintést követően is maradt egy esemény: Vettel nem tért vissza a bokszba, minden jel szerint műszaki gond miatt a 13-as kanyarban megállt a pálya szélén.
Perez szárnya is megsínylette az ütközést.
Öt percig sem tartott a piros zászlós fázis, bő tíz percre még visszatér a pályára a mezőny.
Ez egyértelműen Perez hibája, lengtek a kék zászlók. A stewardok jegyezték is az esetek, egy büntetés is kijár a versenyzőnek.
Ilyet ritkán látni: ütközés a szabadedzésen! A bokszból kihajtó Perez nem vette észre az őt előző Raikkönent az 1-es kanyarban. A mexikói fékezett, de eltalálta a finn jobb hátsó kerekét, ezzel a kavicságyba forgatta őt. Újabb piros zászló.
Ya es que ni hacer una línea recta... Jesús, qué suplicio de carromato. pic.twitter.com/YqY7Uekbpo
— MrAlexF1 (@MrAlexF1) September 11, 2020
Vettel 360 fokos megpörgése a 13-as kanyarból kimenet: a német irányba állt be, és folytatta, mintha mi sem történt volna.
60 perc eltelt az edzésből, túl vagyok az egykörös szimulációkon, sok javulás már nem várható ebben a sorrendben:
Probléma a Haasnál, Grosjean csak 5 kört teljesített és kiszállt az autóból: a csapat elektronikai problémát vizsgál.
Az első szabadedzésen erősnek tűnő Ferrari már szokásosabb pozícióban: Leclerc a 10., Vettel a 12. helyen.
Verstappen és Albon jött fel a harmadik-negyedik helyre, Ricciardo ötödik.
Bottas odapörkölt a lágy gumin: egy másodpercet lefaragott eddigi legjobb körén, 1:16,989-cel vezet! Hamilton két tizedre tudta megközelíteni.
Hét perces piros zászlós fázis után folytatódhat az edzés. A csapatok tervezett programját azonban át kell variálni a váratlan közjáték miatt.
Norris a kigyorsítás közben fordult túl szélesen, megcsípte a kavicságyat és azonnal elvesztett az irányítást. A betonfalat csak súrolta, amit első szárnya bánt.
A hétvége első balesete! Lando Norris törte össze a McLarent a 3-as kanyarból kimenet. Piros zászló, amíg eltávolítják az autót.
Érkeznek a versenyzők lágy abroncson időmérőt szimuláló köreikre. Vettel, majd Raikkönen a negyedik helyre ugrott, aztán Ricciardo a második, Perez harmadik pozícióba.
30 perc elteltével üres lett a pálya. Így áll a második szabadedzés fél óra alatt:
A mezőny többsége visszatért a bokszutcába, a néptelen pályán Bottas javított a legjobb időm 1:17,997-re.
A negyedik helyen álló Norris arra panaszkodik, hogy a 8-as kanyarban végig leér az autó alja az aszfaltra.
Bottas az első helyre, Hamilton a harmadikra lépett fel. A finn ideje 1:18,019 közepesen, Hamilton keményen teljesíti etapját.
Egy kisebb incidens: Leclerc a 12-es kanyarban megforgott és hátsó kerekeivel a kavicságyig csúszott, de sikerült kivergődnie belőle.
Az első körök alapján 1:18,658-cal Lando Norris vezet, Grosjean és Raikkönen állnak mögötte.
Pontban 15-kor elindult a 90 perces számláló, először a két Haas hagyta el a bokszutcát.
A mugellói pálya egyik fő jellegzetessége a számos gyors kanyar, ahol hatalmas oldalirányú erőhatás ér a versenyzőket. Ezen a videón Hamiltonnál egy ponton 5,6 G-nél állt meg a mérő…
5.6G @LewisHamilton feeling the force at Mugello pic.twitter.com/d7ziFxkJZo
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) September 11, 2020
Az első szabadedzésen a Mercedes és Valtteri Bottas teljesítette a legjobb köridőt, amely egyelőre 1:17,879-nél jár, de a szombaton ennél több mint két másodperccel jobb eredményre is számítani lehet. A Red Bull-lal Max Verstappen lett a második, az alkalomhoz illően különleges árnyalatú vörösre festett Ferrarival Charles Leclerc a harmadik. Részletesen itt írtunk a nyitóedzésről.
Különleges versenyhétvége a mostani, hiszen a 2016-os bakui nagydíj óta először szerepel a Formula-1 olyan pályán, ahol korábban még soha. Mugello, a MotoGP Olasz Nagydíjának hagyományos otthona ezúttal az autós királykategóriát fogadja a Ferrari történetének 1000. nagydíján.