Leclerc szenved az egyenesekben, jelenti a rádióban: Gasly, Perez és Norris is visszaelőzte, az imént még nyolcadik ferraris már csak a 11. helyen.
Belgiumból Olaszországba utazik a Formula-1, ahol két nagydíjat is tartanak: a szokásos helyszínen, Monzában, valamint Mugellóban, ahol még sosem volt F1-es verseny. Mára az élő közvetítés elbúcsúzik, de olvassatok minket délután és este a nap híreiért!
A Belga Nagydíj végeredménye:
Bottas és Verstappen a dobogón, a negyedik Ricciardónak maradt még egy meglepetése: 1:47,483-mal övé a leggyorsabb kör!
Hamilton ekkor már az utolsó kanyarokban járt: a brit megnyeri a Belga Nagydíjat, hétből ötödször győz 2020-ban.
Előzés az utolsó körben, Ocon átvette az ötödik helyet Albontól!
Gasly már a kilencedik, úgy tűnik, ez a végállomás, kifizetődött az eltolt stratégia. Az ötödik helyért hárman is játékban vannak, Albon, Ocon és Norris alkotnak egy csoportot.
Ugyanazt a hibát Bottas is elkövette. A finn messze Hamiltontól, de második helyét sem fenyegeti Verstappen.
Hamilton elmérte az utolsó kanyart és kiszaladt a pályáról, előnye azonban így sem csökkent túl jelentősen.
Bottas szokatlan panasza: bal lába zsibbadni kezd a fékezés miatt. Lesz ennek még folytatása?
Gasly már a 11. helyen jár, közel a pontszerzéshez. Egyre inkább úgy tűnik, hogy mindenki más megpróbálja kihúzni egy kiállással – kivéve persze Leclerc-t, valamint Latifit, aki kiállt már kétszer.
A Ferrari megmagyarázta Leclerc iménti lassú kiállását: a motor pneumatikus nyomását növelték elővigyázatosságból.
Gasly a körülötte levőknél két, két és fél másodperccel gyorsabb körökkel már a 13. helyen. A következő áldozat: Vettel.
Raikkönen furcsaságot észlelt a fülkében: „Sok víz van a jobb lábam körül” – jelentette.
Iménti kiállása után Leclerc gyors az új közepesen, 1:47,840-nel még egy leggyorsabb kör is felvillant a neve mellett.
Utolsóként a mezőnyből Gasly is kiállt. A 16. helyre tért vissza: ő egyértelműen egy kiálláson van, ami számos értékes pozíciót jelenthet számára.
Leclerc az első, aki kétszer is kiállt, ezzel az utolsó helyre esett vissza. Lassú bokszlátogatás volt, egy gyors szervizelésre is sor került, valamit feltöltöttek a Ferrarin.
Újabb leggyorsabb kör Hamiltontól, 1:48,123. A brit 3,8 másodperccel vezet már Bottas előtt, Verstappen viszont alig egy másodpercre a finntől.
22 kör elteltével, pont a Belga Nagydíj felénél a következő a pontszerzők állása: 1. Hamilton, 2. Bottas, 3. Verstappen, 4. Ricciardo, 5. Albon, 6. Gasly, 7. Ocon, 8. Stroll, 9. Norris, 10. Kvjat.
Leclerc előzni próbálta Vettelt a Kemmel-egyenes végén, de a német nem tett szívességet: a két vörös autó még össze is ért a Les Combes-ban.
Ricciardo tovább menetel, megelőzte Gaslyt, aki az utolsó versenyző, aki még nem állt ki. Perez bejött a 18. kör végén, így az utolsó helyre esett vissza.
Bottasnak is volt egy leggyorsabb köre, de Hamilton lassanként húz el tőle, az előny már majdnem két másodperc.
Vettelt Raikkönen is bedarálta az Alfa Romeóval, már csak 13-14. helyen a Ferrari.
