Hamilton tempója töretlen, már 3,8 másodperc az előnye, miközben a mérnöke tovább hajtja őt. Vajon bokszkiállásra készülnek?
Az első tízben egyébként mindenki lágyakon.
Éééés ennyi volt az ötvenedik Spanyol Nagydíj. Hamilton végig irányította a futamot, és behúzta az első helyet. A második Verstappen, a harmadik Bottas lett, őt Perez, Stroll, Sainz, Vettel, Albon, Gasly és Norris követi a pontszerző helyeken. Bottasnak sikerült megfutnia a leggyorsabb kört.
Köszönjük a figyelmet, hamarosan érkezik a futamösszefoglalónk!
A fölény kényelme: Bottas mögött sehol senki, így a finn az utolsó körre kiállt egy frissz szett Pirelliért, és a harmadik helyen megpróbálja elcsenni a leggyorsabb körért járó egy pontot.
Három kör van hátra a 66 körös versenyből. A legtöbb mozgolódás most Vettel környékén van, aki egykiállásos stratégiával lágy gumikon próbál végigmenni. Jelenleg a hetedik helyen áll, és Albon üldözi őt. Az első öt sorrendje változatlan.
Kvjat ugyanezt a büntetést kapta. Kíméletlenek a sportfelügyelők.
Hoppá, Perez 5 másodperces büntetést kap a kék zászló figyelmen kívül hagyása miatt úgy, hogy mindössze Hamilton körözte le az egész verseny alatt.
Taktikázik a Ferrari: Vettelt 25 körös lágyakon arra kérték, ha tud, menjen végig. Megpróbálja megtartani az ötödik helyet.
Ez érdekes: Perezt a kék zászlók figyelmen kívül hagyása miatt vizsgálnak úgy, hogy körön belül van az elsőhöz képest.
Hamilton az 51. körben kijött, és lágy helyett közepest kapott.
Eddig várt a Mercedes az utolsó tervezett kerékcserével. Bottast kihívták a 49. körben, Hamilton azonban felülírta a csapat tervét, és kint maradt közepeseken. 16 kör van még hátra, az első tíz sorrendje: Hamilton, Verstappen, Bottas, Perez, Vettel, Stroll, Sainz, Albon, Gasly, Norris.
Hamilton tempójáról legyen elég annyi, hogy a negyedik helyen álló Perez is mindjárt kört kap...
Nagy vihar alakult ki a távolban, de a helyszínen tartózkodók szerint a pályát csak súrolni fogja... Ha viszont megjönne az eső, azzal Bottas Verstappen elé tudna kerülni, hiszen továbbra sem volt a bokszban, így jelenleg a második.
A 42. körben Verstappen ismét kapott egy szett friss lágyat. Tíz másodperces volt a hátránya, amikor kiállt Hamilton mögül, így már Bottas volt rá veszélyes.
Így mutat jelenleg az égbolt Barcelona környékén, bár azt hozzá kell tenni, hogy a kamera nagyjából észak felé néz, és a szél is abba az irányba fúj.
A monacói tovább tudott menni, de a kör végén bejön a bokszba. Furcsa a hangja az autójának.
Leclerc eldobta! A sikán kijáratánál megforgott, és lefulladt. Motorprobléma volt, de el tudta indítani az autót.
Féltávnál a helyzet többnyire változatlan. Hamilton vezet, Verstappen 4,3-ra követi őt, Bottas hátránya pedig 2,4 másodperc a harmadik helyen. Most épp Leclerc és Norris gyepálja egymást a 11. helyezésért, miközben Verstappen sötét felhőket jelentett a távolban.
A Ferrarikról eddig egyetlen szó sem esett: Leclerc eddig csendesen az ötödik, Vettel a hatodik helyen autózott, mielőtt egyszerre kihívta őket a csapat. A 13-14. pozícióra csúsztak vissza. Ma esélytelennek tűnik a dobogós helyezés számukra.
