A brit 1:20,645-re javított, ami a hétvége legjobbja. Bottas a második helyre lépett, lemaradása nyolc tized: a különbség, hogy Hamilton közepes, Bottas kemény keveréken van.
Ezzel a késői változással a következőként néz ki a 16:30-kor leintett első szabadedzés eredménye:
Hoppá, Norris tartogatott egy meglepetést a végére! Felkerült a McLarenre a lágy abroncs, a brit pedig az utolsóról a harmadik helyre ugrott.
Vettel a második Lesmóban megforgott, szerencséjére csak érintette a védőfalat, a mögötte közeledő Ricciardo pedig el tudta kerülni őt. Nem sokkal később Leclerc futott ki ebben a kanyarban a fűre, és megállapította, milyen nehezen vezethető a Ferrari.
Az egyenesben Gasly a leggyorsabb, 344,5 km/h-s végsebessége magyarázza jó tempóját. Russell második helye nem magyarázza az ő 19. pozícióját összetettben.
Eltelt az első óra, túl vagyunk a lágygumis körökön, a folytatásban hosszabb etapok jönnek használt abroncson, megtankolt autóval, érdemi változás így nem várható a jelenlegi sorrendben:
Norris újra a pályán, de nem sikerült elmozdulnia a 20. helyről. Problémásan alakul számára a pénteki nap.
Az edzés végeredménye nem fogja teljesen tükrözni a versenyzők tempóját, ugyanis számos versenyző időmérőt szimuláló körét törölték: Ricciardo után Albonét, Vettelét és Magnussenét is.
Carlos Sainz fűnyírása: a spanyol látványosan kiszélesítette a Lesmót.
Az elmúlt hétvégéken remeklő Gasly újra megrázta magát, ő áll a harmadik helyen Verstappen előtt. Lemaradása Hamiltonhoz képest tetemes, 0,929 másodperc.
Ricciardo körét törölték, visszaesett a 14. helyre. Az utolsó kanyar, a Parabolica a kényes pont, aki ezt kiszélesíti, annak elveszik a körét.
Ricciardo felugrott a második, Verstappen a negyedik helyre. Azután jött a két Mercedes: előbb Bottas, majd Hamilton ugrott az első helyre. A brit 1:20,192-t repesztett.
A spanyol ebből akart kimaradni: mindenki egyszerre jött ki a bokszból, a kivezető körön hatalmas, 15 autóból álló vonat alakult ki. A gyorskör megkezdése előtt igyekeznek szétszakadni.
Sainz az első, aki lágy keveréken kiment a bokszól és megkezdett egy időmérőszimulációs gyorskört. Hatodikról a harmadik helyre ugrott fel, hat tizedmásodpercet javult.
A McLarennél valami nem stimmel: Norris csupán 3 kört teljesített és az utolsó helyen áll. A többiek körszáma 5-10 között változik.
Nem fért az iménti tízes listára: a Ferrarival Leclerc 15., Vettel 16. helyen.
Az első félóra elteltével elcsendesült a pálya, így áll a szabadedzés:
Hamilton is bejelentkezett, ő rögtön egy első hellyel, 1:21,085-ös köridővel. Bottasnak egyedül nincs még körideje, de ez nemsokára változik.
Verstappen is pályán, miután a Red Bull megszerelte az autóját az első edzésen történt baleset után. A holland első nekifutásra a negyedik helyre ugrott 1:22,0-val.
Az Alpha Tauri franciája 1:21,578-ra gyorsult, ez kilenc tizedre van Bottas délelőtti legjobbjától. Leclerc felvillant a harmadik helyen, de elvették a körét a Parabolica kiszélesítéséért.
Gasly fél másodpercet lefaragott a legjobb körből. A két Ferrari, Leclerc és Vettel a 11. és 14. helyen. Még nem járt a pályán a két Mercedes és Verstappen.
Az első körök után Stroll vezet Albon és Magnussen előtt 1:22,5-ös körrel.
Öt perc elteltével az első autók a pályán, Kimi Raikkönen Alfa Romeója, majd a két Haas.
Elindult a 90 perces visszaszámláló, kezdődik a hétvége második szabadedzése.
A nap legérdekesebb híre: Átnevezhetik a Renault F1-es csapatát. A monzai paddockban terjedő pusmorgás szerint akár a hétvégén bejelenthetik az istálló átnevezését Alpine Renault vagy Alpine névre. A Renault Csoport tulajdonában álló márka új vezetője Cyril Abiteboul.
A harmatgyenge spái szereplés után az Olasz Nagydíj első szabadedzésén is a mezőny második felében volt a Ferrari, Charles Leclerc a 11., Sebastian Vettel mindössze 19. helyen végzett. Az élen a két Mercedes, Valtteri Bottasszal előrébb.