Eközben Ricciardo a hátsó egyenesben simán átvette az ötödik helyet Pereztől.
Hamilton csökkenő motorerőre panaszkodott, ennek ellenére 1:48,325-tel leggyorsabb kört teljesített a friss keményen.
Az élen állók megőrizték pozícióikat, Hamilton, Bottas, Verstappen, Gasly, Perez és Ricciardo az első hat sorrendje.
Négy biztonsági autós kör után újraindult a verseny.
A biztonsági autó alatt a talpon maradt 17 autóból 15-en kiálltak kerékcserére, ketten folytatták: Gasly és Perez, akik így a negyedik-ötödik helyre léptek fel.
A visszajátszás szerint Giovinazzi önhibájából vesztette el az irányítást, az egyik leszakadt kereket találta el Russell.
Hatalmas baleset, két autó romokban a pályán, beküldték a biztonsági autót. Giovinazzi és Russell is kiszállt, még nem mutatták, mi történt.
Érdekes beszélgetés Bottas és a csapat között: a finn tulajdonképpen engedélyt kért arra, hogy előzésgombot használva támadhassa csapattársát. A Mercedes azzal reagált, hogy abban állapodtak meg, a két pilóta egymás ellen nem használhatja ezt a funkciót. Erről nem hallottam, válaszolta Bottas.
Kvjat is megelőzte a Ferrarit, Leclerc és Vettel így már egymás mögött a 12-13. helyen. A monacói remek kezdése nem tartott sokáig.
Négy kör elteltével csillapodnak a kedélyek. Bottas kétszer is megfutotta a leggyorsabb kört (másodszor 1:49,937-tel), de a különbség 1,5 másodperc Hamiltonhoz képest.
A rajt utáni másodpercek:
Perezt sokan előzik: előbb Leclerc jött fel a nyolcadik helyre, majd Gasly is átlépte, valamint Norris is támadta a Racing Pointot.
A Kemmel-egyenesben és az az követő kanyarokban Ricciardo támadta Verstappent, de a holland megvédte a harmadik helyet. Leclerc sokat javított, a 13. rajthelyről a 9. pozícióban.
Hamilton megtartotta a vezetést a rajtnál, Ocon egy helyet javítva az ötödik helyre lépett.
Indul a felvezető kör. Érdemes megemlíteni a kezdő gumiválasztást: Hamilton, Bottas és Verstappen az első három helyen közepes abronccsal, a negyedik Ricciardo és a mögötte levők lágyon. A 11. helytől lefelé a többség közepesen, sőt Gasly keményen startol, egyedül Leclerc-en van lágy.
Ha Spa, akkor az eső mindig lehetőség: az előrejelzés szerint a mai nagydíj alatt 40 % a csapadék valószínűsége.
A szomorú évforduló kapcsán a tragikus F2-es baleset másik érintettje, Juan Manuel Correa is a helyszínen van. Az amerikai az Alfa Romeo juniorversenyzője volt, mikor a sorsfordító ütközés történt.
Az egy éve a spái pályán elhunyt Anthoine Hubert emléke előtt tisztelegnek a Formula-1 versenyzői, ahogyan tették tegnap a Formula-2-esek.
A rajtrácson így 19 autó maradt, Sainzot a hetedik helyről kivehetjük. Az élen Hamilton és Bottas, hátul a 13-14. rajtkockában Leclerc és Vettel: a teljes sorrend itt tanulmányozható.
Kevesebb mint fél óra van hátra a Belga Nagydíj rajtjáig, de mindjárt egy aktuális hírrel kell kezdenünk: megvan az első kieső. Carlos Sainz a rajtrácsra kivezető körén visszatért a bokszutcába műszaki hibára panaszkodva, a McLarenből füst szivárgott. Néhány perccel később a csapat közölte: a kipufogórendszer meghibásodása miatt a spanyol nem állhat rajthoz Belgiumban.