Elindult az óra, kezdődik a 90 perces szabadedzés. Egy tesztpilóta is vezet: Robert Kubica az Alfa Romeónál, Antonio Giovinazzi helyén.
Beszámoló: Bottas Hamilton előtt, fölényben a Mercedes
16 órakor kezdődik a második szabadedzés!
Vége a 70. Évfordulós Nagydíj első szabadedzésének, amely az előző hétvégéhez hasonlóan Mercedes-uralmat hozott, csak Verstappen, Hülkenberg és Leclerc végzett egy másodpercen belül. Az edzés eredménye:
Azokat a lágyakat, amelyek Norris és Gasly 13-13 körös etapja végén romokban vannak: teljesen felhólyagosodtak.
Perceken belül vége az eseménydúsnak nem nevezhető első szabadedzésnek: egyetlen komolyabb incidens nem törte meg a 90 perc menetét. Minden csapat kizárólag lágy gumikat használt: egyetlen szett közepes vagy kemény sem került elő.
„Használd a rázóköveket” – szólította fel versenymérnöke Bottast.
Gyorshír: a Honda Verstappen és Albon autójába az erőforrás mind a hat komponenséből újat szerelt be. A csere büntetést nem ér, de több elemből nem használhatnak fel több újat a szezon hátralevő részében hátrasorolás nélkül.
Kisebb incidens Verstappen és a Ferrarik között, ami rosszabbul is végződhetett volna: a holland csak egy autó elengedésére számított, ám Vettel után Leclerc is elsuhant mellette – egy kormánynyitásra volt szükség.
Uy...
— MrAlexF1 (@MrAlexF1) August 7, 2020
Leclerc pillando desprevenido a Verstappen en una vuelta lenta. #F1 pic.twitter.com/gkAgMXzEEG
Az utolsó félóra megkezdése után Verstappen teljesítette első gyorskörét, ráadásul mindjárt a harmadik helyre ugrott, 0,727 másodpercre Bottastól.
Hülkenberg feljött a harmadik helyre, eddig ígéretesen indul második hétvégéje a Racing Pointnál, Perez helyén. 60 perc elteltével az állást:
Emlékeztető arra, hogy a pályalevágást továbbra is árgus szemekkel figyelik: Raikkönen és Magnussen egy-egy gyorskörét törölték a Copse kiszélesítése miatt.
Elsőként a Mercedesek hagyták el a bokszot újabb szett lágy abronccsal, és oda is pakoltak első körükön: Bottas 1:26,166-ra változtatta a legjobb köridőt, Hamilton másfél tizeddel lemaradt tőle.
A 20. helyen Max Verstappen neve szerepel, 10 megtett körrel, de köridő nélkül egyedüliként. A helyszíni újságírók felfigyeltek rá, hogy a bokszban a Red Bull a bal első felfüggesztést és az autó hátulját vizsgálta.
Egy érdekesség: az első 45 percben kivétel nélkül mindenki lágy abroncsot használt – a C4 a hétvége új keveréke a Brit Nagydíjhoz képest, fontos, hogy adatot gyűjtsenek róla.
Az edzés felénél járunk, a szokásos ütem szerint mindenki a bokszban. Hamilton, Bottas, Leclerc, Albon és Hülkenberg az első öt helyezett.
A közvetítés elején említett C4-es lágy abroncs nem tűnik túl tartósnak: Gasly arra panaszkodott, hogy két gyorskör után már sérülést lát a bal elsőn.
Eközben meg is jöttek a Mercedesek, Hamilton 1:26,842-vel az élen, mögötte Bottas 1:27,4-gyel.
Fél óra elteltével a sorrend:
Továbbra is Ferrari az első helyen: Leclerc 1:27,544-re csökkentette a legjobb köridőt, Vettel négy tizeddel mögötte. 20-ból 11-en teljesítettek mért kört eddig.
A Mercedesen megjelenő patkószimbólum az áprilisban elhunyt brit versenyzőlegenda, Stirling Moss előtt tiszteleg.
Vettel 1:28,520-as köre már említésre érdemes: ennél a német a múlt heti időmérőn csak két másodperccel volt gyorsabb.
A finn végre összerakott egy köridőt: a 2:06-os eredmény mindennek nevezhető, csak gyorsnak nem.
Raikkönen rodeózott egyet a pályáról lecsúszva: fű-aszfalt-fű utat járt be a Loopnál.
Az első közel negyedórában nem sok esemény zajlott a pályán: a két Ferrari kivételével mindenki elhagyta a bokszot, de mért köridőt senki sem futott.
Minimális változtatás is történt a pályán a két nagydíj között: a 14-es kanyarban meghosszabbították a rázókövet a defektek miatt. Egy másik hasonló változás is történt: a korlátot gumifalra cserélik Danyiil Kvjat múlt heti becsapódásának helyszínén, a Maggotsban.
A Pirelli gumikeverékei a hétvégén: C2 a kemény, C3 a közepes és C4 a lágy. Ennek érdekessége, hogy a kínálat egy fokozattal puhább, mint előző héten Silverstone-ban, amikor a C1-C3 skála állt rendelkezésre. A Pirelli a múlt hétvégi defektek és problémák ellenére sem változtatott az eredeti terven, amelynek célja változatosságot vinni a két versenybe azonos pályán.
Egy órával az edzés kezdete előtt fontos hír érkezett: Helyt adott a Racing Point autóinak szabályossága miatt három versenyen át óvást benyújtó Renault állításainak az FIA – a „rózsaszín Mercedesnek” gúnyolt csapat elveszített 15 konstruktőri pontot, és súlyos pénzbírságot is kapott. Részletek itt.
A rendhagyó 70. Évfordulós Nagydíj a Formula-1-es világbajnokság 1950-es megszületése előtt tiszteleg: a 70 évvel ezelőtt létrejött sorozat első nagydíját szintén Silverstone-ban tartották. 12 órakor kezdődik a hétvége első szabadedzése.