A 9-13. helyen zajlik jelenleg a legkomolyabb küzdelem. Ocon, Sainz, Albon, Gasly és Norris vív parázs csatát egymással.
Bottas egy nyers és őszinte rádiózása került adásba: "Ezek a fekete overallok k*rva melegek" - jelentette ki.
A 23. körben jött Hamilton és Bottas ugyanabban a körben. Közepeseket kaptak mindketten, de Hamilton némi időt veszített. Az élen visszaállt a rajt utáni sorrend, amire Verstappen egy dühős rádióüzenettel reagált.
A holland hátránya így 30 másodperc Hamiltonhoz képest, akit Bottas 10,5-re követ. A két Mercedes állja a sarat az élen.
Verstappen ingerülten figyelmeztette csapatát az elkopott gumijaira. Már az sem érdekelné, hogy forgalomba érkezik vissza, csak álljon már ki a bokszba, mert szörnyen sok időt veszít. Ki is hívták a kör végén, kapott egy szett közepeset, és a forgalmat is megúszta.
Raikkönen az Alfa Romeo idei legjobb futamát teljesíti, jelenleg a 14. helyen védekezik Ocon ellen.
Az első három ma is egy másik ligában játszik, Hamilton előnye hamarosan egy bokszkiállásnyira nő a negyedik helyezett Strollhoz képest, pedig még csak a 17. körben járunk.
A középmezőnyben a közepeseken lévő Vettelt támadja a lágyakat használó Kvjat. A tét a tizenegyedik helyezés. Máshol sem zajlik kiélezettebb csata, befagytak a frontvonalak.
Hamilton rákapcsolt az élen, két leggyorsabb kört futott egymás után. Verstappen és Bottas kissé lemaradt. Az utolsó helyen álló Latifi hátránya már 43 másodperc.
A kilences kanyarban 25-30 km/órás hátszelet jelentettek Bottasnak, aki egyébként 3,5 másodpercre követi Hamiltont. Nyílt a küzdelem az első három között, bár most mindenki a másik következő lépésére vár.
Verstappen jelentette a mérnökének, hogy már túl közel került Hamiltonhoz, de ezen a pályán nincs könnyű dolga az előzéssel. Hamilton erősen spórol az abroncsokkal.
Bottasnak az ötödik kör elején sikerült megelőznie Strollt, így visszakapaszkodott a harmadik helyre. Szerencséjére Hamilton az élen gumikímélő üzemmódba kapcsolt, így az élen álló páros nem húzott el túlzottan.
Harmadik kör, nyílhatnak a DRS-ek. Az első négy helyzete változatlan, mögöttük Perez, Albon, Sainz, Gasly, Leclerc, Norris a sorrend. Hamilton az élen megpróbált elhúzni, de Verstappen 1,5 másodpercre követi őt.
Komoly tumultus az első kanyarban. Hamilton vezet, Verstappen feljött a második, Stroll a harmadik helyre. Bottas sokat bukott, a negyedik helyen áll. A mezőny megúszta komolyabb ütközés nélkül a rajtot.
Ééééés rajt!
A mezőny felsorakozott a rajtrácsra, pillanatokon belül elalszanak a lámpák!
Barcelona, ahogy az F1-es közvetítések alatt ritkán látjuk.
Barcelona in a word?
— Formula 1 (@F1) August 16, 2020
Stunning #SpanishGP #F1 pic.twitter.com/q0ak4DfkZG
Hamisíthatatlan katalán nyár Barcelonában: a levegő 31, az aszfalt 50 fokhoz közelít, így ma is kritikus szerepe lesz a gumikezelésnek. A pilóták ilyen helyzetben könnyedén kiizzadnak 1,5 kilogrammot egy versenytáv alatt.
Miközben az indításra várunk, érdemes még egy pillantást vetni a rajtrácsra.
Üdvözöljük önöket ezen a napsütötte nyári délutánon! A mezőny már javában készül a Spanyol Nagydíj rajtjára, ami helyi és magyar idő szerint is 15:10-kor veszi kezdetét.